VM 2018

8 år 1 måned siden #1 af ChrillRM14
VM 2018 blev oprettet af ChrillRM14
Og så er vm vist også tæt nok på, at vi også har en tråd tilhørende turneringen.

En lille hurtig leg til de aktive debattører:
Turneringens dark-horse/overraskelse: Kroatien - Vanvittig midtbane, sluttede over Spanien til EM16 i gruppen. Fin offensiv. Seværdig fodbold med fysik og højt pres.
Turneringens skuffelse: Belgien - selvom de sikkert topper deres gruppe, så vil det hurtigt stå klart, hvor inkompetent Martinez er på bænken. Det kommer man ikke forbi de helt store nationer med.
Topscorer: Neymar - og så skal Perez fortsætte sin vanlige VM-Galactico-transfer og hente brasilianeren til klubben.
Verdensmester: Spanien - fy for den lede, hvor har de mange tekniske vidundere. De falder ikke sammen som i 14 og 16. Nu har de også en fint fungerende offensiv, og jeg spår Rodrigo som den helt rigtige oppe foran og Isco som katalysatorer for succes.

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

8 år 1 måned siden #2 af Jbner
Besvaret af Jbner på emne VM 2018
Turneringens dark-horse/overraskelse: Portugal. Jeg ved ikke om man kan kalde de regerende europamestre for en dark horse, men en af de store favoritter er de vel heller ikke? Jeg tror godt de kan ende med at vinde VM også, omend de ikke er blandt de 4 jeg ser som største favoritter til at vinde, Tyskland, Spanien, Frankrig og Brasilien. Og ellers tror jeg at Kroatien og Peru vil spille gode turneringer. Peru tror jeg desværre kommer til at slå Danmark, og det ville ikke være så stor en overraskelse som de danske medier gør det til. Jeg føler at de bliver stærkt undervurderet af den danske presse, men nu må vi se hvad de kan.

Turneringens skuffelse: Argentina og Belgien må dele denne. Argentina har en fremragende offensiv, men der er ikke plads til dem allesammen på holdkortet, og resten af holdet er middelmådigt. Læg dertil at de har spillet en forfærdelig kvalifikation, og kun lige akkurat kom med til VM. Og Belgien bliver turneringens skuffelse fordi mange overvurderer dem. De har en stærk start ellever, men de har også en forfærdelig træner, som defensivt sejler fuldstændig, og det kommer til at koste dem.

Topscorer: Neymar. Han kommer til at være en af de helt store spillere ved dette VM, og forhåbentlig er han Real Madrid-spiller i næste sæson. Et frækt bud kunne være Thomas Müller, som altid er garant for mål til en slutrunde.

Verdensmester: Her går jeg også med Spanien. Men det er måske fordi jeg selv håber de vinder. Efter min mening er de fire favoritter Spanien, Tyskland, Brasilien og Frankrig, og det er meget tæt mellem dem. Jeg tror det bliver én af de fire, men jeg håber på Spanien. Så kan Lopetegui også slutte godt af, inden har kommer til Real Madrid :)
Sidste redigering: 8 år 1 måned siden ved Jbner.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real Madrid

8 år 1 måned siden #3 af Daniel
Besvaret af Daniel på emne VM 2018
Turneringens dark-horse/overraskelse: Belgien. Resultaterne i testkampene op til VM har været godkendte, hvor særligt den sidste kamp var fremragnede. De bærende spillere er mere modne, hvorfor jeg da heller ikke regner med, at belgierne falder igennem, som man tidligere har set, hvor forventningerne har været høje - overraskelsen lurer om hjørnet.
Turneringens skuffelse: Frankrig. Jeg tror allerede de ryger ud i ottendedelsfinalen, hvor enten Kroatien eller Argentina venter på den anden banehalvdel.
Topscorer: Neymar. Overkommelig pulje. Alle muligheder for at score mange mål.
Verdensmester: Brasilien er det klart stærkeste hold pt. Det hedder sig individuelt og kollektivt. De sydamerikanske sambaglade boldkunstnere er dog ikke kendt for at være et godt turneringshold i nyere tid, hvorfor jeg sagtens kan se hold som Tyskland og Spanien gå hele vejen. Mit bud ender dog alligevel med at være Brasilien!

For at finde sit bud på vinderen af VM i Rusland, kan man med fordel benytte sig af denne fine simulator: www.vm-guide.dk/vm-simulator/
Sidste redigering: 8 år 1 måned siden ved Daniel.

8 år 1 måned siden #4 af Real Madrid
Besvaret af Real Madrid på emne VM 2018
Dark-horse/overraskelse: Portugal – ikke en særligt ophidsende spillestil, men en masse erfaring og tro på egne evner. De gør det ikke mere kompliceret, end hvad godt er.
Skuffelse: Argentina – forfærdeligt gruppespil, kvalificerede sig med nød og næppe, for ambitiøs spillestil til materialet, for afhængig af Messi og tabte for nyligt 6-1 til Spanien. I følge programmet og forventninger, støder de højst sandsynligt ind i både Spanien og Tyskland, inden de kan nå en eventuelt finale.
Vinder: Spanien – fantastisk hold og god balance mellem erfaring og talent. Ville være et fantastisk boost, hvis Julen Lopetegui kan slutte af som VM-vinder.
Topscorer: Ronaldo – scorer 1 pind mod Spanien og nogle "nemme" mål mod Iran og Marokko + 1-2 mål i videreforløb.

No solo soy perfecto, también soy Madridista
Sidste redigering: 8 år 1 måned siden ved Real Madrid.

8 år 1 måned siden #5 af Real Madrid
Besvaret af Real Madrid på emne VM 2018

Jbner skrev: Turneringens dark-horse/overraskelse: Portugal. Jeg ved ikke om man kan kalde de regerende europamestre for en dark horse, men en af de store favoritter er de vel heller ikke? Jeg tror godt de kan ende med at vinde VM også, omend de ikke er blandt de 4 jeg ser som største favoritter til at vinde, Tyskland, Spanien, Frankrig og Brasilien. Og ellers tror jeg at Kroatien og Peru vil spille gode turneringer. Peru tror jeg desværre kommer til at slå Danmark, og det ville ikke være så stor en overraskelse som de danske medier gør det til. Jeg føler at de bliver stærkt undervurderet af den danske presse, men nu må vi se hvad de kan.

Turneringens skuffelse: Argentina og Belgien må dele denne. Argentina har en fremragende offensiv, men der er ikke plads til dem allesammen på holdkortet, og resten af holdet er middelmådigt. Læg dertil at de har spillet en forfærdelig kvalifikation, og kun lige akkurat kom med til VM. Og Belgien bliver turneringens skuffelse fordi mange overvurderer dem. De har en stærk start ellever, men de har også en forfærdelig træner, som defensivt sejler fuldstændig, og det kommer til at koste dem.

Topscorer: Neymar. Han kommer til at være en af de helt store spillere ved dette VM, og forhåbentlig er han Real Madrid-spiller i næste sæson. Et frækt bud kunne være Thomas Müller, som altid er garant for mål til en slutrunde.

Verdensmester: Her går jeg også med Spanien. Men det er måske fordi jeg selv håber de vinder. Efter min mening er de fire favoritter Spanien, Tyskland, Brasilien og Frankrig, og det er meget tæt mellem dem. Jeg tror det bliver én af de fire, men jeg håber på Spanien. Så kan Lopetegui også slutte godt af, inden har kommer til Real Madrid :)

Haha skal vi bare lave et fælles indlæg næste gang ;-)

No solo soy perfecto, también soy Madridista
Følgende bruger(e) sagde tak: Jbner

8 år 1 måned siden #6 af YunisTaker
Besvaret af YunisTaker på emne VM 2018
Håber på Spanien, endnu mere nu efter Lopetegui er ny Real Madrid træner. De er også favoritter sammen med Brasilien og Tyskland.

Darkhorse: Syntes ikke det er fair at ligge Portugal i den her kategori, da de er blandt de 5-6 bedste ved slutrunden. Jeg tror på Egypten, hvis Salah bliver 100% fit. En kvart finale for dem er bestemt ikke umuligt.

Skuffelsen: Er enig med Jbner med Argentina og Belgien. Tror dog Argentina vil klare den bedre end Belgien. Det helt vildt hvor overvurderet Belgien er. De skuffer gang på gang, og ser ikke den her VM som en undtagelse.

Topscorer: Det "nemme" bud ville være Neymar, men der er så mange der kan score mål på det landshold, at målene ikke nødvendigvis behøves komme fra ham af. Jeg tror på Ronaldo. Det her er højst sandsynligt hans sidste VM, og jeg tror han vil være extra opsat på at vinde. Plus han vil måske vise til verdenen (og Real Madrid), at semi-finalerne imod Bayern og finalen mod Liverpool hvor han ikke scorede, ikke er noget man skal ligge for meget i.

Håber alt i alt på nogle gode kampe, og håber på alle Real Madrid spillerne gør det godt og holder sig skadesfri.

Real Madrid since 2002

Raul & Zidane.

Pepe, Marcelo & Benzema.

CAAAAASEEEEEEEMIIIIIIIIIIIROOOOOOOOO!!!

8 år 1 måned siden #7 af Jaken
Besvaret af Jaken på emne VM 2018
Overraskelse:
Danmark. Eriksen går i brødrene Laudrups fodspor og fører Danmark til kvartfinalen på 20 årsjubilæet for selvsamme bedrift.
Har faktisk også en fidus til England, men ved ikke lige om en kvartfinale er nok til at klassificere som en overraskelse?

Skuffelse:
Hvis Danmark skal i kvartfinalen, går vejen gennem Argentina, så de må blive skuffelsen. Et usammenhængende og mangelfuldt hold, der får møjet sig igennem sin gruppe inden de ryger ud på et 1-0 Delaney-hovedstød i 1/8-finalen.

... Og allerede nu kan jeg se billedet på nethinden af Messi som topscorer og med pokalen i hånden... Åh...

Topscorer:
Det fristende og lette bud er Neymar. Kunne dog godt se Suarez høvle nogle mål ind i nogle af deres lette gruppekampe, hvilket muligvis kan vise sig at være nok. Ellers skyder jeg på Timo Werner.

Verdensmester:
Brasilien. Stærkt hold med rimelig overkommelig vej til finalen.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
8 år 1 måned siden #8 af Brylle
Besvaret af Brylle på emne VM 2018
Overraskelse:
Uruguay? Ved ikke om det vil være en massiv overraskelse hvis de evt. ender i en top 4, men det kan jeg sagtens se ske. De har fået en nem gruppe og behøver ikke bruge alle sine kræfter på at komme videre. De har stærke spillere centralt gennem hele holdet, og det skal vel være nu, hvis det nuværende hold skal opnå noget. De har dog nogle hårde modstandere efter gruppespillet, hvis ikke favoritterne her choker. De har gjort det godt i kvallen og bør være i stand til at videreføre det her til sommer. Kroatien kunne også være et sjovt bud.

Skuffelse:
Mon ikke England træder i det efter gruppespillet trods en nem lodtrækning? Jeg ser ingen favoritter ryge ud af grupperne, for dertil er modstanden simpelthen for dårlig, så et hold som England kan jeg godt se fortsætte med at klovne rundt. Portugal tror jeg heller ikke vinder en kamp efter gruppespillet desværre.

Topscorer:
Som Jaken pointerer, så har Cavani og Suarez god mulighed for at smadre igennem i gruppespillet, men elles vil jeg gå med Griezmann som topscorer. Frankrig tror jeg kommer rigtig langt. De har et meget komplet hold og en hav af gode spillere, så Griezmann skal nok få gode arbejdsbetingelser.

Verdensmester: Jeg glæder mig til en finale mellem Spanien og Brasilien, som virkelig ser stærke ud. Komplette hold, der har spillet med den samme stamme i noget tid efterhånde, og det betyder meget. Jeg ser dem have lidt mere at byde på end Tyskland og Frankrig. Jeg håber på at se Spanien vinde, men jeg tror at Neymar og Marcelo kan blive forskellen mellem de to offensivt indstillede hold.

Selvfølgelig vil man følge med i gruppespillet, men jeg glæder for alvor til ottendedelsfinalen. Allerede her kan der komme nogle sjove kampe!

8 år 1 måned siden #9 af JimmyBroe
Besvaret af JimmyBroe på emne VM 2018
Jeg brækker mig over Suarez:)

Jeg er her stadig XOXO
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL

8 år 1 måned siden #10 af ChrillRM14
Besvaret af ChrillRM14 på emne VM 2018
Overraskende solid Egyptisk præstation. Med en Salah, så er de sgu godt kørende. Havde håbet på 1-1, hvilket ku' give lidt spænding til gruppen...
Achraf om en time!

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu

8 år 1 måned siden #11 af Chamartin
Besvaret af Chamartin på emne VM 2018

JimmyBroe skrev: Jeg brækker mig over Suarez:)

Hvad lavede han?

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
8 år 1 måned siden #12 af Brylle
Besvaret af Brylle på emne VM 2018

Chamartin skrev:

JimmyBroe skrev: Jeg brækker mig over Suarez:)

Hvad lavede han?

Han blev prikket lidt til og så opførte han sig som om han blev skudt...

Leveret af Kunena Forum