Sæsonen 25-26
Du sagde der var en mobbekultur. Det er noget ganske andet.
Og så skriver du at om Carvajal griner eller ej er underordnet… men det er jo præcis det du selv har brugt flere indlæg på at diskutere. Det er dig der drejer.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Jeg har sgu ikke nævnt om han griner eller ej.
Jeg har set en video, hvor han viser med sine fingre, hvordan Trent går med tilbage. Ingen smil eller grin.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Og jeg er bedøvende om vi kalder det hån, mobberi, sarkasme eller noget helt fjerde.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
x.com/LucasNavarreteM/status/2048878566645866948
For mig ligner det ikke drillerier man laver til pre-season. Der er et skælmsk lille smil hos anføreren, men det er jo tydeligt for at hænge Trent ud. Og bag ryggen af ham. Fra vores anfører. Midt i en kamp.
-
Angiveligt en fingerskade. Dog ikke bekræftet.
I 2025/2026:
Kombinationen Mbappé + Vinícius→ giver ikke bedre angreb, men dårligere forsvar
Vinícius alene→ bedste balance og flest point
Mbappé alene→ højt loft, lav bund
2025/2026 – win rates
Begge på banen
Ca. 60–62% sejre
Det er klart lavere end Real Madrids normale niveau.
Kun én af dem
Ca. 75% sejre
En markant forbedring sammenlignet med når begge spiller.
Kort konklusion
2025/2026-sæsonen:
Begge sammen → middelmådig win rate (~60%)
Kun én → klart bedre (~75%)
Vinícius alene → stabil
Mbappé alene → mere volatil
Mulig forklaring (kort)
Begge søger venstresiden
Mindre balance i pres/defensiv
Holdet bliver mere direkte og mindre struktureret.
2025/2026 – avancerede tal
1) Begge på banen
Sejrsrate: ~60–62%
Point per kamp: ~1.9–2.0
Mål scoret pr. kamp: ~2.1
Mål imod pr. kamp: ~1.2xG (expected goals): ~2.0xGA (expected conceded): ~1.1
Profil:
Stadig offensivt farlige
Men lukker for mange mål ind
Kampene bliver mere “åbne”
2) Kun Mbappé (Vinícius ude)
Sejrsrate: ~55–65% (stor variation)
Point per kamp: ~1.7–2.0
Mål scoret: ~2.0
Mål imod: ~1.3xG: ~2.1xGA: ~1.2
Profil:Højt offensivt output (Mbappé som focal point)
Men mere kaos defensivt
Meget afhængig af kampform
3) Kun Vinícius (Mbappé ude)
Sejrsrate: ~65–70%
Point per kamp: ~2.1–2.3
Mål scoret: ~2.0
Mål imod: ~0.9xG: ~1.9xGA: ~0.8
Profil:Mindre eksplosivt angreb
Men klart bedre balance
Færre chancer imod → mere kontrol
..synes det er bla derfor Mourinho der kan ændre på den mentalitet. Han må være the "last shot" til ændre så vi i sidste ende kommwr til at acceptere at vi er nødt til at spille moderne. Han er ikke den moderne managertype, men den der tage de svære kampe -som "kan smadre æg for at lave en god omelet". Derefter kan der banes vej for en træner ala Klopp
mohbar post=196187 skrev: Jürgen Klopp to Real Madrid? Oliver Kahn: I don't know if I would go to Real Madrid if I were Jürgen Klopp. Real Madrid is something completely different; Real Madrid is a group of individuals. A group of great stars who absolutely refuse to have any concept imposed on them. We saw that with Xabi Alonso. Klopp is a coach who works according to a clear and specific system, while Real Madrid is not.
..synes det er bla derfor Mourinho der kan ændre på den mentalitet. Han må være the "last shot" til ændre så vi i sidste ende kommwr til at acceptere at vi er nødt til at spille moderne. Han er ikke den moderne managertype, men den der tage de svære kampe -som "kan smadre æg for at lave en god omelet". Derefter kan der banes vej for en træner ala Klopp
Det kan godt være jeg ser situationen forkert, men jeg tænker at det handler meget mere om dem højere op i hierarkiet og hvad de vil have. Vil de have system og taktik, eller vil de have individualisme? For hvis træneren ikke får støtten til at tage magtkampene så det jo ligemeget om han hedder Xabi, Klopp, Arbeloa eller Mourinho, så bliver man fyret hvis der er utilfredse stjerner. Det bliver spillerne der bestemmer.
Mit spinkle håb er at Perez og co har set at den er helt galt med spillerne, men tænkte at "skaden var gjort" med Xabi og derfor fyrede ham. Men man vil rette op på den til sommer med en ny, spændende trænerprofil (som Klopp) som så får 100% magt og bestemmelse over truppen lige fra starten. Ja det er et spinkelt håb, men man bliver nødt til at gribe efter halmstrå som Real Madrid fan disse dage...
Håber så meget, at du har ret. Ellers er det jo endnu en sæson til glemmebogen.Lars1991 post=196188 skrev:
mohbar post=196187 skrev: Jürgen Klopp to Real Madrid? Oliver Kahn: I don't know if I would go to Real Madrid if I were Jürgen Klopp. Real Madrid is something completely different; Real Madrid is a group of individuals. A group of great stars who absolutely refuse to have any concept imposed on them. We saw that with Xabi Alonso. Klopp is a coach who works according to a clear and specific system, while Real Madrid is not.
Det kan godt være jeg ser situationen forkert, men jeg tænker at det handler meget mere om dem højere op i hierarkiet og hvad de vil have. Vil de have system og taktik, eller vil de have individualisme? For hvis træneren ikke får støtten til at tage magtkampene så det jo ligemeget om han hedder Xabi, Klopp, Arbeloa eller Mourinho, så bliver man fyret hvis der er utilfredse stjerner. Det bliver spillerne der bestemmer.
Mit spinkle håb er at Perez og co har set at den er helt galt med spillerne, men tænkte at "skaden var gjort" med Xabi og derfor fyrede ham. Men man vil rette op på den til sommer med en ny, spændende trænerprofil (som Klopp) som så får 100% magt og bestemmelse over truppen lige fra starten. Ja det er et spinkelt håb, men man bliver nødt til at gribe efter halmstrå som Real Madrid fan disse dage...
Arbeloas hold leverer meget dårligere resultater end Alonsos hold, men han står der endnu. Er med på at sæsonen skal afsluttes, men altså…
enig i at problemet ligger højere oppe. Men jeg tror at de er så indspiste at de ikke fatter hvad de skal gøre. Spiller for spiller har de bedre og mere talentfulde spillere. Men der er ingen struktur, ingen disciplin ingen lederskab, slle spiller for sig selv og sin instagram profil. Der blev forsøgt med Alonso og taktik men han blev fundet for let. Så prøvede man med Arbeloa og total frihed og han var for svag. Klopp vil få for meget at arbejde med og for mange kampe han skal tage, det har han ikke stået op mod før derfor tror jeg ikke han kommer før der er ændret i strategi og mentalitet.Lars1991 post=196188 skrev:
Eneste der ved hvordan man kan tæmme/slagte egoer (Zlatan, CR7, Etoo, Balotelli osvosvosv) er Mourinho og ja- han er måske falmet lidt med tiden, men han fortjener lissom Zizou og Ancelotti en chance til og færdiggøre sit job i RM