Sæson 23-24

• 9eren
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
3 år 1 måned siden #157 af 9eren
Besvaret af 9eren på emne Sæson 23-24
Reglen om udebane mål har været en skodregel i mine øjne. Jeg er glad for den er væk i CL. Jeg er også mest til bedre indbyrdes opgør i tilfælde at to hold ender på samme plads fremfor at målscoren skal gælde.

Vi burde ha vundet i går, men den forsvarsfejl der koster målet til 3-3, det er også helt blankt det der sker inden. Slip nu bolden

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 1 måned siden #158 af Lars1991
Besvaret af Lars1991 på emne Sæson 23-24
​Prøv at overvej, hvis man havde samme regel i Champions League. Der møder første pladserne jo anden pladserne i ottendedelsfinalerne. Tænker i også at det ville være bedre at dem der kom nummer 1 i deres gruppe bare gik videre, hvis det var uafgjort efter to kampe og ekstra tid? Udover at jeg synes det virkelig unfair, så det jo også mega anti-klimatisk. Ingen vinder, men et hold går videre alligevel.

• 9eren
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
3 år 1 måned siden #159 af 9eren
I CL kan det ikke gælde fordi du har kun 2
Pladser at kæmpe om for at gå videre. Det er en fjollet sammenligning

3 år 1 måned siden #160 af Lars1991
Besvaret af Lars1991 på emne Sæson 23-24
Kun 2 pladser at kæmpe om for at gå videre? Hvad mener du? Ja, første og anden pladsen går videre. Første pladserne møder så anden pladserne i ottendedelsfinalerne (som er en play-off turnering)? I den sammenhæng kunne man indføre det samme, at dem der klarede sig bedst i puljerne havde en fordel og kunne behøvede en uafgjort. 

3 år 1 måned siden #161 af doven
Besvaret af doven på emne Sæson 23-24

The European Super League post=164099 skrev: Og når man spiller 1-1 hjemme og 3-3 ude, så har man også vist at man er det bedste hold. Det bliver svært at overbevise fremtidens fodboldfans (Those who are kids today) fordi de aldrig har oplevet reglen om udebanemål men mennesker der er fans i dag burde vide dette. Vi har alle sammen utallige gange kaldt det retfærdigt at et hold er gået videre fra en knock-out kamp pga reglen om udebanemål.

Hvis man spiller 1-1 og 3-3, så synes jeg netop ikke man har bevist, at man er bedre end det andet hold :) Men her må vi så nok bare være uenige.

Lars1991 post=164112 skrev: ​Prøv at overvej, hvis man havde samme regel i Champions League. Der møder første pladserne jo anden pladserne i ottendedelsfinalerne. Tænker i også at det ville være bedre at dem der kom nummer 1 i deres gruppe bare gik videre, hvis det var uafgjort efter to kampe og ekstra tid? Udover at jeg synes det virkelig unfair, så det jo også mega anti-klimatisk. Ingen vinder, men et hold går videre alligevel.

Det er et godt argument, for nej, det synes jeg egentligt ikke ville en fed regel i Champions League. Jeg vil så dog argumentere for, at man ikke helt kan sidestille de to turneringer på den måde, da præmisserne ikke er de samme. CL er en knock-out turnering, hvor det netop gælder om at være bedst mod sin direkte modstander når alt bliver sat på spidsen. Derfor skal præstationerne i knock-out kampene også vægte højere end præstationerne i gruppekampene. Her er gruppekampene blot et forstadie, der reelt set bare har til formål at halvere antallet af hold, før den egentlige konkurrence kan skydes i gang.

I en ligaen er det omvendt, hvor det gælder om at være bedst samlet set over 38 runder. Så er det præstationerne i de 38 runder, der skal vægte højere end de fire play-off kampe. Her skal der være forskel på om man slutter på 2., 3., 4. eller 5. pladsen. Hvis play-off kampene ender uafgjort, så kan jeg ikke se noget problem i at give fordelen til det hold, der klarede sig bedre i de foregående 38 kampe, også selv om det kun er marginalt.
Du har ret i at det måske er lidt antiklimatisk, men det synes jeg ikke gør det mindre fair. Jeg vil måske tværtimod påstå, at manglen på drama er et lille bevis på, at det nok er en rimeligt retfærdig regel.

I forhold til udebanemål, så synes jeg det er en total befrielse at den regel ikke eksisterer i CL længere. Det har efter min mening altid været en åndssvag regel, hvis eneste formål var at gøre kampene mere åbne, ikke mere fair. Et interessant indspark, men for mig virker det meget passende at den regel hører fortiden til.
Sidste redigering: 3 år 1 måned siden ved doven.

• 9eren
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
3 år 1 måned siden #162 af 9eren
Nico Paz, Arribas, Alvaro R og Martin kommer nok med på USA turen. Der mangler en spiller i blandt dem synes jeg

• 9eren
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
3 år 1 måned siden #163 af 9eren
Aril Nkhoge

www.transfermarkt.com/ariel-nkoghe/profil/spieler/1081498

Bliver kaldt den nye Varane. Glæder mig til at følge ham!

• 9eren
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
3 år 1 måned siden #164 af 9eren
Endrick skaffer straffe
Sidste redigering: 3 år 1 måned siden ved 9eren.

• 9eren
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
3 år 1 måned siden #165 af 9eren
Brænder desværre selv

• 9eren
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
3 år 1 måned siden #166 af 9eren
Gooooooooooooooooool 0-1 Endrick

• 9eren
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
3 år 1 måned siden #167 af 9eren
Vitor Roque scorede til 2-2
Endrick taget ud.

Barcelona vil gerne have Vitor Roque

• Madridista02
  • Madridista02's profilbillede
  • Platin bruger
  • Platin bruger
  • Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlingspillere.
3 år 1 måned siden #168 af Madridista02
Besvaret af Madridista02 på emne Sæson 23-24
Tror de har købt ham faktisk.

Jeg savner Pepe :(

Leveret af Kunena Forum