Sæson 23-24

1 år 1 måned siden #1129 af 9eren
Besvaret af 9eren på emne Sæson 23-24
I youth league er det kun City der er gået videre af de engelske hold. Arsenal og Man u endte sidst og Newcastle 3er.

Jeg har tit uden empiri udtalt at engelske hold kun lever på at købe udenlandske spillere til PL og deres talent udvikling er under flere niveauer end i andre lande.

Hver morgen er det et godt tidspunkt at huske på at Barcelona har brugt 17 år på at betale Negreira 8,3 millioner euro.

La cantera > La masia
Una pasión, Real Madrid
Mi campeón de Chamartín

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 år 1 måned siden #1130 af Estadio Santiago Bernabéu
​Helt klart under. Men de har så til gengæld fået helt klart flere penge fra diktator olien.

I 2020/2021 lå Premier League øverst på UEFAs koefficientliste. Og det har ikke ændret sig i 2021/2022, 2022/2023 eller 2023/2024. Det er først i denne sæson at de har haft lidt svingende resultater men det har ikke skubbet dem væk fra førstepladsen. La Liga har også kun klaret sig 3. bedst i denne sæson.

1 år 1 måned siden #1131 af 9eren

Estadio Santiago Bernabéu post=170577 skrev: ​Helt klart under. Men de har så til gengæld fået helt klart flere penge fra diktator olien.

I 2020/2021 lå Premier League øverst på UEFAs koefficientliste. Og det har ikke ændret sig i 2021/2022, 2022/2023 eller 2023/2024. Det er først i denne sæson at de har haft lidt svingende resultater men det har ikke skubbet dem væk fra førstepladsen. La Liga har også kun klaret sig 3. bedst i denne sæson.

​måske hvis du tager EL med og Conference.

men kun Sevilla ud af de 5 hold i CL er ikke endt på 1 pladsen i deres puljer. Jeg føler ikke at de engelske hold har haft en dominans i CL, så skal det fortsætte og det gør det ikke. Lige nu kaster de med guld
gratis til mindre engelske klubber eller udenlandske. Det styrker ikke dem selv i længden.

prøv at forestil dig din Nabo lægger 10.000 kr i din postkasse hver måned for blomster de i princippet selv kan dyrke. 

hvad gør du med de 10.000 om måneden :)

Hver morgen er det et godt tidspunkt at huske på at Barcelona har brugt 17 år på at betale Negreira 8,3 millioner euro.

La cantera > La masia
Una pasión, Real Madrid
Mi campeón de Chamartín
Sidste redigering: 1 år 1 måned siden ved 9eren.

1 år 1 måned siden #1132 af Estadio Santiago Bernabéu

9eren post=170578 skrev: måske hvis du tager EL med og Conference.

men kun Sevilla ud af de 5 hold i CL er ikke endt på 1 pladsen i deres puljer. Jeg føler ikke at de engelske hold har haft en dominans i CL, så skal det fortsætte og det gør det ikke. Lige nu kaster de med guld
gratis til mindre engelske klubber eller udenlandske. Det styrker ikke dem selv i længden.

prøv at forestil dig din Nabo lægger 10.000 kr i din postkasse hver måned for blomster de i princippet selv kan dyrke. 

hvad gør du med de 10.000 om måneden :)

Det er UEFAs officielle koefficientpoint. Selvfølgelig gælder subtop kampene også. Ellers kan man jo vælge og isolere som man har lyst. Man kan vælge at udelukkende kigge på sidste sæsons bedste hold og erklære Premier League for verdens bedste liga fordi Manchester City spiller i ligaen. Det synes jeg er fjollet ligesom jeg synes det er fjollet kun at se på hvem der kom til 1/8 finalerne i CL. Der findes andre hold i topligaerne.

Lad os blive ved din leg om blomsterne og de 10.000 kr. Hvad jeg gør med de 10.000 kr.? Jeg ville nok investere dem i holdet og klubben. Problemet er selvfølgelig at jeg har de 10.000 kr. og yderligere 40.000 kr. hver måned. Men min nabo der ligger de 10.000 kr. til mig hver måned har 250.000 kr. hver måned fordi alle vil se hans flotte have. Selv med hans 10.000 kr. kan jeg ikke følge med. Engang imellem skal det nok gå men ikke kontinuerligt i længden. Det ses også på UEFAs 5-års koefficientliste som England har domineret siden 2020/2021 sæsonen.

1 år 1 måned siden #1133 af 9eren
Vi fortsætter legen for jeg er uenig med dig, at det er afhængigt af seertal i haven hos naboen der afgøre det hele. For blomsterne din nabo har plantet, er begyndt, pga forkert gødning, at visne og opnår ikke den skønhed, som du har i dine blomster. Han bliver forvirret og stresset og stræber efter den skønhed så meget i sin have, at han nu ligger 100.000 i din postkasse om måneden for at få dine blomster ind hos ham og få skøn have. Han går sågar ind og bruger gødning man ikke må bruge, ulovlige midler som skader grundvandet. I sidste ende lykkedes det ham at få haven, men for hvilken pris. Og nu går det ikke så godt fordi blomsterne er blevet mættet og presset for længe til at skulle holde deres skøndhed. Du har dermed holdt en mere stabil tilgang til det hele og dine blomster ender med at blive for evigt skønne og bedre end hans have til din nabos store frustration. Din nabo har aldrig brugt den store energi i at lære om at passe blomsterne fra de er helt små og hvad der skal til for at give dem det rigtige så de kan holde sig i live i svære tider.

For det hele ikke skal blive en stor volapyk snak, så peger jeg selvfølgelig på den helt store skyldner City som vandt deres første CL trofæ, men som også er beskyldt for en del ting, er faldet i niveau. De andre PL klubber som har lidt samme tankegang har endt i samme pulje. Chelsea brugte oceaner at penge og ligger langt nede. Oveni dette kaster de penge i så mange andre klubber. Overvej lige Benfica hvad de har fået af penge for deres spillere i Joao Felix og Darwin Nuñez. Det er hele humlen ved det jeg siger omkring PL.

De løser deres problemer kun ved at købe sig ud af/symptom behandle deres problemer. Men det er kun midlertidige løsninger. Og de gør det med medicin der ikke altid virker. Så alle andre klubber i verden har fået en gratis sponsor i PLs enorme økonomi og PSGs. Kun ved at gøre det sure arbejde fra bunden af.

De klubber er som Real Madrid var i Florentinos første regerings periode. Bortset fra at de er desperate som bare fanden og nærmest giver deres penge væk.

La cantera > La masia
Una pasión, Real Madrid
Mi campeón de Chamartín

• Madridista02
  • Madridista02's profilbillede
  • Platin bruger
  • Platin bruger
  • Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlingspillere.
1 år 1 måned siden #1134 af Madridista02
Besvaret af Madridista02 på emne Sæson 23-24
Hvilke slags blomster er det? Og kan man få mængderabat?

Jeg savner Pepe :(

1 år 1 måned siden #1135 af 9eren

Madridista02 post=170583 skrev: Hvilke slags blomster er det? Og kan man få mængderabat?

​En afrikans faldskaermsplante. 
spørg i din nærmeste plantorama butik

La cantera > La masia
Una pasión, Real Madrid
Mi campeón de Chamartín

1 år 1 måned siden #1136 af Estadio Santiago Bernabéu
​Du startede legen og jeg vil gerne respektere den.

Uanset hvordan man vender og drejer det, så vil naboens have have flest seere og de bedste resultater. Det har vi set de sidste mange år. Da Premier League overtog tronen fra La Liga i 2020/2021 sæsonen, var det på baggrund af 5 års koefficientpoint. Dvs fra perioden 2015/2016 sæsonen og til 2020/2021 var Premier League den stærkeste liga i de europæiske kampe. Og dette er ikke til diskussion fordi det er ikke en holdning. Bare data.

I denne sæson er de på en midlertidig 4. plads. Det kan ændre sig men det håber vi ikke. Det har ikke rykket på deres 1. plads set over perioden på 5 år men det er da en start.

1 år 1 måned siden #1137 af Estadio Santiago Bernabéu

9eren post=170582 skrev: De løser deres problemer kun ved at købe sig ud af/symptom behandle deres problemer. Men det er kun midlertidige løsninger.

Der er desværre absolut intet der tyder på at deres pengestrøm er midlertidig.

Hvis de havde den samme økonomi som La Liga, så ville de have et problem. Men deres økonomi stikker mere og mere af hver sæson i forhold til de andre.

1 år 1 måned siden #1138 af 9eren
Jeg snakker ikke om deres pengestrøm men resultater. Jeg har hørt den svada du er kommet med før. Ikke fra sig men fra andre og flere gange. I sidste ende er engelsk fodbold kun stærkt europæisk i små perioder.

I starten af 00erne hørte jeg det, i mellem 2008-2012 også, og flere gange siden.

Siden 00erne og frem til nu har spansk fodbole, italiensk fodbold en smule og tysk fodbold klaret sig bedre.især også når det gælder som vindere af turneringen

La cantera > La masia
Una pasión, Real Madrid
Mi campeón de Chamartín

1 år 1 måned siden #1139 af 9eren
I euro league står der spansk næsten på alt. Det viser jo også at de mindre storklubber i england ikke har noget at byde på, selvom de har mange penge

La cantera > La masia
Una pasión, Real Madrid
Mi campeón de Chamartín

1 år 1 måned siden #1140 af Estadio Santiago Bernabéu
​Sludder

La Liga er den liga der har klaret sig bedst siden man indførte koefficientpointene i 2001. Premier League er næstbedst.

Og de sidste mange år har Premier League trukket fra. Intet tyder på at det skal ændre sig. Det kan en enkelt ‘dårlig’ sæson ikke lave om på selvom de vitterligt kun er to sejre fra at være på 1. pladsen for denne sæson.

Gider ikke diskutere om holdninger når de er så ude af trit med virkeligheden.

Vær så god:

www.uefa.com/nationalassociations/uefara...gs/country/#/yr/2021

Leveret af Kunena Forum