Sæsonen 25-26

3 uger 3 dage siden #1249 af Figo-10
Besvaret af Figo-10 på emne Sæsonen 25-26

NachoFernández post=192403 skrev:

NickyMad post=192401 skrev:

NachoFernández post=192399 skrev:

Figo-10 post=192397 skrev:

MR 800M84571C post=192394 skrev: ​Puha, Brahim... Det er ærgerligt af blive snuppet på en Panenka i 24. tillægsminut... 

​Jeg så ikke kampen, men kunne forstå der var rigtig meget polemik omkring straffesparket, et annulleret mål osv. Men han gør det ikke bevidst, vel? For ellers er det godt nok jordens ringest straffespark og fuldstændig grotesk beslutning af ham. Den skal bare have 100km i time med lukkede øjne nærmest. Nemt at være bagklog, men jeg havde taget Hakimi 10 ud af 10 gange til sådan et spark. Brahim har vel aldrig taget et straffespark nærmest og så skal han sparke for en hel nation. 

Havde de vundet kampen var han blevet MVP og kunne komme hjem til Madrid med et ordenligt skud selvtillid. Nu kommer han hjem i ringere tilstand en Vini er jo... 

​Det ser altså super underligt ud. Der er INGEN reaktion fra Senegal da Mendy tager den. De løber bare videre som om intet er sket. Mendy bliver også stående. Jeg synes det ligner, at det var meningen, men det føles totalt underligt at sige. 

​Tvivler det var med vilje, så havde det givet bedre mening at trille den eller sparke forbi. Han græder jo også efterfølgende og bliver trøstet af spillere og trænere.

​Ja det forstår jeg godt at du gør. Men jeg kan simpelthen ikke se hvordan Senegal kan være så chill og løbe videre. INGEN reaktion overhovedet. Det hele er så skørt. Jeg forstår 100% hvad du skriver dog

​Jeg bliver også mere og mere i tvivl når jeg ser den. Jeg har set den med POV fra udskifterne og de giver nærmest heller ikke en mime. Jeg ved ikke om det aftalt og det så handler om at gøre det så lidt åbenlyst som muligt. Som jeg ser det, så har Mendy også forladt begge fødder fra stregen? Og jovist er Brahim ked af det da han får golden boot, men det kan han jo godt være alene på en tabt finale. Jeg kan som andre heller ikke se, at man kan være så chill i en finale både hvad angår Senegal og Marocco. 

Under alle omstændigheder er det voldsomt absurd. 

Real Madrid fan siden 2000, tidligere bosat i Madrid og med +30 kampe under bæltet.

Figo og Özil har rørt mig mest.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 uger 3 dage siden #1250 af NickyMad
Besvaret af NickyMad på emne Sæsonen 25-26
Jeg synes også det virker absurd, men det var også en mærkelig situation med hele det spilstop optræk inden da.
Jeg har bare svært ved at se det skulle handle om fair play, når der samtidig florerer de absurde videoer rundt med bolddrenge og sågar spiller fra Marokko der prøver at forhindre Mendy i at få sit håndklæde til at tørre handskerne af. Så skulle det lige være Brahims egen beslutning og ikke i fællesskab, men det har jeg også svært ved at se for mig.

3 uger 3 dage siden #1251 af mohbar
Besvaret af mohbar på emne Sæsonen 25-26
​https://www.youtube.com/shorts/5vX50RWGARI

Målmanden er ½ meter foran målstregen. Hverken spillere, liniedommer eller VAR kalder omspark. 

3 uger 3 dage siden #1252 af NickyMad
Så synes jeg du skal se den igen, hans venstre fod slipper ikke stregen før Brahim har sparket. Så længe en af fødderne er placeret på stregen, må resten af kroppen godt være foran. Ret mig endelig, hvis jeg tager fejl ift. reglerne.
Sidste redigering: 3 uger 3 dage siden ved NickyMad.

3 uger 3 dage siden #1253 af Lars1991
Besvaret af Lars1991 på emne Sæsonen 25-26

Dragam post=192396 skrev:

Lars1991 post=192212 skrev:

Raul7-2880 post=192207 skrev: ​https://en.as.com/soccer/zidane-reveals-insight-into-locker-room-at-real-madrid-we-were-at-the-players-disposal-f202601-n/?outputType=amp

Forskellen er, at Zidane trænede verdensklasse spillere. Det er reelt kun Courtios og Mbappe der ville starte inde for truppen dengang! 
Ung Carvajal > gammel og skadet Carvajal
Varane (Pepe), Ramos > Militao, Rudiger
Marcelo > Carreras
Ronaldo, Modric, Kroos, Casemiro, Bale > vores nuværende midtbane
Mbappe = Benzema (måske er Benzema at foretrække fordi han udførte hans rolle til perfektion) 

Det er også lidt unfair at sammenligne spillere, der har afsluttet deres karriere med spillere, hvor mange af dem næsten kun lige er begyndt deres karriere i Real Madrid. Plus, man tit tænker på de spillere dengang på deres højeste, hvor vi lige nu tænker de her spillere på deres laveste, som de er pt.
Med det sagt, er jeg allerede uenig.

Militao over Varane for sure. Varane gik fra et stort talent til en skadesplaget stamspiller fyldt med fejl alt for hurtigt desværre. Allerede nu synes jeg Militao både har vist at højere niveau og højere værdi for os.

Casemiro var en god spiller at have på holdet dengang, men Tchouameni er altså bare en mere talentfuld og komplet spiller. Det svært at slå Modric og Kroos af, men lad os se om bare 5 om år, om Bellingham nu alligevel ikke kommer tæt på eller overhaler en af dem. Han er et generationelt talent. Men for nu, går jeg også med Kroos og Modric.

Oppe foran skal Mbappe selvfølgelig have en plads, det kunne endda være i stedet for Ronaldo, det må vi vente og se med. Men selvfølgelig er han meget bedre end Benzema.

Så Courtois, Militao, Tchouameni og Mbappe uden at blinke med øjnene.

​Mbappe istedet for cristiano ?! Jeg kunne ikke døje cristianos personlighed, men det er da uden for diskussion, at han var en BETRAGTELIGT bedre spiller end mbappe... ellers må du lige gense nogle gamle kampe fra 2012 eller deromkring, til at genopfriske din hukommelse...

Den eneste fra vores nuværende hold, som ville komme på holdet for 10+ år siden, er Courtois.

Argh, betragtelig bedre kan ham umulig være. Fair nok at synes Ronaldo var bedre dog, men efter min mening er Mbappe på cirka samme niveau som de to giganter, og det er der flere igennem tiden der har været. Forskellen er at Ronaldo og Messi gjorde det i over 10 år, det er der ingen der har gjort før. Og det mangler Mbappe også stadig at vise, derfor jeg siger at vi skal "vente og se".

3 uger 3 dage siden #1254 af Bismo
Besvaret af Bismo på emne Sæsonen 25-26
Endrick har været giftig for Lyon i de to kampe, jeg har set ham. Mangler lidt match fitness, men har været virkeligt imponerende.

3 uger 2 dage siden #1255 af nono
Besvaret af nono på emne Sæsonen 25-26
Ja hvad kunne det ikke være blevet til, hvis Ancelotti bare havde givet Endrick en flig af den tålmodighed man havde med Vinicius hans første par sæsoner. Jeg har hele tiden været enormt imponereret over vores lille Tevez eller Aguero in spe, men desværre havde Endrick ikke Solari på trænerbænken og det var som om, at Carlo aldrig tilgav ham aktionen med det håbløse spark i skridten på en Alaves spiller.

3 uger 2 dage siden #1256 af NachoFernández
Besvaret af NachoFernández på emne Sæsonen 25-26
​Og så gør han det på en plads som vi ikke sådan for alvor har lykkes med at besætte siden Bale var god. Han vender op i mellemrum, kan sætte sin direkte modspiller på kanten og så har han lagt nogle knivskarpe afleveringer på som bliver slået efter få berøringer og med fart på. Vi nåede at se glimt af det et par gange inden jul. 

Jeg er ærgerlig over at han ikke fik chancen på højre kant for mulighederne pt slår ikke rigtig igennem og han kommer med noget vilje og tro på tingene 

3 uger 2 dage siden #1257 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Sæsonen 25-26
Men ser i Endrick som en spiller der kan spille højrekant for os?

Jeg mener, er han god nok defensivt? Kan han assistere andre?

Det lyder meget offensivt at have, lad os sige Mbappé - Gonzalo - Endrick.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

3 uger 2 dage siden #1258 af NickyMad

Ramos4 post=192425 skrev: Men ser i Endrick som en spiller der kan spille højrekant for os?

​Jeg kan ikke se det for mig, især den del med at assistere, ikke endnu i hvert fald. Af de highlights jeg har set indtil videre, går han meget solo og skyder meget, især i hans første kamp. En af trioen er nødt til at være mere kreativ, der kan man ikke sammenligne Gonzalo med Benzema. Og man kan heller ikke sammenligne Endrick med Bale på det punkt.
Det er nok meget godt for Endricks udvikling lige nu at være på et hold hvor han får bolden mere og får lov til mere. Det havde han altså ikke fået lov til hos os, og derfor burde han også have været lejet ud tidligere. Han minder mig mere om Adriano end Tevez/Aguero. Jeg ser det mere sandsynligt en diamant med Mbappe & Endrick på toppen hvis det endelig skal være fordi Endrick er blevet så god, og så få en kreativ midt ind.

Sidste redigering: 3 uger 2 dage siden ved NickyMad.

3 uger 2 dage siden #1259 af NachoFernández
Besvaret af NachoFernández på emne Sæsonen 25-26

Ramos4 post=192425 skrev: Men ser i Endrick som en spiller der kan spille højrekant for os?

​Ja uden tvivl. Tænker fremad, kan operere i både små og store rum og jeg synes han viser et rigtig godt blik for sine medspillere. Ikke dårlig med højre og med sit venstreben bør han få god mulighed for at gå mod baglinje også. 

Jeg ser ikke problemet 

3 uger 2 dage siden #1260 af Dragam
Besvaret af Dragam på emne Sæsonen 25-26

Lars1991 post=192413 skrev:

Dragam post=192396 skrev:

Lars1991 post=192212 skrev:

Raul7-2880 post=192207 skrev: ​https://en.as.com/soccer/zidane-reveals-insight-into-locker-room-at-real-madrid-we-were-at-the-players-disposal-f202601-n/?outputType=amp

Forskellen er, at Zidane trænede verdensklasse spillere. Det er reelt kun Courtios og Mbappe der ville starte inde for truppen dengang! 
Ung Carvajal > gammel og skadet Carvajal
Varane (Pepe), Ramos > Militao, Rudiger
Marcelo > Carreras
Ronaldo, Modric, Kroos, Casemiro, Bale > vores nuværende midtbane
Mbappe = Benzema (måske er Benzema at foretrække fordi han udførte hans rolle til perfektion) 

Det er også lidt unfair at sammenligne spillere, der har afsluttet deres karriere med spillere, hvor mange af dem næsten kun lige er begyndt deres karriere i Real Madrid. Plus, man tit tænker på de spillere dengang på deres højeste, hvor vi lige nu tænker de her spillere på deres laveste, som de er pt.
Med det sagt, er jeg allerede uenig.

Militao over Varane for sure. Varane gik fra et stort talent til en skadesplaget stamspiller fyldt med fejl alt for hurtigt desværre. Allerede nu synes jeg Militao både har vist at højere niveau og højere værdi for os.

Casemiro var en god spiller at have på holdet dengang, men Tchouameni er altså bare en mere talentfuld og komplet spiller. Det svært at slå Modric og Kroos af, men lad os se om bare 5 om år, om Bellingham nu alligevel ikke kommer tæt på eller overhaler en af dem. Han er et generationelt talent. Men for nu, går jeg også med Kroos og Modric.

Oppe foran skal Mbappe selvfølgelig have en plads, det kunne endda være i stedet for Ronaldo, det må vi vente og se med. Men selvfølgelig er han meget bedre end Benzema.

Så Courtois, Militao, Tchouameni og Mbappe uden at blinke med øjnene.

​Mbappe istedet for cristiano ?! Jeg kunne ikke døje cristianos personlighed, men det er da uden for diskussion, at han var en BETRAGTELIGT bedre spiller end mbappe... ellers må du lige gense nogle gamle kampe fra 2012 eller deromkring, til at genopfriske din hukommelse...

Den eneste fra vores nuværende hold, som ville komme på holdet for 10+ år siden, er Courtois.

Argh, betragtelig bedre kan ham umulig være. Fair nok at synes Ronaldo var bedre dog, men efter min mening er Mbappe på cirka samme niveau som de to giganter, og det er der flere igennem tiden der har været. Forskellen er at Ronaldo og Messi gjorde det i over 10 år, det er der ingen der har gjort før. Og det mangler Mbappe også stadig at vise, derfor jeg siger at vi skal "vente og se".

​Mbappe er en smule hurtigere end en ung cristiano, men jeg vil vove den påstand, at cristiano var bedre i alle andre aspekter.

Men ja, der er flere, hvis man går 10+ år tilbage, som har haft et top niveau der var på samme niveau, eller over, cristiano. Ronaldo fenomeno er for mig den bedste spiller i historien, også selvom han kun var det indtil han var 22, med hans voldsome knæskader. Messi var dog utroligt tæt på at have samme top niveau som O Fenomeno.
Sidste redigering: 3 uger 2 dage siden ved Dragam.

Leveret af Kunena Forum