Sæson 24-25

3 uger 3 dage siden #553 af -#7-
Besvaret af -#7- på emne Sæson 24-25
​Jeg synes personligt godt at man som Real Madrid fan kan forvente både flot fodbold OG resultaterne samtidig, og ofte går de to ting jo også ret godt hånd i hånd. Men hvad er flot fodbold egentlig også? Det er jo ekstremt subjektivt, nogle er mest til Guardiolas tiki-taka, nogle er mere til Klopps overfaldsfodbold og så er der de helt masochistiske typer som er til catenaccioen.

Ancelotti er jo på mange måder den perfekte træner for Real Madrid, fordi han ikke som sådan behøves en bestemt spillertype til et bestemt system, han tager bare hvad Florentino giver ham, og så får han det ofte til at passe sammen i sidste ende, og det er der i min verden også en kæmpestor værdi i, og noget beundringsværdigt sådan rent trænerfagligt, især når man har set hvordan andre trænere i klubben før Ancelotti har fejlet stort.

Men jeg er nok også ved at være der hvor jeg har fået lige rigeligt pragmatisme de seneste par år. Der har været perioder hvor spillet har været godt på grænsen til glimrende, men jeg synes ikke det er forkert at sige at spillet også har været meget resultatpræget. Jeg var blandt andet ikke fan af den måde Real Madrid spillede på mod City på udebane sidst vi mødte dem, noget jeg gav udtryk for herinde, og som jeg også fik lidt på munden for, og fair nok, i sidste ende kastede det jo endnu et CL-trofæ af sig. Men jeg var virkelig ikke vild med måden man kom til den finale på, det var simpelthen for langt fra min opfattelse af hvad Real Madrid er og bør være, også selvom vinderen altid har ret.

DC19
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, El Siete, Dragam, Ramos4, Bogelund

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 uger 3 dage siden #554 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Sæson 24-25

-#7- post=178971 skrev: ​Jeg synes personligt godt at man som Real Madrid fan kan forvente både flot fodbold OG resultaterne samtidig, og ofte går de to ting jo også ret godt hånd i hånd. Men hvad er flot fodbold egentlig også? Det er jo ekstremt subjektivt, nogle er mest til Guardiolas tiki-taka, nogle er mere til Klopps overfaldsfodbold og så er der de helt masochistiske typer som er til catenaccioen.

Ancelotti er jo på mange måder den perfekte træner for Real Madrid, fordi han ikke som sådan behøves en bestemt spillertype til et bestemt system, han tager bare hvad Florentino giver ham, og så får han det ofte til at passe sammen i sidste ende, og det er der i min verden også en kæmpestor værdi i, og noget beundringsværdigt sådan rent trænerfagligt, især når man har set hvordan andre trænere i klubben før Ancelotti har fejlet stort.

Men jeg er nok også ved at være der hvor jeg har fået lige rigeligt pragmatisme de seneste par år. Der har været perioder hvor spillet har været godt på grænsen til glimrende, men jeg synes ikke det er forkert at sige at spillet også har været meget resultatpræget. Jeg var blandt andet ikke fan af den måde Real Madrid spillede på mod City på udebane sidst vi mødte dem, noget jeg gav udtryk for herinde, og som jeg også fik lidt på munden for, og fair nok, i sidste ende kastede det jo endnu et CL-trofæ af sig. Men jeg var virkelig ikke vild med måden man kom til den finale på, det var simpelthen for langt fra min opfattelse af hvad Real Madrid er og bør være, også selvom vinderen altid har ret.

Jeg synes kampen ude mod City var helt perfekt kæmpet hjem. Som Carlo sagde, var det den eneste måde at vinde på. Det var eneste mulighed for at gå videre. Og vi kæmpede røven ud af bukserne. Jude udtalte at han aldrig havde haft så ømme stænger. Som du selv siger, så er der noget flot i, at kunne vinde på flere forskellige måder og tilpasse sig mange situationer. Det giver også resultater i sidste ende. Men det er selvfølgelig også en balance. Havde vi nu tabt til City, havde vi lignet idioter og ingen havde sat pris på den ellers flotte defensive indsats.

Jeg kan sagtens leve med at vi spiller på kontra i en svær CL-udekamp. Der hvor kæden hopper af, er når vi ikke har noget svar til f.eks. Stuttgart eller Lille eller Leipzig sidste år. Der virkede vi dårligt forberedte og uden de store modtræk. Og ingen af dem var altså prime-City ligefrem. Mod de mindre modstandere så jeg også gerne at vi kunne være mere på bolden og dominere slagets gang langt bedre. Mod City og Bayern kan det så være en anden snak - når man møder andre hold der også gerne vil have taktstokken.
Følgende bruger(e) sagde tak: -#7-, Real HWL, NadaMás, Dragam

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 uger 3 dage siden #555 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Sæson 24-25
Men så er vi tilbage til midtbanen igen. Har vi spillerne til at kunne have bolden 70% af tiden og åbne lave blokke op? Eller er det fordi vi ikke træner det nok på træningsbanen at vi ikke evner det bedre?

Vi har ofte været et direkte-spillende hold siden Mourinho, og de spillertyper vi har nu hælder meget til den side også. Isco, Kroos og Modric (som vi kendte ham) er væk. De kunne ellers holde på bolden til tider. Vi har siden fået mere fysiske, dynamiske typer ind på midten. Vi har kun fløje som angribere. Det giver immervæk et meget direkte hold.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 uger 3 dage siden #556 af Dragam
Besvaret af Dragam på emne Sæson 24-25

Ramos4 post=178973 skrev: Men så er vi tilbage til midtbanen igen. Har vi spillerne til at kunne have bolden 70% af tiden og åbne lave blokke op? Eller er det fordi vi ikke træner det nok på træningsbanen at vi ikke evner det bedre?

Vi har ofte været et direkte-spillende hold siden Mourinho, og de spillertyper vi har nu hælder meget til den side også. Isco, Kroos og Modric (som vi kendte ham) er væk. De kunne ellers holde på bolden til tider. Vi har siden fået mere fysiske, dynamiske typer ind på midten. Vi har kun fløje som angribere. Det giver immervæk et meget direkte hold.

​Jamen du siger det glimrende - som holdet er sammensat, så er den eneste taktik der kommer til at fungere, at parkere bussen, og køre kontra angreb. Vi har hårdt arbejdende slidere på midtbanen nu, men ingen der binder spillet sammen, og sætter angreb op. Jeg havde håbet / troet jude kunne det mere, men som jeg ser det handler det også i høj grad om at jude bliver brugt forkert - jeg synes det er en fejl at han skal ligge og brænde alt hans energi af på at tage dybe løb på venstrekanten. Han skal ligge på 10'eren, og være bindeled mellem midtbane og angreb... for udover brahim, så er han den eneste der sådan rigtigt kan vende på modstanderne, og sætte angreb op. Jeg synes også at den øvrige midtbane i stor grad forsømmer at bruge jude som det bindeled i det opbyggende spil.

Den jeg dog har været klart mest skuffet over er tchoumani - jeg havde troet at han i langt større grad kunne formå at være spilstyrende defensiv midt, ala Rodri. Men det har vi så set indtilvidere, at det formår han ingenlunde.

Sidste redigering: 3 uger 3 dage siden ved Dragam.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 uger 3 dage siden #557 af Dragam
Besvaret af Dragam på emne Sæson 24-25

El Siete post=178970 skrev: ​Jeg er nysgerrig på hvad folk herinde tænker om resultater kontra flot fodbold? De seneste år har vi i den grad set resultater, med adskillige trofæer, men det flotte spil er udeblevet i store perioder - specielt mod de større hold. Det er jo svært, næsten blasfemisk, at være kritisk overfor, men savner sgu noget mere dominerende og underholdende fodbold hvor holdet virkelig viser omverden hvad Real Madrid er lavet af.

Ancelotti mestrer jo at skabe en harmonisk trup der peaker på de rette tidspunkter og kæmper til det sidste, men er det snart tid til at få en Xabi Alonso ind så holdet kan komme op på et højere spilmæssigt niveau? Det handler jo ikke længere om at vi mangler eller savner den og den spiller, truppen burde være der.

​Jeg er enig i at jeg savner flot fodbold - jeg er uenig i at truppen er hvor den bør være - der er store mangler. Først og fremmest en rigtig 9'er og spilstyrende midtbanespiller.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 uger 3 dage siden #558 af elle44
Besvaret af elle44 på emne Sæson 24-25
Truppen er fin imo, det er da mangler, men der er det på stort set alle hold. Vi ser jo desuden gang på gang at trupper med langt ringere spillere end vores godt kan spille flot fodbold. Jeg savner et nyt projekt må jeg indrømme, jeg kan ikke lide at de her unge spillere går ind til kampene med så stor frihed som de gør, det er fint til en vis grad, men jeg tror også de er klar til lidt mere klare instrukser, det tror jeg de kan lære meget af. Vi har jo ikke fodboldgenier rendende som Kroos og Modric mere, de er mere atletiske men knap så gode i deres beslutninger, de skal have klare linjer.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 uger 3 dage siden #559 af El Siete
Besvaret af El Siete på emne Sæson 24-25

Ramos4 post=178973 skrev: Men så er vi tilbage til midtbanen igen. Har vi spillerne til at kunne have bolden 70% af tiden og åbne lave blokke op? Eller er det fordi vi ikke træner det nok på træningsbanen at vi ikke evner det bedre?

Vi har ofte været et direkte-spillende hold siden Mourinho, og de spillertyper vi har nu hælder meget til den side også. Isco, Kroos og Modric (som vi kendte ham) er væk. De kunne ellers holde på bolden til tider. Vi har siden fået mere fysiske, dynamiske typer ind på midten. Vi har kun fløje som angribere. Det giver immervæk et meget direkte hold.

Mod Lille starter vi med Bellingham, Valverde, Camavinga og Tchouameni, de ypperste midtbanetalenter til en værdi af en halv milliard euro, jeg kan simpelthen ikke tro at een af dem ikke kan overtage Kroos' mere rolige, spilfordelende rolle, og blive bedre til at nedbryde disse lave blokke. Ancelotti burde kunne ændre på taktik og spillere så de ikke alle er boks-til-boks og stormer derudaf, for enig, vi spiller utroligt direkte.

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 uger 3 dage siden #560 af Dragam
Besvaret af Dragam på emne Sæson 24-25

elle44 post=178976 skrev: Truppen er fin imo, det er da mangler, men der er det på stort set alle hold. Vi ser jo desuden gang på gang at trupper med langt ringere spillere end vores godt kan spille flot fodbold. Jeg savner et nyt projekt må jeg indrømme, jeg kan ikke lide at de her unge spillere går ind til kampene med så stor frihed som de gør, det er fint til en vis grad, men jeg tror også de er klar til lidt mere klare instrukser, det tror jeg de kan lære meget af. Vi har jo ikke fodboldgenier rendende som Kroos og Modric mere, de er mere atletiske men knap så gode i deres beslutninger, de skal have klare linjer.

​Jeg er bestemt enig i, at de vil have godt af en træner der rent faktisk træner dem, fremfor en træner der bare siger "gør hvad i føler er rigtigt".

Jeg er dog selvsagt ikke enig i at truppen er fin.
Sidste redigering: 3 uger 3 dage siden ved Dragam.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 uger 3 dage siden #561 af Dragam
Besvaret af Dragam på emne Sæson 24-25

El Siete post=178977 skrev:

Ramos4 post=178973 skrev: Men så er vi tilbage til midtbanen igen. Har vi spillerne til at kunne have bolden 70% af tiden og åbne lave blokke op? Eller er det fordi vi ikke træner det nok på træningsbanen at vi ikke evner det bedre?

Vi har ofte været et direkte-spillende hold siden Mourinho, og de spillertyper vi har nu hælder meget til den side også. Isco, Kroos og Modric (som vi kendte ham) er væk. De kunne ellers holde på bolden til tider. Vi har siden fået mere fysiske, dynamiske typer ind på midten. Vi har kun fløje som angribere. Det giver immervæk et meget direkte hold.

Mod Lille starter vi med Bellingham, Valverde, Camavinga og Tchouameni, de ypperste midtbanetalenter til en værdi af en halv milliard euro, jeg kan simpelthen ikke tro at een af dem ikke kan overtage Kroos' mere rolige, spilfordelende rolle, og blive bedre til at nedbryde disse lave blokke. Ancelotti burde kunne ændre på taktik og spillere så de ikke alle er boks-til-boks og stormer derudaf, for enig, vi spiller utroligt direkte.

​Det er jo ligemeget hvad deres værdi er, hvis de ikke er de rigtige typer til det. Og det vil jeg ikke mene at nogen af dem rigtigt er. Hvis alle kunne det, mon så ikke vi så flere af de her pirlo spillere.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 uger 3 dage siden #562 af NadaMás
Besvaret af NadaMás på emne Sæson 24-25
Truppen er vel netop mest gearet til en slags overfaldsfodbold. Her vil en diamant umiddelbart være det mest oplagte. 
Tremandsmidtbanen har simpelthen ikke kunnet formå at sætte sig på spillet - Netop grundet manglen af en spilstyrende profil. 
Kroos var essentiel for holdets succes forrige sæson, og de kvaliteter han tilbød gav blandt andet Jude friheden til at tage løbende ind i feltet.
Så spørgsmålet må stå, om det er Jude der skal ligge bag Vini og Mbappé, eller om han skal ligge på 8’eren, og fungerer som den bedste erstatning for Kroos. Modric ligner ikke en mand der har det i sig længere. Det vil så overlade 10’eren til Arda, Brahim eller Rodrygo, som alle tilbyder noget forskelligt. 

Midtbanen står for mig som holdets klart største problem - Betydeligt større, end at vi har nogle angribere der alle søger mod venstre.
Som en anden bruger nævner, er Tchouameni også en ærgerlig tendens på midtbanens nuværende dysfunktionalitet. Han er for langsom i tanke og handling på bolden, og det forsinket alt fra omstilling til spil omkring feltet. 

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 uger 2 dage siden #563 af NickyMad
Besvaret af NickyMad på emne Sæson 24-25
Problemet med at smide Rodrygo på 10'eren vil jo være det samme, han vil bare trække mere ud mod venstre igen, ligesom alle andre i offensiven. De vil snarere ende med at spille i samme rum alle sammen, mere end 4-4-3. Diaz eller Arda vil være oplagt, hvis Jude endelig skal ned på 8'er. Jeg synes også det vil være syndt ikke at give Arda en ordentlig chance før man begynder at tænke på Wirtz til sommer.


Sidste redigering: 3 uger 2 dage siden ved NickyMad.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dragam

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 uger 2 dage siden #564 af Matamoro
Besvaret af Matamoro på emne Sæson 24-25
Lad os se en 3-5-2

Militao Tchouameni Rudiger
Carvajal, Valverde, Bellingham, Camavinga, Fran
Mbappe, Vinicius

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum