Sæsonen 2018/2019

7 år 9 måneder siden #541 af ChrillRM14
Besvaret af ChrillRM14 på emne Sæsonen 2018/2019
@Papi
Alright alright... Så skriver jeg det helt kort :D
Jeg mener ikke, vi spiller tilnærmelsesvist god fodbold i øjeblikket + sæsonen har IKKE været godkendt. Sæsonstatistikken hedder 5-2-3 (hvis Super-cuppen tæller som et nederlag).
Det mener du jo så ikke, men jeg erklærer mig helt uenig i dine iagttagelser.
Vi skaber 'chancer'... Det er ikke lig med at spille godt. Man spiller godt, hvis man har en spillestil, man kamp for kamp ser er effektiv og skaber resultater. I de sidste 4-5 kampe hr game-planen ikke været udført godt nok, eller også VAR planen ikke god nok til at starte med. Forudsigeligt, fordi vi tyede til masser af indlæg, kedelige overlap og småspil på kanten af feltet, der var nemt at blokere. Impotent, fordi outputtet har være ringe. 1 mål i 4 kampe? Kraftesløst, fordi vi bliver matchet på fysik og teknik og taktisk kunnen. Vi overfalder ikke Moskva, sådan som man burde regne med. Vi spiller tilpas ringe til, at de for lov at spille deres spil rimelig uhindret, og vi ryster dem ikke rigtigt. Ingen x-factor, ingen uforudsigelighed, ingen power.

Vi har ikke haft en god sæson, fordi vi ligger a point med Barca. Tabeller og antal chancer er ikke den rigtige måde at vurdere kvalitet på. SPILLET viser, at vi har problemer. 14 point efter 7 kampe er en RINGE pointhøst. Som Jonas skriver; vi skal ikke krediteres på, at Barca også er i en lille krise. At have ligeså mange point som dem er ikke 'godt' :D

Jeg siger ikke, at hele klubben forsvinder i et sort hul, men at det her ikke kan fortsætte. Og det har ikke kun at gøre med, at Lope skal have tid. Holdet startede som lyn og torden. Ny er lyn og torden erstattet af støvregn.
Formår Lope at diagnostisere problemerne og rette dem, så kan det selvfølgelig godt hedde mesterskab til maj, og han har stadig min støtte.

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
Følgende bruger(e) sagde tak: Madridnation., MadridistaPorVida

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 9 måneder siden #542 af Kimbo
Besvaret af Kimbo på emne Sæsonen 2018/2019

Papi skrev:

ChrillRM14 skrev: @Papi
Men hvorfor bringe sidste sæson op??? Det var en mareridtssæson i ligaen. Det er vel ikke et succeskriterium at skulle undgå det samme igen - bør det ikke være givent?

Vi skaber chancer, ja, men det ville alle hold i verden jo gøre, hvis de havde bolden 70% af tiden mod et hold, der pakkede sig og ventede...
Det vi så idag, det vi så mod Sevilla, og det vi så mod Atletico var samlet set IKKE god bold. Særligt ikke god ‘offensiv’ bold. Det var forudsigeligt, kraftesløst og impotent. Vi kan ikke ‘vente’ på at få tur i den - sådan fungerer det ikke - god fodbold giver gode resultater 9/10 gange. Det har vi IKKE set hos Real, hverken mod de gode hold eller et ubetydeligt hold i Rusland. Selvfølgelig kan Lope vinde trofæer til maj, men ikke som det er nu.

At vi er a point med Barca skyldes udelukkende, at de er ligeså ringe som os.

Men det er vel et succeskriterium at have en god placering i ligaen? Og det har vi nu. Desuden er der meget, der taler for, at konkurrencen i la liga er større, end den har været tidligere, hvilket blot understreger yderligere, at vores præstationer indtil videre overordnet set har været udemærkede.

Du kan da ikke måle succes i at andre hold er akkurat ligeså elendige som os. Se det på denne måde, havde Barca haft en normal sæson var mesterskabet allerede væk, det har de dog heldigvis ikke. Man kan også vende den om, havde vi præsteret som vi burde havde vi lagt lunt i svinget, men nej.
Konkurrencen er den samme som de forgående år, det er bare de 3 top hold der har sejlet komplet i starten af sæsonen. Der er absolut intet succesfuldt ved det vi har leveret, vi er bare hamrende heldige at vi ikke er de eneste der sutter.

7 år 9 måneder siden #543 af Lars1991
Besvaret af Lars1991 på emne Sæsonen 2018/2019
"Man spiller godt, hvis man har en spillestil, man kamp for kamp ser er effektiv og skaber resultater"
Så har vi jo aldrig spillet godt :D

7 år 9 måneder siden #544 af ChrillRM14
Besvaret af ChrillRM14 på emne Sæsonen 2018/2019

Lars1991 skrev: "Man spiller godt, hvis man har en spillestil, man kamp for kamp ser er effektiv og skaber resultater"
Så har vi jo aldrig spillet godt :D

Haha, det ved jeg nu ikke - mente ikke nødvendigvis, at 'spillestil' refererer til et koncept og et system, men i ligeså høj grad en game-plan eller en måde at sætte holdet op. Zidane var ikke den store systemtænker, men han havde jo sin game-plan, og den var effektiv og skabte resultater sæson efter sæson - mest af alt i Europa. Det var jo ikke rene tilfældigheder ;)

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu

7 år 9 måneder siden #545 af Hansen
Besvaret af Hansen på emne Sæsonen 2018/2019

Papi skrev: For præcis et år siden lå vi på 5. pladsen efter 7 kampe i ligaen, og vi var 7 point efter Barcelona.. Måske fortjener Lopetegui og holdet, som I kalder jer fan af, lidt mere tiltro og respekt, end I giver dem nu, hvor de møder lidt modgang. Alt taget i betragtning er holdet trods alt på mange måder bedre i dag, end de var på samme tidspunkt af sæsonen for et år siden.

Jeg kan så give dig facts på at de netop ikke er! Altså, på mange måder bedre end hvad vi var sidste år. Her kommer det:

1). Real Madrid vandt både Super Cup mod Barcelona og Manchester Utd i 2017. I 2018 har de tabt til Atletico 4-2.
2). For første gang siden 2007 har Real Madrid ikke formået at scorer i 3 kampe i streg
3). For første gang siden 2007 har en Real Madrid manager 50% eller under sejrs-statistik
4). For første gang i 30 kampe har Real Madrid ikke scoret i CHL.
5). Real Madrid har skudt 82 gange (ude og indenfor mål) i de sidste 4 kampe og kun scoret 1 mål.
6). Real Madrid havde 26 skud i går hvori 3 af dem var på mål.
7). Real Madrid har gået 230 minutter og ikke scoret og har det laveste skud på mål og det laveste mål antal siden 2007
8). Benzema har ikke sat et skud på mål i 6 kampe i streg
9). Real Madrid gav det legendariske nummer 7 til Marianno
10). Bale, Marcelo, Isco, Carvajal er skadet.
11 Nikola Vlasic's mål var det hurtigste scoret mod os siden Makaay i 2007

Det med at spille den rundt og få 1000 aflevering per kamp kan ethvert hold da formå!
Sidste redigering: 7 år 9 måneder siden ved Hansen.

7 år 9 måneder siden #546 af HHB65
Besvaret af HHB65 på emne Sæsonen 2018/2019
Angående possesion og mange afleveringer, som har været en del op at vende i debatten, så er det en svær størrelse at blive helt klog på..
Hvis man vælger en meget dominerende stil med hensyn possesion, så har det både fordele og ulemper.
Fordele er bland andet:
* Modstanderne skal koncentrere sig meget om at forsvare, og derved bruges der meget energi og koncentration på det.
* Har man fuld kontrol, er der langt op til eget mål for modstander, og derved forhåbentligt færre farlige afslutninger mod eget mål

Desværre så kræver den spillestil også, at man har virkelig stærke folk til spil i de små rum.. Hvis det bliver for nemt for modstanderne at spotte hvem der gerne må og hvem der ikke må have bolden, så kan de presse spillet ud til bestemte spillere, og derved opnå mange intetsigende afleveringer og afslutninger.
Udover folk i små rum, så er det samtidigt vigtigt med stærke skytter udefra eller hovedstødsstærke folk til feltet.
Når Bale er tilbage, så får man noget af det, men kan frygte et hul efter Ronaldo på nogle af de fronter, og flere og flere modstandere læser os...

7 år 9 måneder siden #547 af Papi
Besvaret af Papi på emne Sæsonen 2018/2019
@ChrillRM14

Jeg tror måske ikke, vi er så uenige. Jeg synes på ingen måde, at det er acceptabelt, at vi taber til Moskva - og resultat mod Sevilla var en katastrofe. Jeg er også enig i, at vi mangler nogle flere spillere, der er garanter for mål.

Dog mener jeg ikke, at det skyldes spillestillen eller taktikken. Det er rigtigt, at tempoet burde have været højere i går, og særligt Kroos virker langsom i boldomgangen, og jeg synes egentlig, man burde overveje at spille med Ceballos eller Isco i stedet.
Men overordnet set skaber vi nok chancer både mod Moskva og Atletico Madrid til, at vi kunne have vundet begge kampe, hvis vores offensiv havde været køligere.

Jeg synes stadig, der er grund til at slå koldt vand i blodet. I al den tid jeg har fulgt fodbold, har alle hold - selv de bedste i verden - haft perioder, hvor tingene ikke har kørt optimalt, og jeg tror på 100 procent på, at dette hold kan vende kurven og nå rigtigt langt i samtlige turneringer.

I min optik lider holdet først og fremmest af mentalitetsproblemer. Der er simpelthen for mange spillere, der ikke giver sig nok i de her kampe.. Og så burde man nok have købt nogle offensive spillere - eller i det mindste en angriber - der leverer mål mere jævnligt end Benzema, der desværre igen ligner en mand uden selvtillid.
Følgende bruger(e) sagde tak: ChrillRM14

7 år 9 måneder siden #548 af Papi
@Kimbo

Succes vil altid være relativt til andre hold. Hverken du eller jeg kan bevise, om Barcelonas resultater skyldes, at de spiller dårligere end tidligere år, eller om de andre hold i la liga er blevet bedre, end de har været tidligere. Real Madrid og Barca ligger stadig på 1. pladsen, så relativt til de andre hold er de stadig de bedste, og det er det eneste, vi kan sige med sikkerhed.

7 år 9 måneder siden #549 af elle44
Besvaret af elle44 på emne Sæsonen 2018/2019

Papi skrev: @Kimbo

Succes vil altid være relativt til andre hold. Hverken du eller jeg kan bevise, om Barcelonas resultater skyldes, at de spiller dårligere end tidligere år, eller om de andre hold i la liga er blevet bedre, end de har været tidligere. Real Madrid og Barca ligger stadig på 1. pladsen, så relativt til de andre hold er de stadig de bedste, og det er det eneste, vi kan sige med sikkerhed.

Hold nu op med det der, faktum er at Barca har tabt 7 point på en uge og vi er stadig nr. 2 i tabellen, det er utilgiveligt ringe, det kan simpelthen ikke være anderledes lige meget hvor meget du vender og drejer den.
Følgende bruger(e) sagde tak: Jonas

7 år 9 måneder siden #550 af Papi

elle44 skrev:

Papi skrev: @Kimbo

Hold nu op med det der, faktum er at Barca har tabt 7 point på en uge og vi er stadig nr. 2 i tabellen, det er utilgiveligt ringe, det kan simpelthen ikke være anderledes lige meget hvor meget du vender og drejer den.

Og jeg mener ikke, at det er utilgiveligt ringe at dele 1. pladsen med Barca. Men det bliver vi nok aldrig enige om, så lad os bare lade den ligge, og så får vi at se, hvor vi ender når sæsonen er omme.
Sidste redigering: 7 år 9 måneder siden ved Papi.

7 år 9 måneder siden #551 af Dios
Besvaret af Dios på emne Sæsonen 2018/2019
Jeg håber virkelig ikke der går for meget Ancelotti og Zidane i den idag. Lad os nu få rystet posen lidt, og lad os få nogle konstellationer vi ikke har set før, som f.eks. kunne være med både Mariano og Benzema oppe foran. Bale er lige blevet klar, så lad os nu spare ham lidt, og sætte ham ind, hvis der er behov for det.
Jeg dør langsomt, hvis vi ser præcis samme start 11'er fra midtbane til angreb, hvor Bale bare går ind og erstatter Ceballos.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200, Jaken

7 år 9 måneder siden #552 af Steen
Besvaret af Steen på emne Sæsonen 2018/2019
Mariano er på bænken igen. Han føler sig sikkert røvrendt og vil væk til januar.
Følgende bruger(e) sagde tak: Madrid777

Leveret af Kunena Forum