Sæsonen 25-26

1 måned 1 uge siden #1369 af Estadio Santiago Bernabéu
​Jeg har forresten helt glemt at fejre at Perez fik sin Pinto tilbage. Så nu må være er fint tidspunkt at gøre det på. Hurraaaaa

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 måned 1 uge siden #1370 af El Siete
Besvaret af El Siete på emne Sæsonen 25-26

Matamoro post=194098 skrev:

El Siete post=194097 skrev:

Matamoro post=194094 skrev:

El Siete post=194093 skrev:

Matamoro post=194092 skrev: Der er meget snak om spillernes indstilling. Jeg tror det mest af alt handler om deres niveau. Der er en række spillere der bare ikke er bedre.

Mod Getafe stillede vi op med Gonzalo, Guler, Huijsen, Rudiger, Alaba, Trent. Efterfølgende bliver Mastantuono og Brahim skiftet ind. Jeg tror ikke at vi kan forvente at de bliver særligt meget bedre uanset hvad der sker i klubben. Det er bare ikke topspillere.

Barcelona stiller også med masser af uprøvede unge spillere, men de får det ofte til at fungere, da de har et fast koncept og spillestil, som de er vokset op med i klubben, eller har tilegnet sig hurtigt når de er kommet til. I Real Madrid er der ikke noget, eller skiftende, koncepter, samt spillerne har frie tøjler til at køre meget af taktikken på banen. 

Man kan sagtens få de nuværende spillere til at fungere, men med frie tøjler, og giv-bolden-til-Vini, falder de igennem. De skal have klare linjer og struktur, men det gider mange af dem ikke. 

Mange af de spillere du nævner er unge og i den tidlige fase af deres karriere, men store talenter, og de kan sagtens blive klassespillere, men tror simpelthen ikke de trives i denne form for kaos. 

​ Vi lander i den gamle diskussion om hvad Real Madrid er for en klub. Real Madrid er en klub, der dyrker individualisme som en del af sin identitet. At give spillerne frihed til at udtrykke sig på banen er ikke kun mangel på struktur, det er også et bevidst valg om at lade det individuelle talent blomstre. Real Madrid satser på spillere, der kan afgøre kampe på egen hånd, fordi klubben tror på, at vindermentalitet og personlighed er lige så vigtigt som taktik. Det kan jeg personligt godt se det charmerende ved. Real Madrids fravalg af et fast koncept er ikke kun et tegn på kaos, men også et udtryk for en bevidst tilgang. Det er ikke nødvendigvis den mest moderne tilgang, men det er en tilgang, der har skabt legender og vigtigt af alt giver masser af titler. Så kan man selvfølgelig mene at tiden er løbet fra den form for fodbold, men når det nu engang er klubbens identitet vi taler om så er det ikke så ligetil at lave om på det. Det måske heller ikke ønskværdigt. Der er masser af fans rundt omkring i verden som ikke ønsker at Real Madrid skal være en klub som Barcelona.
Men problemet er bare at hvis man ville spille på det individuelle talent, så skal det individuelle talent også være stort nok. Og det er det bare ikke for tiden.

Det har fungeret i mange år før, og jeg kan bestemt også se det charmerende i at give individualisterne ​pladsen til at udfolde sig. Men som du skriver så er problemet at spillermaterialet i truppen ikke er til det, endnu, så derfor er det også vanvittigt ikke at sadle om, for vi køber jo ikke lige 5 nye generationstalenter til sommer. Vi prøvede en anden retning med Alonso, det fungerede ikke, men at fortsætte ud af samme vej er selvmord, så hvad gør man herfra. Ancelotti er den ultimative træner til et sådan "koncept", men hans sidste sæson var jammerlig, og det er jo stort set samme trup vi har nu. 

Andre klubber tilpasser sig, vi bør gøre det samme.

​Et af problemerne med Xabi var at han ikke kunne få de største individualister til at passe ind i hans skabelon. Når man som klub har investeret i nogle af spillets største individualister: Vinicius, Bellingham og Mbappe, så er det efter min mening ret oplagt at den til enhver tid siddende træner, skal få dem til at blomstre. Vi taler vel at mærke også om spillere som har bevist sit værd og vundet masser af titler. Xabi var ganske enkelt et dårligt match med Real Madrid fordi hans koncept-fodbold ikke passer med det projekt man har bygget op i klubben. Real Madrid er synonym med de største profiler i fodbold, det laver man ikke lige om på, bare fordi der kommer en træner med nogle gode ideer.

Men det er et godt spørgsmål du stiller. Hvad gør man fremadrettet? Jeg mener ikke at klubben bør sadle helt om. Jeg tror heller ikke at den kan. Real Madrid er spillernes klub og har altid været det. Det ligger helt institutionelt i klubben. Det ville tage rigtig mange år at lave om på. Jeg mener at meget kan se anderledes ud hvis klubben får en verdensklasse playmaker til midtbanen og en general til forsvaret. Som jeg ser det handler det om et par enkelte rigtig gode indkøb til sommer. Vi har stadig en kerne bestående af Mbappe, Vinicius, Bellingham, Courtois, Valverde, Tchouameni, Camavinga, forhåbentlig også Militao. Carreras ligner også en som er langtidsholdbar. Men så begynder det også at tynde ud. Men der burde være basis for at skabe endnu et storhold med den kerne af spillere.

Xabi var et dårligt match, at flere forskellige grunde, men den er 100% på ledelsen. De ved hvad han står for, de ved han er en koncepttræner og er mere end taktikker end en man-manager, og det er dem der har konstrueret denne trup, så hvorfor overhovedet tage det valg at ansætte ham, for så slet ikke at give ham den støtte han skal have. Men enig, vi kan ikke bare lige ændre hele truppen, men er spillerne ikke gode nok individuelt og som hold, under de frie tøjler de har, så bliver man altså nødt til at få nogle nye ideer på bordet, ellers kan vi hurtigt se endnu flere år i møde uden trofæer. 

Jeg tror også på at får vi de rette profiler ind til bl.a. midtbanen og forsvaret, så kan det hurtigt se meget bedre ud. MEN, der er bare noget i denne trup, i kulturen, der pilrådden, så er bange for at den næste people-pleaser-manager der kommer ind, støder ind i de samme problemer. Der går allerede rygter om at spillerne nu er utilfredse med Arbeloa, og hans metoder. Er det sandt, understreger det jo bare igen, igen, at det ikke er træneren der er problemet i øjeblikket. 

Jeg tror på at den bedste vej frem er en træner der besidder og mestrer det taktiske aspekt OG kan pleje/styre truppen og de enkelte spilleres egoer. Både Ancelotti og Zidane var stærkere på mandskabsplejen, og mindre på det taktiske, men da havde de altså også Cristiano, Benzema, Kroos, Modric og Ramos at lege med. Til denne trup (og denne tid i fodbold) er der brug for en træner der kan det taktiske også. Her er Klopp et godt bud, men det kræver en helt anden struktur og selvforståelse i ledelsen af klubben, så han får de midler og den støtte til at få det på rette kurs. Kan de gå med til det? Måske hvis presset fra fansene bliver for stort. 

Og her tror jeg altså stadig at individualisterne kan folde sig ud, det ser man jo fortsat i klubber som Liverpool, City og PSG. Hvem skulle f.eks have troet at Dembele ville vinde Balon d’Or? Det kræver “bare” at både spillere og ledelsen afgiver kontrol, og lige nu ser det i hvert ikke ud til at være tilfældet. 

Så lige for at vende tilbage til start, så er vi enige i at visse/mange spillere i øjeblikket ikke har niveauet, helt sikkert, men fortsætter vi bare ufortrødent af samme vej og stædigt holder fast i “sådan er det bare”, eller kigger klubben, som helhed, indad. 

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Sidste redigering: 1 måned 1 uge siden ved El Siete.
Følgende bruger(e) sagde tak: Matamoro

1 måned 1 uge siden #1371 af NickyMad
Besvaret af NickyMad på emne Sæsonen 25-26
Hvis ledelsen skal have kredit for CL successen, er det vel heller ikke unfair at komme med kritik til dem når det går skævt. Jeg kan godt have min holdning til om det skal være koncept eller ej. Fodbold skal trods alt også bare være en smule underholdende når man skal trækkes igennem 60-70 kampe i sæsonen. Men fair nok, lad os være pragmatiske.

Vidste klubben ikke Xabi var en koncept træner, da man hentede ham? Hvad var egentlig planen med ham? Han fejlede, men det tyder jo heller ikke på han havde den nødvendige opbakning.
Og hvis man ikke vil køre koncept, fair - hvorfor gav man så ikke Zidane eller Ancelotti de nødvendige ressourcer? Jeg ville jo mene at de 2 så var perfekte til det.
Lige nu virker det som om, der ikke er nogen klar strategi. Koncept eller ej, hvis vi heller intet vinder noget næste sæson, er det 3 sæsoner i træk. Jeg har svært ved at se Perez overleve det.
Følgende bruger(e) sagde tak: El Siete, Estadio Santiago Bernabéu

1 måned 1 uge siden #1372 af Bismo
Sidste redigering: 1 måned 1 uge siden ved Bismo.
Følgende bruger(e) sagde tak: elle44, El Siete, Dragam, NickyMad

1 måned 1 uge siden #1373 af Dybbøl
Besvaret af Dybbøl på emne Sæsonen 25-26
Med risiko for at lyder meget lidt Madridista’s, så håber jeg at vi slutter sæsonen med 6-8 point efter Barca samt får en lussing over to kampe mod City o CHL. 

Igen, det lyder ikke som er særlig god fan af Real Madrid. 

MEN, jeg elsker Real Madrid. Jeg har også elsket Florentino Perez. Men jeg har længe haft den følelse at for Perez er det på banen ikke det vigtigste længere. Det virker for mig, som om det vigtigste er at få hans navn rodfæstet i Real Madrids historie ved bl.a. nye Bernabeu og SL.

Min opfattelse er at det er Perez der tillod Vini’s ækle attitude til el clasico, som virkede til at fuldstændig tag luften ud af det Madrid havde gang i med Xabi Alonso. Ved ikke præcis hvordan, men Perez skulle efter mit hoved, have statueret et eksempel efter den episode.

Perez kommer til at skulle stå til ansvar hvis vi ender med to virkelig dårlige sæsoner i træk. 

Real Madrid har ideelt en stærk start 11. Der mangler muligvis 3 tilføjelser til sommer. 

- Nico Schlotterbeck til midterforsvaret. 
- MacAllister til midtbanen. 
- Nico Paz til offensiven.  

Den klassiske 4-3-3 kunne fungere igen. 

Mbappe
          Rodrygo                             Nico Paz 

MacAllister        Bellingham
                            Tchoumani 

Carreras   Huijsen    Schlotterbeck  Valverde

Rodrygo, Paz, MacAllister og Bellingham kan alle bidrage til et rigtig godt genpres. Derudover kan de alle 4 spille hurtig og teknisk fodbold. 

Tchoumani kan fortsætte med at vokse sig til et bæst på den defensive midt. 

Schlotterbeck kan være med til at give noget ro til vores bagkæde. 

Valverde kan muligvis blive verdens bedste på højreback, hvis han kan acceptere hans skæbne. 

Der skulle muligvis udfyldes nogle pladser på reserve holdt. Enten udefra eller fra egne rækker. 

G. Garcia
           ?????                                 Endrick 

Pitarch             Güler
                            Camavinga

?????      Asencio    Militao    Trent

Det kunne f eks være Nico Williams fra Bilbao til venstre kanten. 

1 måned 1 uge siden #1374 af Fondo_Sur
Besvaret af Fondo_Sur på emne Sæsonen 25-26
Det kunne være ret fedt med mirakler for resten af sæsonen, men vi må nok indstille os på endnu en trofæløs-sæson pga. ledelsens inkompetence. Vi kan ikke fortænke dem i, at de har haft stor selvtillid til egne evner, idet de har været ledelsen bag en af de mest successfulde perioder i klubbens glorværdige historie.

De har dog glemt, at de har været heldige med, som det er med stor success, at ting har flasket sig i en god retning på samme tid, og at det hele har kulmineret. De har troet, at al succesen har været deres frugt, og derfor stædigt holdt fast i sine "principper". 

Derfor er det på sin vis positivt på længere sigt, at det i endnu sæson går galt og ledelsen ydmyges. Vi har set dårligt fodbold i ret mange år, og det er på tide at stoppe det. Det er helt vildt, hvor lavt niveau det har været med tanke på, at Real Madrid er verdens største klub med den største omsætning. 
Sidste redigering: 1 måned 1 uge siden ved Fondo_Sur.

1 måned 1 uge siden #1375 af Estadio Santiago Bernabéu

Bismo post=194108 skrev: pbs.twimg.com/media/HCsK4cOb0AAAZJY?format=jpg&name=large

Vild statistik. 

Det er vildt!
Og Alonso nåede endda alle de svære kampe i løbet af sæsonen bortset fra kampen på Camp Nou: City, Liverpool, Atlético, Barca osv osv. og står stadig tilbage med det bedste spil på banen siden 2017. Indtil Vini ødelagde klubben i forbindelse med sin El Clásico udskiftning. Så kom Madridista DK’s artikel om at Perez skulle tænke sig om. Men han lyttede ikke. Og tilbage står vi med det her lort hvor vi kun kan håbe på et mirakel.

1 måned 2 dage siden #1376 af Lars1991
Besvaret af Lars1991 på emne Sæsonen 25-26
​Nu har jeg set flere og flere små klip af et langt interview med Gareth Bale florere rundt, så besluttede mig for at finde kilden og se det. Det er en podcast-episode på 1,5 time man kan finde på blandt andet på youtube. Jeg kan anbefale at se den, i hvert fald den halve times tid, hvor han snakker meget om hans tid i Real Madrid. De ting der stod ud for mig: 

1.
Bale bekræfter, at der bliver brugt meget lidt tid på taktik under hans tid. 15 minutters tid op til de store kampe (han nævner f.eks. Barca og Bayern) ellers stort set intet. Han siger dog senere, at Ancelotti brugte lidt mere tid på det i hans anden periode end første, og han tror det fordi de havde et bedre hold i hans første periode.
Af den grund, nævner han også at han ikke er overrasket over at Xabi blev fyret, da spillerne netop ikke gider taktik og (for offensiv spillerne) at forsvare.
Hvilket for mig bare sætter et endnu større spørgsmålstegn ved ledelsen. Hvis man ville have en kulturændring, hvorfor støttede man så ikke Xabi meget mere? Hvis man ikke ville, hvorfor så hyre ham i første omgang?

2.
Ligesom rygterne sagde, så afviste Bale Manchester United for at komme til Real Madrid, selvom Manchester Uniteds transferbud var højere. Levy ville også hellere sælge til et klub, der ikke var i England.

3.
Bale har haft en rygskade siden sin tid i Southhampton. Real Madrid var opmærksomme på den da de købte ham. Han tilskriver sit karrierestop blandt andet til den, fordi den begyndte at give ham flere og flere problemer. Derudover følte han også at han havde opnået alt, så han var også relativ mæt fodboldmæssigt. 

1 måned 2 dage siden #1377 af Estadio Santiago Bernabéu

Lars1991 post=194458 skrev: ​Hvis man ville have en kulturændring, hvorfor støttede man så ikke Xabi meget mere? Hvis man ikke ville, hvorfor så hyre ham i første omgang?

Jeg troede også at ledelsen ville have en kulturændring i Real Madrid. Det var måske lidt naivt af mig at tro. Det ville ledelsen ikke.

Alonso var bare den mest attraktive træner der var ledig på markedet.

1 måned 1 dag siden #1378 af Fondo_Sur
Besvaret af Fondo_Sur på emne Sæsonen 25-26

Estadio Santiago Bernabéu post=194459 skrev: ​

Lars1991 post=194458 skrev: ​Hvis man ville have en kulturændring, hvorfor støttede man så ikke Xabi meget mere? Hvis man ikke ville, hvorfor så hyre ham i første omgang?

Jeg troede også at ledelsen ville have en kulturændring i Real Madrid. Det var måske lidt naivt af mig at tro. Det ville ledelsen ikke.

​Ja, altså tror ikke, at ledelsen tænkte så langt omkring Alonso. Bare at han har startet sin trænerkarriere rigtig godt, og ville spille offensiv fodbold. Alt det andet, mellemregningerne, forstod ledelsen først senere hen. Så var det nemmere at fyre træneren end at indrømme, at truppen er sat mærkeligt sammen, og at de har lavet flere fejlkøb.

1 måned 1 dag siden #1379 af Estadio Santiago Bernabéu

Fondo_Sur post=194464 skrev:

​Ja, altså tror ikke, at ledelsen tænkte så langt omkring Alonso. Bare at han har startet sin trænerkarriere rigtig godt, og ville spille offensiv fodbold. Alt det andet, mellemregningerne, forstod ledelsen først senere hen. Så var det nemmere at fyre træneren end at indrømme, at truppen er sat mærkeligt sammen, og at de har lavet flere fejlkøb.

Jamen så er vi jo enige
Følgende bruger(e) sagde tak: Fondo_Sur

1 måned 1 dag siden #1380 af Lars1991
Besvaret af Lars1991 på emne Sæsonen 25-26

Fondo_Sur post=194464 skrev:

Det handlede jo ikke om trupsammensætning og fejlkøb. Det kan man sikkert også diskutere, men med Xabis fyring var det jo at han tabte kampen om at ændre kulturen på holdet, og dermed mistede omklædningsrummet.

Leveret af Kunena Forum