Sæson 24-25

4 måneder 2 uger siden #157 af Dragam
Besvaret af Dragam på emne Sæson 24-25

Kasillas post=176443 skrev: ​Det er ét problem, når vi kritiserer (og roser) Mbappe på baggrund af ubekræftede informationer og rygter. Vi ved reelt ikke, hvad der egentligt hændte og vi har ikke et oplyst grundlag at vurdere Mbappes’ karakter. Alt fra at Mbappe var penge-elsker til at han blev politisk truet plus andet løse rygter er i omløb. I og med der ikke er objektive oplysninger (fakta) på bordet, er det forhastet at kritisere Mbappes person.

Selv hvis Mbappes slette karakter bliver bekræftet og hans omdømme plettet, da vil det ikke rigtigt ændre noget tror jeg: Selv Luis Figo var en ægte Putalona-fan, der nedgjorde Real Madrid, og i dag bliver han accepteret som en af de store af Real Madrid-fansene.

Skulle det ske, at Mbappe scorer mål og bliver succes, da er jeg mere end rimelig sikker på, at de rester af negative stemmer bliver borte, og at selv Siempre Madrid ville acceptere at bortgifte sin datter til Mbappe. Eller søn… ;-) 

Hvad angår legende-status er jeg rimelig sikker på, at det ingen rolle spiller om man er lokal, succesfuld eller har været der i lang tid: Zidane er ligeså en stor legende som Raul, omend førstnævnte er fransk/algerisk og kun var der i fem sæsoner. Og selv Ivan Campo blev også en legende, selvom han var sportslig fiasko. Det er ikke selve lokalitet, succesraten eller længden, der afgør legende-status, men det er åbenbart en eller anden kærlighed, der skal blomstre mellem spilleren og fansene for at blive stemplet som legende. :-)
 

​Sorry to say, men det er helt væk det der... Zidane som spiller er langt fra en ligeså stor real madrid legende som Raul. Ligeledes er Figo da heller ikke på nogen måde en real madrid legende som eksempelvis Raul, Heirro, eller Gento.

Ift at folk der ikke bryder sig om mbappe, at de naturligvis ville komme til at elske ham fordi han scorer et par mål, så kan jeg anbefale dig at læse tråden. Det er muligt at du er en vendekåbe, men det er vi nogen som ikke er.
 
Sidste redigering: 4 måneder 2 uger siden ved Dragam.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 måneder 2 uger siden #158 af Malthehn
Besvaret af Malthehn på emne Sæson 24-25

Kasillas post=176443 skrev: ​Det er ét problem, når vi kritiserer (og roser) Mbappe på baggrund af ubekræftede informationer og rygter. Vi ved reelt ikke, hvad der egentligt hændte og vi har ikke et oplyst grundlag at vurdere Mbappes’ karakter. Alt fra at Mbappe var penge-elsker til at han blev politisk truet plus andet løse rygter er i omløb. I og med der ikke er objektive oplysninger (fakta) på bordet, er det forhastet at kritisere Mbappes person.

Selv hvis Mbappes slette karakter bliver bekræftet og hans omdømme plettet, da vil det ikke rigtigt ændre noget tror jeg: Selv Luis Figo var en ægte Putalona-fan, der nedgjorde Real Madrid, og i dag bliver han accepteret som en af de store af Real Madrid-fansene.

Skulle det ske, at Mbappe scorer mål og bliver succes, da er jeg mere end rimelig sikker på, at de rester af negative stemmer bliver borte, og at selv Siempre Madrid ville acceptere at bortgifte sin datter til Mbappe. Eller søn… ;-) 

Hvad angår legende-status er jeg rimelig sikker på, at det ingen rolle spiller om man er lokal, succesfuld eller har været der i lang tid: Zidane er ligeså en stor legende som Raul, omend førstnævnte er fransk/algerisk og kun var der i fem sæsoner. Og selv Ivan Campo blev også en legende, selvom han var sportslig fiasko. Det er ikke selve lokalitet, succesraten eller længden, der afgør legende-status, men det er åbenbart en eller anden kærlighed, der skal blomstre mellem spilleren og fansene for at blive stemplet som legende. :-)
 

​Tror som ikke der er noget problem, mennesker er bare født forskellige.
Dem der er negative, drager hurtigt en konklusion og larmer typisk mest - det kender du vel fra andre platforme.
Er sikker på at du kan finde mange flere der er positive over denne handel, end modsat, du hører dem bare ikke.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 måneder 2 uger siden #159 af Kasillas
Besvaret af Kasillas på emne Sæson 24-25
​@Dragam

Så har vi vist forskellige synsvinkel mht. til legende-status. Selv når jeg var i Madrid og diskuterede med andre Madridistas kunne jeg ikke spotte eller fornemme at Zidane skulle have været "mindre" legende end Raul. Og alt dette var før han vandt sit første CL som træner. Så vi forbliver uenige her.

Min holdning om Mbappe har været konsistens: Jeg kender ikke til hans bevæggrunde og skulle han ende med at score mål og hjælpe Real Madrid til storhed, så bliver jeg behørigt henryk. Ikke over Mbappe eller en anden spiller, men over Real Madrids aura som verdens mest historiske og største klub. Så ingen vendekåbe her. ;-)

@ Malthehn

Muligvis. Måske det havde været interessant, hvis nogen gad oprette en menningsmåling om Mbappe for at måle stemningen her.

Fakta:
Franco fjernede Barcas gæld og hjælp med bygning af Camp Nou.
I Francos tid mellem 1939-1975 vandt Real Madrid 22 spanske pokaler, mens Barca vandt 23.
Som tak udnævnte Barca Franco til æresmedlem og gav ham æresmedaljer.😂😂😂😂😂
Sidste redigering: 4 måneder 2 uger siden ved Kasillas.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 måneder 2 uger siden #160 af NadaMás
Besvaret af NadaMás på emne Sæson 24-25
​18 spillere i verden som Transfermarkt vurderer til 100 mio. eller derover. Af disse spiller syv i Real (Mbappé, Vini, Bellingham, Valverde, Rodrygo, Camavinga, Tchouameni).
Arsenal og City har tre hver, Bayern har to, Leverkusen, Napoli og Inter med én. 

Når man tænker på de beløber mange af spillerne er handlet ind til, gør det det jo blot endnu mere imponerende. Det er blevet sagt mange gange efterhånden, men frugten for Perez’ geniale arbejde er virkelig plukmodent nu. Alt peger i retning af mange flere succeser i de næste år.
Følgende bruger(e) sagde tak: Ramos4

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 måneder 2 uger siden #161 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Sæson 24-25

NadaMás post=176447 skrev: ​18 spillere i verden som Transfermarkt vurderer til 100 mio. eller derover. Af disse spiller syv i Real (Mbappé, Vini, Bellingham, Valverde, Rodrygo, Camavinga, Tchouameni).
Arsenal og City har tre hver, Bayern har to, Leverkusen, Napoli og Inter med én. 

Når man tænker på de beløber mange af spillerne er handlet ind til, gør det det jo blot endnu mere imponerende. Det er blevet sagt mange gange efterhånden, men frugten for Perez’ geniale arbejde er virkelig plukmodent nu. Alt peger i retning af mange flere succeser i de næste år.

Vi er ekstremt gode til at sælge også. De seneste 10 sæsoner har vi blot en net-spend på €250m eller sådan noget, fordi vi har solgt så godt. Så det er kun dejligt at vores trup har så stor værdi.
Følgende bruger(e) sagde tak: NadaMás

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 måneder 2 uger siden #162 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Sæson 24-25
Mbappé udtalte i øvrigt på sit pressemøde i Frankrig forleden, at han glæder sig til at være i Real Madrid i *minimum* fem sæsoner.

Det kan man jo så tolke som man vil.

Edit: Om 5 år er han 30. Jeg kan godt se ham skifte til Saudi på et tidspunkt, men hvorfor skulle han frivilligt skifte væk fra Madrid som blot 30-årig?
Til mægtige Milan, som han kunne lide som barn? Nej vel. Jeg ser ham blive i Madrid, så længe niveauet er der og han ikke laver ballade.
Sidste redigering: 4 måneder 2 uger siden ved Ramos4.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 måneder 2 uger siden #163 af Mathiaska
Besvaret af Mathiaska på emne Sæson 24-25

NadaMás post=176447 skrev: ​18 spillere i verden som Transfermarkt vurderer til 100 mio. eller derover. Af disse spiller syv i Real (Mbappé, Vini, Bellingham, Valverde, Rodrygo, Camavinga, Tchouameni).
Arsenal og City har tre hver, Bayern har to, Leverkusen, Napoli og Inter med én. 

Når man tænker på de beløber mange af spillerne er handlet ind til, gør det det jo blot endnu mere imponerende. Det er blevet sagt mange gange efterhånden, men frugten for Perez’ geniale arbejde er virkelig plukmodent nu. Alt peger i retning af mange flere succeser i de næste år.

​Jeg har lige set Brahims individuelle hightlights for kampen for Marokko og jeg ville ikke blive vildt overrasket hvis en PrL klub kommer og køber ham for €100 mil inden for 2 år, hvis han fortsætter sin udvikling. Jeg kan ikke forstå hvorfor alle topklubber ikke er efter ham dette vindue, Hans talent er tydeligt for enhver og hans alder er ekstremt indbydende. Man kan bygge rigtig mange systemer op omkring ham, eller tilpasse ham i dem.

Og det værste er, at han spiller for os og vi får lov at nyde hans vej til eliten, men ingen nævner ham i snakken om fremtidens Madrid, da der er så mange højere profilerede spillere i truppen.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 måneder 2 uger siden #164 af Dragam
Besvaret af Dragam på emne Sæson 24-25

Mathiaska post=176450 skrev:

NadaMás post=176447 skrev: ​18 spillere i verden som Transfermarkt vurderer til 100 mio. eller derover. Af disse spiller syv i Real (Mbappé, Vini, Bellingham, Valverde, Rodrygo, Camavinga, Tchouameni).
Arsenal og City har tre hver, Bayern har to, Leverkusen, Napoli og Inter med én. 

Når man tænker på de beløber mange af spillerne er handlet ind til, gør det det jo blot endnu mere imponerende. Det er blevet sagt mange gange efterhånden, men frugten for Perez’ geniale arbejde er virkelig plukmodent nu. Alt peger i retning af mange flere succeser i de næste år.

​Jeg har lige set Brahims individuelle hightlights for kampen for Marokko og jeg ville ikke blive vildt overrasket hvis en PrL klub kommer og køber ham for €100 mil inden for 2 år, hvis han fortsætter sin udvikling. Jeg kan ikke forstå hvorfor alle topklubber ikke er efter ham dette vindue, Hans talent er tydeligt for enhver og hans alder er ekstremt indbydende. Man kan bygge rigtig mange systemer op omkring ham, eller tilpasse ham i dem.

Og det værste er, at han spiller for os og vi får lov at nyde hans vej til eliten, men ingen nævner ham i snakken om fremtidens Madrid, da der er så mange højere profilerede spillere i truppen.

​Til det sidste er det nu ikke helt rigtigt - vi er nogen som mener at han bør være vores startende højrekant i den nye sæson.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 måneder 2 uger siden #165 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Sæson 24-25
Jeg vil hellere sælge Rodrygo end Brahim. Synes sidstnævnte bidrager med meget energi, når han kommer fra bænken og er mere alsidig også.

Vi får rigeligt brug for begge to med en masse kampe i den kommende sæson, men i 2025 regner jeg med at en af dem vil prøve sig af andetsteds.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 måneder 2 uger siden #166 af Dragam
Besvaret af Dragam på emne Sæson 24-25

Ramos4 post=176452 skrev: Jeg vil hellere sælge Rodrygo end Brahim. Synes sidstnævnte bidrager med meget energi, når han kommer fra bænken og er mere alsidig også.

Vi får rigeligt brug for begge to med en masse kampe i den kommende sæson, men i 2025 regner jeg med at en af dem vil prøve sig af andetsteds.

​Selvfølgelig skal det være Rodrygo der bliver solgt - han er venstrekant, og fungerer utroligt dårligt på højrekant i de fleste kampe... og nu har vi netop købt ENDNU en venstrekant (som om at vi manglede venstrekanter), så der er zero chance for at rodrygo kommer til at spille hans naturlige position.
Brahim derimod er super på højrekant, så det bør naturligvis være Brahim der spiller på højrekanten. Men problemet er, at sålænge Rodrygo og Carlo er her, så starter Rodrygo fremfor Brahim, Endrick og Arda... så skib ham afsted denne sommer for store penge (vi kommer til at få brug for dem anyways), så han også kan komme til en klub, hvor han rent faktisk kan få lov til at spille venstrekant... og så ville jeg slet ikke blive overrasket over, hvis Rodrygo virkelig blomstrede op.
Følgende bruger(e) sagde tak: Ramos4

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 måneder 2 uger siden #167 af Kasillas
Besvaret af Kasillas på emne Sæson 24-25

Fakta:
Franco fjernede Barcas gæld og hjælp med bygning af Camp Nou.
I Francos tid mellem 1939-1975 vandt Real Madrid 22 spanske pokaler, mens Barca vandt 23.
Som tak udnævnte Barca Franco til æresmedlem og gav ham æresmedaljer.😂😂😂😂😂
Sidste redigering: 4 måneder 2 uger siden ved Kasillas. Begrundelse: Historien har vist sig at være en and, og kineseren har en forkert oversættelse.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 måneder 1 uge siden #168 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Sæson 24-25
Det eneste gode ved det udvidede Klub VM i 2025 hvert fjerde år er, at det normale Klub VM går tilbage til det gamle Intercontinental Cup format. Dvs. vi er direkte i finalen og skal kun spille én kamp om Intercontinental titlen til vinter.

Ifølge Marca.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum