EM 2024

5 måneder 2 timer siden #109 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne EM 2024

PMO post=176671 skrev:

Ramos4 post=176661 skrev:

JesperThomsen post=176659 skrev:

Hamid8210 post=176658 skrev: Yamal 16 år. Det giver ingen mening. Shit han er bygget anderledes mentalt den knægt!

​Barcelona har fundet arvtageren for Messi. 
Han kommer til at dominere ligaen de næste 15 år 

Og så er han så heller ikke bedre. Jo, af hans alder at være - men ikke niveau mæssigt.

Ikke meget jeg kommenterer, eller har tid til at følge med, men dette kan ikke få lov at stå. Han er 16? Hvornår har du sidst set en 16-årige på dette niveau? Blandt de bedste under EM. 
Sidst jeg så en spiller på dette niveau i 16-17 års alderen var Rooney. Ikke engang Messi var på dette niveau da han var 16. Om Yamal kommer i nærheden af Messi må tiden vise, men at sige “så er han heller ikke bedre”, er da alligevel noget sludder. 

​Det er set i forhold til, at han skulle dominere ligaen de næste 15 år. Det er klart at det er naturligt at tænke "han er så god allerede nu" så om fem år er han meget bedre. Det er der jo ingen garanti for. Han har et helvedes godt spark, men det er så også det. Det er jo ikke fordi han sætter tre-fire mand som Messi gjorde (også som 17-årig) og accelerer væk fra alt og alle.

Men hvis man mener at en ung knægt kommer til at dominere ligaen det næste årti, fordi han har et godt spark, jamen så fred være med det. 

Hyg jer med Dragam og de andre spader.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 måneder 2 timer siden #110 af Dragam
Besvaret af Dragam på emne EM 2024

Ramos4 post=176676 skrev:

PMO post=176671 skrev:

Hamid8210 post=176658 skrev: Yamal 16 år. Det giver ingen mening. Shit han er bygget anderledes mentalt den knægt!

Og så er han så heller ikke bedre. Jo, af hans alder at være - men ikke niveau mæssigt.

Ikke meget jeg kommenterer, eller har tid til at følge med, men dette kan ikke få lov at stå. Han er 16? Hvornår har du sidst set en 16-årige på dette niveau? Blandt de bedste under EM. 
Sidst jeg så en spiller på dette niveau i 16-17 års alderen var Rooney. Ikke engang Messi var på dette niveau da han var 16. Om Yamal kommer i nærheden af Messi må tiden vise, men at sige “så er han heller ikke bedre”, er da alligevel noget sludder. 

​Det er set i forhold til, at han skulle dominere ligaen de næste 15 år. Det er klart at det er naturligt at tænke "han er så god allerede nu" så om fem år er han meget bedre. Det er der jo ingen garanti for. Han har et helvedes godt spark, men det er så også det. Det er jo ikke fordi han sætter tre-fire mand som Messi gjorde (også som 17-årig) og accelerer væk fra alt og alle.

Men hvis man mener at en ung knægt kommer til at dominere ligaen det næste årti, fordi han har et godt spark, jamen så fred være med det. 

​Jeg er helt enig i at Messi på samme alder var på et helt andet niveau. Der kunne han jo allerede sætte hele modstander holdet på egen hånd. Ronaldo Fenomeno ligeledes, hvor han scorede 1 mål per kamp i brasilien.

Yamal er helt sikkert et stort talent, men på ingen måde hvor jeg tænker, at han muligvis bliver den bedste spiller i historien.
Sidste redigering: 5 måneder 2 timer siden ved Dragam.

5 måneder 2 timer siden #111 af Dragam
Det var iøvrigt blot et spørgsmål om tid før den elendige sikkerhed ved kampene med utallige baneløbere endte med en skadet spiller... det er så ironisk nok en sikkerhedsvagt der laver en glidende tackling på Morata, som ligner han har fået en knæskade...

4 måneder 4 uger siden #112 af JesperThomsen
Besvaret af JesperThomsen på emne EM 2024

Ramos4 post=176674 skrev:

JesperThomsen post=176663 skrev:

​Dominere ligaen ligefrem?
Meget kan ske endnu. En så ung spiller kan sagtens blive ødelagt af, at han er Barcas klart bedste spiller og kommer til at blive trukket alt for store veksler på.

Det sagde man også om Messi :)​

​Hvorfor siger du ikke det samme om Arda Güler?

​hvad har Güler med dette at gøre?!

Yamal har haft et langt bedre EM end Arda og MBappé - men det skal tales ned fordi han er fra Barcelona eller hvad?
Sidste redigering: 4 måneder 4 uger siden ved JesperThomsen. Begrundelse: Stavefejl

4 måneder 4 uger siden #113 af zizou21
Besvaret af zizou21 på emne EM 2024
​Hvis I havde muligheden for at vaelge lige nu (med henblik paa fremtiden);

1. Vini + Rodrygo
2. Yamal + N. Williams

Jeg er selv paa #1, men det er sku noget taettere paa hinanden end jeg nogensinde ville have troet (foer EM). 

Hala

4 måneder 4 uger siden #114 af NadaMás
Besvaret af NadaMás på emne EM 2024

zizou21 post=176680 skrev: ​Hvis I havde muligheden for at vaelge lige nu (med henblik paa fremtiden);

1. Vini + Rodrygo
2. Yamal + N. Williams

Jeg er selv paa #1, men det er sku noget taettere paa hinanden end jeg nogensinde ville have troet (foer EM). 

​Med henblik på fremtiden er jo lidt svær. Vini er den klart bedste af de fire, og der er jo ingen garanti for at hverken Yamal eller Nico når det niveau.

Til gengæld er Rodrygo en venstrekant der spiller til højre, hvor Nico og Yamal kan få deres bedste positioner begge to.

Yamal skal nok også blive åndssvagt god. 
Han fylder 17 nu her, så hans krop er jo stadig i udvikling. Han kommer kun til at blive fysisk stærkere, og med erfaring kommer han jo også til at træffe flere rigtige beslutninger osv.

Jeg vil klart sige at Yamal er det største talent, han er betydeligt længere fremme end Vini og Rodrygo var det - Men når man ikke ved mere end man gør i dag, vil jeg nok vælge Vini/Rodrygo. Der er ingen af Nico/Yamal der endnu har vist nært samme niveau, men de er også noget yngre - Specielt Yamal.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dragam

4 måneder 4 uger siden #115 af elle44
Besvaret af elle44 på emne EM 2024

zizou21 post=176680 skrev: ​Hvis I havde muligheden for at vaelge lige nu (med henblik paa fremtiden);

1. Vini + Rodrygo
2. Yamal + N. Williams

​Det handler vel i bund og grund om Vini vs Yamal, da de to andre er på et medium niveau. Det sikre valg er jo Vini da han allerede er top 5 niveau og vi ved han har mentaliteten og viljen til at forbedre sig hele tiden. 

men Yamal er med længder det største talent, det er der slet ingen tvivl om. 

4 måneder 4 uger siden #116 af NadaMás
Besvaret af NadaMás på emne EM 2024
Fati var jo også helt vild da han var 16-17. I hans unge år så han jo meget bedre ud end Vini, og de fleste af os havde sikkert byttet dengang. Nu kunne han som 21-årig ikke komme på holdet i Brighton, og rygtes til Fenerbache.

Ikke at jeg siger, tror eller håber at det samme sker for Yamal - Men pointen er, at man aldrig kan vide sig helt sikker.

Med Vini/Rodrygo har man to meget mere establiserede spillere, så det er klart safe bet til fremtiden.

4 måneder 4 uger siden #117 af Dragam

NadaMás post=176683 skrev: Fati var jo også helt vild da han var 16-17. I hans unge år så han jo meget bedre ud end Vini, og de fleste af os havde sikkert byttet dengang. Nu kunne han som 21-årig ikke komme på holdet i Brighton, og rygtes til Fenerbache.

Ikke at jeg siger, tror eller håber at det samme sker for Yamal - Men pointen er, at man aldrig kan vide sig helt sikker.

Med Vini/Rodrygo har man to meget mere establiserede spillere, så det er klart safe bet til fremtiden.

​Ift fati skyldes det jo i høj grad skader, som gør at han på ingen måde er samme spiller idag - ikke at han som sådan gik i stå.

Men du har ret, man ved aldrig hvad der ender med at ske :)

4 måneder 4 uger siden #118 af Lars1991
Besvaret af Lars1991 på emne EM 2024
​Okay, køl lige ned :D Før semi-finalerne havde både Nico Williams og Güler haft en bedre slutrunde end Yamal. Sådan en scoring i en semi-finale rykker ham selvfølgelig over dem, men så har han altså heller ikke været bedre over hele turneringen trods alt. Alt bliver selvfølgelig bare vildere når man tænker på han ikke engang er 17 år endnu, og det jo absurd. Han kommer kun til at blive bedre, bedre beslutninger, bedre til at vide hvad man skal gøre når man bliver lukket ned, og bedre til at få mere indflydelse over en hel kamp. Samtidig med han kommer til at få lidt mere fysisk. Så han er selvfølgelig et mega talent. Men man må også acceptere hans nuværende status og sammenligne med dem han spiller med og imod. 

Så at de to skal sammenlignes med Vini og Rodrygo er aaaaalt for tidligt. Enhver træner i verden ville vælge den brasilianske duo, hvis de kunne. De har simpelthen bare bevist langt, langt mere på et meget højere niveau. 
Følgende bruger(e) sagde tak: schreiber77

4 måneder 4 uger siden #119 af Raul7-2880
Besvaret af Raul7-2880 på emne EM 2024
​Hvem mon fortjener Ballon d or?
Trods finaleplads og ét vigtig mål har Bellingham været en stor skuffelse til EM og generelt været middelmådigt hele 2024. 
Vinicius har ligeledes ingen stor rolle spillet i Copa America - ligesom hans første halvsæson. 

Hvis man endelig skal finde en kompetent spiller, så synes jeg at Kroos har præsteret et højt niveau gennem hele sæsonen.

4 måneder 4 uger siden #120 af Kiwes
Besvaret af Kiwes på emne EM 2024

Raul7-2880 post=176686 skrev: ​Hvem mon fortjener Ballon d or?
Trods finaleplads og ét vigtig mål har Bellingham været en stor skuffelse til EM og generelt været middelmådigt hele 2024. 
Vinicius har ligeledes ingen stor rolle spillet i Copa America - ligesom hans første halvsæson. 

Hvis man endelig skal finde en kompetent spiller, så synes jeg at Kroos har præsteret et højt niveau gennem hele sæsonen.

Bellingham scorede altså også det eneste mål i første kamp for England der vandt dem kampen. Måske han ikke altid har spillet det bedste bold, men at kalde ham en kæmpe skuffelse er da en overdrivelse af dimensioner. Han har været den mest afgørende spiller for et finalehold?

Leveret af Kunena Forum