Sæsonen 2018/2019

4 år 2 uger siden #1717 af Kiwes
Besvaret af Kiwes på emne Sæsonen 2018/2019

madrid2000 skrev:

Kiwes skrev:

madrid2000 skrev:

Kiwes skrev: Er jeg den eneste der sidder med en fornemmelse af at næste sæson kan blive afgørende for om vi bliver den næste i rækken af storklubben til at falde helt af på den - AC Milan, United, Arsenal osv... Hvis der ikke sker noget drastisk til sommer er jeg personlig bange for at vi kan havne i en sådan situation. Det sørgelige er jo at det egentlig er det samme der er sket med alle disse klubber inklusiv vores egen - hvis man glemmer at investere i kvalitet så falder man af på den - med mindre man har Ronaldo eller Messi på holdkortet. Starter man en taberkultur er den svær at komme ud af igen.

Jeg forstår ikke sammenligning. AC Milan og Arsenal har jo ikke gidet at investere, selvom spiller materialet år efter år har været elendig og ikke godt nok. Vi har trodsalt vundet CL og det har været undskyldningen for ikke at købe ind. Desuden er det på papiret store navne vi har.

United sammenligning kan jeg godt frygte. De har investeret stort, men ingen af spillerne har vist, at være en gevinst for klubben.

Ja men store navne på papiret kan man bare ikke rigtig bruge til noget, hvis deres navn er større end deres kvalitet. Vi har vundet CL rigtigt, men vi har ikke investeret i kvalitet, hvorfor jeg sammenligner med Milan og Arsenal. Vi har vundet noget, det har de ikke, men problemet er det samme for alle 3 - ingen investeringer i kvalitet og derfor sidder de og muligvis os i fremtiden i samme situation. Der var hvis også nogle økonomiproblemer med Milan, så det tæller self også.

Vi har vundet 3* CL i træk. Det ene år var endda en double. Du kan beskylde klubben for ikke at være proaktive, men vores spillermateriale er den dag idag kilometer fra Arsenal og Milan i kvalitet.

Arsenal havde en budget på 50 mio pund sidste sommer, og det er selvom de ikke har vundet noget i mange år. Det er jo slet ikke noget, der kan sammenlignes med RM.

Som sagt jeg er ikke interesseret i hvem der har vundet hvad. Jeg påpeger blot, at hvis man ikke kontinuerligt investerer i kvalitet så får man en sæson, som vi har haft i år og sidste år med for den sags skyld. Hvis det fortsætter - HVIS, jeg snakker på længere sigt - kan vi nemt havne i en situation som Arsenal, United og hvad de ellers hedder.

Et godt transfervindue kan dog ændre meget - og jeg håber da også på det bedste til sommer, men der skal handles stort ind.
Sidste redigering: 4 år 2 uger siden ved Kiwes.
Følgende bruger(e) sagde tak: doven

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 2 uger siden #1718 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Sæsonen 2018/2019
AC Milan levede vel af Berlusconis penge og finter. De har ikke den store omsætning af sig selv som klub, så da alle de store profiler røg samtidig med at Serie A generelt dalede i niveau, så måtte det uundgåelige ske. Der er Real Madrid altså verdens mest indtjenende klub år efter år og har en helt anden økonomi. Vi har masser af spillere der kan indbringe store penge, så hvis truppen daler i niveau er det udelukkende pga. dårlige køb fra ledelsen og generelt forkerte beslutninger. Pengene bør være der.

Arsenal var meget konservative i deres tilgang til spillerkøb efter skiftet fra Highbury til Emirates. Vi har lavet en rigtig god deal, hvor vi kun skal af med 30 mio. hvert år til stadionlån. Det bør alene blive tjent ind igen af stadionet + mere til.

Så hvis vi ender med at falde fra tinden af verdensfodbolden bliver det ikke pga. penge, men kun pga. elendig ledelse.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022
Følgende bruger(e) sagde tak: ElMadrid

4 år 2 uger siden #1719 af madrid2000
Besvaret af madrid2000 på emne Sæsonen 2018/2019

Kiwes skrev:

madrid2000 skrev:

Kiwes skrev:

madrid2000 skrev:

Kiwes skrev: Er jeg den eneste der sidder med en fornemmelse af at næste sæson kan blive afgørende for om vi bliver den næste i rækken af storklubben til at falde helt af på den - AC Milan, United, Arsenal osv... Hvis der ikke sker noget drastisk til sommer er jeg personlig bange for at vi kan havne i en sådan situation. Det sørgelige er jo at det egentlig er det samme der er sket med alle disse klubber inklusiv vores egen - hvis man glemmer at investere i kvalitet så falder man af på den - med mindre man har Ronaldo eller Messi på holdkortet. Starter man en taberkultur er den svær at komme ud af igen.

Jeg forstår ikke sammenligning. AC Milan og Arsenal har jo ikke gidet at investere, selvom spiller materialet år efter år har været elendig og ikke godt nok. Vi har trodsalt vundet CL og det har været undskyldningen for ikke at købe ind. Desuden er det på papiret store navne vi har.

United sammenligning kan jeg godt frygte. De har investeret stort, men ingen af spillerne har vist, at være en gevinst for klubben.

Ja men store navne på papiret kan man bare ikke rigtig bruge til noget, hvis deres navn er større end deres kvalitet. Vi har vundet CL rigtigt, men vi har ikke investeret i kvalitet, hvorfor jeg sammenligner med Milan og Arsenal. Vi har vundet noget, det har de ikke, men problemet er det samme for alle 3 - ingen investeringer i kvalitet og derfor sidder de og muligvis os i fremtiden i samme situation. Der var hvis også nogle økonomiproblemer med Milan, så det tæller self også.

Vi har vundet 3* CL i træk. Det ene år var endda en double. Du kan beskylde klubben for ikke at være proaktive, men vores spillermateriale er den dag idag kilometer fra Arsenal og Milan i kvalitet.

Arsenal havde en budget på 50 mio pund sidste sommer, og det er selvom de ikke har vundet noget i mange år. Det er jo slet ikke noget, der kan sammenlignes med RM.

Som sagt jeg er ikke interesseret i hvem der har vundet hvad. Jeg påpeger blot, at hvis man ikke kontinuerligt investerer i kvalitet så får man en sæson, som vi har haft i år og sidste år med for den sags skyld. Hvis det fortsætter - HVIS, jeg snakker på længere sigt - kan vi nemt havne i en situation som Arsenal, United og hvad de ellers hedder.

Ja eller Leeds, hvis vi er ude i urealistiske sammenligninger.

4 år 2 uger siden #1720 af Kiwes
Besvaret af Kiwes på emne Sæsonen 2018/2019

madrid2000 skrev:

Kiwes skrev:

madrid2000 skrev:

Kiwes skrev:

madrid2000 skrev:

Ja eller Leeds, hvis vi er ude i urealistiske sammenligninger.

Fint, vi dropper den bare der.

4 år 2 uger siden #1721 af madrid2000
Besvaret af madrid2000 på emne Sæsonen 2018/2019

Ramos4 skrev: AC Milan levede vel af Berlusconis penge og finter. De har ikke den store omsætning af sig selv som klub, så da alle de store profiler røg samtidig med at Serie A generelt dalede i niveau, så måtte det uundgåelige ske. Der er Real Madrid altså verdens mest indtjenende klub år efter år og har en helt anden økonomi. Vi har masser af spillere der kan indbringe store penge, så hvis truppen daler i niveau er det udelukkende pga. dårlige køb fra ledelsen og generelt forkerte beslutninger. Pengene bør være der.

Arsenal var meget konservative i deres tilgang til spillerkøb efter skiftet fra Highbury til Emirates. Vi har lavet en rigtig god deal, hvor vi kun skal af med 30 mio. hvert år til stadionlån. Det bør alene blive tjent ind igen af stadionet + mere til.

Så hvis vi ender med at falde fra tinden af verdensfodbolden bliver det ikke pga. penge, men kun pga. elendig ledelse.

Arsenal er også privatejet. De er altid med i top 10 over mest værdifulde klubber, men deres ejer vil bare ikke investere store summer, modsat hans Americanske footballhold, hvor han efter sigende har investeret stort.

4 år 2 uger siden #1722 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Sæsonen 2018/2019
United har jo samme problem. Nogle amerikanske ejere der gerne vil tjene penge men skider på det sportslige. Der er vi heldigvis ikke.

Da Perez kom tilbage i 2009 købte han kæmpestort ind. Men de efterfølgende sæsoner var der så mere stille mens man sparede lidt sammen igen og betalte af på banklånene. Noget lignende vil skulle til nu her. Nu ligger det så bare lige oven i et stadionprojekt til 600 mio. euro.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022

4 år 2 uger siden #1723 af Fondo_Sur
Besvaret af Fondo_Sur på emne Sæsonen 2018/2019
12 nederlag i 38 ligakampe. Ikke sket siden 73/74. Real Madrid CF er en enestående klub.

4 år 2 uger siden #1724 af nono
Besvaret af nono på emne Sæsonen 2018/2019
Så ikke kampen idag, men det er mig lige dele overraskende og dybt bekymrende at dagens startopstilling ikke kunne hale en sejr hjem. Det er jo en start 11’er af spillere som man forventer at satse på næste sæson, med undtagelse af Llorente og Navas.

Beskæmmende at taber-mentaliteten har slået rod selv blandt de unge, lovende spillere.. Håber godt nok at Zidane har en plan og at der bliver handlet hurtigt og resolut. Hele truppen inkl. nyindkøbene med til pre-season!
Sidste redigering: 4 år 2 uger siden ved nono.

4 år 2 uger siden #1725 af Zyconith
Besvaret af Zyconith på emne Sæsonen 2018/2019

Fondo_Sur skrev: 12 nederlag i 38 ligakampe.

I det mindste slap vi af med Navas og ham den usmagelige portugisiske narcissist der altid skulle have sidste fod på bolden.

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
Sidste redigering: 4 år 2 uger siden ved Zyconith.

4 år 2 uger siden #1726 af Fondo_Sur
Besvaret af Fondo_Sur på emne Sæsonen 2018/2019

Zyconith skrev:

Fondo_Sur skrev: 12 nederlag i 38 ligakampe.

I det mindste slap vi af med Navas og ham den usmagelige portugisiske narcissist der altid skulle have sidste fod på bolden.

Når nu man heller ikke kunne have vundet ligaen med Ronaldo i år, er det egenligt rart nok at man har sluppet med at betale hans løn for denne sæson. Nu mangler vi bare at slippe af med Bale for at genopbygge dette hold.

Leveret af Kunena Forum
Annonce