Sæson 23-24

3 år 4 dage siden #469 af Daniel
Besvaret af Daniel på emne Sæson 23-24

Bismo post=165354 skrev: Skal lige se første halvleg igen. Synes der var flere perioder, hvor presset slet ikke fungerede og de spillede sig for nemt igennem vores midtbane. Synes også der blev begået for mange dumme fejl. 

Læser man kommentarerne i Marca og andre fan forums virker det til, at jeg ikke er helt alene med min kritik. 

​Du så den rigtige kamp, så du behøves ikke at gense første halvleg. Dine konklusioner er spot on. 
Følgende bruger(e) sagde tak: Bismo

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 4 dage siden #470 af Sebberg
Besvaret af Sebberg på emne Sæson 23-24
​Nu er det jo 'bare' en preseason-kamp, og fred være med det, men hvorfor i alverden skal Vinicius overhovedet have lov til at kaste sig ud i sin straffesparks-selvmordsmission?

Det er selvfølgelig godt, at han ikke fik lov i en kamp, der betyder noget, men hvorfor er der ikke en voksen i klubben (Ancelotti måske?), som gør klart, at det ikke duer? Vi er jo alle glade for, at han har lagt mere slutprodukt på sit spil, men man skal da bare se én kamp med Vini, før man kan konkludere, at den mand da aldrig skal være straffesparksskytte. Til det er hans sparketeknik ALT for ringe og alt for tilfældig. 

Så vil jeg da langt heller have, at Rodrygo eller Bellingham fik tanket lidt ekstra selvtillid.

Og ellers er jeg enig: Vi mangler en 9'er.
Følgende bruger(e) sagde tak: Lars1991, Bismo

• 9eren
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
3 år 4 dage siden #471 af 9eren
Besvaret af 9eren på emne Sæson 23-24

Bismo post=165354 skrev: Skal lige se første halvleg igen. Synes der var flere perioder, hvor presset slet ikke fungerede og de spillede sig for nemt igennem vores midtbane. Synes også der blev begået for mange dumme fejl. 

Læser man kommentarerne i Marca og andre fan forums virker det til, at jeg ikke er helt alene med min kritik. 

​https://resultados.as.com/resultados/futbol/amistosos_clubes/2023/directo/amistosos_clubes_a_2_438690/estadisticas/

statistikken er stadig i vores favør undtagen ved at proppe den i kassen. Vi havde mest af spillet, flest chancer, den ville bare ikke ind. Havde vi scoret på alle vores stolpe skud var kampen endt 5-3

• 9eren
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
3 år 4 dage siden #472 af 9eren
Besvaret af 9eren på emne Sæson 23-24
Der går måneder før vi ser Arda og håber ikke at hans minisk skade har smadret hans karriere.

3 år 4 dage siden #473 af Matamoro
Besvaret af Matamoro på emne Sæson 23-24
Vi lavede alt for mange personlige fejl. Men spillemæssigt var vi ret overlegne. Sjældent har jeg set en clasico hvor Real Madrid så ubesværet kunne skabe problemer for Barca. Vores midtbane vinder 9 ud af 10 dueller med deres. Vi har et problem med angrebet, men mon ikke der snart kommer en løsning der.
Sidste redigering: 3 år 4 dage siden ved Matamoro.
Følgende bruger(e) sagde tak: 9eren

3 år 4 dage siden #474 af madrid2000
Besvaret af madrid2000 på emne Sæson 23-24
​Hvis man vil spille 4-4-2, så skal man have stærke backs (vores er elendige offensivt, især Mendy), gode kantspillere( vi spillede slet ikke med kantspillere ) og gode CF( hverken Vini eller Rodrygo er centerforwards).

4-4-2 er dømt til at går galt.

Kane vil have været perfekt eller ham der angriberen, der spiller for Al Ittihad.

3 år 4 dage siden #475 af doven
Besvaret af doven på emne Sæson 23-24

Sebberg post=165361 skrev: ​Nu er det jo 'bare' en preseason-kamp, og fred være med det, men hvorfor i alverden skal Vinicius overhovedet have lov til at kaste sig ud i sin straffesparks-selvmordsmission?

Det er selvfølgelig godt, at han ikke fik lov i en kamp, der betyder noget, men hvorfor er der ikke en voksen i klubben (Ancelotti måske?), som gør klart, at det ikke duer? Vi er jo alle glade for, at han har lagt mere slutprodukt på sit spil, men man skal da bare se én kamp med Vini, før man kan konkludere, at den mand da aldrig skal være straffesparksskytte. Til det er hans sparketeknik ALT for ringe og alt for tilfældig. 

Så vil jeg da langt heller have, at Rodrygo eller Bellingham fik tanket lidt ekstra selvtillid.

Og ellers er jeg enig: Vi mangler en 9'er.

Her må jeg sige at jeg er helt uenig, for jeg var egentligt positivt overrasket over at se Vini træde op for at tage sparket, på trods af at han endte med at brænde. Ja, måske havde det været bedre for kampen, hvis Rodrygo havde sparket, for jeg ser heller ikke Vini som den fødte straffesparksskytte. Men jeg synes det er positivt, at Vini bliver tillagt mere ansvar så han kan udvikle sig i takt med at hans vigtighed for holdet vokser. Nu hvor han de facto er stjernen på holdet, så hører det også til at kunne sparke straffespark. Jeg siger ikke han skal være førstevalg fra pletten i fremtiden, men han kommer ikke til at kunne gå gennem hele sin Real Madrid-karriere uden at tage et eneste straffespark, så derfor synes jeg det er helt på sin plads at give ham smagen for det i en venskabskamp som denne.

Skal Ancelotti sige, at Vini ikke må tage straffespark? Selvfølgelig skal han ikke det. Tværtimod skal det netop være ham, der lægger mere ansvar på Vinicius' skuldre, så han kan udvikle sig. Og det tror jeg egentligt også er det, han har gjort, for jeg har svært ved at forestille mig, at det er Vini selv, der har forlangt at tage straffespark. Så her vil jeg da også en sjælden gang rose Ancelotti, hvis jeg har ret i, at det har været hans beslutning.

Dertil vil jeg lige slutte af med at sige, at ingen af os kan vide, hvor god Vini er som straffesparksskytte, før han har prøvet det. Alaba, som en anden bruger nævnte skulle være foran i straffesparkshierarkiet, har en enormt ringe statistik på straffespark, på trods af sit gode venstreben og ro på bolden. Straffespark er en disciplin i sig selv, og god sparketeknik har ikke meget at gøre med at være god straffesparksskytte. Så før vi afskriver Vini som straffesparksskytte for al tid, så lad os da lige give ham muligheden for at modbevise os, som han jo har gjort det før. 
Sidste redigering: 3 år 4 dage siden ved doven.

3 år 4 dage siden #476 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Sæson 23-24

madrid2000 post=165367 skrev: ​Hvis man vil spille 4-4-2, så skal man have stærke backs (vores er elendige offensivt, især Mendy), gode kantspillere( vi spillede slet ikke med kantspillere

) og gode CF( hverken Vini eller Rodrygo er centerforwards).

Kane vil have været perfekt eller ham der angriberen, der spiller for Al Ittihad.

​Hvad snakker du om? Man skal have gode fløje i en 4-4-2? Vi spiller 4-4-2 med en diamant på midten, dvs. uden fløje. 

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

3 år 4 dage siden #477 af PMO
Besvaret af PMO på emne Sæson 23-24

Ramos4 post=165378 skrev:

madrid2000 post=165367 skrev: ​Hvis man vil spille 4-4-2, så skal man have stærke backs (vores er elendige offensivt, især Mendy), gode kantspillere( vi spillede slet ikke med kantspillere

) og gode CF( hverken Vini eller Rodrygo er centerforwards).

​Hvad snakker du om? Man skal have gode fløje i en 4-4-2? Vi spiller 4-4-2 med en diamant på midten, dvs. uden fløje. 

En diamant stiller nærmest urimeligt høje krav til backs der kan noget offensivt. Sådanne backs har RM ikke. 
Følgende bruger(e) sagde tak: Bismo

3 år 3 dage siden #478 af Kasillas
Besvaret af Kasillas på emne Sæson 23-24
​Spillemæssigt var det godkendt kamp mod Putalona. Deres første mål kom på baggrund af et genial udfald i forbindelse med frisparket og hvor Dembeles mål burde være reddet taget i betragtning af vinklen. Deres to sidste mål var ud af den blå luft. Derudover havde vi en håndfuld stolpeskud.

Trods alt og som sædvanligt kan jeg kun gentage, hvad jeg har sagt de sidste par sæsoner: Jeg er inderligt ligeglad med om vi vinder eller taber optaktskampene. Det vigtigste er, at fejlene bliver elimineret inden La Liga går i gang. Vinder vi de 5-6 første officielle kampe i La Liga, da har optaktssæsonen været perfekt. Optaktssæsonen handler ikke om at vinde og vise godt spil, men om at forbedre sig inden det går løst for alvor.

Fakta:
Franco fjernede Barcas gæld og hjælp med bygning af Camp Nou.
I Francos tid mellem 1939-1975 vandt Real Madrid 22 spanske pokaler, mens Barca vandt 23.
Som tak udnævnte Barca Franco til æresmedlem og gav ham æresmedaljer.😂😂😂😂😂

3 år 3 dage siden #479 af DeLaRed
Besvaret af DeLaRed på emne Sæson 23-24

9eren post=165359 skrev: Kampen i går var vi overlegne i alle spillets facetter undtagen i at proppe den i kassen. Vi mangler en 9er 100%

Det giver luksus problemer hvis vi får en men vi mangler en. Men så skal der virkelig roteres.

Jeg vil ønske at vi kunne få løsningen på 9er issuet i dag klokken 12.

​Luksus problemer? Ud over Mendy er Rodrygo da den aller nemmeste mand at tage ud af start opstillingen hvis man bedømmer på denne Preseason, han har været piv ringe og har virkelig haft svært ved at finde hans plads i 442’eren. Så det virker som det mest naturlige at erstatte ham med en fuldblods 9er.

Donde está la biblioteca?

3 år 3 dage siden #480 af Kiwes
Besvaret af Kiwes på emne Sæson 23-24
​Hvis man ikke fik set vores crossbar challenge mod barca i går.
l8.nu/s0FR

Sidste redigering: 3 år 3 dage siden ved Kiwes.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, NadaMás, DeLaRed

Leveret af Kunena Forum