Real Madrids hold 2013/2014:
- ElGalacticos
- Gæst
-
Ehmmm.... Tror vist lige du glemmer Juan Mata, han er måske en smule mere komplet. Jeg er dog sikker på at Özil vil kunne forbedre sig.Real Madrid skrev: Vi finder ikke nogen bedre spillere til at erstatte Özil, fordi den spiller findes simpelthen ikke på denne klode.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Real Madrid
-
- Platin bruger
-
Hvis nogen kan finde alle hans mål fra i år, eller gerne hele hans tid i Real Madrid, så giv lige et link :)
No solo soy perfecto, también soy Madridista
- Real Madrid
-
- Platin bruger
-
ElGalacticos skrev: Özil er stadig i udvikling. I en alder af 24 år, er han allerede en af spillets bedste. Han har for mig at se to "svagheder", den ene er hans manglende defensive arbejde, samt hans manglende kunnen i 1 mod 1 situationer, dette er dog på ingen måde nok til at smide ham på bænken. Et Madrid-hold uden, Cristiano og Özil ville være en katastrofe.
Jeg synes Özil er glimrende 1 mod 1, men han er så intelligent, at han ofte vælger en bedre mulighed end at udfordre 1 mod 1. Seneste El Classico, hvor han lå på højre kanten drev han gæk med Barca spillerne.
- Real Madrid
-
- Platin bruger
-
ElGalacticos skrev:
Ehmmm.... Tror vist lige du glemmer Juan Mata, han er måske en smule mere komplet. Jeg er dog sikker på at Özil vil kunne forbedre sig.Real Madrid skrev: Vi finder ikke nogen bedre spillere til at erstatte Özil, fordi den spiller findes simpelthen ikke på denne klode.
Der fik du mig :)
Til mit forsvar, mener jeg, at Mata har ageret angriber i løbet af hans karriere eller i hvertfald sekundær ;)
- rezamadridista
-
- Platin bruger
-
Det eneste jeg synes Özil mangler, er at kunne holde 90 min ud, og ikke blive så hurtigt udmattet.
Og mig og dig (Hugol) har ikke set de samme kampe, hvis du siger at Özil mister bolden tit. Özil er en af den bedste dribler vi har på vores hold, ja måske endda den bedste.
Man hører ogs tit folk sige at Ronaldo og Messi er målmaskiner, men når det kommer til assist, så er Özil en assist-maskine. Den overblik tyskeren med de store øjne viser er helt og aldeles en sjældent syn, det er ikke noget Modric kan (hands down). Jeg ser Modric som Alonsos afløser, og som Linding pænt siger det, så vil jeg have ham i vores start 11'er ved siden af Khedira. Men Modric har ikke Özils overblik og kommer aldrig til at kunne lave ligeså mange assist som Özil, som Champen blandt andet påstår han kan. Og det er ikke kun Modric der ikke kan få den overblik, som Özil hver kamp viser, men måske er han den eneste med den overblik. Han er i hvert fald i top 3, hundrede procent.
Og hallo, hvis i brokker jer over at Özil scorer for lidt, så hvad ville i have gjort med Iniesta? 3 mål er det blevet til i 32 kampe for Iniesta (La Liga), Özil har tre dobbelt så mange mål, men man hører ingen brokke sig over Iniesta. Btw, Iniesta er 29, Özil er 24.
Kun 24 fucking år - det jo vanvittigt.
Vi har verdens bedste 10'er, så er det sagt :)
- Ingen svæver på banen som Zizou!
Endvidere holder han for meget på bolden, derved stopper spillet. Det tælles ikke for en tabt bold, men det sænker vores offensive spil. Han bevæger sig også alt for meget på kanterne til at kunne få den rigtige betydning som 10er. Modric er for eksempel en bedre dribler og sætter sin mand meget mere direkte, hvor der kommer farlige chancer ud af det end Özil.
Har valgt at takke af på forum!
- rezamadridista
-
- Platin bruger
-
Hugol skrev: Özil taber 10,21 bolde pr kamp. Dette er regnet ud fra hans antal af kampe hvor han er startet inde.
Endvidere holder han for meget på bolden, derved stopper spillet. Det tælles ikke for en tabt bold, men det sænker vores offensive spil. Han bevæger sig også alt for meget på kanterne til at kunne få den rigtige betydning som 10er. Modric er for eksempel en bedre dribler og sætter sin mand meget mere direkte, hvor der kommer farlige chancer ud af det end Özil.
Kilde tak.
- Ingen svæver på banen som Zizou!
Hugol skrev: Özil har kun 30 afslutninger på en hel sæson på mål. Det er godt nok ringe !!!!!!
Så er hans procenter da meget gode, er de ikke?
Hugol skrev: Det er da bedøvende hvis han kun afslutter 30 gange på mål i løbet af en kamp. Selvf har der været afslutninger ved siden af også. Men det er sgu da langt fra godt nok.
sæson*
Det er det egentlig ikke. Når han har så gode procenter, så må det betyde at han tager kloge skud eller evt. kan score endnu flere mål hvis han bare afslutter lidt oftere. Jeg synes det er en positiv statistik. Det lyder som om du hellere vil have han afslutter 60 gange med samme antal mål - ellers tak.
Han er en af de mest målscorende, helt klart en af de bedste assisterende, og uden tvivl en af de mest kreative offensive midtbanespillere i verden. Det er sgu godt nok for mig, men vigtigst af alt, for Real Madrid.