Sæson 24-25

7 måneder 2 dage siden #169 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Sæson 24-25
Nacho meget tæt på at være fortid.

Yoro vil kun til Madrid.

Hyg jer med Dragam og de andre spader.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 måneder 1 dag siden #170 af Ramos4
Med Nacho solgt har vi pt. 4 spaniere i truppen, forudsat at Kepa smutter og Joselu bliver.

Følgende bruger(e) sagde tak: NadaMás

7 måneder 1 dag siden #171 af NadaMás
Besvaret af NadaMás på emne Sæson 24-25

Ramos4 post=176535 skrev: Med Nacho solgt har vi pt. 4 spaniere i truppen, forudsat at Kepa smutter og Joselu bliver.

​Ville helt sikkert være fedt med lidt flere spaniere. Det havde noget charme om så det var Raúl, Guti, Ramos, Casillas, eller de mere sporadiske spillere som Asensio og Isco (den er alle ikke enige i). 

Med det være sagt, er talentmassen i Spanien jo bare heller ikke til at kunne slå nogen af holdet. Ser vi bort fra Carvajal, er der vel ingen fra den spanske start-11’er der kunne gå ind på Reals. Så skulle det være Grimaldo. 
Når rette spiller/talent popper op, vil det dog være fedt at få ind i truppen - Helt enig. Lige nu er der dog kun til de ydre pladser i truppen, og det er jo også realiteten i Real.

Porro har jeg stadig som darkhorse til at tage over for Carvajal, synes han er en fed spiller. 

7 måneder 1 dag siden #172 af Matamoro
Besvaret af Matamoro på emne Sæson 24-25
Jeg håber stadig at vi henter Miguel Gutierres tilbage. Han kan sagtens spille en rolle i de kampe hvor holdet skal åbne et forsvar der står dybt. Det er trods alt de fleste kampe i ligaen.

7 måneder 1 dag siden #173 af Kiwes
Besvaret af Kiwes på emne Sæson 24-25

NadaMás post=176536 skrev:

Ramos4 post=176535 skrev: Med Nacho solgt har vi pt. 4 spaniere i truppen, forudsat at Kepa smutter og Joselu bliver.

​Ville helt sikkert være fedt med lidt flere spaniere. Det havde noget charme om så det var Raúl, Guti, Ramos, Casillas, eller de mere sporadiske spillere som Asensio og Isco (den er alle ikke enige i). 

Med det være sagt, er talentmassen i Spanien jo bare heller ikke til at kunne slå nogen af holdet. Ser vi bort fra Carvajal, er der vel ingen fra den spanske start-11’er der kunne gå ind på Reals. Så skulle det være Grimaldo. 
Når rette spiller/talent popper op, vil det dog være fedt at få ind i truppen - Helt enig. Lige nu er der dog kun til de ydre pladser i truppen, og det er jo også realiteten i Real.

Porro har jeg stadig som darkhorse til at tage over for Carvajal, synes han er en fed spiller. 

​Jeg har aldrig forstået fascinationen af at have spanske spillere på holdet. Hvis man var fra Spanien, så kunne jeg bedre forstå det. Men vi danskere kan vel være ligeglad? Jeg er i hvert fald. Vi skal have de bedste spillere og de er bare ikke spanske for tiden.

7 måneder 1 dag siden #174 af Dragam
Besvaret af Dragam på emne Sæson 24-25

Kiwes post=176538 skrev:

​Jeg har aldrig forstået fascinationen af at have spanske spillere på holdet. Hvis man var fra Spanien, så kunne jeg bedre forstå det. Men vi danskere kan vel være ligeglad? Jeg er i hvert fald. Vi skal have de bedste spillere og de er bare ikke spanske for tiden.

​Det er ikke ligegyldigt ift deltagelse i konkurrencer, og derfor er jeg ikke ligeglad.

7 måneder 1 dag siden #175 af NadaMás

Kiwes post=176538 skrev:

​Som jeg selv skriver, er der ikke mange spanske spillere der kan gøre sig gældende, så det er vi helt enige om.
’Fascinationen’ (som jeg også synes er et for stort ord), ligger hovedsagligt i, at det er spillere der er opvokset i den spanske kultur. I skolegården, til familiemiddagene etc. har spansk fodbold bare fyldt mere. Det er lidt romantikeren i mig, men skal lige understrege at det ikke er noget jeg lægger sygeligt meget vægt på, bestemt ikke.
Det gør sig egentlig også gældende for italienske, engelske, tyske hold osv. Da jeg i mine yngre dage spillede en del Football Manager, havde jeg også et eller andet OCD med der skulle være en håndfuld hjemlige spillere. 

Det er jo også svært at følge Real uden at interessere sig en smule for hvad der ellers sker i spansk fodbold, og i forlængelse af det har jeg altid holdt lidt øje med deres landshold (ikke så meget disse år som tidligere), men der synes jeg det er fedt at se Real repræsenteret. Synes egentlig kun det er på sin plads, at Real har et pr. vigtige spillere på det spanske landshold.

Men lige med Real Madrid, er klubben jo også af en sådan størrelse, at franskmænd, brasilianere etc. drømmer og følger klubben lige så meget som spanierne. 

Så jo, jeg synes det er fedt, men det er ikke fordi at en Camavinga fx. ville være ‘mere værd’ for mig bare fordi han var spansk. 

7 måneder 1 dag siden #176 af Lars1991
Besvaret af Lars1991 på emne Sæson 24-25
​For mig handler det også om at jeg elsker spansk fodbold generelt og også faldt for/blev fascineret af den spanske del af fodbolden og kulturen, da jeg blev fan af Real Madrid. Kan også huske dengang de stats, der poppede op på skærmen når man så kampene var på spansk, like "Ocasiones de gol" osv.  Det var bare en generel fascination af alt hvad der foregik dernede. Derfor ville det også være fedt, hvis man havde nogle flere spanske spillere for at bevare noget af den identitet. Men som en anden sagde, så er talentmassen bare ikke helt til det desværre, selvom det godt kunne ligne at der er en god generation på vej, desværre for det meste af Barcelona spillere. 

Det ikke en dealbreaker for mig overhovedet, men i en perfekt verden ville det have været nice med en håndfuld spanske spillere på holdet!

7 måneder 1 dag siden #177 af Ramos4
Spanien er Nations Cup vindere og spiller god bold til EM, så det der med at der bare ikke er nogen gode spanske spillere for tiden...

Vi henter alle gode 16-årige sydamerikanere, så det kan vi vel også med spaniere.

7 måneder 1 dag siden #178 af NadaMás

Ramos4 post=176542 skrev: Spanien er Nations Cup vindere og spiller god bold til EM, så det der med at der bare ikke er nogen gode spanske spillere for tiden...

Vi henter alle gode 16-årige sydamerikanere, så det kan vi vel også med spaniere.

​Jeg synes kun man kan nævne nogle stykker, der kan gøre sig gældende i Real, og nok kun Rodri eller Grimaldo fra start.

Porro, Zubimendi, Olmo, Oyarzabal og Nico er alle fede spillere, men ser ingen af dem starte. 
Dertil er der selvfølgelig en række Barca-drenge - Cubarsi, Balde, Gavi, Pedri og Yamal, der alle er rigtig gode, så det lover godt for landsholdet.

Siger bestemt ikke at der er ikke er gode spanske spillere, men i en kontekst af at skulle kunne starte for Real, så er der ikke mange bud. Truppen er også ved at være så bred, at det samme gælder der. Måske en midtbane når Modric stopper, eller en back når Carvajal stopper, men holdet er ungt og stærkt, så tror vi skal vænne os til der ikke kommer til at være mange spaniere i truppen den kommende årrække.

7 måneder 1 dag siden #179 af NadaMás
​Men kunne som sagt godt tænke mig det! 

Men bevares.

7 måneder 1 dag siden #180 af Ramos4
Joselu skifter også til Saudi.

Så er vi på 3 spaniere i truppen.

Miguel Gutierrez er langt bedre end Fran Garcia. Ham kunne vi snildt satse på i stedet for at forsøge at tjene penge på ham. Arribas er da langt bedre end Ceballos - det ville ikke give os flere spaniere men give os en der rent faktisk har mulighed for spilletid.

Leveret af Kunena Forum