Sæson 23-24
Siger ikke det sker, og er generelt fan af at man fikser de ting der ikke fungere, men er bare usikker paa om dette er den rigtige loesning, eller om det helt simpelt tvinger nogle taktiske loesninger frem som ikke noedvendigvis oeger underholdnings vaerdien.
Donde está la biblioteca?
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Det var præcis også min først tanke...vi kommer til at se langt flere hold spille langt mere defensivt. Der bliver pludselig MEGET farligt at spille med høj linje og særligt når man møder spillere som Vini og Mbappe.DeLaRed post=164418 skrev: Ifht til den nye offside regel der skal testes, saa er det ikke noedvendigvis noget der kaster flere maal af sig. Downsiden kan vaere at man dermed tvinger forsvarspillere til at staa lang dybere i banen, g dermed faar man lang mere defensivt instillede hold, som jeg pt mener vi har nok af i La Liga.
Siger ikke det sker, og er generelt fan af at man fikser de ting der ikke fungere, men er bare usikker paa om dette er den rigtige loesning, eller om det helt simpelt tvinger nogle taktiske loesninger frem som ikke noedvendigvis oeger underholdnings vaerdien.
- 9eren
- Emne forfatter
- Gæst
-
De fleste spiller med en forsvarslinje omkring feltet. Du kan jo ikke komme længere tilbage end det.DeLaRed post=164418 skrev: Ifht til den nye offside regel der skal testes, saa er det ikke noedvendigvis noget der kaster flere maal af sig. Downsiden kan vaere at man dermed tvinger forsvarspillere til at staa lang dybere i banen, g dermed faar man lang mere defensivt instillede hold, som jeg pt mener vi har nok af i La Liga.
Sorry men hvad snakker du om? Jeg gaar ud fra du godt kan se forskel paa den tilgang ATM og PSG har til deres defensive spil? Der er stor forskel paa baade hvor hoejt/lavt hvert hold spiller den bagerste kaede, men ogsaa hoejt/lavt deres midtbane staar.9eren post=164420 skrev:
De fleste spiller med en forsvarslinje omkring feltet. Du kan jo ikke komme længere tilbage end det.DeLaRed post=164418 skrev: Ifht til den nye offside regel der skal testes, saa er det ikke noedvendigvis noget der kaster flere maal af sig. Downsiden kan vaere at man dermed tvinger forsvarspillere til at staa lang dybere i banen, g dermed faar man lang mere defensivt instillede hold, som jeg pt mener vi har nok af i La Liga.
Min pointe er at man potentielt faar flere hold der som ATM ofte goer stiller sig helt ned med hele truppen paa den sidste 4. del af banen, det tror jeg bare ikke der kommer flere maal ud af, og det bliver heller ikke saerlig sevaerdigt...jeg siger ikke det sker, men det er en risiko man loeber ved den nye regel, isaer hos hold der ikke har de hurtigste CB'er, de bliver jo reelt tvunget til at stille sig ned i eget felt hvis der er en angriber i naerheden, da de ellers taber loebe duellen 10 ud af 10 gange.
En spiller i vores egen trup der potentielt kommer til at betale en stor pris med den nye regel er Alaba, han har tydeligvis mistet sin hurtighed og har hele denne season set komplet fortabt ud naar en angriber er kommet om paa den anden side af ham, giv den angriber 50cm yderligere forspring og saa har Alaba pludselig ingen vaerdi mere i saadanne en situation. Saa han bliver helt naturligt tvunget laengere tilbage i banen hvis han staar overfor hurtige angribere, og hvis han ikke goer det, saa bliver der helt enkelt bare scoret flere maal mod ham i direkte loebe dueller (med mindre Thib redder ham naturligvis).
- 9eren
- Emne forfatter
- Gæst
-
Prøv at læg mærke til hvor Real Madrid eksempelvis står når modstanderen har bolden. Underbyg din påstande med statistik for det kan du godt her i denne debat.
Men jeg hopper fra her
- Brylle
- Gæst
-
Det er lidt det "omvendte" af nu. Nu skal bare en centimenter af kroppen være offside før der er offside. I fremtiden skal bare en centimeter af kroppen være onside, så er spilleren onside.Brylle post=164432 skrev: Kan nogen forklare de nye regler?
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
- 9eren
- Emne forfatter
- Gæst
-
jeg henviser alle fodbold ladies til denne forklaring i fremtidenRamos4 post=164433 skrev:
Det er lidt det "omvendte" af nu. Nu skal bare en centimenter af kroppen være offside før der er offside. I fremtiden skal bare en centimeter af kroppen være onside, så er spilleren onside.Brylle post=164432 skrev: Kan nogen forklare de nye regler?
Blanco er startet inde i alle kampe, som holdets 6'er, ved siden af den ulidelige Alex Baena. Og han har gjort det rigtig godt. Senest kom han også på tavlen i 5-1-sejren over Ukraine. Det var i øvrigt den ene af de to semifinaler. Dermed er Blanco og resten af holdet klar til finalen, hvor England venter.
Blanco er den eneste Real Madrid-spiller på holdet. Han var i forrige sæson lejet ud til Alaves, men med den slutrunde han har gang i, så kommer der nok til at være mere rift om han henover resten af sommeren. Håber ikke klubben slipper ham helt. Endnu en lejeaftale, et- eller to-årig, med et hold på en lidt højere hylde end Alaves, eller et salg med en tilbagekøbsklausul, ville være ideelt.
Kan sagtens se både ham og Arribas vende tilbage en dag, hvis de kommer ud og gør det godt.
Helt enig, faktisk saa ville han sagtens kunne have udfyldt denpferifaere bredde plads som nu tilfalder Ceballos!El_Juan post=164525 skrev: Antonio Blancos præstationer for det spanske U21-landshold, ved det igangværende U21 EM, er gået noget under radaren herinde, synes jeg.
Blanco er startet inde i alle kampe, som holdets 6'er, ved siden af den ulidelige Alex Baena. Og han har gjort det rigtig godt. Senest kom han også på tavlen i 5-1-sejren over Ukraine. Det var i øvrigt den ene af de to semifinaler. Dermed er Blanco og resten af holdet klar til finalen, hvor England venter.
Blanco er den eneste Real Madrid-spiller på holdet. Han var i forrige sæson lejet ud til Alaves, men med den slutrunde han har gang i, så kommer der nok til at være mere rift om han henover resten af sommeren. Håber ikke klubben slipper ham helt. Endnu en lejeaftale, et- eller to-årig, med et hold på en lidt højere hylde end Alaves, eller et salg med en tilbagekøbsklausul, ville være ideelt.
Kan sagtens se både ham og Arribas vende tilbage en dag, hvis de kommer ud og gør det godt.
Han gik jo stort set direkte ind i start opstillingen hos Alaves i Januar og har vaeret med til at spille dem til oprykning i La Liga, saa imo giver det mest mening at give ham endnu et aar der, i en klub som han kender og hvor han er garanteret masser af spilletid, og saa evt have ham i baghaanden til naeste sommer hvis baade Toni og Luka forlader klubben paa samme tid. Haaber som minimum vo fastholder en form for tilbagekoebs klausul i ham, for han er en spiller der sagtens kan gaa hen og lave en Fran Garcia.
- The European Super League
-
- Platin bruger
-
Bellingham Camavinga Tchouameni
Hvad får dig til at sige det?The European Super League post=164619 skrev: Er der nogen der har lyst til at gætte på om vores kære stadion Bernabeu får sponsornavn i løbet af den kommende 23/24 sæson?
Jeg synes ikke der har været indikationer på det. Og heldigvis for det. Der er andre måder at tjene penge på stadionet på - som vi jo kommer til at bevise.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024