Om vores rivaler VII
- sramos47
- Gæst
-
BossMakaay skrev:
Siempre Madrid skrev:
BossMakaay skrev: Hvad laver en Barca fan på Madridista?
Mit umiddelbare bud: Det samme som dig.
Og I er hjertens velkomne.
Hvordan skal jeg forstå den? Er jeg også en Barca fan eller hvad?
Jeg tror du skal forstå den sådan, at alle er velkommen til at benytte denne side, så længe de er saglige.
- Senyera
- Gæst
-
Siempre Madrid skrev: Men det er stadig noget ævl. Naturligvis er det fint at have sin egen stil eller varemærke, men hvis man ikke vinder noget, så er man altså i glemmebogen.
Lad os for eksemplets skyld tage Barcelonas såkaldte Dream Team, som i 1990erne vandt fire mesterskaber på stribe. Hvor mange havde husket det hold i dag, hvis Real Madrid ikke to år i træk havde dummet sig på Tenerife og hvis Miroslav Djukic ikke havde brændt straffe et minut før tid i sæsonens sidste ligakamp mod Valencia?
Så havde fire mesterskaber været forvandlet til et enkelt, mens Real Madrid i samme periode havde haft to.
Havde vi haft et catalansk Dream Team? Det tror jeg ikke.
Så det er sejrene mere end selve spillestilen, som afgør om et hold bliver husket.
Jeg tror at Xavi mener at det nuværende Barca vil blive husket for mere end 4 liga titler, 2(måske 3) CL titler på 5 år, nemlig deres spillestil. Det er jo blevet et alment brugt udtryk, at når man har bolden meget "spiller man som Barca". Så kan man så kalde det søvndryssende eller smukt, det må folk selv om. Generelt bliver klubber som prøver at holde på bolden anset som nogen som efterligner Barcas spillestil. Så måske i fremtiden tror Xavi at folk vil sige at de ikke bare vandt på tavlen, men at de gjorde det på en unik måde. Men det kan også være han snakker personligt? At så længe man bliver husket for den gode/unikke fodboldspiller man var, så kan den CL-titel man aldrig fik være ligemeget?
Siempre Madrid skrev: Men det er stadig noget ævl. Naturligvis er det fint at have sin egen stil eller varemærke, men hvis man ikke vinder noget, så er man altså i glemmebogen.
Lad os for eksemplets skyld tage Barcelonas såkaldte Dream Team, som i 1990erne vandt fire mesterskaber på stribe. Hvor mange havde husket det hold i dag, hvis Real Madrid ikke to år i træk havde dummet sig på Tenerife og hvis Miroslav Djukic ikke havde brændt straffe et minut før tid i sæsonens sidste ligakamp mod Valencia?
Så havde fire mesterskaber været forvandlet til et enkelt, mens Real Madrid i samme periode havde haft to.
Havde vi haft et catalansk Dream Team? Det tror jeg ikke.
Så det er sejrene mere end selve spillestilen, som afgør om et hold bliver husket.
Alle kender Galacticos æraen, og vi alle ved hvor trofæ fattig den æra var, men grundet spillet og spillerne, så vil det altid blive husket som noget specielt i fodboldhistorien.
Det er en god blanding af begge dele, og de er afhængige af hinanden, for og blive husket i mange år
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
- Senyera
- Gæst
-
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
Mens det gik godt var det fabelagtigt; da det gik galt var det pinagtigt. Forskellen på gal og genial.....
fcb skrev: "Ronaldo vs. Messi -Øhm BEGGE fantastiske spillere.....videre."
Du har tydeligvis ikke læst (og forstået mit budskab)... Dette handler netop ikke om deres konkrete evner som fodboldspillere; men deres evner som ledere! deres evne til at få de andre til at være bedre end de ellers ville være.
Til (asp3200) I denne sammenhæng er deres personlighed relevant, ikke hvorledes den opfattes af dig, mig eller andre fans; set gennem mediernes - tilkendegivet - forsimplede og i nogen grad fordrejede billede... vi ser netop kun den redigerede virkelighed... men hvordan de to opleves af med og modspillere, på banen...
Yndig start på din post i øvrigt! Det er vist tydeligt at din folkeskolelærer er på lock-out og mor og far på adbejde!
Enkelt. Jeg læste ikke dit indlæg, jeg noterede blot endnu en intetsigende debat om Messi og Ronaldo.
"No soy sólo perfecto, soy Madridista también"
- Senyera
- Gæst
-
Siempre Madrid skrev: Rettelse: 2 mesterskaber og 1 CL-titel, men Galáctico-holdet blev jo også verdenskendt for den overlegne måde, som Florentino Pérez hentede eksempelvis Figo og Zidane på. Det er jo blevet historiske anekdoter, som alle husker. Det var i de år, hvor man sad og ventede på, hvad Florentino Pérez nu havde fundet på af transfer-mål.
Mens det gik godt var det fabelagtigt; da det gik galt var det pinagtigt. Forskellen på gal og genial.....
Var det ikke bare et spørgsmål om penge, og at Real Madrid var en prestigefyldt klub dengang?
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
og at Real Madrid var en prestigefyldt klub dengang?
Ak ja, det var tider ;-)
Tilgiv mig, at jeg lige greb en provokation, som garanteret ikke engang var ment som en sådan.....
Jo, det var da ikke uvæsentligt, at der var adgang til store pengesummer og prestige, men derfor huskes de alligevel som særligt bemærkelsesværdige.
Jeg synes netop Galactico-æraen er et oplagt eksempel på at det ikke nødvendigvis er alfa omega at have egne talenter i truppen, for enhver pris. "Zidanes y Pavones" er jo som sådan et fint koncept, verdensklassespillere krydret med det bedste fra akademiet, men vi er vel enige om at det der kom fra akademiet i den periode langt fra levede op til hvad man kunne have købt af alternativer, hvis man havde fulgt den nuværende strategi. Raul Bravo, Oscar Miñambres, Pavón, Javier Portillo, Antonio Nuñez, Mejía, Celades er nogle eksempler, jeg er sikker på at man ville kunne finde flere.Siempre Madrid skrev: Rettelse: 2 mesterskaber og 1 CL-titel, men Galáctico-holdet blev jo også verdenskendt for den overlegne måde, som Florentino Pérez hentede eksempelvis Figo og Zidane på. Det er jo blevet historiske anekdoter, som alle husker. Det var i de år, hvor man sad og ventede på, hvad Florentino Pérez nu havde fundet på af transfer-mål.
Tiden efter Galacticos-æraen var dog også lidt blandet, der savnede man i særdeleshed en rød tråd i mine øjne. Til at starte med var der en kæmpe delegation af brasilianere i klubben der ganske enkelt ikke havde den fornødne kvalitet (Marcelo, Cicinho, Baptista, Robinho, Emerson og Carlos og Ronaldo i deres karrierers efterår). De blev så langsomt udfaset, og erstattet med en lang række hollændere hvoraf det med lidt god vilje var to af dem der reelt havde det fornødne niveau (Ruud og Sneijder) mens Van Der Vaart, Drenthe, Robben og Huntelaar kun sporadisk viste deres kompetencer, og ingen af dem kan vel betragtes som en succes.
Derfor synes jeg det er aldeles positiv at man fornemmer en decideret gennemgående rød tråd, dog er det bekymrende hvor stor en del af denne Mourinho i virkeligheden er, for det er langt fra givet at truppen ville opnå samme resultater med den nuværende trup, hvis Capello havde haft den. Derfor er det vigtigt at finde en manager der kan videreføre den nuværende stil, for at undgå at man igen skal udfase store dele af truppen, for at tilpasse den enkelte managers ønsker. Den rolle mht indkøb Mourinho har fået er det i øvrigt ærgerligt at man ikke også gav Pellegrini, for det er jo tydeligt at manden er yderst kompetent. Desværre var han blot endnu en af de mange nikkedukker i rækken af trænere under Perez. Den eneste der vel reelt har ført sine egne idéer igennem udover Mou de sidste 10-15 år, var Capello (bl.a. hentede han jo Cannavaro og Emerson), desværre for ham var det så idéer der ikke harmonerede med den måde klubben ønsker at spile fodbold på, men jeg synes ikke man skal underkende Calderons rolle i den situation klubben er i i dag.
- Senyera
- Gæst
-
Siempre Madrid skrev:
og at Real Madrid var en prestigefyldt klub dengang?
Ak ja, det var tider ;-)
Tilgiv mig, at jeg lige greb en provokation, som garanteret ikke engang var ment som en sådan.....
Jo, det var da ikke uvæsentligt, at der var adgang til store pengesummer og prestige, men derfor huskes de alligevel som særligt bemærkelsesværdige.
Jeg er glad for at du kunne se det ikke var en provokation. :-)