Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Sæsonen 2018/2019

Sæsonen 2018/2019 8 måneder 3 uger siden #1

Eftersom vi allerede er dykket meget langt ned i at planlægge næste sæson, så tænker jeg, at vi ligeså godt kan få oprettet en tråd om emnet. Den er her.

Og jeg vil naturligvis gerne starte.

For, jeg tror, de fleste af os er overbeviste om, at der skal ske en del større ændringer i truppen. Men modsat de senere år er det for mig ikke så meget spørgsmålet om, hvilke stjerner vi skal sælge, som det er et spørgsmål om, hvad vi skal gøre med alle vores talenter.

Her har jeg følgende spillere i tankerne:

Achraf
Vallejo
Llorente
Ceballos
Mayoral

Så her vil jeg tillade mig at starte.

I min optik er der masser af talent i Achraf, men som særligt Christian ved, så er jeg ikke på nuværende tidspunkt imponeret over hans rent faktiske evner på en grønsvær. Jeg var på Wembley til den forfærdelige kamp mod Tottenham og at se, hvor langt han stod fra sin markering, hvor intimideret han virkede og hvor mange håbløse beslutninger han tog var ikke blot et bevis på, at han mangler rutine, men ligeså meget også et startskud til en forfærdelig periode med mange dårlige kampe.
Det er for usikkert at have det kort siddende fast i truppen, da han i tilfælde af skader skal kunne spille opgør mod Barcelona samt afgørende kampe i CL.
Jeg stemmer for en udlejning, hvor hans plads dækkes af en ny indkøbt CB, der så kan skubbe Nacho ud mod højre, når behovet er der.

Vallejo har fået for meget af sæsonen ødelagt af skader, og jeg synes egentlig, han fortjener en ærlig chance for at bevise sit værd. Hold derfor på ham og give ham kommende sæson til at præstere nogenlunde stabilt – hans tal og præstationer i Bundesligaen giver mig i hvert fald ro på omkring ham.

Llorente – har været god, når han har spillet. Kodeord når. Personligt håber jeg, at Zidane (eller hans afløser) giver ham flere chancer i kommende sæson, for han har talentet og han har gjort det godt. Både for os – men særligt også i Alaves.

Ceballos – skal være med til at træffe sin beslutning. Han virker meget som en tryghedsnarkoman for mig – lig fx Canales – og jeg har svært ved at se, om han forløser potentialet eller i bedste fald bliver en Özil-type, der kun leverer hver fjerde kamp.
Jeg vil med andre ord ikke brokke mig, hvis han ryger retur til Betis – alternativt vil jeg heller ikke brokke mig, hvis han bliver og kæmper for sin plads. Modric bliver trods alt ikke yngre. Desværre.

Mayoral – fungerer fremragende som tredjeangriber. Problemet er bare, at han er andetvalg i Madrid, og det er han ikke god nok til. Han skal på leje hos en La Liga-klub, og så må vi se, hvad han kan drive det til. Særligt tænker jeg også, at vi ser i hvert fald et stort navn til klubben til sommer, som formentlig skubber ham længere væk.
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 33 nationale mesterskaber ...
The administrator has disabled public write access.
Følgende bruger(e) har sagt tak: Real Madrid, Fondo_Sur

Sæsonen 2018/2019 8 måneder 3 uger siden #2

• Fondo_Sur
  • Fondo_Sur's profilbillede
  • Platin bruger
De kan vel alle lejes ud undtagen Vallejo. Vallejo er dog ikke til at regne med grundet hans skader, så mine forventninger til ham er dykket. Derfor skal der hentes nogle spillere!

Men hold da op, der er kæmpe udfordringer med at samle en god nok trup til at vinde mesterskabet.

De Gea er stadig en drøm fordi han er god med fødderne og vil generelt give holdet mere star-power.

Truppen skal virkeligt genovervejes. Vi har behov for spillere som Alaba, Hazard, Lewan etc. der kan spille 50+ kampe og levere hver gang.

Nu er jeg personligt ikke scout, men mon ikke man kan finde nogle rigtig gode spillere i La Liga? Noget ala Sociedads højre back, Lenglet fra Sevilla. Ser frem til en forløsende stor sommer på transfermarkedet.
"La camiseta del Real Madrid es blanca, se puede manchar de barro, sudor y hasta de sangre... pero nunca de vergüenza"

Sæsonen 2018/2019 8 måneder 3 uger siden #3

Men er det ikke hele problematikken i en nøddeskal? Bare at udleje dem for at erstatte dem med unge talenter.

Fx

Lad os sige, vi udlejer Acrahf og køber Odriozola (ham højrebacken fra La Real).
Det er ikke usandsynligt.

Hvad gør vi så, når Acrahf returnerer fra leje om et-to år? Carvajal er vel kun blevet endnu bedre og Odriozola er stadig ung, også på det tidspunkt. Det gavner ingen, at man erstatter en ung spiller med en ung spiller, når førstevalget, Carvajal, blot er 26 år på nuværende tidspunkt.

Det samme på den centrale midtbane. Udlejer vi Llorente og henter vi fx Kante, så står vi også med et problem om et år eller to.

Med andre ord sender vi et ret klart signal til de unge spiller, vi udlejer, hvis vi henter en ung spiller ind, som deres afløser. Nemlig: Udlejningen er første skridt mod salg.
Så ved jeg godt, at vi har hentet folk retur Morata, Carvajal og føromtalte Llorente; men Carvajal afløste en aldrende Arbeloa, da han kom tilbage fra Leverkusen, så det var der lidt mere ræson i.
Den tråd har jeg svært ved at se, hvis man vil hente unge spillere ind.

Det eneste sted, hvor det faktisk giver mening er centralt i forsvaret, hvor en udlejningen af Vallejo, som jeg stadig ikke håber på, kan muliggøre et Lenglet-indkøb. Og når Vallejo kommer retur om et par år, så er Ramos ved at være så gammel, at han nok begynder at trappe ned.

For mig er det ikke helt nemt at knække koden her – medmindre man vil købe kortsigtede løsninger til pladserne, altså aldrende, etablerede spillere, der kan skippes videre om et par år. Det virker dog heldigvis ikke til at være klubbens strategi.
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 33 nationale mesterskaber ...
Sidste redigering: 8 måneder 3 uger siden af DarioGomez.
Følgende bruger(e) har sagt tak: Real Madrid, Lukita

Sæsonen 2018/2019 8 måneder 3 uger siden #4

• Brylle
  • Brylle's profilbillede
  • Platin bruger
DarioGomez skrev:
Men er det ikke hele problematikken i en nøddeskal? Bare at udleje dem for at erstatte dem med unge talenter.

Fx

Lad os sige, vi udlejer Acrahf og køber Odriozola (ham højrebacken fra La Real).
Det er ikke usandsynligt.

Hvad gør vi så, når Acrahf returnerer fra leje om et-to år? Carvajal er vel kun blevet endnu bedre og Odriozola er stadig ung, også på det tidspunkt. Det gavner ingen, at man erstatter en ung spiller med en ung spiller, når førstevalget, Carvajal, blot er 26 år på nuværende tidspunkt.

Det samme på den centrale midtbane. Udlejer vi Llorente og henter vi fx Kante, så står vi også med et problem om et år eller to.

Med andre ord sender vi et ret klart signal til de unge spiller, vi udlejer, hvis vi henter en ung spiller ind, som deres afløser. Nemlig: Udlejningen er første skridt mod salg.
Så ved jeg godt, at vi har hentet folk retur Morata, Carvajal og føromtalte Llorente; men Carvajal afløste en aldrende Arbeloa, da han kom tilbage fra Leverkusen, så det var der lidt mere ræson i.
Den tråd har jeg svært ved at se, hvis man vil hente unge spillere ind.

Det eneste sted, hvor det faktisk giver mening er centralt i forsvaret, hvor en udlejningen af Vallejo, som jeg stadig ikke håber på, kan muliggøre et Lenglet-indkøb. Og når Vallejo kommer retur om et par år, så er Ramos ved at være så gammel, at han nok begynder at trappe ned.

For mig er det ikke helt nemt at knække koden her – medmindre man vil købe kortsigtede løsninger til pladserne, altså aldrende, etablerede spillere, der kan skippes videre om et par år. Det virker dog heldigvis ikke til at være klubbens strategi.
Er det så ikke at kalde det et luksusproblem i stedet?
Står vi med eksempelvis Odriozola og Achraf efter 1-2 år, så har de begge i 1-2 år vidst at den bedste skal være her i fremtiden. Så har Achraf (som pt stadig mangler noget) haft en rigtig god grund til at levere på topniveau uge efter uge i sin periode på udleje, mens Odriozola (som pt har lidt mere at byde på) har måtte arbejde rigtig hårdt for at overbevise Zidane eller en anden træner om at han er den rette at satse på selvom han er tre år ældre. Taberen af de to kan man så sælge og forhåbentlig tjene penge på, mens man har fået den bedst mulige løsning ind i truppen og dermed står rigtig stærkt på den position mange år fremover. I nogle tilfælde kan det selvfølgelig også resultere i et økonomisk tab, men jeg synes ikke det gør noget, at spillerne absolut IKKE er sikret noget som helst når de er lejet ud. De må selv gribe chancen og vise, at de fortjener en plads i truppen.

Lige i tilfældet med Achraf synes jeg dog, at han gennem året er blevet bedre og bedre. Hans defensiv er forbedret, han er mere deltagende i angrebsspillet, hans løb er gode og han begynder at lykkes med de aktioner han har. Desværre slår han ikke så gode indlæg endnu. Jeg tror ikke han er klar til et internationalt topopgør hverken i denne sæson eller den næste, men jeg ser en god fremtid i ham.
Følgende bruger(e) har sagt tak: R7CR7GB11

Sæsonen 2018/2019 8 måneder 3 uger siden #5

• Lukita
  • Lukita's profilbillede
  • Ekspert bruger
Jeg er helt enig DarioGomez, diskussionen om Odriozola/Achraf har jeg også vendt herinde for noget tid siden. Hvis man oprigtigt tror på at Achraf har en fremtid i klubben, så kan jeg slet ikke se meningen med et køb af Odriozola. Selv hvis man henter ham til sommer og udlejer Achraf i fx. to år, så vil både Carva og Odriozola være unge spillere med mange år foran sig når han kommer tilbage, og så vil én af de tre være nødt til at blive solgt.

Men som Brylle siger, så er det måske en meget god idé at hente Odriozola, udleje Achraf i et par år, og så lade de to tage kampen om at være den fremtidige backup for Carva, når Achraf kommer tilbage. Hvis Odriozola vinder kampen, så kan man sælge Achraf og forhåbentligt hente noget af beløbet hjem som Odriozola ville koste, og hvis Achraf vinder kampen har Odriozola forhåbentligt udviklet sig endnu mere, og kan sælges for mere end han blev købt for.

Det ville være en win-win situation for klubbens vedkommende. Den eneste grund til at jeg personligt ikke har været videre opsat på det indtil videre, er pga. jeg rigtigt gerne vil se Achraf have en stor fremtid i klubben, da han trods alt er kommet op gennem vores ungdomsrækker, og jeg ville være nervøs for at det var ham der i sidste ende ville tabe kampen. To højre backs i truppen af egen avl ville være fantastisk, men i sidste ende er det klubbens bedste der kommer i første række.
Sidste redigering: 8 måneder 3 uger siden af Lukita.
Følgende bruger(e) har sagt tak: Fondo_Sur

Sæsonen 2018/2019 8 måneder 3 uger siden #6

• R7CR7GB11
  • R7CR7GB11's profilbillede
  • Platin bruger
Jeg skulle selv til at skrive praecis samme indlaeg som Brylle, bortset fra, at jeg maaske ikke er helt lige saa imponeret af Achraf.

Den problematik som DarioGomez naevner ser jeg nemlig opgsaa mere som et luksusproblem.
Jeg synes ogsaa at signalvaerdien er en anden en "du bliver solgt snart kammerat". Jeg synes naermere det er noget der boer og skal motivere alle til at praestere sit absolut yderste. Noget der vel altid boer vaere tilfaeldet i Real Madrid.

Hvis begge parter i situationen viser sig at vaere saa gode, at det er et problem, saa staar man jo med et perfekt medlem til truppen samt et fremragende salgsobjekt.

Sæsonen 2018/2019 8 måneder 3 uger siden #7

• Steen
  • Steen's profilbillede
  • Platin bruger
Kepa: "It was a time of much reflection and the decision was one that would have shaped the direction of my sporting career. In the end, following advice from my family and close friends, I opted to stay. I'm happy with the outcome and look forward to serving the club for the next eight years."
en.as.com/en/2018/03/20/football/1521536513_645268.html

Dvs. han afviste klubben, og ikke klubben der ombestemte sig. Alligevel imponerende, at han afviste klubben totalt.
Nyeste rygter sender Alisson fra Roma hertil. Han skulle have haft en fænomenal sæson for Roma, men hvis man skal tro på rygterne, så koster han €60 millioner. Så hellere tilføje €20 millioner og få De Gea.
Courtois tror jeg er afskrevet efter Barcelona kampene, og jeg er enig i den beslutning. Jeg har længe villet have ham hertil - hvis De Gea ikke var mulig - men han fejlede på den største scene, og han er svingende i præstationerne.

Sæsonen 2018/2019 8 måneder 3 uger siden #8

Jeg tvivler på, at man kan få De Gea for €80 millioner. Han har været Manchester Uniteds bedste mand, og han har endnu engang stået en fænomenal sæson hele vejen igennem.
Monsieur Glacé - manden, der aldrig siger et pip, når det går godt, og når det går skidt.
Sidste redigering: 8 måneder 3 uger siden af Sahinovic.

Sæsonen 2018/2019 8 måneder 3 uger siden #9

• Fondo_Sur
  • Fondo_Sur's profilbillede
  • Platin bruger
@Dario

Men alligevel gik det fint i et par sæsoner med både Carvajal, Danilo (og Nacho). Hvis Archarf og Odriozola viser sig at være så gode, så er det klart et luksusproblem. Det er godt at vise loyalitet for en spiller som Archarf, men er det ikke alt for dyrt rent sportsligt at satse så meget på de unge, der endnu ikke har bevist sit værd? Jeg er også sikker på at en madridista som ham kender forholdene.

Truppen skal være rustet til alle mulige udfordringer i moderne fodbold. Hvis det bliver for meget kan man altid se på det til det næste sommer-vindue.

Asensio og Lucas har længe været luksusproblemer, men de leverer nu med mest energi og talent.
"La camiseta del Real Madrid es blanca, se puede manchar de barro, sudor y hasta de sangre... pero nunca de vergüenza"
Sidste redigering: 8 måneder 3 uger siden af Fondo_Sur.

Sæsonen 2018/2019 8 måneder 3 uger siden #10

• Don M.
  • Don M.'s profilbillede
  • Forum begynder
Jeg så nu gerne at man købte en Cavani fra PSG,han kender ligesom vejen til målet & tror jeg ville kunne være en god hjælp i angrebet,han er i hvert fald meget velkommen,skulle det ikke blive ham så gerne Robert Lewandowski. :-) Lassane Diarra er også en der ville kunne forstærke holdet. :-)

Er det helt ved siden af eller hvad siger I.?

Sæsonen 2018/2019 8 måneder 3 uger siden #11

• Kratmus
  • Kratmus's profilbillede
  • Internetkriger
Don M. skrev:
Jeg så nu gerne at man købte en Cavani fra PSG,han kender ligesom vejen til målet & tror jeg ville kunne være en god hjælp i angrebet,han er i hvert fald meget velkommen,skulle det ikke blive ham så gerne Robert Lewandowski. :-) Lassane Diarra er også en der ville kunne forstærke holdet. :-)

Jeg ser faktisk helst Lewandowski af disse, men kun til en pris, der er under 100 mio euro, hvilket nok er usandsynligt. Cavani har jeg ikke fidus til, og han er i øvrigt ældre end Lewandowski.
Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.

Sæsonen 2018/2019 8 måneder 3 uger siden #12

Don M. skrev:

Lass Diarra? manden er 33 og har haft chancen i Madrid... han var endda så heldig at bære nummer 10, som defensiv midtbane. Jeg var ellers begejstret for ham i hans første tid i klubben, hvor der var lidt Kanté over ham, men det gik da kun en vej derfra.
No solo soy perfecto, también soy Madridista
Sidste redigering: 8 måneder 3 uger siden af Real Madrid.
Leveret af Kunena Forum
.:.

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.