Sæson 23-24

• 9eren
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
3 år 1 måned siden #145 af 9eren
Besvaret af 9eren på emne Sæson 23-24
Endrick fik kun 9 min i dag. Palmeiras tabe hjemme 0-1 og brændte straffe til nummer 1 i gruppen. Botafogo

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 1 måned siden #146 af REAList
Besvaret af REAList på emne Sæson 23-24
Hvordan kan 1-1 på hjemmebane og 3-3 på udebane betyde at det andet hold går videre?!
jeg er forvirret.

¡Hasta la Victoria Siempre!

3 år 1 måned siden #147 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Sæson 23-24

REAList post=164081 skrev: Hvordan kan 1-1 på hjemmebane og 3-3 på udebane betyde at det andet hold går videre?!
jeg er forvirret.

​Samme regler som mod Barca. Det bedst placerede hold går videre, hvis der er uafgjort efter ekstratid.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Følgende bruger(e) sagde tak: REAList

3 år 1 måned siden #148 af REAList
Besvaret af REAList på emne Sæson 23-24
Fandt ud af det.
Eldense lå på en 2.plads i deres gruppe imens Castilla lå på en 3.plads i gruppen. I tilfælde af uafgjort er det gruppeplaceringen der afgøre hvem der går videre... sikke en fesen måde at afgøre det på..!

¡Hasta la Victoria Siempre!

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
3 år 1 måned siden #149 af Brylle
Besvaret af Brylle på emne Sæson 23-24
​Jeg kan sgu godt lide tanken bag. Du belønner en lang og hård sæson hvis du har gjort det rigtig godt. Så jo bedre man har været siden september jo bedre et udgangspunkt får man inde afgørende runder. Der er ikke noget værre end at en halvskidt dag ødelægger en hel sæson som faktisk har været god.

• 9eren
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
3 år 1 måned siden #150 af 9eren

REAList post=164083 skrev: Fandt ud af det.
Eldense lå på en 2.plads i deres gruppe imens Castilla lå på en 3.plads i gruppen. I tilfælde af uafgjort er det gruppeplaceringen der afgøre hvem der går videre... sikke en fesen måde at afgøre det på..!

​Federe end straffespark. Vi smed jo selv vores 2 plads. Havde det været omvendt var der ingen der havde sagt noget.

• 9eren
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
3 år 1 måned siden #151 af 9eren
Modric forlænger

Officielt

3 år 1 måned siden #152 af Lars1991
Besvaret af Lars1991 på emne Sæson 23-24
Castilla og Eldense skrabede lige mange point sammen - men i Castilla pulje var der andre hold der fik endnu flere, så det var kun nok til en 3. plads. Det simpelthen for mærkeligt :D så det blev afgjort på, hvordan andre hold gjorde det. If anything, viser det vel at Castilla var i en pulje med flere stærke hold, der fik mange point. Og det bliver de så straffet for!

​Det er en tosset regel generelt, men endnu mere mærkeligt nu, hvor de havde lige mange points. Så må man da afgøre det på andre måder - såsom målscore.
Men altså, afskaf det da det hele og indfør udebanemål og straffesparks-konkurrence. Selv Golden Goal er da et bedre koncept end det her haha. 

3 år 1 måned siden #153 af -#7-
Besvaret af -#7- på emne Sæson 23-24

9eren post=164087 skrev: Modric forlænger

Officielt

​Det er sindssygt at vi hentede ham som 27-årig, og at han alligevel har formået at blive en kæmpe legende i klubben, det havde jeg ikke i min vildeste fantasi forestillet mig at han ville blive her 11 år senere. Man begynder at ane alderen tynge ham, mere end jeg sådan lige umiddelbart førhen har gjort, men ind imellem begår han altså stadigvæk nogle vidunderlige kampe, hvor han har fuldkommen kontrol over hele banen og holdet. Vi skal huske at nyde det lidt endnu, mens vi kan.

DC19
Følgende bruger(e) sagde tak: DeLaRed

3 år 1 måned siden #154 af doven
Besvaret af doven på emne Sæson 23-24

Lars1991 post=164088 skrev: Castilla og Eldense skrabede lige mange point sammen - men i Castilla pulje var der andre hold der fik endnu flere, så det var kun nok til en 3. plads. Det simpelthen for mærkeligt :D så det blev afgjort på, hvordan andre hold gjorde det. If anything, viser det vel at Castilla var i en pulje med flere stærke hold, der fik mange point. Og det bliver de så straffet for!

​Det er en tosset regel generelt, men endnu mere mærkeligt nu, hvor de havde lige mange points. Så må man da afgøre det på andre måder - såsom målscore.
Men altså, afskaf det da det hele og indfør udebanemål og straffesparks-konkurrence. Selv Golden Goal er da et bedre koncept end det her haha. 

Jeg synes ikke man skal se på den regel som en tie-breaker. Jeg tror nærmere hensigten med de her play-off kampe er at give holdene en mulighed for at "udfordre" et højere placeret hold og "snuppe" deres oprykningsplads.
Så på den måde har Castilla netop haft muligheden for at bevise dit argument om, at deres pulje er stærkere og at de faktisk er bedre end Eldense, som ellers ligger højere placeret i den anden pulje. Når de så ikke formår at besejre dem over 210 minutter, så er det vel fair nok at man siger, at Eldense har forsvaret sin oprykning, frem for at der så skal til at trækkes lod med en straffesparkskonkurrence. Det var jo også de samme regler, der gjaldt til Castillas fordel i første runde, hvor det var Barcelona B, der "udfordrede" dem.

Når det er sagt, så synes jeg også det er tydeligt set over alle fire kampe, at Castilla bare ikke er Segunda kvalitet. Og så må man også bare tage hatten af for Eldense, der sikrede sig sin tredje oprykning stribe, på trods af at de gik bagud først 2-0 og så 3-2 i den forlængede, og stadig formåede at hive den hjem. 

3 år 1 måned siden #155 af The European Super League
Slet tak :)

Bellingham Camavinga Tchouameni
Sidste redigering: 3 år 1 måned siden ved The European Super League.

3 år 1 måned siden #156 af The European Super League

doven post=164095 skrev: Jeg synes ikke man skal se på den regel som en tie-breaker. Jeg tror nærmere hensigten med de her play-off kampe er at give holdene en mulighed for at "udfordre" et højere placeret hold og "snuppe" deres oprykningsplads.

Men de har jo ikke haft en bedre sæson. De har jo netop ikke fået flere point i en statistisk set svagere liga. Hvis de rykkede direkte op uden kamp ville det være unfair når de ikke har været bedst.

Mærkelig regel der skævvrider oprykningsspillet. Man har jo netop flere grupper på 'samme niveau' for at have et interessant oprykningsspil.

Og når man spiller 1-1 hjemme og 3-3 ude, så har man også vist at man er det bedste hold. Det bliver svært at overbevise fremtidens fodboldfans (Those who are kids today) fordi de aldrig har oplevet reglen om udebanemål men mennesker der er fans i dag burde vide dette. Vi har alle sammen utallige gange kaldt det retfærdigt at et hold er gået videre fra en knock-out kamp pga reglen om udebanemål.

Når det så er sagt så er det næsten for det bedste at Castilla ikke rykkede op. Næsten :=)

Bellingham Camavinga Tchouameni
Følgende bruger(e) sagde tak: Lars1991

Leveret af Kunena Forum