Sæsonen 25-26

1 år 1 måned siden #277 af nono
Besvaret af nono på emne Sæsonen 25-26

NickyMad post=186505 skrev: ​Det er jo ikke en joystick der er givet videre fra Ancelotti til Alonso at tingene ændres så hurtigt. Og selvom jeg også gerne så Fortea, Aguado mv. over Lucas, så handler det vel på den korte sigt at skabe de bedste forudsætninger for at vinde turngeringen, og så forstår jeg godt prioriteringen fra Alonso. Ellers kunne man jo lige så godt have lade Jude blive opereret en måned siden, og ikke tage denne turnering seriøs.

​Sådan som Jude spiller ville det nok have været bedre at lade ham komme under kniven. Jeg skal slet ikke genkende den spiller han var i sin første sæson.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 år 1 måned siden #278 af Cristiano7
Besvaret af Cristiano7 på emne Sæsonen 25-26
Hvis det lykkes Barcelona at købe Nico Williams, så ser deres offensiv ret stærkt ud for den kommende sæson. Raphinha, Lewa, Olmo, Ferran, Yamal, Nico.

Hos os har vi Mbappé, Vini, Rodrygo, Endrick, Brahim og Mastatuano samt muligvis Gonzalo. Er det stærkt nok?

Jeg ser Jude mere på midtbanen i næste sæson.

Hvad tænker I?

1 år 1 måned siden #279 af elle44
Besvaret af elle44 på emne Sæsonen 25-26
Så skal Alonso forvandle Vini og Rodrygo. Som de spiller lige nu er de tæt på komplet ubrugelige
Følgende bruger(e) sagde tak: Bismo, Iscold

1 år 1 måned siden #280 af NadaMás
Besvaret af NadaMás på emne Sæsonen 25-26

Cristiano7 post=186507 skrev: Hvis det lykkes Barcelona at købe Nico Williams, så ser deres offensiv ret stærkt ud for den kommende sæson. Raphinha, Lewa, Olmo, Ferran, Yamal, Nico.

Hos os har vi Mbappé, Vini, Rodrygo, Endrick, Brahim og Mastatuano samt muligvis Gonzalo. Er det stærkt nok?

Hvad tænker I?

​På papiret vil jeg stadig mene at Reals offensiv er stærkere - Men ikke i praksis.
Flick har gjort Raphinha til Ballon D´or-kandidat, og Ferran til en Gudjohnsen-like subersub. De var begge dømt fejlkøb fra et år siden. 
Kan Xabi få mere ud af vores spillere, som Flick kunne med sine - Så er Mbappé, Vini, Rodrygo etc. mere end nok, til at være konkurrencedygtig. 

1 år 1 måned siden #281 af El Siete
Besvaret af El Siete på emne Sæsonen 25-26
​ 
​Jeg er virkelig overrasket over hvor hårde folk er i kritikken af både spillerne og Xabi Alonso efter gårsdagens kamp. Ja, det var noget værre makværk og ikke særlig kønt at se på, men Xabi har været træner i lidt over en uge(!), og størstedelen af truppen er netop vendt tilbage fra landsholdskampe - mange for under en uge siden. Xabi har simpelthen ikke haft tiden til at implementere sin filosofi endnu, det er jo ikke en pre-season, men en ny turnering i forlængelse af sæsonen, og spillerne har ikke haft en pause, men er kastet direkte ud i nye kampe. Forventningerne skal sænkes og så kommer vi nok til at se forbedringer fra kamp til kamp. Som Courtois sagde efter kampen igår, "Ancelottis automatisme kan ikke ændres på 4 dage."

Når det er sagt, så er det stadig tydeligt at vi mangler en ny ventreback, en spilfordeler på midten og at Vini og Rodrygo godt kan få nogle kampe på bænken og så prøve noget andet med offensiven. 

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, Bismo, NachoFernández

1 år 1 måned siden #282 af NickyMad
Besvaret af NickyMad på emne Sæsonen 25-26

nono post=186506 skrev:

NickyMad post=186505 skrev: ​Det er jo ikke en joystick der er givet videre fra Ancelotti til Alonso at tingene ændres så hurtigt. Og selvom jeg også gerne så Fortea, Aguado mv. over Lucas, så handler det vel på den korte sigt at skabe de bedste forudsætninger for at vinde turngeringen, og så forstår jeg godt prioriteringen fra Alonso. Ellers kunne man jo lige så godt have lade Jude blive opereret en måned siden, og ikke tage denne turnering seriøs.

​Sådan som Jude spiller ville det nok have været bedre at lade ham komme under kniven. Jeg skal slet ikke genkende den spiller han var i sin første sæson.

​Jeg er enig men det har jeg også ment sidste halve år, burde have været prioriteringen. Jeg ser os slet ikke vinde den turnering alligevel. Han burde have fået sin operation og pause så snart vi havde tabt el classico, så han kunne blive klar til næste sæson.

1 år 1 måned siden #283 af Holm
Besvaret af Holm på emne Sæsonen 25-26

Cristiano7 post=186507 skrev: Hvis det lykkes Barcelona at købe Nico Williams, så ser deres offensiv ret stærkt ud for den kommende sæson. Raphinha, Lewa, Olmo, Ferran, Yamal, Nico.

Hvad tænker I?

Barcelona er nødt til at mindst én profil for at få det til at hænge sammen. Der tre muligheder af dem der kan bringe de nødvendige midler ind. Det er Araujo, Raphinha og  De Jong. Hvis det lykkedes at hente Nico, tror jeg det bliver Raphinha der ryger.

Dertil er de nødt til at sælge en ret stor del af  de overflødige spillere, det gælder Fati, Lenglet, Pena, Torre, Victor og evt. Font. Hvis ikke de lykkedes med at sælge, står de samme situation som sidste år med Olmo, og har svært at få registreret de nye.

Det betyder at det nye Barcelona angreb bliver: Lewa, Nico og Yamal. Dertil Olmo og Torres som udskiftere.

1 år 1 måned siden #284 af Lars1991
Besvaret af Lars1991 på emne Sæsonen 25-26

El Siete post=186510 skrev: ​ 
​Jeg er virkelig overrasket over hvor hårde folk er i kritikken af både spillerne og Xabi Alonso efter gårsdagens kamp. Ja, det var noget værre makværk og ikke særlig kønt at se på, men Xabi har været træner i lidt over en uge(!), og størstedelen af truppen er netop vendt tilbage fra landsholdskampe - mange for under en uge siden. Xabi har simpelthen ikke haft tiden til at implementere sin filosofi endnu, det er jo ikke en pre-season, men en ny turnering i forlængelse af sæsonen, og spillerne har ikke haft en pause, men er kastet direkte ud i nye kampe. Forventningerne skal sænkes og så kommer vi nok til at se forbedringer fra kamp til kamp. Som Courtois sagde efter kampen igår, "Ancelottis automatisme kan ikke ændres på 4 dage."

Når det er sagt, så er det stadig tydeligt at vi mangler en ny ventreback, en spilfordeler på midten og at Vini og Rodrygo godt kan få nogle kampe på bænken og så prøve noget andet med offensiven. 

Ja og oven i det spiller de i ret ekstreme vejrforhold. De der 33 grader eller hvad det var, er i hvert ikke en god temperatur at spille fodbold i. Det gør det bare umuligt at spille med samme intensitet som man ellers kunne.
Følgende bruger(e) sagde tak: Bismo, El Siete

1 år 1 måned siden #285 af NachoFernández
Besvaret af NachoFernández på emne Sæsonen 25-26
​Jeg hopper med på den vogn der synes at folk skal slappe af og tage nogle realistiske briller på.

Meget dårlig præstation men jeg synes at der er nogle enkelte tegn på taktik allerede som ikke var der sidste sæson

- Ny defensiv formation der faktisk ser struktureret ud. Og allerede med nogle triggere i presset. 
- Bolden blev generelt smidt langt hurtigere fremad og det var ret konsekvent ved erobring. Vi scorer blandt andet på at 4-5 mand følger med frem. Derfor havde vi stort set ikke de her lange passager fra sidste sæson hvor vi kæmper lidt for hårdt med at beholde bolden nede hos Courtois. Det gjorde at vi byggede op langt højere oppe når der var ro på. Det kan selvfølgelig også være pga modstanderen selvom det hold nok er bedre ene mange La Liga hold. 
- Flere folk i boksen og flere godt chancer fordi bolden kom derind 
- Maks 1 til at holde bredde i stedet for at vi overbefolker et frimærke og tømmer boksen. Der kom et gode muligheder ud af at der kom flere løb i halvrum 

For mig var det et spændende udkast fra Alonso at der allerede er så mange ændringer. Og så skal det næsten være halvsløjt. Der var alt for mange fejl og for mange dårlige beslutninger. Men det er nok bare sådan starten er. Jeg er ret fortrøstningsfuld. 
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, Bismo, Ramos4

1 år 1 måned siden #286 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Sæsonen 25-26
Ingen tvivl om at vejret spiller ind.

Og på bare 4 dages træning eller hvor meget det er, der så vi trods alt mere spil gennem midten (nok meget pga. Huijsens afleveringer) og lidt mere sammenhængende pres. Samt forskellige bud på formationer.

Xabi har eftersigende bedt klubben om at købe en ny Modric. Det synes jeg også klart er noget vi mangler. Vores midtbane er ikke god nok til at sætte spille, diktere tempoet og træffe de rette beslutninger.

Et salg af Rodrygo vil virkelig gøre tingene nemmere. Så behøver Xabi ikke svede over at skulle spille ham ude af position eller bænke ham.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

1 år 1 måned siden #287 af Ramos4
Jeg gad i øvrigt godt at Gonzalo brænder igennem i USA. Jeg savner en spansk angriber på holdet. Og ikke bare en man sætter ind til sidst i ren panik ala Joselu, men en boksangriber man rent faktisk starter med i de kampe det giver mening. Vi har længe haft det spanske islæt nede bagi med Carvajal og Ramos (og Nacho) og nu med Huijsen og Carreras. Vi har også haft midtbanefolk som Isco og Asensio, men jeg savner sgu at se en klubmand, der banker kasser ind ala Morientes eller Raúl eller endda en ung Guti.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Følgende bruger(e) sagde tak: Madridista02

1 år 1 måned siden #288 af Ramos4
Klubmand/Spanier.

Morientes var sikkert ikke egen avl.

Leveret af Kunena Forum