EM 2024
Det er set i forhold til, at han skulle dominere ligaen de næste 15 år. Det er klart at det er naturligt at tænke "han er så god allerede nu" så om fem år er han meget bedre. Det er der jo ingen garanti for. Han har et helvedes godt spark, men det er så også det. Det er jo ikke fordi han sætter tre-fire mand som Messi gjorde (også som 17-årig) og accelerer væk fra alt og alle.PMO post=176671 skrev:
Ikke meget jeg kommenterer, eller har tid til at følge med, men dette kan ikke få lov at stå. Han er 16? Hvornår har du sidst set en 16-årige på dette niveau? Blandt de bedste under EM.Ramos4 post=176661 skrev:
JesperThomsen post=176659 skrev:
Barcelona har fundet arvtageren for Messi.Hamid8210 post=176658 skrev: Yamal 16 år. Det giver ingen mening. Shit han er bygget anderledes mentalt den knægt!
Han kommer til at dominere ligaen de næste 15 år
Og så er han så heller ikke bedre. Jo, af hans alder at være - men ikke niveau mæssigt.
Sidst jeg så en spiller på dette niveau i 16-17 års alderen var Rooney. Ikke engang Messi var på dette niveau da han var 16. Om Yamal kommer i nærheden af Messi må tiden vise, men at sige “så er han heller ikke bedre”, er da alligevel noget sludder.
Men hvis man mener at en ung knægt kommer til at dominere ligaen det næste årti, fordi han har et godt spark, jamen så fred være med det.
Hyg jer med Dragam og de andre spader.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Jeg er helt enig i at Messi på samme alder var på et helt andet niveau. Der kunne han jo allerede sætte hele modstander holdet på egen hånd. Ronaldo Fenomeno ligeledes, hvor han scorede 1 mål per kamp i brasilien.Ramos4 post=176676 skrev:
Det er set i forhold til, at han skulle dominere ligaen de næste 15 år. Det er klart at det er naturligt at tænke "han er så god allerede nu" så om fem år er han meget bedre. Det er der jo ingen garanti for. Han har et helvedes godt spark, men det er så også det. Det er jo ikke fordi han sætter tre-fire mand som Messi gjorde (også som 17-årig) og accelerer væk fra alt og alle.PMO post=176671 skrev:
Ikke meget jeg kommenterer, eller har tid til at følge med, men dette kan ikke få lov at stå. Han er 16? Hvornår har du sidst set en 16-årige på dette niveau? Blandt de bedste under EM.Ramos4 post=176661 skrev:
JesperThomsen post=176659 skrev:
Barcelona har fundet arvtageren for Messi.Hamid8210 post=176658 skrev: Yamal 16 år. Det giver ingen mening. Shit han er bygget anderledes mentalt den knægt!
Og så er han så heller ikke bedre. Jo, af hans alder at være - men ikke niveau mæssigt.
Sidst jeg så en spiller på dette niveau i 16-17 års alderen var Rooney. Ikke engang Messi var på dette niveau da han var 16. Om Yamal kommer i nærheden af Messi må tiden vise, men at sige “så er han heller ikke bedre”, er da alligevel noget sludder.
Men hvis man mener at en ung knægt kommer til at dominere ligaen det næste årti, fordi han har et godt spark, jamen så fred være med det.
Yamal er helt sikkert et stort talent, men på ingen måde hvor jeg tænker, at han muligvis bliver den bedste spiller i historien.
- JesperThomsen
- Platin bruger
hvad har Güler med dette at gøre?!Ramos4 post=176674 skrev:
Hvorfor siger du ikke det samme om Arda Güler?JesperThomsen post=176663 skrev:
Det sagde man også om Messi :)Ramos4 post=176661 skrev:
Dominere ligaen ligefrem?JesperThomsen post=176659 skrev:
Meget kan ske endnu. En så ung spiller kan sagtens blive ødelagt af, at han er Barcas klart bedste spiller og kommer til at blive trukket alt for store veksler på.
Yamal har haft et langt bedre EM end Arda og MBappé - men det skal tales ned fordi han er fra Barcelona eller hvad?
Med henblik på fremtiden er jo lidt svær. Vini er den klart bedste af de fire, og der er jo ingen garanti for at hverken Yamal eller Nico når det niveau.zizou21 post=176680 skrev: Hvis I havde muligheden for at vaelge lige nu (med henblik paa fremtiden);
1. Vini + Rodrygo
2. Yamal + N. Williams
Jeg er selv paa #1, men det er sku noget taettere paa hinanden end jeg nogensinde ville have troet (foer EM).
Til gengæld er Rodrygo en venstrekant der spiller til højre, hvor Nico og Yamal kan få deres bedste positioner begge to.
Yamal skal nok også blive åndssvagt god.
Han fylder 17 nu her, så hans krop er jo stadig i udvikling. Han kommer kun til at blive fysisk stærkere, og med erfaring kommer han jo også til at træffe flere rigtige beslutninger osv.
Jeg vil klart sige at Yamal er det største talent, han er betydeligt længere fremme end Vini og Rodrygo var det - Men når man ikke ved mere end man gør i dag, vil jeg nok vælge Vini/Rodrygo. Der er ingen af Nico/Yamal der endnu har vist nært samme niveau, men de er også noget yngre - Specielt Yamal.
Det handler vel i bund og grund om Vini vs Yamal, da de to andre er på et medium niveau. Det sikre valg er jo Vini da han allerede er top 5 niveau og vi ved han har mentaliteten og viljen til at forbedre sig hele tiden.zizou21 post=176680 skrev: Hvis I havde muligheden for at vaelge lige nu (med henblik paa fremtiden);
1. Vini + Rodrygo
2. Yamal + N. Williams
Jeg er selv paa #1, men det er sku noget taettere paa hinanden end jeg nogensinde ville have troet (foer EM).
men Yamal er med længder det største talent, det er der slet ingen tvivl om.
Ikke at jeg siger, tror eller håber at det samme sker for Yamal - Men pointen er, at man aldrig kan vide sig helt sikker.
Med Vini/Rodrygo har man to meget mere establiserede spillere, så det er klart safe bet til fremtiden.
Ift fati skyldes det jo i høj grad skader, som gør at han på ingen måde er samme spiller idag - ikke at han som sådan gik i stå.NadaMás post=176683 skrev: Fati var jo også helt vild da han var 16-17. I hans unge år så han jo meget bedre ud end Vini, og de fleste af os havde sikkert byttet dengang. Nu kunne han som 21-årig ikke komme på holdet i Brighton, og rygtes til Fenerbache.
Ikke at jeg siger, tror eller håber at det samme sker for Yamal - Men pointen er, at man aldrig kan vide sig helt sikker.
Med Vini/Rodrygo har man to meget mere establiserede spillere, så det er klart safe bet til fremtiden.
Men du har ret, man ved aldrig hvad der ender med at ske :)
Så at de to skal sammenlignes med Vini og Rodrygo er aaaaalt for tidligt. Enhver træner i verden ville vælge den brasilianske duo, hvis de kunne. De har simpelthen bare bevist langt, langt mere på et meget højere niveau.
- Raul7-2880
- Platin bruger
Trods finaleplads og ét vigtig mål har Bellingham været en stor skuffelse til EM og generelt været middelmådigt hele 2024.
Vinicius har ligeledes ingen stor rolle spillet i Copa America - ligesom hans første halvsæson.
Hvis man endelig skal finde en kompetent spiller, så synes jeg at Kroos har præsteret et højt niveau gennem hele sæsonen.
Bellingham scorede altså også det eneste mål i første kamp for England der vandt dem kampen. Måske han ikke altid har spillet det bedste bold, men at kalde ham en kæmpe skuffelse er da en overdrivelse af dimensioner. Han har været den mest afgørende spiller for et finalehold?Raul7-2880 post=176686 skrev: Hvem mon fortjener Ballon d or?
Trods finaleplads og ét vigtig mål har Bellingham været en stor skuffelse til EM og generelt været middelmådigt hele 2024.
Vinicius har ligeledes ingen stor rolle spillet i Copa America - ligesom hans første halvsæson.
Hvis man endelig skal finde en kompetent spiller, så synes jeg at Kroos har præsteret et højt niveau gennem hele sæsonen.