Den store transferrygte-tråd

1 år 11 måneder siden #673 af Dragam
Besvaret af Dragam på emne Den store transferrygte-tråd

Ramos4 post=150443 skrev: Men når Benz så stopper om et par år, så står vi med Vini, Rodry + Raphina/Anthony. Det er måske lige mange brasilianske talenter/kokke nok?

Det ser bare mærkeligt ud i mine øjne.

​Jeg så gerne at vi hentede Darwin Nunez til toppen. Vini på venstre, Antony på højre. Så er der fart og flair for alle pengene, hvilket bare er super vigtigt at have.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 år 11 måneder siden #674 af Lars1991

Dragam post=150437 skrev:

Lars1991 post=150432 skrev:

Dragam post=150425 skrev:

Lars1991 post=150419 skrev:

Dragam post=150415 skrev:

Lars1991 post=150414 skrev:

mohbar post=150410 skrev: ​Hvad med Chiesa ??? Løbestærk og Hurtig spiller der udfordrer. Han kan blive dyr men virker som en stabil spiller med alderen med sig..


Jeg ved ikke hvordan hans skadessituation er, men ellers et virkeligt godt bud jeg ikke selv havde tænkt på. Ham kunne jeg virkelig godt se i Real Madrid!

​Kan jeg ikke - han er en meget klassisk kantspiller, ala Bale (bare dårligere), som i næsten alle ikke synes passede ind. Iøvrigt er han højre fodet, ligesom Rodrygo, så vil han have den samme problemstilling, at det ikke ligger naturligt at trække ind i banen, når han ligger i højre side, hvilket vil begrænse ham meget i det spil RM spiller... vi skal ikke have en til bare hele tiden at køre på ydersiden af forsvaret og lave indlæg. Det gør også at han er noget mindre målfarlig end de andre nævnte altarnativer, som samtidig også har meget mere flair.


Haha Chiesa og Bale har da næsten ingenting tilfælles, det var da en mærkelig sammenligning. Og Bale var altså ikke en klassisk kantspiller, heller ikke i Tottenham. Han spillede utrolig centralt i hans sidste sæsoner hvor han for alvor brød igennem.

Jeg kan ikke se hvordan at han er højre-fodet skulle være en skidt ting. Det handler om kvalitet. Vi ser jo Asensio være utrolig begrænset fordi han bliver ved med at søge ind i banen.

Han virker ikke synderligt målfarlig dog, det rigtigt og det kan da godt trække ned. Men han har været det store og eneste lystpunkt i Juventus offensiv da han var skadesfri og det synes jeg er imponerende. Han er lynhurtig og arbejder utrolig hårdt som jeg ved der bliver sat pris på i Real Madrid. Og så er han utrolig fleksibel og kan spille alle 3 pladser oppe foran. Og så har han en god alder!

​Bale spillede fast på venstre wing i tottenham, indtil sidste sæson, hvor han blev brugt som hængende angriber. Men hans legendariske performances, eksempelvis mod inter og Barca, var alle på venstrekant, som klassisk kantspiller, der kører på ydersiden af forsvaret - ligesom chiesa gør.

Det at han er højrer foddet gør, at han ikke kan trække ind i banen og afslutte, når han ligger i højre side - så vil han kun kunne gå på ydersiden af forsvaret... nøjagtig samme problemstilling Rodrygo har, når han spiller i højre.

Asensio er ikke begrænset af at han trækker ind i banen - Asensio er begrænset af at han ikke har nogen fart, og ikke kan udfordre, og derfor ikke kan andet end at trække ind i banen.

Chiesa er en arbejdshest, men han mangler i den grad flair, og slutprodukt, hvilket gør at jeg IKKE ser ham som Real Madrid materiale.

Og skal vi så lige unlade at starte beskeder med et nedladende "haha" - vi er ikke i folkeskolen.


Jeg er godt klar over hvor Bale spillede for Tottenham. Men han har helt andre spidskompetencer end Chiesa, jeg kan virkelig ikke se hvorfor det værd at skulle sammenligne de to. Udover at de begge to kan gå på ydresiden af forsvaret? Det er der godt nok mange spillere der kan :D

Fair nok du ikke kan lide Chiesa men dine modargumenter imod ham giver ikke mening. Hvis han stråler både for Juventus og landsholdet så det jo ikke et problem for ham at han er højrebenet og at reducere ham til en arbejdshest virker også tenderende absurd i den henseende. Som jeg sagde før giver argumentet med slutprodukt mening for mig, han er ikke en der banker +20 mål ind på en sæson - i hvert fald ikke indtil videre. Og hvis det er det du føler der mangler så skal det selvfølgelig heller ikke være Chiesa. Man kan så til gengæld undrer sig over de andre spillere du nævner, men fred vær med det!

Og at du bliver fornærmet over at jeg skriver "haha" må stå på din egen regning :D

​Han har strålet for Juventus og det italienske landshold, netop som en utrætteligt arbejdshest, der kommer farende op og ned af sidelinjen hele kampen igennem. Men han har bare ikke den flair og det slutprodukt, som jeg synes en kantspiller for Real Madrid skal have.

Ift de andre spillere... Chiesa har i indeværende sæson spillet 14 kampe og scoret 2 mål - Antony har spillet 23 kampe og scoret 8 mål... alligevel en noget bedre statestik. Og så har Antony den her flair, som næsten kun brasilienere har. Det samme med Raphinha iøvrigt, omend at der nok er mindre udviklings potentiale i ham.


Ja Chiesa har været utrolig skadesplaget i denne sæson og det også det der bekymrer mig omkring ham (som jeg skrev i første besked) - lige nu står han som skadet igen og først klar til august. Hvis det er noget der kommer til at blive ved med at følge ham er det selvfølgelig et no go. Men altså at sammenligne en Ajax spillers stats med en Juventus spillers giver altså ikke meget mening :D Men nok om det! Vi vil begge bare gerne have en god erstatning for Mbappe :)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 år 11 måneder siden #675 af Dragam
Besvaret af Dragam på emne Den store transferrygte-tråd

9eren post=150445 skrev:

El Siete post=150429 skrev:

9eren post=150426 skrev: Jeg har tænkt på om vi skal kører en low-cost denne sommer. Hvert fald er disse muligheder måske ikke helt dumme.

Isco, Bale, Marcelo, Ceballos, Jovic og Mariano ud.

Jeg håber vi får Tchouameni, men lige nu så er intet til at regne med.

Tilføjelser til holdet. Arribas, Santos, M. Gutierrez, Rüdiger, Blanco og måske Mayoral.

Low cost modellen.

​Så ser vi da først optøjer udenfor Valdebebas :D 

Vi har kørt low cost-modellen siden 2019, nej det er tid til reel investering. Mbappe kommer ikke, så der er penge på kistebunden, og kender vi Perez ret, så bliver det ikke en rolig sommer :) 

​Men, vi har ingen 9er på transfermarkedet som er god. Selvf skal vi spenderet på Tchouameni pga MKC ikke længere kan det helt samme. 

Courtoirs, Lunin
Carvajal, Santos, Lucas
Mendy, Alaba, Miguel. G
Rüdiger, Militao, Nacho, Vallejo
Kroos, Modric, Camavinga, Casemiro, Blanco, Valverde
Arribas, Asensio
Vinicius, Hazard
Benzema Rodrygo, Jovic

​Synes simpelthen at der skal gøres ALT hvad der kan gøres, for at Hazard, Jovic og Asensio ikke er i truppen efter sommer, og så skal der hentes nye spillere.
Darwin Nunez, Antony, Reece james (hvis det kan lade sig gøre) pau torres (alaba på VB).
Følgende bruger(e) sagde tak: El Siete

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • 9eren
  • 9eren's profilbillede
  • Offline
  • Platin bruger
  • Platin bruger
  • Real Madrid er en livsstil, Spanien og Madrid er mit hjem
1 år 11 måneder siden #676 af 9eren
Besvaret af 9eren på emne Den store transferrygte-tråd
Nu er det jo bekræftet at Hazard bliver. Jovic og Asensio er mere usikre kort.

1/6 2024
1+6+2+0+2+4=15

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 år 11 måneder siden #677 af El Siete

Dragam post=150442 skrev:

El Siete post=150438 skrev:

Dragam post=150433 skrev:

El Siete post=150431 skrev:

Ramos4 post=150428 skrev: Rodrygo har vel aldrig spillet en rigtig god kamp for start på højrekanten? Så det ville være selvmord at køre med ham som fast starter næste sæson. Han er en rigtig rigtig god super-sub, men slet ikke klar til mere endnu.

Vi har rigeligt med talenter i truppen, så jeg synes bestemt vi skal hente en spiller til højrekanten der kan gå direkte ind på holdet.

​Præcis. Antony, Raphinha, så kan vi vel lige så godt fortsætte med Rodrygo på den kant. 
For mig er det oplagte valg Salah, men selv med kun eet år tilbage af kontrakten, er han udenfor rækkevidde økonomisk. Men gode højrekanter er der få af. 

​Ja, fordi rigtige højrekanter er totalt det samme som at spille med en som ikke er højrekant...

​Det jeg vil frem til er at man ikke går fra Leeds og Ajax til fast starter i Real Madrid. Naturlig højrekant eller ej (og jeg vil også gerne have en anden end Rodrygo) så er ahn faldet til i klubben, og Antony og Raphinha ville skulle bruge 1-2-3 sæsoner på at falde til, og derfor er min holdning at vi skal have en fra en højere hylde. 

Begge spillere du nævner er super spændende, helt sikkert. 

​Men hvem er det, der kan gå direkte ind, uden at skulle spilles ind overhovedet, og levere på top niveau fra dag 1 ? Den spiller eksisterer ikke - jeg tror heller ikke på at det bare vil fungere super smooth med Salah fra dag 1, såfremt at han rent faktisk overhovedet ønsker at skifte til os. Så jeg ser hellere at man tager chancen med en ung spiller med stort potentiale - det har vi alligevel haft ret stort held med tidligere, og så er Ajax altså ikke så kæmpe et skridt under Real Madrid - det er trods alt ikke suppen han kommer fra.

​Det er jo det der gør situationen så fandens svær :) Aner ikke hvem der skal hentes. 
Efter Mbappe-fiaskoen står vi både og mangler en højrekant og, indenfor kort tid, en ny 9'er. To utroligt svære typer at finde. 

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 år 11 måneder siden #678 af Dragam
Besvaret af Dragam på emne Den store transferrygte-tråd

9eren post=150449 skrev: Nu er det jo bekræftet at Hazard bliver. Jovic og Asensio er mere usikre kort.

​Som vi så med Mbappe, så har man taget en beslutning, til man tager en ny... og den nye beslutning er, at Hazard ryger afsted på en gratis transfer, bare for at vi slipper for ham. Har jeg hermed besluttet. (Eller det havde jeg ihvertfald, hvis det var mig der traf beslutningerne!)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 år 11 måneder siden #679 af DeLaRed
Besvaret af DeLaRed på emne Den store transferrygte-tråd
Chiesa blir nævnt af flere, men har han ikke netop revet korsbåndet over? Det ville da være det dummeste at bruge oenge på en spiller der tidligst er klar om 4-5 måneder og så derefter skal bruge endnu 4-6 måneder for at kunne spille fuld tid (vi så hvor lang rid sådanne en skade tager med Asensio, det tig han langt over et pr fær han kunne spille kontinuerligt fra start)

Hvis man gerne vil have Chiesa, så vent da i det mindste til næste sommer, og se om han stadig er den samme spiller og om han er skadesfri.

Donde está la biblioteca?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 år 11 måneder siden #680 af Sebberg
Besvaret af Sebberg på emne Den store transferrygte-tråd
​Problemet er jo også, at vi ikke kender til de forskellige priser på alle dem, der bliver nævnt herinde.

Personligt er jeg vild med Son Heung, men hvad vil Tottenham sælge for? Sikkert rigtig meget. Det samme er tilfældet med flere andre spillere. Salah og Gnabry har et år tilbage, så man kan håbe, at prisen bliver presset derned.

Hvis du spørger mig, betyder det manglende køb af Mbappé nemlig, at man bør ændre strategi og se en offensivspiller/højrekant som et køb på lige fod med en back, således at man styrker flere dele af holdet. Det var ikke nødvendigt med ankomsten af Kylian, da han er så next level-god, at det var fint at smide alle æg i den kurv, men vi får jo ikke en højrekant - uanset hvor meget vi betaler - som har bare i nærheden af den impact, som franskmanden vil have. 

 

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • 9eren
  • 9eren's profilbillede
  • Offline
  • Platin bruger
  • Platin bruger
  • Real Madrid er en livsstil, Spanien og Madrid er mit hjem
1 år 11 måneder siden #681 af 9eren
Besvaret af 9eren på emne Den store transferrygte-tråd
Er vi enige om at Mbappe har fået en rolle som sportsdirektør i PSG?

1/6 2024
1+6+2+0+2+4=15

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 år 11 måneder siden #682 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Den store transferrygte-tråd
Jeg ville byde på Bernardo Silva og Gnabry hvis jeg var Perez. Så må vi se om* de er tilgængelige eller ej.
Sidste redigering: 1 år 11 måneder siden ved Ramos4.
Følgende bruger(e) sagde tak: Lars1991

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 år 11 måneder siden #683 af Lars1991

DeLaRed post=150452 skrev: Chiesa blir nævnt af flere, men har han ikke netop revet korsbåndet over? Det ville da være det dummeste at bruge oenge på en spiller der tidligst er klar om 4-5 måneder og så derefter skal bruge endnu 4-6 måneder for at kunne spille fuld tid (vi så hvor lang rid sådanne en skade tager med Asensio, det tig han langt over et pr fær han kunne spille kontinuerligt fra start)

Hvis man gerne vil have Chiesa, så vent da i det mindste til næste sommer, og se om han stadig er den samme spiller og om han er skadesfri.


Som jeg har skrevet flere gange (:D), så jo han er skadet og har været det meste af sæsonen. Det skete i Januar og han skulle være tilbage til sæsonstart. Og derfor, hvis han nu skulle være en mulighed, skal lægestaben selvfølgelig også først cleare ham. Men honestly, med eller uden skade, så tror jeg ikke det er den vej vi kigger. Og tror heller ikke Juve vil slippe ham for den sags skyld. Han er italiener og, før hans skade, deres bedste offensive kort. Kunne bare godt lide ideen :)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 år 11 måneder siden #684 af Elto92
Besvaret af Elto92 på emne Den store transferrygte-tråd
Chiesa har smadret korsbåndet.
Hvorfor er det man vil smide penge efter ham?

Det er Real Madrids og mest Perez skyld at han i 3 år har lagt alle æg i samme kurv.

Nu må han redde os ud af der her. Jeg er spændt på at se hvem vi får - fordi vi skal have nogen ind!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum