VM 2018
Lukita skrev: Raphaël Varane:
• Verdensmester
• 4 x UEFA Champions League
• 2 x La Liga
• 3 x VM for klubhold
• 3 x UEFA Super Cup
• 1 x Copa del Rey
• 2 x Spansk Super Cup
Og manden er kun lige fyldt 25 år. Hvis han undgår skader kommer han til at gå over i historien som den bedste forsvarsspiller i klubbens historie.
Det er fuldstændig vanvittigt og mon ikke de snupper EM i 2020 og så vi vinder CL igen. Man må bare bøje sig i støvet for ham.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
Ramos4 skrev: @Siempre
Når jeg snakker om bagklogskab er det fordi vi ikke sidste år kunne vide, at Mbappe ville falde så hurtigt til i en større klub + at spille så flot til VM. Det ville være et sats at købe ham der. Havde vi købt Neymar sidste år eller i år, var/er det fordi han har vist over en længere årrække, at han kan levere på øverste niveau. Der må trods alt være forskel på den løn man giver en teenager og den man giver en etableret stjerne. Jeg er ikke imod at købe en spiller der går direkte ind som øverste i lønhierakiet, men jeg synes, at vi gjorde det rigtige sidste sommer ved at slå koldt vand i blodet. Derfor kan det rigtige jo så godt være at hente ham nu, hvor han har vist sit værd ved VM og vist i Ligue 1 at han ikke var en one-trick pony. Det vidste vi nok godt, men at give 200 mio. euro for en teenager der har haft 1 god sæson i Monaco, det er altså stadig helt vildt, lige meget hvor stort et talent.
Mht. Perez manglende indkøb er det vel til dels Zidane der har talt ham fra det. Hvertfald med De Gea og Mbappe. Zizou var ikke for nogen af dem, og ville gerne bevare truppen som den var. Hvilket vi jo så også betalte for i ligaen sidste sæson. Men det er svært at give Florentino skylden. Hvis han trumfer en træners ønsker, så får han på puklen - men hvis han ikke henter et navn hvert eneste år, ja så får han også på puklen. Madrid er ikke lavet af penge trods alt. Det er også noget med en renovering af Bernabéu, der løber op i 400-500 mio. euro :O
Mht. Bale så har han jo mig bekendt ikke fået en lønforhøjelse i sin tid i klubben, så lidt retfærdighed er der vel til :) Og han var ikke 17 da han kom.
Jeg forstår at du gerne vil have Galactico's og vi sukker vel alle efter en arvtager til Ronaldo, men alt med måde mener jeg bare.
Edit: Vi bør nok stoppe snakken snarligt, da det jo er VM-tråden. Omend VM er ovre.
Du taler om mig som om jeg er en 12-årig, Galactico-hungrende fanboy. Nu er jeg desværre gammel nok til at ku huske hvor galt det går når man bare køber spillere på navnet og jeg er sgu bedøvende ligeglad med at købe navne for navnenes skyld. Men jeg vil ha vi vinder og jeg vil underholdes - og den nemmeste rute til at opfylde begge mål er nu engang at købe de bedste og mest spektakulære spillere - her er der lige pt et par enkelte der hæver sig over resten og iblandt dem er Mbappé. Jeg mener det var en klar fejl - naturligvis med den viden vi har nu - at vi ikke gik hårdt efter ham sidste år (om det var Zidane eller Florentinos skyld er svært at sige, men formentlig begges). Men stædigt at sige nu at det var smart ik at købe ham for et år siden, men det ville være ok at købe ham nu til det dobbelte det overgår al tænkelig logik. Men fred være med det. Er nu egentlig heller ik fordi vi behøver jokke mere i det - jeg er indstillet på at vi ikke henter nogle deciderede game changers igen i år - desværre.
Og mht Florentino, så har jeg altid været kæmpe fan - gennem tykt og tyndt - men jeg har for alvor været skuffet over hans ageren på transfermarkedet de seneste år. Ik fordi han ik har købt store navne, men fordi man har forsømt at udbedre holdets åbenlyse mangler/svagheder og fordi man samtidig ik har igangsat et generationsskifte i tide. Og ift pengene - nej jeg er udmærket klar over at man ik har uanede midler - har ingen indsigt i økonomien - men hvis man sidste år havde solgt eksempelvis Bale, så havde det vel nok været økonomisk muligt at gå seriøst efter Mbappé (og igen, det var formentlig ik et spørgsmål om at man ikke havde råd).
Men ok, vi lukker den her - heldigvis er det dér russiske sommershow da færdigt, så man ka slippe for konstant at høre om det og medierne igen ka fokusere på noget vigtigt
- ChrillRM14
-
Emne forfatter
- Platin bruger
-
Men! Jeg er virkelig skuffet over, at Frankrig ikke gider eller KAN spille/diktere en fodboldkamp med de spillere de har, og at man i en sådan vm-finale jo må se Kroatien skabe 90% af kampen. Frankrig burde jo kunne tromle over modstanderne, sætte tempoet, være overlegne fysisk, teknisk og taktisk... Men Kroatien lykkedes jo med LANGT flere ting end Frankrig - undtagen at score mål. Det jo ikke engang fordi, at Frankrig - særligt de første 45 - blot lod Kroatien have bolden. Hver gang Frankrig forsøgte at spille frem af banen blev de stoppet med det samme af kroaternes pres.
Men ok. Ligesom med Reals mange knock-out-sejre og CHL-finaler, så handler det om at få hentet titlen hjem og knap så meget om måden, det gøres på. Det gjorde de så i dag.
Flot vm af Kroatien.
Tillykke til Frankrig. Når ingen af de andre mastodonter gider spille, så er Frankrig er helt fin verdensmester med den største talentmasse og effektivitet.
Min top5 spillere fra turneringen;
Modric - Varane - Hazard - Courtois - Godin
The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
- Real Madrid
-
- Platin bruger
-
No solo soy perfecto, también soy Madridista
Mens kampen stadig for alvor var på spil (op til 3-1 målet, og navnlig i 1. halvleg), sad de på spillet, styrede kampen, pressede godt og lukkede ned for Frankrig, samt skabte farlige situationer selv. De gik ind med intentionen om at vinde kampen og søge deres egen lykke. Hatten af for det.
Frankrig derimod, kan jeg ikke lade være med at være noget skuffet over. Det er svært at have noget imod deres sejr, hvis man ser på turneringen som helhed. De har været solide, fokuseret, haft en stærk mentalitet og været utroligt effektive, men jeg kan alligevel ikke lade være med at ærgre mig.
Det er et hold der har et forrygende spillermateriale (bedre end alle andre) med alle forudsætninger for at være på forfoden, styre kampe og skabe chancer. Som Brasilien. Men de står utroligt dybt, tør ikke tage risici og kan ikke skabe chancer i åbent spil medmindre modstanderen sætter alt over styr, så de kan lukrere på kontraer.
De formår, på sin vis ligesom England, nærmest ene og alene at være farlige på dødbolde. Det bryder jeg mig ikke om. Har en væsentlig antipati over for hold der ikke skaber chancer, og navnlig dem der knap prøver på det.
Tænk at der skulle et tyndt filmet frispark, det efterfølgende selvmål og så dét straffespark til? Nøj, hvor er det synd for Kroatien. Var det sket for Danmark, var jeg rasende.
Og så lige et par ord om straffesparket og de hånd-situationer i det hele taget:
Jeg kan godt forstå at det, lovmæssigt, betyder noget om hånden er i en unaturlig position. Bold-til-hånd, hånd-til-bold, og alt det der. Det mest interessante for mig i den situation (og i de situationer i det hele taget) er dog ikke så meget hvorvidt det er bevidst eller ej, men hvor farligt det var.
Altså, selv hvis Perisic ikke havde ramt bolden med sin hånd, så havde den jo bare gået direkte ud til en upresset Strinic, der bare kunne cleare den? Har virkelig vanskeligt ved at forstå argumentationen for det kald. Jeg kan godt forstå at der har været præcedens i turneringen for den slags kald (Yussuf Poulsen, Cedric, osv.), men hånden var ikke i en unaturlig position, situationen var ikke farlig på nogen måde (hånd eller ej) og det oprindelige kald var ikke en åbenlys fejlkendelse (jf. hvor længe dommeren brugte på at se den igennem).
… Nå, men fed finale og fed turnering, alt i alt! Det bedste af begge, jeg har set.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también
- Et om muligt endnu større mancrush på den skaldede tryllekunstner fra Marseille, for at have fundet vores kommende anfører, i røven af den franske 2. division. Dit trøjenummer er i gode hænder, Mister!
- Mbappe - sikke en spiller.. Forrygende slutrunde, jeg er nærmest helt blæst bagover af hans evner og (selvom de kalder ham en skildpadde) fart.. At man mange steder hylder Griezmann som den bedste franske spiller er over min fatteevne, han scorer tre straffespark og et langskud som alle dage bare skal gribes ud, og er generelt ikke ret farligt sammenlignet med Mbappe. Hans Zizou-rul til Giroud mod Belgien havde været VMs højdepunkt hvis Giroud havde puttet den ind. Sikke en spiller. Sign him up!
- De store holds deroute, der gav plads til et lille land, med en kæmpe spiller i en lille mands krop. Kongen af Kroatien og Madrid.
- Formentlig sidste gang jeg kommer til at se en kamp med Spaniens blegeste mand, ham vil jeg for altid huske som en fantastisk spiller og stor personlighed. Rivaliseringen til trods, aftvinger hans meritter og egenskaber kæmpe respekt. Grande Iniesta..
Det jeg ikke vil huske fra VM
- En historisk misset chance for Danmark for at komme rigtigt langt, med den lodtrækningshalvdel
- Neymar.. Det er et stort pres med en så stor nations forventninger på skuldrene, men han kunne i det mindste prøve at opføre sig som en mand.
- Messi.
.... Det VAR vidst det hele ;)
Siempre fiel skrev: Satme godt vi ik risikerede at pisse nogle af millionærdrengene af og "ødelægge" lønhierarkiet ved sidste år at betale Mbappé for dét talent der var tydeligt for selv en blind mand. Ved godt at mange her på forum syntes at det var åh så fantastisk at man ikke betalte den noget høje pris for Mbappé - men nu står man så uden Ronaldo, nærmest uden mulighed for at købe én af de to eneste ægte arvtagere - og sku man lykkedes med at købe Mbappé nu - så ville man jo sku betale det dobbelte i såvel transfer som løn. Ja, nogle gange må man fanme slå til når muligheden byder sig - og alternativt ka man så stå her et år senere og massere ens lønstruktur.
Du kan jo ikke love fast spilletid til en ny spiller, hvis du allerede har lovet det til andre.
Hvor ved du fra, at vi nægtede at betale hans løn? ;-)
Jaken skrev: .......
Frankrig derimod, kan jeg ikke lade være med at være noget skuffet over. .
Man kan bare heller ikke ignorerer at de har altsaa slaaet Argentina, Uruguay og Belgium paa vejen, hvilket er staerkt. Kroatien's vej var vel nok den nemmeste laenge set og stadig skulle i 3 x forlaenget for at naa til finalen.
Vi (Danmark) var de eneste der tog point fra Frankrig - hvad det dog ikke kunne have endt med ;)
Frankrig er klasse og vandt overlegent VM, uden egentlig at anstrenge sig. De kommer til at vaere kaempe favorit til EM '20 og VM '22 ..
Hala
zizou21 skrev:
Jaken skrev: .......
Frankrig derimod, kan jeg ikke lade være med at være noget skuffet over. .
Man kan bare heller ikke ignorerer at de har altsaa slaaet Argentina, Uruguay og Belgium paa vejen, hvilket er staerkt.
Argentina var elendige. Uruguay havde Cavani ude med skade og Suarez så meget belastet ud allerede i 1/8. Belgien og Frankrig var ret lige, og det havde ikke været uretfærdigt med en finaleplads til Belgien. Hazard var marginaler fra at sende Belgien i finalen af flere omgange.
zizou21 skrev: Man kan bare heller ikke ignorerer at de har altsaa slaaet Argentina, Uruguay og Belgium paa vejen, hvilket er staerkt. Kroatien's vej var vel nok den nemmeste laenge set og stadig skulle i 3 x forlaenget for at naa til finalen.
I sætningen efter skriver jeg så også at det er svært at have noget imod deres samlede sejr. Derudover kommer BBB så også ind på nogle af de omstændigheder man skal huske at have med, når man vurderer deres VM.
Med skuffet mener jeg jo også, at jeg ikke bryder mig om dygtige, talentfulde og overlegne spillertrupper, der ikke formår at skabe chancer i åbent spil (og end ikke prøver på det) og nærmest udelukkende klarer sig på dødbolde. Hele deres vej til VM-titlen gik på dødbolde (regner ikke Argentina-kampen med, da de imploderede hver eneste gang de gik på banen) og de formåede aldrig at skabe chancer når de ikke allerede var foran og kunne leve på kontraer.
Det synes jeg er en tam og lam tilgang af hold med så meget klasse. Det er jo ikke Sverige eller Costa Rica, det her. Men altså, vinderen har jo altid ret, og de kan da være bedøvende ligeglade nu…
zizou21 skrev: Vi (Danmark) var de eneste der tog point fra Frankrig - hvad det dog ikke kunne have endt med ;)
Ja, det er frygteligt. Jo mere jeg tænker over det, jo mere overbevist er jeg om at vi kunne have vundet hele svineriet ;)
No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Lige meget hvor meget i vender og drejer den så mødte Frankrig op til den kamp med reservere og intensiteten var fandme ikke på sit højeste.
Man får 1-1 mod Danmark og udraderer så Argentina i næste kamp samlet 4-3.. det ikke et tilfælde...
Jeg holdte selv med Kroatien, synes det havde klædt dette uforudseende VM at et underdog hold vandt det hele.
- Mathiaseefsen
-
- Ekspert bruger
-
Elto92 skrev: Hold nu op drenge.
Lige meget hvor meget i vender og drejer den så mødte Frankrig op til den kamp med reservere og intensiteten var fandme ikke på sit højeste.
Man får 1-1 mod Danmark og udraderer så Argentina i næste kamp samlet 4-3.. det ikke et tilfælde...
Jeg holdte selv med Kroatien, synes det havde klædt dette uforudseende VM at et underdog hold vandt det hele.
Det var 0-0
Du kan skifte kone, politik og religion......
Men aldrig yndlings-fodboldhold