Sæsonen 25-26
Vini og Mbappé sammen - nogen gange med Rodrygo til højre - fungerer hvert fald ikke.Madridista02 post=195530 skrev: Vini var tilgengæld bedre da Mbappe var ude med skade.
Psg med Mbappe: de har det svært, der er ikke en god trup harmoni, der er drama i klubben, de vinder ikke CHL.
Psg uden Mbappe: virker mere harmonisk, tydelig strategi i forhold til hvordan de spillet sammen som et HOLD og presser som et hold. Vinder CHl og måske igen i denne sæson.
Real uden Mbappe: virker mere harmonisk i truppen (stadig nogle brodne kar i blandt, men der er noget at arbejde med). Vinder CHL to gange, mindre drama.
Real med Mbappe: to trofæløse sæsoner i streg, meget drama og splittelse, tre trænere på to sæsoner og ren kaos.
Tilfældighed eller ikke?
Men når man kigger på tallene og opførsel, så er det Vinicius der er brændt helt af de seneste par sæsoner. Efter han ikke fik Ballon d'Or er hans niveau faldet drastisk og hans skaberier kun taget til. Nu ikke kun over for modstandere, men også over for egen træner og egne holdkammerater. Mod Bayern forleden slog han ud med armene hver gang han ikke fik bolden og hver gang han tabte bolden - ifølge folk der var på stadion.
Mbappé er også en luksusspiller og det var idioti at tilføje endnu en venstrekant til truppen og tro at man kunne spille med Vini, Mbappé og Rodrygo. Så ja, tilgangen af Mbappé var ikke kalkuleret ud fra et sportsligt synspunkt, men det er helt klar Vini der er faldet mest igennem.
Man kan sige at det er synd for Vini, at det er ham der bliver sorteper, fordi han trods alt har været med til at vinde meget med klubben og indkøbet af Mbappé var ikke hans valg. Men som tingene står, så er Vini langt dårligere end Mbappé.
At man bliver ved med at tro Rodrygo kan spille højrekant er en helt andet, og lige så idiotisk, sag.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Ledelsen bærer skylden for at sammensætte en ubalanceret offensiv (med for mange egoer).
Det er ikke Mbappé skyld.
Det er Vinicius der har lidt mest under det.
Hvis nogen skal sælges kan det kun være sidstnævnte.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Ehm. Vi røg ud af Copa del Rey i første kamp.
Vi tabte til Benfica, så vi røg ud af Top-8 i CL.
Vi har intet at spille for i ligaen, med 7(!) runder igen.
Hvad FUCK har Arbeloa gjort? Spillet med unge folk i en hjemmekamp mod Elche?
Fået Vini til at spille bare nogenlunde, da Mbappé var ude?
Jamen tillykke. Lad os få Arbeloa sikret på en 10-årig deal.
Vini slår mig som en der i eller anden grad er udviklingshæmmet, så i den henseende var alonso jo kommet for at træne ihvertfald ét barn, omend han ikke var klarover det.Real HWL post=195799 skrev: Den her sæson har været en følelsesmæssig rutsjebane tur. Vi startede sæsonen så flot med en ny træner, en træner som mange af os havde drømt om. Efter el clasico var vi 7 point foran Barca, vi lå nr. 2 i champions league gruppespillet. 13 sejre i 14 kampe, Mbappe var flyvende, alt var godt. Men en fucking udskiftning af Vinicius i clasico ændre alt. Efter kampen kommer Alonso med et kontroversiel statement "Jeg vidste ikke at jeg var kommet hertil for at træne små børn" Resten er historie, nu står vi her 5 måneder senere i lort til halsen. Kæmpe stort tak til Vinicius. Nu bliver han snart belønnet med en klikkelig lønforhøjelse plus 6 år mere. Jeg kunne seriøst græde!!
Hvis vini ikke er fortid til sommer, så tror jeg virkelig ikke jeg gider se nogen af kampene næste sæson.
Dragam post=195804 skrev:
Vini slår mig som en der i eller anden grad er udviklingshæmmet, så i den henseende var alonso jo kommet for at træne ihvertfald ét barn, omend han ikke var klarover det.Real HWL post=195799 skrev: Den her sæson har været en følelsesmæssig rutsjebane tur. Vi startede sæsonen så flot med en ny træner, en træner som mange af os havde drømt om. Efter el clasico var vi 7 point foran Barca, vi lå nr. 2 i champions league gruppespillet. 13 sejre i 14 kampe, Mbappe var flyvende, alt var godt. Men en fucking udskiftning af Vinicius i clasico ændre alt. Efter kampen kommer Alonso med et kontroversiel statement "Jeg vidste ikke at jeg var kommet hertil for at træne små børn" Resten er historie, nu står vi her 5 måneder senere i lort til halsen. Kæmpe stort tak til Vinicius. Nu bliver han snart belønnet med en klikkelig lønforhøjelse plus 6 år mere. Jeg kunne seriøst græde!!
Hvis vini ikke er fortid til sommer, så tror jeg virkelig ikke jeg gider se nogen af kampene næste sæson.
Perez er jo besat af Vinicius. Jeg kan ikke se andre senarier end at han forlænger med Real Madrid. Og ja jeg har det jo lidt på samme måde som dig. Jeg gider virkelig ikke glo på ham mere. Jeg læste på et andet Madrid medie at efter Alonso forlod holdet, er det blevet som en ferie for nogle af spillerne. De er faldet tilbage til det niveau de havde i det sidste år under Carlo. Jeg citere, man vil ikke forstyrre deres komfort!!! Jeg brækker mig. Hvad fanden er vi for en klub...
Vini vil angiveligt vente med at forlænge til efter VM for at vise sig frem for bejlere og maksimere lønnen.
Florentino kunne lave det samme trick som i 2018 og komme af med en besværlig spiller (Ronaldo). Købe en angriber og placere Mbappé på venstre kant. Man har vel lov at drømme. Er med på at franskmanden heller ikke er en engel, men han har en lang kontrakt, så der kommer ikke til at ske noget med ham. Det ville balancere holdet en tand mere.
Man kan med fordel kigge på målscoren frem for point-antal når man vil analysere kortere perioder. På den korte bane kan man være heldig at målene fordeler sig rigtigt og giver en række knebne sejre, det holder bare ikke særlig godt i længden. Da "alt var godt" var vi næsten præcis ligeså gode/dårlige til at score mål og forsvare som vi er nu. Forskellen er at Barca i "alt var godt" perioden scorede 2,08 mål for hvert de lukkede ind, mens de i "lort til halsen" perioden har scoret 3,28 mål for hvert de lukker ind (til sammenligning er vi gået fra 2,20 til 2,26)Real HWL post=195799 skrev: Den her sæson har været en følelsesmæssig rutsjebane tur. Vi startede sæsonen så flot med en ny træner, en træner som mange af os havde drømt om. Efter el clasico var vi 7 point foran Barca, vi lå nr. 2 i champions league gruppespillet. 13 sejre i 14 kampe, Mbappe var flyvende, alt var godt. Men en fucking udskiftning af Vinicius i clasico ændre alt. Efter kampen kommer Alonso med et kontroversiel statement "Jeg vidste ikke at jeg var kommet hertil for at træne små børn" Resten er historie, nu står vi her 5 måneder senere i lort til halsen. Kæmpe stort tak til Vinicius. Nu bliver han snart belønnet med en klikkelig lønforhøjelse plus 6 år mere. Jeg kunne seriøst græde!!
Ting tager tid. PSG og Bayern er hvor de er fordi de gav deres trænere tid.
Andre spillere har delt vandene, som for eksempel Cristiano, men jeg ser slet ikke Vinícius have den samme støtte. Rent sportsligt giver det heller ikke mening, vi har allerede Mbappé til den position, så hvad er det lige der gør, at klubben synes, det er en fantastisk ide?
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Helt enig! Jeg synes også det var en fejl at Xabi ikke fik opbakning til at skabe sit projekt. Fortællingen om hvor fantastisk vi var kørende under ham er bare stukket lidt af, og så er det altid godt at bringe nogle tal på bordet :)Ramos4 post=195808 skrev: Vi spillede ikke fantastisk under Xabi, men der var da tydeligt et system i det mindste. Uden nogen reel pre-season vandt vi alligevel 13 af de første 14 kampe og dominerede det første El Clasico.
Og set i lyset af at spillerne ikke rigtig gad at spille i et system, og Alonso skulle kæmpe med det også, så er det da endnu mere imponerende. Luis Enrique fik også først gang i PSG efter ca. halvanden sæson, så han skulle helt sikkert have haft mere tid.Ramos4 post=195808 skrev: Vi spillede ikke fantastisk under Xabi, men der var da tydeligt et system i det mindste. Uden nogen reel pre-season vandt vi alligevel 13 af de første 14 kampe og dominerede det første El Clasico.
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Jelle post=195807 skrev:
Man kan med fordel kigge på målscoren frem for point-antal når man vil analysere kortere perioder. På den korte bane kan man være heldig at målene fordeler sig rigtigt og giver en række knebne sejre, det holder bare ikke særlig godt i længden. Da "alt var godt" var vi næsten præcis ligeså gode/dårlige til at score mål og forsvare som vi er nu. Forskellen er at Barca i "alt var godt" perioden scorede 2,08 mål for hvert de lukkede ind, mens de i "lort til halsen" perioden har scoret 3,28 mål for hvert de lukker ind (til sammenligning er vi gået fra 2,20 til 2,26)Real HWL post=195799 skrev: Den her sæson har været en følelsesmæssig rutsjebane tur. Vi startede sæsonen så flot med en ny træner, en træner som mange af os havde drømt om. Efter el clasico var vi 7 point foran Barca, vi lå nr. 2 i champions league gruppespillet. 13 sejre i 14 kampe, Mbappe var flyvende, alt var godt. Men en fucking udskiftning af Vinicius i clasico ændre alt. Efter kampen kommer Alonso med et kontroversiel statement "Jeg vidste ikke at jeg var kommet hertil for at træne små børn" Resten er historie, nu står vi her 5 måneder senere i lort til halsen. Kæmpe stort tak til Vinicius. Nu bliver han snart belønnet med en klikkelig lønforhøjelse plus 6 år mere. Jeg kunne seriøst græde!!
Xabi havde en plan fra start af, det kunne man tydeligt se på vores spil. Vi lavede måske ikke så mange mål. Men der var et system, og alle skulle arbejde hårdt for at genvinde bolden, helst højt på banen. Det passede bare ikke prinsesserne på hpldet at de skulle løbe og arbejde meget mere for deres løn.