Sæsonen 2019/2020
-#7- skrev: Jeg kan godt forstå at man er nødt til at spille på indlæg når modstanderen står med 11 mand og holdbussen nede i eget felt. Hvad jeg til gengæld overhovedet ikke forstår, er at man så ikke forsøger at sætte noget tempo i sit spil, så man i det mindste kan fange Valladolid spillerne i ubalance. Det er vældig høfligt af Real Madrid at tillade modstanderne at komme på plads konstant, inden man sætter et angreb igang, men altså..
Eller også må man presse Valladolid højt og tvinge dem til at begå fejl. Nu havde jeg Liverpool - Arsenal kørende på tv i baggrunden, og allerede i starten af kampen pressede Liverpool modstanderne helt oppe ved deres eget felt. Valladolid ville nok ty til en lang bold frem i så fald, men mig bekendt har både Ramos og i særdeleshed Varane farten til at løbe sådan nogle bolde op.
Stensikkert er det i hvert fald at det bedstefar-tempo Real Madrid spiller i nu, overhovedet ikke kan fortsætte hvis holdet skal opnå succes i år. Det ser ud som om hver enkelt spiller løber rundt med ankelvægte. Gang på gang har jeg også set en oplagt afleveringsmulighed, som ikke bliver udnyttet fordi vores spillerne vil røre bolden to-tre gange for meget. Så må man sgu på træningsbanen og øve førstegangsafleveringer, helt basic, som tilbage fra da man var miniput.
Det er generelt vanvittigt at se City og Liverpool spille i kontrast til os. Man skulle næsten tro de har trænere der indøver et specifikt koncept på træningsbanen.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Ramos4 skrev:
-#7- skrev: Jeg kan godt forstå at man er nødt til at spille på indlæg når modstanderen står med 11 mand og holdbussen nede i eget felt. Hvad jeg til gengæld overhovedet ikke forstår, er at man så ikke forsøger at sætte noget tempo i sit spil, så man i det mindste kan fange Valladolid spillerne i ubalance. Det er vældig høfligt af Real Madrid at tillade modstanderne at komme på plads konstant, inden man sætter et angreb igang, men altså..
Eller også må man presse Valladolid højt og tvinge dem til at begå fejl. Nu havde jeg Liverpool - Arsenal kørende på tv i baggrunden, og allerede i starten af kampen pressede Liverpool modstanderne helt oppe ved deres eget felt. Valladolid ville nok ty til en lang bold frem i så fald, men mig bekendt har både Ramos og i særdeleshed Varane farten til at løbe sådan nogle bolde op.
Stensikkert er det i hvert fald at det bedstefar-tempo Real Madrid spiller i nu, overhovedet ikke kan fortsætte hvis holdet skal opnå succes i år. Det ser ud som om hver enkelt spiller løber rundt med ankelvægte. Gang på gang har jeg også set en oplagt afleveringsmulighed, som ikke bliver udnyttet fordi vores spillerne vil røre bolden to-tre gange for meget. Så må man sgu på træningsbanen og øve førstegangsafleveringer, helt basic, som tilbage fra da man var miniput.
Det er generelt vanvittigt at se City og Liverpool spille i kontrast til os. Man skulle næsten tro de har trænere der indøver et specifikt koncept på træningsbanen.
Ja, enig. Men så simpelt kan det da ikke være, vel........
DC19
Sahinovic skrev:
Ramos4 skrev:
Kiwes skrev:
Ramos4 skrev: Men vi har jo ingen der rigtigt kan spille i højre efter Asensios skade. Så vi må til at spille uden fløje eller købe en højrefløj. Vinicius, Bale og Hazard er jo klart bedre til venstre.
Men fedt at indlæg på indlæg er eneste strategi igen.
Apropos ingenting, så har Lewandowski scoret hattrick i dag. Men altså, vi har jo mål nok i holdet som det er.
Jeg synes Bale spillede fint i højre - hvorfor så putte Vinicius over i en side han overhovedet ikke kan spille.
Jah joh. Han trækker lidt ind og skyder, men han kan jo ikke gå højre om rigtigt, så han er nem at læse.
Bale laver altså nogle rigtige fine løb i dybden, som er nødt til at blive taget med når man skal vurdere ham. Men når Isco eller Kroos ikke formår at sætte ham op, så bliver det altså lidt svært.
Vi har ikke en eneste spiller der for alvor kan slå en god bold i dybden.
Det kan han vel også lave fra venstresiden ;)
Jeg synes bare ikke han er lige så god teknisk eller til at indgå i kombinationer fra højrekanten som fx. Asensio er. Bale er bedst med plads i dybden, hvor han kan tage lange træk. Det fungerer ikke mod dybe forsvar og det hjælper ikke han spiller til højre. Det er jo en idé der opstod i Madrid fordi Perez købte ham ind selvom der ikke var plads i truppen, men så må man jo bare spille ham ude af position. Han var aldrig højrekant i Tottenham
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Jeg vil også kalde den, Zidane bliver slagtet ved udgangen af året, og nej, jeg bygger ikke denne mening udfra resultatet idag, men spillet, og de spillere som Zidane gang på gang vælger at holde hånden over. Men det fair nok, netop de spillere bliver hans billet ud af huset.
Du vælger at satse på indlæg, men du tager James ud,
Du jagter et resultat men smider benzema ud og smider Vasquez ind
Du har en Carvajal som ligner en serie 5 spiller hele kampen, men du gør intet ved det
Du, Zidane har desværre fejlet STORT!
Men det fint nok, når Hazard er tilbage glemmer vi at huset brænder på i en kort stund lige indtil Hazard ikke magter opgaven og alt falder sammen igen
-#7- skrev:
Ramos4 skrev:
Det er klart også derfor specielt Guardiola sammensætter sine trupper som han gør. Alle kæmper for sagen, alle vil lære. Klopp lidt det samme. Mourinho ligeså. Zidane elsker at holde på alle de mætte spillere, der selv styrer tingene og prøver sig lidt frem. Det gav os 3 CL, og man fatter det ikke helt :D Men altså det er ingen hemmelighed, at jeg ikke kan se det her "projekt" komme nogen vegne. Dertil er Zidanes taktiske evner og idéer alt for få. Han er god til at please de store navne og i de store kampe, men det er så også det. Det er ALT. Han vil være god som assistent igen, som under Carlo.
longwind skrev: En skam at det gode spil fra 1. halvleg bliver afløst af de samme gamle indlæg bare fordi der står 0-0 ved pausen.
Jeg vil gerne fremhæve det helt igennem jammerlige indhop som Vinicius leverede i dag. Virkede som om han havde glemt at han rent faktisk ikke blev udlejet til Valladolid som rygterne gik på. Det kunne man så ønske sig, at han var blevet. Usleben - ja, diamant - knap så meget. Man kan undre sig over hvorfor det er dét talent der bliver vist så meget tillid, når der løber en nordmand rundt i San Sebastián der står klar til at give midtbanen friskt blod.
Aftenens leg: Find 5 forskelle mellem Vinicius' og Lucas Vazquez's spil
Det har altid været mit indtryk at de to ikke har det bedste forhold efter deres tid sammen på Castilla -- lidt ala James, Ceballos, Llorente,... og ZZ. ZZ er jo ekstrem hvad angår favorisering af spillere baseret på personligt bias og der er det mit klare indtryk at Ødegaard bare ikke er inde i varmen. Guderne ved han ellers kunne gøre underværker på vores kønsløse midtbane.
Ramos4 skrev:
-#7- skrev:
Ramos4 skrev:
Det er klart også derfor specielt Guardiola sammensætter sine trupper som han gør. Alle kæmper for sagen, alle vil lære. Klopp lidt det samme. Mourinho ligeså. Zidane elsker at holde på alle de mætte spillere, der selv styrer tingene og prøver sig lidt frem. Det gav os 3 CL, og man fatter det ikke helt :D Men altså det er ingen hemmelighed, at jeg ikke kan se det her "projekt" komme nogen vegne. Dertil er Zidanes taktiske evner og idéer alt for få. Han er god til at please de store navne og i de store kampe, men det er så også det. Det er ALT. Han vil være god som assistent igen, som under Carlo.
Min helt store drøm er også at Real Madrid på et tidspunkt får fat i en af de her "overfalds-fodbold" trænere, som jeg tror vil passe rigtig godt ind i Real Madrid. Klopp er naturligvis den oplagte her, men han ligner en mand som er smaskforelsket i Liverpool, så den bliver svær.
Og jeg er faktisk både enig og uenig omkring Zidane. Jeg tror egentlig han har mange spændende tanker om fodbolden og taktik, hvorfor han eftersigende også finder stor inspiration hos Guardiola og naturligvis Onkel Carlo. Men jeg begynder måske så småt at frygte at han vendte tilbage for hurtigt, fordi han som du nævner ikke ser ud til at have evnen til at svinge slagterkniven overfor sine yndlinge.
Var han vendt tilbage igen om lad os sige 5 år, hvor der måske ikke var mere end et par spillere tilbage fra hans første periode (Bale havde selvfølgelig stadigvæk fundet en måde at være her på), så tror jeg både Zidane og Real Madrid havde været bedst tjent i virkeligheden.
DC19
Elto92 skrev: Spillet er en forlængelse af sidste sæson....
Jeg vil også kalde den, Zidane bliver slagtet ved udgangen af året, og nej, jeg bygger ikke denne mening udfra resultatet idag, men spillet, og de spillere som Zidane gang på gang vælger at holde hånden over. Men det fair nok, netop de spillere bliver hans billet ud af huset.
Du har en Carvajal som ligner en serie 5 spiller hele kampen, men du gør intet ved det
Men det fint nok, når Hazard er tilbage glemmer vi at huset brænder på i en kort stund lige indtil Hazard ikke magter opgaven og alt falder sammen igen
James havde ikke formen til at spille mere.
Benzema havde allerede krampe efter 70 min, Vasquez kom med friskhed.
Alternativet er Odriozola som ligner en serie 6 spiller.
Vær nu seriøs, det var alle logiske valg
Jøses.
Jeg så Liverpool-Arsenal i stedet. Som en anden bruger nævner har både Liverpool og Man City et klart koncept. Det kunne være fantastisk at RM også fik det og købte spillere ind til det.
Lars1991 skrev:
Elto92 skrev: Spillet er en forlængelse af sidste sæson....
James havde ikke formen til at spille mere.
Benzema havde allerede krampe efter 70 min, Vasquez kom med friskhed.
Alternativet er Odriozola som ligner en serie 6 spiller.
Vær nu seriøs, det var alle logiske valg
Benzema gik ud i det 89. minut. Giver det mening at hive topscoreren ud og sætte endnu en kant ind der?