Om vores rivaler VII
Rubæk skrev:
Bayern nyder i hvert fald godt af at være Tysklands største klub med flere længder ned til nummer to. Deres politik har vel i lang tid også været at købe tysk ind, såfremt det var muligt. Ballack blev også hentet som etableret stjerne fra rivalerne i Leverkusen, ligesom Mario Gomez, Miroslav Klose og Lukas Podolski blev det. Nu har jeg ikke nogen tal med mig, men klubben er vel også den eneste tyske klub der for alvor kan bide skeer med de andre store europæiske klubber rent økonomisk?Dios skrev: Jeg er så fascineret af den måde Bayern ledelsen styre klubben på. De gør godt nok et godt stykke arbejde, og ikke nok med de altid gør deres rivaler dårligere, så bliver de bare ved med og gøre sig stærkere europæisk. Om det er Pep eller ej, så er det ikke første gang vi ser Bayern lave det trick.
Gōtze var en spiller jeg meget gerne så i Real, og jeg er ikke i tvivl om, at han om få år bliver betragtet som en midtbanespiller af højeste klasse.
Fantastisk handlet af Bayern.
Ja, og udover de spillere, har de også hentede folk som Neuer, Dante, Ze Roberto, Mandzukic, Pizarro, Frings, Gustavo, Altintop, Effenberg, Lucio og Elber fra deres rivaler i Bundesligaen. Det må jeg ærlig talt sige, at jeg synes er rimelig utåleligt..
Der er selvfølgelig i teorien ikke noget i vejen med at hente sine rivalers bedste spillere, og når de tilmed bliver nøglespillere for en selv, er det jo for Bayern all fine and dandy. Men det er ikke en strategi jeg billiger. Det er en ledelsesstil jeg forbinder med FCK, og det huer mig ikke. De svækker deres værste konkurrenter markant og sidder tungt på ligaen. Det er, for mig at se, en smule amoralsk..
No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Jaken skrev:
Rubæk skrev:
Bayern nyder i hvert fald godt af at være Tysklands største klub med flere længder ned til nummer to. Deres politik har vel i lang tid også været at købe tysk ind, såfremt det var muligt. Ballack blev også hentet som etableret stjerne fra rivalerne i Leverkusen, ligesom Mario Gomez, Miroslav Klose og Lukas Podolski blev det. Nu har jeg ikke nogen tal med mig, men klubben er vel også den eneste tyske klub der for alvor kan bide skeer med de andre store europæiske klubber rent økonomisk?Dios skrev: Jeg er så fascineret af den måde Bayern ledelsen styre klubben på. De gør godt nok et godt stykke arbejde, og ikke nok med de altid gør deres rivaler dårligere, så bliver de bare ved med og gøre sig stærkere europæisk. Om det er Pep eller ej, så er det ikke første gang vi ser Bayern lave det trick.
Gōtze var en spiller jeg meget gerne så i Real, og jeg er ikke i tvivl om, at han om få år bliver betragtet som en midtbanespiller af højeste klasse.
Ja, og udover de spillere, har de også hentede folk som Neuer, Dante, Ze Roberto, Mandzukic, Pizarro, Frings, Gustavo, Altintop, Effenberg, Lucio og Elber fra deres rivaler i Bundesligaen. Det må jeg ærlig talt sige, at jeg synes er rimelig utåleligt..
Der er selvfølgelig i teorien ikke noget i vejen med at hente sine rivalers bedste spillere, og når de tilmed bliver nøglespillere for en selv, er det jo for Bayern all fine and dandy. Men det er ikke en strategi jeg billiger. Det er en ledelsesstil jeg forbinder med FCK, og det huer mig ikke. De svækker deres værste konkurrenter markant og sidder tungt på ligaen. Det er, for mig at se, en smule amoralsk..
Jeg synes ikke at der er noget moralsk i vejen for, at man forsøger at styrke sin trup, på rivalens bekostning. Det må være spilleren som har det moralske ansvar, og som må gøre op med sig selv, hvad han synes er vigtigt `her i livet´.
Men når det kommer til Real Madrid og Barcelona, er det næsten altid lidt ærgerligt, når de køber spillere fra deres La Liga-rivaler.. Men det er mere fordi, at det ødelægger konkurrencen, lidt ligesom det nu gør i Tyskland:)
- raul7=kongen
-
- Moderator
-
Jaken skrev:
Rubæk skrev:
Men når vi henter Luis Figo, Sergio Ramos, Raúl Albiol, Sergio Canales, Pedro León, Ezequiel Garay, Julio Baptista og til sommer forhåbentlig Isco, så er det helt okay.
Bayern München er måske en storklub, men de har sværere ved at lokke spillere til end de helt store, fordi bratwurst ikke ligefrem klinger så godt som salchichón og Bundesligaen ikke er ligeså stort et marked som Premier League. Derfor er det også logisk at Bayern i højere grad er nødt til at hente hos konkurrenterne, hvis de skal slå til internationalt. Nøjagtig det samme gør vi jo. Hver eneste gang en spansk spiller brager igennem i La Liga er de på toppen af Real Madrid og Barcelonas ønskelister. Det er naturligt og sådan vil det altid være.
Der er massere grunde til at hade Bayern München. Faktisk så mange, at jeg bliver helt utilpas ved overhovedet at tænke på aftenens CL-opgør mellem de to hold jeg absolut mindst kan lide i sport. At de handler hos konkurrenterne er ikke en af dem. Så må Dortmund lave en Bayern-klausul(ala Falcao) eller sætte en højere frikøbsklausul.
Ja, jeg kan sagtens følge det. Amoralsk var også et forkert ord at bruge. De gør det bare på en måde, jeg personligt ikke finder tiltalende. Spilleren skal selvfølgelig også træffe en beslutning og der er jo, som sagt, i princippet ikke noget i vejen med det.
Min afsky for den strategi kan også sagtens bunde i min foragt for FCK, og deres indkøb af flere af min danske hjerteklubs spillere og generelt diverse nøglespillere i de rivaliserende superligaklubber.
Det er nok bare noget personligt. Det er bare så ualmindeligt nemt at spille med de økonomiske kræfter og bare opkøbe rivalernes absolut bedste spillere (det er lidt en anden snak, når det vedrører indkøb af talenter). Jeg kan bare ikke undlade at føle, at det er en smule vattet..
Det er jo også, som du siger raul7=kongen, en taktik alle de europæiske topklubber benytter sig af, i større eller mindre grad (her er Bayern dog, i mine øjne, så absolut en klub, der vil gå under betegnelsen "større grad"). Vi gør det selvfølgelig også, men stort set samtlige af Bayerns indkøb fra år til år er fra deres største konkurrenter. Det ville svare lidt til, at vi i sin tid købte Xavi, Iniesta og Messi efter Barcelona vandt titlen igen i 09.
Jeg er vel ikke i en position til at beklage mig over indkøb af rivaliserende klubbers bedste spillere, og er både blind og farvet i denne sag.. Det er formentlig også bare, når det omhandler Bayern, FCK og Barcelona, at det lige gør en tand ekstra ondt..
No soy sólo perfecto, soy Madridista también
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Som Kongen rigtigt skriver, så er der ikke noget mere kvalmt (uden for Catalonien) end netop Bayern München, men man skal også være fair og sige, at i søen gælder den regel, at den store fisk spiser de små fisk.
Skal man klandre nogen, så er det at Mario Götze ikke havde sat alle forhandlinger på stand-by indtil om en uge, hvor de er ude af Champions League (!), men forhåbentlig har Klopp cojones nok til at smide ham op på tribunen. Det havde jeg gjort.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
- rezamadridista
-
- Platin bruger
-
Bayern Munich XI vs Barcelona: Neuer; Lahm, Dante Boateng, Alaba; Schweinsteiger Javi Martinez, Robben, Ribery, Muller, Mario Gómez.
FC Barcelona XI vs Bayern Munich: Valdes, Alves, Pique, Bartra, Jordi Alba, Xavi, Iniesta, Busquets, Alexis, Pedro, Messi.
Spændende...
Mit sjette sans fortæller mig at Bartra får sig en kamp han aldrig glemmer. ;)
- Ingen svæver på banen som Zizou!
Personligt er jeg meget i tvivl. Man vil jo altid gerne have at Barca ryger så tidligt ud af CL som muligt, men på den anden side vil man vel have muligheden for at smadre dem i finalen.
Hvis vi ser på Bayern, så vil det jo være dejligt hvis de slog vores evige rivaler ud af CL, men på den anden side så er Bayern nok det hold tilbage i turneringen som jeg frygter mest i finalen.
De spiller jo uden genpres!
asp3200 skrev: Pique laver igen en chelsea special med hands. Utroligt de ikke ser den.
Chelsea special?
Edit: ups fangede den nu :)