Sæsonen 2018/2019

7 år 9 måneder siden #481 af Zyconith
Besvaret af Zyconith på emne Sæsonen 2018/2019

JesperA skrev:

fiatten skrev: Generelt synes jeg vores midtbane med kroos, modric og casemiro ikke er effektiv nok. De er alt for statiske. Og der er for langt mellem 'lækkerier' fra modric.
Personligt synes jge sagtens vi kan undvære Kroos. Selvom han er en verdensklasse midtbanespiller, så tror jeg vi ville have gavn af en lidt mere bevægelig spiller - måske en box-to-box spiller. Modric kan sagtens overtage boldfordelerrollen i stedet for kroos. Modric er begyndt at komme op i årene - derfor vil han have mindre og mindre 'magi' på den sidste tredjedel end vi tidligere har set.

Overtage? Modric er 5 år ældre og har som absolut maksimum 2-3 år tilbage i klubben. Spillet de næste 5 år vil være bygget op omkring Kroos, og han er verdens bedste til det han er på banen for. Den mere bevægelige spiller har vi allerede i Ceballos og Isco, der bringer en anden dimension i spillet. Galimatias at skille sig af med Kroos hvis du spørger mig.

Det lugter langt væk af en antipati overfor Kroos. Hvis nu folkestemningen var omvendt, mon ikke fiattens holdning var ligeså.

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 9 måneder siden #482 af ChrillRM14
Besvaret af ChrillRM14 på emne Sæsonen 2018/2019

Steen skrev:

Dios skrev: Må jeg ikke lige minde folket om resultaterne fra sidste sæson af!

Girona - Real Madrid 2-1
Bilbao - Real Madrid 0-0
Sevilla - Real Madrid 3-2
Real Madrid - At. Madrid 1-1

2 point i de 4 kampe sidste sæson og 5 point i den nuværende sæson.

Jeg savner på ingen måder Ronaldo's mål, for de kom alligevel først til forårsæsonen, og der er vi slet ikke endnu. Ronaldo scorede lige akkurat 0 mål i de 4 kampe sidste sæson, så stop lige klynkeriet engang :)

Med Ronaldo har Real Madrid kun vundet ét ud af de seneste 6 ligaopgør mod Atletico:
1-1
0-0
1-1
0-3 sejr
0-1
1-1

Han var i øvrigt forfærdelig i langt de fleste kampe, men det glemmer folk vist.
Nej, vi mangler på ingen måde Ronaldo. Spillet er LANGT bedre uden ham.
Til gengæld mangler vi en dygtig kant og en god angriber,

... Til gengæld så var chancen for, at Ronaldo leverede et vigtigt garant mål langt større, end chancen for at Bale holder sig på benene en hel kamp, og at Asensio faktisk kan finde ud af at score på friløbere....

Der er sgu nogle brugere, der for alt i verden ikke VIL diskutere, at man eventuelt kunne savne nogle af Ronaldos evner :D Altså, vi spiller ikke en disse bedre uden Ronaldo. Det er fint, at vi har mere boldbesiddelse, og at vi praktiserer en spillestil, der forsøger at 'løfte hele kollektivet', men det er jo stadig så impotent en offensiv og flad midtbanedynamik!

Måske vi ikke lige netop mangler Ronaldo, for det kunne også være Mbappe eller Hazard eller what not, men nu er Ronaldo jo riiiiiiimelig relevant at tage op og sammenligne med, når han lige er forsvundet til Italien og er MOTM i topkampen mod Napoli, og når vi ikke kan vinde sæsonens 4 sværeste kampe indtil videre, right?

Ifht kampen: Jeg kan sgu godt lide Ceballos! Jeg var virkelig bange for faktummet, at man afhændede Kova, men Ceballos er sgu habil! Modric-Kroos-kombien er helt skæv i øjeblikket... Jeg ved sgu ikke, hvad Lope vil have dem til?
Og så er det frygteligt at se, at de offensive indskiftninger har så lidt pondus ifht tidligere år...

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
Sidste redigering: 7 år 9 måneder siden ved ChrillRM14.

7 år 9 måneder siden #483 af Zyconith
Besvaret af Zyconith på emne Sæsonen 2018/2019

ChrillRM14 skrev:

Steen skrev:

Dios skrev: Må jeg ikke lige minde folket om resultaterne fra sidste sæson af!

Girona - Real Madrid 2-1
Bilbao - Real Madrid 0-0
Sevilla - Real Madrid 3-2
Real Madrid - At. Madrid 1-1

2 point i de 4 kampe sidste sæson og 5 point i den nuværende sæson.

Jeg savner på ingen måder Ronaldo's mål, for de kom alligevel først til forårsæsonen, og der er vi slet ikke endnu. Ronaldo scorede lige akkurat 0 mål i de 4 kampe sidste sæson, så stop lige klynkeriet engang :)

Med Ronaldo har Real Madrid kun vundet ét ud af de seneste 6 ligaopgør mod Atletico:
1-1
0-0
1-1
0-3 sejr
0-1
1-1

Han var i øvrigt forfærdelig i langt de fleste kampe, men det glemmer folk vist.
Nej, vi mangler på ingen måde Ronaldo. Spillet er LANGT bedre uden ham.
Til gengæld mangler vi en dygtig kant og en god angriber,

... Til gengæld så var chancen for, at han leverede et vigtigt garant mål langt større, end chancen for at Bale holder sig på benene en hel kamp, og at Asensio faktisk kan finde ud af at score på friløbere....

Der er sgu nogle brugere, der for alt i verden ikke VIL diskutere, at man eventuelt kunne savne nogle af Ronaldos evner :D Altså, vi spiller ikke en disse bedre uden Ronaldo. Det er fint, at vi har mere boldbesiddelse, og at vi praktiserer en spillestil, der forsøger at 'løfte hele kollektivet', men det er jo stadig så impotent en offensiv og flad midtbanedynamik!

Måske vi ikke lige netop mangler Ronaldo, for det kunne også være Mbappe eller Hazard eller what not, men nu er Ronaldo jo riiiiiiimelig relevant at tage op og sammenligne med, når han lige er forsvundet til Italien og er MOTM i topkampen mod Napoli, og når vi ikke kan vinde sæsonens 4 sværeste kampe indtil videre, right?

Ifht kampen: Jeg kan sgu godt lide Ceballos! Jeg var virkelig bange for faktummet, at man afhændede Kova, men Ceballos er sgu habil! Modric-Kroos-kombien er helt skæv i øjeblikket... Jeg ved sgu ikke, hvad Lope vil have dem til?
Og så er det frygteligt at se, at de offensive indskiftninger har så lidt pondus ifht tidligere år...

Jeg tror sgu at en del rotation af særligt Marcello og Modric bliver nødvendigt denne sæson. Vi risikerer at de brænder helt ud og leverer tilsvarende præstationer.

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos

7 år 9 måneder siden #484 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Sæsonen 2018/2019
Jeg har rost Lopetegui meget, men om jeg fatter hvorfor Vinicius skulle have debut i går, når vi har Mariano på bænken, der scorede en klassekasse mod Roma. Det giver godt nok ikke megen mening. Da Vinicius kom ind tog han Benzema ud, dvs. ingen spillere til at ligge inde i boksen til sidst.

Omvendt har jeg været efter Ceballos, men har spillede rigtig godt i går. Det var dejligt at se på. Truppen er stadig alt for smal, men Ceballos behøver jeg ikke være efter mere :)

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

7 år 9 måneder siden #485 af RGBlanco
Besvaret af RGBlanco på emne Sæsonen 2018/2019
Ganske vist, så er det enormt frustrerende at vi ikke formår at tage point på Barce, når de giver den ene gave efter den anden pt. Dog, hvis vi ser kampen i går isoleret set, så synes jeg der er en ting eller to, som mange brugere herinde glemmer.

1. Udover de to chancer Atletico har, hvor Courtois har en stærk arm på, så har vi ok styr på dem defensivt.
2. Det var helt tydeligt, at Atletico brændte ud i slutningen af første halvleg, og at vi kunne dominere kampen, hvilket vi så i anden halvleg.

Klasse indsats af Ceballos, og godt set af J-Lo. Dertil kan vi diskutere Mariano/Vinicius indskiftning, men spillet var ok dynamisk halvlegen igennem, vi skabte chancer, og havde Asensio været bedre på dagen, og scoret to - så havde vi siddet og klappet i vores små hænder over at føre ligaen med 3 point.

Jeg synes der er en smal margin imellem succes og fiasko pt, og nogle imponerende indsatser fra andre hold i La liga. Jeg tror dog at vi skal vænne os til, at hvis et hold brager igennem i en halvleg, er fysiske og løber røven ud af bukserne, så får vi det svært. Vi så det i første havleg af Atheltic, Sevilla og i gårsdagens kamp. Vores spillere er bare ikke hårdtarbejdende nok til at matche det pres, og pt ikke dygtige nok til at spille uden om det. Til gengæld kan ingen hold opretholde det tempo i 90 min, og deraf har vi været bedst i samtlige anden halvlege.

Der skal stadigvæk lægges lag på, for at dette hold kan blive rigtig succesfuldt denne sæson. Men der er bestemt en mulighed for det, i takt med holdet spilles mere ind i det nye system, og at vores profiler forhåbentlig begynder at stemple ind. Vi mangler ikke specifikt Ronaldo, Hazard eller en bestemt anden. Vi har kvaliteten i det nuværende hold, de har bare ikke tur i den.
Følgende bruger(e) sagde tak: Laustfw

7 år 9 måneder siden #486 af Hansen
Besvaret af Hansen på emne Sæsonen 2018/2019

RGBlanco skrev: Ganske vist, så er det enormt frustrerende at vi ikke formår at tage point på Barce, når de giver den ene gave efter den anden pt. Dog, hvis vi ser kampen i går isoleret set, så synes jeg der er en ting eller to, som mange brugere herinde glemmer.

1. Udover de to chancer Atletico har, hvor Courtois har en stærk arm på, så har vi ok styr på dem defensivt.
2. Det var helt tydeligt, at Atletico brændte ud i slutningen af første halvleg, og at vi kunne dominere kampen, hvilket vi så i anden halvleg.

Klasse indsats af Ceballos, og godt set af J-Lo. Dertil kan vi diskutere Mariano/Vinicius indskiftning, men spillet var ok dynamisk halvlegen igennem, vi skabte chancer, og havde Asensio været bedre på dagen, og scoret to - så havde vi siddet og klappet i vores små hænder over at føre ligaen med 3 point.

Jeg synes der er en smal margin imellem succes og fiasko pt, og nogle imponerende indsatser fra andre hold i La liga. Jeg tror dog at vi skal vænne os til, at hvis et hold brager igennem i en halvleg, er fysiske og løber røven ud af bukserne, så får vi det svært. Vi så det i første havleg af Atheltic, Sevilla og i gårsdagens kamp. Vores spillere er bare ikke hårdtarbejdende nok til at matche det pres, og pt ikke dygtige nok til at spille uden om det. Til gengæld kan ingen hold opretholde det tempo i 90 min, og deraf har vi været bedst i samtlige anden halvlege.

Der skal stadigvæk lægges lag på, for at dette hold kan blive rigtig succesfuldt denne sæson. Men der er bestemt en mulighed for det, i takt med holdet spilles mere ind i det nye system, og at vores profiler forhåbentlig begynder at stemple ind. Vi mangler ikke specifikt Ronaldo, Hazard eller en bestemt anden. Vi har kvaliteten i det nuværende hold, de har bare ikke tur i den.

Vi blev udspillet i 85 minutter mod Sevilla. Den kunne nemt have endt 5-6-7-0 til Sevilla!! Så dårlig var vi mod dem! Det er bare uacceptabelt.
Jeg ved ikke om vi skal diskutér Vinicius eller Mariano, men hold da op hvor blev jeg rasende da jeg så Vinicius komme ind i det 88. minut. Hvad fanden skal han lave der?? Skift ham dog tidligere!

Man kan ikke tale om marginaller, man skal tale om realitet. Den siger at Asensio ikke formået at sætte dem ind. Du kan da i samme forudsætning sige, at hvis Griezmann eller Costa havde marginallerne med sig, så havde vi været på 3-4. pladsen i ligaen.
Vi har skuffet når vi har spillet mod stærke modstander: Atletico, Athletic, Sevilla. Jeg mener helt klart at en spiller som Ronaldo eller Hazard havde afgjort det i går! Ronaldo havde spillet i stedet for Asensio, og vi ved hvad udfaldet havde været, hvis Ronaldo havde fået samme chance! Hazard er verdens bedste spiller lige nu og derfor vil han helt klart ha gjort en forskel! Muligvis i stedet for Asensio, som var helt væk i de første 45 minutter.

Der er masser af kvalitet. Jeg er bare bekymret for skaderne. Det begynder allerede her og nu med Marcelo, Bale og Isco. Vi har ikke bredden, det er problemet. Vi spiller fint fodbold, men vi mangler stadigvæk at bevise at vi kan køre en rigtig god modstander over. Der har vi ikke været overbevisende, desværre!

Jeg er stadigvæk tålmodig, men min radar peger nedad mht. Julen.
Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200, andreashn, MadridistaPorVida

7 år 9 måneder siden #487 af Hansen
Besvaret af Hansen på emne Sæsonen 2018/2019

Ramos4 skrev: Jeg har rost Lopetegui meget, men om jeg fatter hvorfor Vinicius skulle have debut i går, når vi har Mariano på bænken, der scorede en klassekasse mod Roma. Det giver godt nok ikke megen mening. Da Vinicius kom ind tog han Benzema ud, dvs. ingen spillere til at ligge inde i boksen til sidst.

Omvendt har jeg været efter Ceballos, men har spillede rigtig godt i går. Det var dejligt at se på. Truppen er stadig alt for smal, men Ceballos behøver jeg ikke være efter mere :)

Ceballos var helt vildt god! Klart banens bedste udover Courtois!

7 år 9 måneder siden #488 af MadridistaPorVida
Besvaret af MadridistaPorVida på emne Sæsonen 2018/2019
Selvfølgelig er han savnet, og også andre spillere, vi har solgt for meget ud og købt for lidt ind! Mindes ikke om hvornår vi sidst har tabt en supercup.. Han var virkelig savnet imod Atletico Madrid... Han scorede sku hele 7 mål i de sidste 6 kampe han spillede imod Atletico Madrid.

HALA MADRID Y NADA MAS!!!
Sidste redigering: 7 år 9 måneder siden ved MadridistaPorVida.

7 år 9 måneder siden #489 af Dragam
Besvaret af Dragam på emne Sæsonen 2018/2019
Wtf toni !!!

7 år 9 måneder siden #490 af Real Madrid
Besvaret af Real Madrid på emne Sæsonen 2018/2019
Vinder vi ikke i dag, har Lopetegui en sejrsprocent på 50%, det er den laveste sejrsprocent siden Juan Ramón López Caro i perioden dec 2005 - juni 2006. Ellers skal vi helt tilbage til Jupp Heynckes i 97/98 sæsonen for at finde en træner med sejrsprocent på under 50%...

1-0 sejr hjemme mod Espanyol
3-0 nederlag ude mod Sevilla
0-0 mod Atl Madrid hjemme
1-0 mod CSKA Moskva ude

Ser skidt ud...

No solo soy perfecto, también soy Madridista

7 år 9 måneder siden #491 af Dragam
Besvaret af Dragam på emne Sæsonen 2018/2019

Real Madrid skrev: Vinder vi ikke i dag, har Lopetegui en sejrsprocent på 50%, det er den laveste sejrsprocent siden Juan Ramón López Caro i perioden dec 2005 - juni 2006. Ellers skal vi helt tilbage til Jupp Heynckes i 97/98 sæsonen for at finde en træner med sejrsprocent på under 50%...

1-0 sejr hjemme mod Espanyol
3-0 nederlag ude mod Sevilla
0-0 mod Atl Madrid hjemme
1-0 mod CSKA Moskva ude

Ser skidt ud...

Synes squ ikke at det er lopens skyld, at så mange af spillerne virker mætte på tilværelsen i real madrid - specielt sådan en som toni kroos... men der kunne trænge nyt blod på næsten samtlige positioner...

7 år 9 måneder siden #492 af mohbar
Besvaret af mohbar på emne Sæsonen 2018/2019
Der mangler bare format og starship på det hold.. Det ser ganske ordinæt ud.

Gad vide hvordan det egentlig er gået de sidste måneder med brandingværdien af klubben..

Leveret af Kunena Forum