Sæson 23-24

11 måneder 1 uge siden #1309 af Dybbøl
Besvaret af Dybbøl på emne Sæson 23-24
Hvis vi nu leger at Mbappe bliver i PSG (fordi de igen tilbyder ham en blankocheck) og Haaland ikke kan købes i City. 

Hvem har I så derude, der kan lave mange mål for Real på 9’er positionen?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

11 måneder 1 uge siden #1310 af Lukita
Besvaret af Lukita på emne Sæson 23-24
​Pérezs psykotiske jagt på idioten er jo decideret skamfuld. Pinlig negligering af Real Madrids integritet og status som verdens største klub. Hvordan kan man transfervindue efter transfervindue undlade at forstærke offensiven, fordi der skal være penge og plads nok til en spiller, der før har brugt klubben til at score en bedre kontrakt i sin nuværende klub, og som ikke engang vil Real Madrid. Skuffet, er for lille et ord at bruge om Pérezs ageren.

Mbappés ankomst, har ødelagt mit syn på klubben, og kærligheden til denne. Prøver at opretholde interessen for den, men kan mærke det er stærkt dalende...
Følgende bruger(e) sagde tak: schreiber77, Dragam

11 måneder 1 uge siden #1311 af Dragam
Besvaret af Dragam på emne Sæson 23-24

Dybbøl post=172529 skrev: Hvis vi nu leger at Mbappe bliver i PSG (fordi de igen tilbyder ham en blankocheck) og Haaland ikke kan købes i City. 

​Højlund.

11 måneder 1 uge siden #1312 af Dragam

NadaMás post=172528 skrev:

Dragam post=172527 skrev: Personligt synes jeg hele den tale om mbappe er for åndsvag... han vil nærmest skulle have det samme i løn som resten af spillertruppen sammenlagt, og alene af den grund er det et kæmpe NEJ TAK fra min side. Læg så dertil at han ikke er 9er, hvilket er det RM mangler, så virker det helt væk at tale om at skulle hente ham.

Haaland ville være den bedste 9er vi kunne hente, men det er ikke realistisk... men højlund er derimod, som også har nogle kvaliteter som haaland ikke besidder (mere eksplosiv på de første meter, kan drible, playmake, osv).

Og der begynder at være lidt rygter ift det

​The Athletic melder i dag, at Mbappé-lejren (hans forældre vel), har sået tvivl om Reals kontrakttilbud, på ca. en milliard kr. i sign-on, og 200 mio. kr. om året.

Det er vel også betydeligt mindre end han tjener i dag. Hvis der er sandhed i det bud, vil han bestemt heller ikke springe lønhierakiet. Til sammenligning tjener Jude vidst ca. 150 mio. om året. 

Nu må vi se, der bliver skrevet nok så meget. Håber mest af alt på snarlig afklaring.

​Jaja... 200 mil om året i basis løn, og så et tons bonuser oven i det. Og med 1 milliard i signon, så ville hans reel løn være MEGET højere end bellinghams...

11 måneder 1 uge siden #1313 af NadaMás
Besvaret af NadaMás på emne Sæson 23-24

Dragam post=172532 skrev:

Dragam post=172527 skrev: Personligt synes jeg hele den tale om mbappe er for åndsvag... han vil nærmest skulle have det samme i løn som resten af spillertruppen sammenlagt, og alene af den grund er det et kæmpe NEJ TAK fra min side. Læg så dertil at han ikke er 9er, hvilket er det RM mangler, så virker det helt væk at tale om at skulle hente ham.

Haaland ville være den bedste 9er vi kunne hente, men det er ikke realistisk... men højlund er derimod, som også har nogle kvaliteter som haaland ikke besidder (mere eksplosiv på de første meter, kan drible, playmake, osv).

​The Athletic melder i dag, at Mbappé-lejren (hans forældre vel), har sået tvivl om Reals kontrakttilbud, på ca. en milliard kr. i sign-on, og 200 mio. kr. om året.

Det er vel også betydeligt mindre end han tjener i dag. Hvis der er sandhed i det bud, vil han bestemt heller ikke springe lønhierakiet. Til sammenligning tjener Jude vidst ca. 150 mio. om året. 

Nu må vi se, der bliver skrevet nok så meget. Håber mest af alt på snarlig afklaring.

​Jaja... 200 mil om året i basis løn, og så et tons bonuser oven i det. Og med 1 milliard i signon, så ville hans reel løn være MEGET højere end bellinghams...

​Delvist købt, Mbappé vil selvfølgelig blive dyrere. Men du kan ikke tælle Mbappés sign-on bonus med, uden at tælle Bellinghams transfersum med - Som lad os sige ender på 950 mio. (alle bonusser i kluderet). 

Begge delene skal selvfølgelig tælles med i reeludgiften ved at hente en spiller. 

Men bevares, det er stadig al sammen spekulation. Jeg syntes det er fair at Mbappé bliver den bedst betalte i truppen, og egentlig også en god bid mere end den næstbedst betalte, det kan bestemt forsvares. 
Men jeg er også helt enig med dig i, at han ikke skal komme til og få en kontrakt på PSG-vilkår. Ingen spiller skal komme til på bekostning af nuværende struktur.

11 måneder 1 uge siden #1314 af Dragam

NadaMás post=172533 skrev:

​Delvist købt, Mbappé vil selvfølgelig blive dyrere. Men du kan ikke tælle Mbappés sign-on bonus med, uden at tælle Bellinghams transfersum med - Som lad os sige ender på 950 mio. (alle bonusser i kluderet). 

Begge delene skal selvfølgelig tælles med i reeludgiften ved at hente en spiller. 

Men bevares, det er stadig al sammen spekulation. Jeg syntes det er fair at Mbappé bliver den bedst betalte i truppen, og egentlig også en god bid mere end den næstbedst betalte, det kan bestemt forsvares. 
Men jeg er også helt enig med dig i, at han ikke skal komme til og få en kontrakt på PSG-vilkår. Ingen spiller skal komme til på bekostning af nuværende struktur.

​Det ved jeg ikke om jeg er enig i, at han skulle fortjene at få langt mere i løn end den næst bedst betalte (aka det er jeg overhovedet ikke enig i) - han har aldrig bevist sig udenfor frankrig, hvor niveauet er væsentligt lavere end i de andre store europæiske ligaer.
Skulle han absolut komme (hvilket jeg er modstander af, og lønnen er kun en meget lille del af det), så skulle det være på en præstations betinget kontrakt.
Første år på et mindre beløb end cristiano fik, første år han var i klubben (for han havde modsat mbappe bevist sig, vundet premier league, vundet champions league, ballon dor, etc) - hvis han så præsterer fænomenalt, og indfrier målene, så kan hans kontrakt så stige i andet år. 

Vil han ikke det, så kan frøen jo bare forsætte med at hygge sig i farmers league i frankrig, til en absurd stor løn - vi skal have en der brænder for real Madrids projekt, og det har han allerede bevist flere gange, at han på ingen måde gør - tværtimod.
Følgende bruger(e) sagde tak: schreiber77

11 måneder 1 uge siden #1315 af Fondo_Sur
Besvaret af Fondo_Sur på emne Sæson 23-24

Lukita post=172530 skrev: ​Pérezs psykotiske jagt på idioten er jo decideret skamfuld. Pinlig negligering af Real Madrids integritet og status som verdens største klub. Hvordan kan man transfervindue efter transfervindue undlade at forstærke offensiven, fordi der skal være penge og plads nok til en spiller, der før har brugt klubben til at score en bedre kontrakt i sin nuværende klub, og som ikke engang vil Real Madrid. Skuffet, er for lille et ord at bruge om Pérezs ageren.

​Hvad ville du så sige til det, hvis Mbappé vælger at skifte til Real Madrid til sommer på en fem årig kontrakt og en 1/3 af den løn han ville få ved at forlænge med PSG? Det ville da i den grad vise, at han vil Real Madrid?
Sidste redigering: 11 måneder 1 uge siden ved Fondo_Sur.

11 måneder 1 uge siden #1316 af Lukita
Besvaret af Lukita på emne Sæson 23-24

Fondo_Sur post=172535 skrev:

Lukita post=172530 skrev: ​Pérezs psykotiske jagt på idioten er jo decideret skamfuld. Pinlig negligering af Real Madrids integritet og status som verdens største klub. Hvordan kan man transfervindue efter transfervindue undlade at forstærke offensiven, fordi der skal være penge og plads nok til en spiller, der før har brugt klubben til at score en bedre kontrakt i sin nuværende klub, og som ikke engang vil Real Madrid. Skuffet, er for lille et ord at bruge om Pérezs ageren.

​Hvad ville du så sige til det, hvis Mbappé vælger at skifte til Real Madrid til sommer på en fem årig kontrakt og en 1/3 af den løn han ville få ved at forlænge med PSG? Det ville da i den grad vise, at han vil Real Madrid?

​Ikke rigtigt, hvis han ville Real Madrid, så var han kommet i sommeren 2022, men han valgte at bruge klubben til at score sig en bedre kontrakt i PSG. Og det er fint hvis han ville det, men det gør også at han ikke burde accepteres af nogen i Real Madrid. Den eneste grund til at han nu overvejer at komme til klubben, er at han ved hvilken forfærdelig lorteklub PSG er, og at han fortsætter med at være en fodnote i europæisk klubfodboldsregi. For det er hvad han er, i en alder af 25 år har han udelukkende spillet i den obskure franske liga, og var det ikke for hans VM-titel med Frankrig, så ville ingen huske ham om 10 år hvis han stoppede idag.

Mbappés ankomst, har ødelagt mit syn på klubben, og kærligheden til denne. Prøver at opretholde interessen for den, men kan mærke det er stærkt dalende...
Følgende bruger(e) sagde tak: Dragam

11 måneder 1 uge siden #1317 af mohbar
Besvaret af mohbar på emne Sæson 23-24

Dybbøl post=172529 skrev: Hvis vi nu leger at Mbappe bliver i PSG (fordi de igen tilbyder ham en blankocheck) og Haaland ikke kan købes i City. 

​Endrick 
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL

11 måneder 1 uge siden #1318 af NadaMás
Besvaret af NadaMás på emne Sæson 23-24

Dragam post=172534 skrev:

NadaMás post=172533 skrev:

​Det ved jeg ikke om jeg er enig i, at han skulle fortjene at få langt mere i løn end den næst bedst betalte (aka det er jeg overhovedet ikke enig i) - han har aldrig bevist sig udenfor frankrig, hvor niveauet er væsentligt lavere end i de andre store europæiske ligaer.
Skulle han absolut komme (hvilket jeg er modstander af, og lønnen er kun en meget lille del af det), så skulle det være på en præstations betinget kontrakt.
Første år på et mindre beløb end cristiano fik, første år han var i klubben (for han havde modsat mbappe bevist sig, vundet premier league, vundet champions league, ballon dor, etc) - hvis han så præsterer fænomenalt, og indfrier målene, så kan hans kontrakt så stige i andet år. 

Vil han ikke det, så kan frøen jo bare forsætte med at hygge sig i farmers league i frankrig, til en absurd stor løn - vi skal have en der brænder for real Madrids projekt, og det har han allerede bevist flere gange, at han på ingen måde gør - tværtimod.

​Så bare lige for at følge logikken;

Man kan ikke forsvare at give Mbappé 200 mio. om året pga. han kun har spillet i Ligue 1 (7 sæsoner, +200 mål vel).
Kan man så forsvare at give Bellingham 150 mio. om året, som kun har spillet én sæson i Championship og tre sæsoner i Bundesligaen?

Læg dertil Mbappés vanvittige statistikker i navnligt VM og ChL. Han scorede et hattrick i en VM-finale, det skriger da clutch-spiller når presset er allerstørst. Så kan han nol også blive afgørende i ChL for et velsmurt Real-hold.

At sige at Mbappé ikke har bevist nok, er lidt out there. Ligue 1-argumentet er lidt for tørbollet i min bog. Han er ikke god nok fordi han kun har spillet ligafodbold i Frankrig. Guardiola er ikke verdens bedste træner fordi han aldrig har vundet noget i en mindre klub. Jab jab.

Man skal ikke kigge længe, for at se at han er en fuldkommen unik spiller.
Dertil køber man alt det kommercielle der følger med, og deraf kan man forsvare en høj løn - Både sportsligt og kommercielt.

At skulle give ham en præstationsbetinget kontrakt? Come on. Måske hvis vi snakkede om Julian Faubert. 

Og mon ikke han gerne vil klubben, hvis han ender med at komme. Det der med at han har bevist det modsatte flere gange holder ikke i retten.

Det handler om at han afviste at komme til klubben i 2022 (og muligvis i 2017, ved ikke helt hvor tæt på det var dengang). 
Så må man lægge hvad man vil i den afvisning, men mit indtryk er at mange meninger udspringer derfra - Hvilket også er helt fair.

Det er jo hele det mangeårige mediespin omkring skiftet der gør det ufatteligt trættende. Jeg er enig med @Lukita i at det fx. var for meget da Perez nævnte Mbappé i sammenhæng med ESL, og da spillerne lavede kryptiske opslag i 2022 efter han afviste os. Men der har hersker en kæmpe mediestorm om Mbappé og Real i alt for lang tid nu, det gør at spillerne bliver spurgt ind til ham etc. etc., og det bliver til en ond cirkel. 

Alle kan se det fra sin vinkel.
Min vinkel er at medierne har gjort det til et trættende forløb. Meget mere end at jeg er bitter over at han ikke kom da han havde muligheden første gang. Det er hvad det er.

Han kommer kun hvis han vil projektet, og så bliver han en naturlig den sunde gruppe der er på holdet nu. Alt hvad han har foretaget sig hidtil i sin karriere, gør ham super kvalificeret til at spille for Real - Alt andet er noget vrøvl. 

Følgende bruger(e) sagde tak: Kialpe

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
11 måneder 1 uge siden #1319 af Brylle
Besvaret af Brylle på emne Sæson 23-24

​I så fald synes jeg at kabalen går op ved at styrke holdets bredde med Endrick og hente Joselu permanent et år eller to. Vi har utallige muligheder offensivt og laver masser af mål. Mbappe og Haaland er de eneste der markant styrker offensiven. Det kører selv uden dem så de er et “must” hvis det giver meningen men vi kan klare os uden.

Håber stadig på Mbappe. Ham på 9’eren (“buhuuu fatter I ikke at han kun vil spille venstre kant, har han fortalt mig”. Selvfølgelig vil han spille en plads der ikke er klistret til kridtet) med Vinicius kunne blive vanvittigt. Håber vi holder fast i diamanten grundet holdets styke i den og ser et yderst fleksibelt hold hvor de alle kan sværme lidt rundt. 
Det bliver mega godt og vi kommer til at smadre hele verden. 

11 måneder 1 uge siden #1320 af 9eren
Besvaret af 9eren på emne Sæson 23-24

​undskyld men der er jo intet realisme i at Perez går psykotisk efter en spiller. 

Hver morgen er det et godt tidspunkt at huske på at Barcelona har brugt 17 år på at betale Negreira 8,3 millioner euro.

La cantera > La masia
Una pasión, Real Madrid
Mi campeón de Chamartín

Leveret af Kunena Forum