Real Madrids hold 2013/2014:
MMM skrev:
Daniel skrev: 1. Der er naturligvis flere måder at anskue problematikken på; det handler om partiet, man vælger at tage. Du har en pointe, det medgiver jeg ;)
2. Det er ikke usædvanligt, nej. Men ud fra tesen om, at der er store nationale opdelinger i Real Madrid, finder jeg det en smule usædvanligt :)
Tak for debatten, og et par gode konstruktive indspark fra din side.
Jeg må indrømme, at jeg ikke tror der er så meget tilbage af den nationale opdeling i klubben. Casillas, Ramos og Ronaldo har ihvertfald gjort meget for at fremstå som en enhed gennem de seneste måneder. Albiol gav også et interview til COPE (...agurketid) og talte meget rosende om hvor tæt Ronaldo er kommet på resten af truppen i denne sæson. Det kan man selvfølgelig ligge i hvad man vil, men det er nyt at der tales om det.
Thiago Motta gav også et interview til COPE for nylig og sagde at "I'm familiar with the agitation in the Madrid dressing room. Maybe it's a strategy of his, because the same thing happened to us at Inter. It was different, because there wasn't so much talk – things did not leave the dressing room as much," he said. He went on to talk about Carlo Ancelotti: "He's a great manager. He's done such a great job; we have a phenomenal atmosphere in the dressing room. Out of all of the managers I've had, he's different one-to-one. He's more natural," remarked Motta.
(Marcas oversættelse her: www.marca.com/2013/05/31/en/football/int...ball/1370026067.html)
Så måske det aldrig var nationaliteter, der var roden til spliden.
Selv tak for debatten. Jeg er glad for du tog den så konstruktivt :-)
Arbeloas seneste kommentarer, i ESPNs oversættelse:
However, Arbeloa insisted at a press conference before Spain's international friendly with Ireland that his relationship with the goalkeeper is "the same as before".
He added: "We wear the same crests on our chest - for Madrid and the national team. More importantly, my comments were not about Iker. Not even indirectly. There's no room for misinterpretation."
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Redondo
- Gæst
-
- rezamadridista
-
- Platin bruger
-
Hvis du vil regne procenter ud for samtlige hold i CL, så kommer vi oppe på under 10 procent. Og tror du virkelig der er mindre end 10 procent chance?
- Ingen svæver på banen som Zizou!
Huss skrev: Laver du sjov med 80 %? Husk på at Real igen skal starte forfra, hvor derimod Barcelona bare kan forsætte hvor de slap mht ligaen. De er smalle favoriter. Jeg vil give Real 40 % chance
Hmm jeg medgiver at jeg måske er en smule jubeloptimist.... MEN, jeg er ikke så sikker på den store rokade på vores hold til næste sæson, som jeg ser det er det kun 100% sikkert at vi får en ny træner, og så tror jeg (desværre imo) at vores højrekant bliver erstattet af en mand fra Wales.:) Resten af de "nye" der måtte komme er jo på ingen måde sikre på en startplads.? Så det betyder nødvendigvis ikke, at man skal starte fra scratch som du skriver.
Derfor ser jeg chancerne som absolut til stede. Real havde Barca i deres hule hånd gennem hele sæsonen, og den eneste grund til Real ikke tog ligaen med storm igen i den nu afsluttede sæson, var pga. at de manglede den sult det kræver at slå de små hold. Spillerne kunne simpelthen ikke sætte sig op til de mindre opgør.
Jeg tror måske at billedet havde set anderledes ud, hvis vi blot havde vundet ligaen med et point og en dårligere målscore end hvad vi gjorde. Uden alle de slående rekorder i forrige sæson, så tror jeg personligt at vi havde vundet denne (nu afsluttede sæson) også. Spillerne følte sig uovervindelige og de undervurderede alle de små hold. Men igen det er jo blot min teori. :)
Jeg holder ihvertfald fast ved mine 80%:D
Huss skrev: Du er godt nok igen optimistisk. Så du vil give 20 % til Barca og Bayern 10 % til United og Chelsea. 3 førstnævnte klubber er foran os, mht til kontinuitet, spillestil.
Jeg ser reelt set kun 5 hold som har mulighed for at vinde Champions League; Madrid, Bayern, Barca, Chelsea og United. At du vælger at fordele procenterne således må stå for egen regning.
Jeg vil mene det kunne se sådan ud:
Real Madrid: 40%
Bayern: 30%
Barca: 15%
Chelsea/United: 5%
Andenklub: 5%
Og please hold nu op, det er runde tal, og det er svært at sige noget som helst om hvem der vinder, det kommer an på så utrolig meget. Men ovenstående er ikke helt dumt imo.:)
Huss skrev: Stod det til dig, så hedder målscoren 170-0 med 114 point i ligaen
Og stod det til dig så havde du vel et liv? Skal vi til at lægge ordene i munden på hinanden? Hvad fanden er det nu for en opførsel?
Jeg gav mit bud til Reza's glimrende indlæg:) Hvis du har en anden ide om procenterne er det da fint. Evt. kom med dit eget bud?
Jeg er her stadig XOXO
- Realmadrid94
-
- Platin bruger
-
Ramos er 1,83 høj og et bæst i luften.
Özil er 1,83 høj og er en svans i luften.
Det kan godt være det ikke er en spidskompetence, hos Özil altså, men jeg gad godt se ham hoppe op i dueller engang i mellem. Sådan RIGTIG hoppe, for at vinde en duel. :P
- Real Madrid
-
- Platin bruger
-
Realmadrid94 skrev: Sjov ting jeg lige tog notits af.
Ramos er 1,83 høj og et bæst i luften.
Özil er 1,83 høj og er en svans i luften.
Det kan godt være det ikke er en spidskompetence, hos Özil altså, men jeg gad godt se ham hoppe op i dueller engang i mellem. Sådan RIGTIG hoppe, for at vinde en duel. :P
I følge Realmadrid.com, så er Özil "kun" 1,81, men fred være med det ;)
Derudover, så tror jeg ikke der findes én offensiv midtbane spiller i verdenen, der har som spidskompetence at være hovedstødstærk :)
For undtagen The Beast aka. Julio Baptista ;)
No solo soy perfecto, también soy Madridista
- Realmadrid94
-
- Platin bruger
-
Kan godt være. Men altså, Ronaldo er kun 1,86m. Özil skal virkelig forbedre sine afslutningsevner, hvilket gælder alt fra fod til hoved. Det hele vejen :p
Og hvor mange offensive midtbanespillere er 1,83m og ekstremt dårlige til at heade? ;)
- Paulochichon
- Gæst
-
Som etableret FM-spiller har jeg før haft problemer med indregistrering af spillere af egen avl?
Nogle der er søde at sætte det firkantet op for mig, for jeg har før haft en opfattelse af at nogle af vores tidligere indkøb (granero, callejon, etc) har været grundet FIFA's regelsæt fremfor spillernes respektive potentiale?
Tak!
Har valgt at takke af på forum!
- Paulochichon
- Gæst
-
Hugol skrev: FM er generelt totalt ringe hvad det angår af spansk fodbold og deres talent akademier. Du kan ligeså godt opgive.
Ikke lige det jeg tænkte på, måske jeg har formuleret mig uklart :-)
Mig bekendt er der en kvote for antal spaniere i truppen, og antal spillere af egen avl. Det var egentligt blot det jeg ville høre om i havde lidt styr på - sådan reglerne lidt mere nuanceret?
Eksempelvis gælder Arbeloa og Callejon så som indregistrerede spillere af egen avl?
Paulochichon skrev:
Hugol skrev: FM er generelt totalt ringe hvad det angår af spansk fodbold og deres talent akademier. Du kan ligeså godt opgive.
Ikke lige det jeg tænkte på, måske jeg har formuleret mig uklart :-)
Mig bekendt er der en kvote for antal spaniere i truppen, og antal spillere af egen avl. Det var egentligt blot det jeg ville høre om i havde lidt styr på - sådan reglerne lidt mere nuanceret?
Eksempelvis gælder Arbeloa og Callejon så som indregistrerede spillere af egen avl?
Ja - Når de har trænet i klubben i minimum 3 år, før de fyldte 20...:)
Har valgt at takke af på forum!