Sæson 23-24
- 9eren
- Emne forfatter
- Gæst
-
Vi burde ha vundet i går, men den forsvarsfejl der koster målet til 3-3, det er også helt blankt det der sker inden. Slip nu bolden
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- 9eren
- Emne forfatter
- Gæst
-
Pladser at kæmpe om for at gå videre. Det er en fjollet sammenligning
Hvis man spiller 1-1 og 3-3, så synes jeg netop ikke man har bevist, at man er bedre end det andet hold :) Men her må vi så nok bare være uenige.The European Super League post=164099 skrev: Og når man spiller 1-1 hjemme og 3-3 ude, så har man også vist at man er det bedste hold. Det bliver svært at overbevise fremtidens fodboldfans (Those who are kids today) fordi de aldrig har oplevet reglen om udebanemål men mennesker der er fans i dag burde vide dette. Vi har alle sammen utallige gange kaldt det retfærdigt at et hold er gået videre fra en knock-out kamp pga reglen om udebanemål.
Det er et godt argument, for nej, det synes jeg egentligt ikke ville en fed regel i Champions League. Jeg vil så dog argumentere for, at man ikke helt kan sidestille de to turneringer på den måde, da præmisserne ikke er de samme. CL er en knock-out turnering, hvor det netop gælder om at være bedst mod sin direkte modstander når alt bliver sat på spidsen. Derfor skal præstationerne i knock-out kampene også vægte højere end præstationerne i gruppekampene. Her er gruppekampene blot et forstadie, der reelt set bare har til formål at halvere antallet af hold, før den egentlige konkurrence kan skydes i gang.Lars1991 post=164112 skrev: Prøv at overvej, hvis man havde samme regel i Champions League. Der møder første pladserne jo anden pladserne i ottendedelsfinalerne. Tænker i også at det ville være bedre at dem der kom nummer 1 i deres gruppe bare gik videre, hvis det var uafgjort efter to kampe og ekstra tid? Udover at jeg synes det virkelig unfair, så det jo også mega anti-klimatisk. Ingen vinder, men et hold går videre alligevel.
I en ligaen er det omvendt, hvor det gælder om at være bedst samlet set over 38 runder. Så er det præstationerne i de 38 runder, der skal vægte højere end de fire play-off kampe. Her skal der være forskel på om man slutter på 2., 3., 4. eller 5. pladsen. Hvis play-off kampene ender uafgjort, så kan jeg ikke se noget problem i at give fordelen til det hold, der klarede sig bedre i de foregående 38 kampe, også selv om det kun er marginalt.
Du har ret i at det måske er lidt antiklimatisk, men det synes jeg ikke gør det mindre fair. Jeg vil måske tværtimod påstå, at manglen på drama er et lille bevis på, at det nok er en rimeligt retfærdig regel.
I forhold til udebanemål, så synes jeg det er en total befrielse at den regel ikke eksisterer i CL længere. Det har efter min mening altid været en åndssvag regel, hvis eneste formål var at gøre kampene mere åbne, ikke mere fair. Et interessant indspark, men for mig virker det meget passende at den regel hører fortiden til.
- 9eren
- Emne forfatter
- Gæst
-
- 9eren
- Emne forfatter
- Gæst
-
www.transfermarkt.com/ariel-nkoghe/profil/spieler/1081498
Bliver kaldt den nye Varane. Glæder mig til at følge ham!
- 9eren
- Emne forfatter
- Gæst
-
- 9eren
- Emne forfatter
- Gæst
-
- 9eren
- Emne forfatter
- Gæst
-
- 9eren
- Emne forfatter
- Gæst
-
Endrick taget ud.
Barcelona vil gerne have Vitor Roque
- Madridista02
-
- Platin bruger
-
- Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlingspillere.