Sæsonen 25-26

1 år 1 måned siden #325 af Hamid8210
Besvaret af Hamid8210 på emne Sæsonen 25-26
Wtf Asencio - er brænden helt brændt af pt?!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 år 1 måned siden #326 af Realex
Besvaret af Realex på emne Sæsonen 25-26
​Kan vi ikke bare ryge ud af den her turnering hurtigst muligt, så spillerne kan få noget ferie, og så Xabi kan have god tid til at opbygge holdet inden sæsonstart. 

1 år 1 måned siden #327 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Sæsonen 25-26
Med fare for at lyde reaktionær, så har jeg altså heller ikke set det store lys i Asencio, det må jeg indrømme. Han har været overraskende solid i den overståede sæson, men jeg har aldrig set at der var noget at bygge på. Backup at best.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

1 år 1 måned siden #328 af Bismo
Besvaret af Bismo på emne Sæsonen 25-26
Vidunderlig fodbold de første 20 minutter. Spillet flyder. Presset fungerer. Kan se en klar progression i forhold til sidste kamp.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, Iscold, DeLaRed, Estadio Santiago Bernabéu

1 år 1 måned siden #329 af Bismo
Besvaret af Bismo på emne Sæsonen 25-26
Viniiii... Flot kontra.. Han har haft en rigtig fin kamp indtil videre. Arbejder hårdt begge veje og indgår meget i samspillet. Flot halvleg af hele holdet. Det bedste jeg har set dem spille i lang tid.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, DeLaRed, Estadio Santiago Bernabéu

1 år 1 måned siden #330 af BillovFO
Besvaret af BillovFO på emne Sæsonen 25-26
Spiller helt anderledes end under Carlo, et klart system hvor holdet presser og bevæger sig som en enhed. Nuvel er det ikke helt sprudlende endnu, men ift. hvor kort Alonso har været er det forrygende at se! 
Ham der Gonzalo Garcia er virkelig en god spiller. Han har haft flere meget gode aktioner indtil videre, vundet bolden flere gange i modstanderens felt tæt på målet og god i det opbyggende spil - fræk hælaflevering han diskede op der til Vini i dybden.
For første gang i meget lang tid nyder jeg at se en Real kamp! Jeg glæder mig til kommende sæson
Følgende bruger(e) sagde tak: Bismo, DeLaRed

1 år 1 måned siden #331 af DeLaRed
Besvaret af DeLaRed på emne Sæsonen 25-26
Fantastisk 1. halvej fra Vini, han gær stort set alt rigtig, både i offensiven OG i defensiven, kronet med et flot mål og potentielt hans bedste assist i den hvide trøje #GutiGolazooo :-)

Meget interessant taktisk oplæg i 1. halvej fra Xabi; med bolden i fødderne spiller Real med en meget aggressiv 3-5-2, med højt pres (de første 25-30min) og med Tchou der spiller bolden op som bagerste mand (flot halvej fra ham, der konstant kigger fremaf) og bolden bliver spiller hurtigt fra side til side og frem og tilbage, med en meget bevægelig 3-mands midtbane centralt, men så snart bolden er på egen bane halvdel så slår holdet omgående over i en tæt 5-3-2, og her skal både Vini og Gonzalo have stor ros for at falde ned og ligge tæt foran midtbanen og begge være meget aktive i det defensive spil. Virkelig fed halvej fra Xabi!

Bellingham spiller også en af de bedste halveje vi har set fra han i lang tid, masser af energi og super oplagt, og forhåbentlig er vi færdige med at diskutere om han kan spille længere tilbage i banen (8er) efter den vanvittige assist han ligger til Vini, det er NETOP det han kan og derfor han oftere skal have bolden i fødderne på egen banehalvdel retvendt mod mål og med bevægelige angribere foran sig.

Og Gonzalo er jo endnu engang en af banens bedste, han gør bare så utrolig mange ting rigtige, og er altid i nærheden af hvor bolden blir spillet, det bliver svært at se bort fra ham som første holds spiller næste season.

Og Fran igen her, der og alle vejne op og ned af Venstre kanten, med denne aggressive taktik er han guld værd, virkelig stærk halvej.

Generelt spiller holdet som helhed flot i 1, Halvej, dog er der en håndfuld spillere der spiller på et højere niveau end resten af holdet. Største kritik kan rettes mod Trent, der ikke ligefrem spiller dårligt, men han ligner igen en spiller der er hæmmet af en kæmpe frygt for at begå fejl både offensivt og defensivt og det betyder at han ikke præstere noget sted på banen (5 mands bagkæden i 1. halvej ser dog ud til at ligge bedre til ham rent defensivt vs de seneste 2 kampe, da han skal dække et mindre område omkring feltet)

Donde está la biblioteca?
Sidste redigering: 1 år 1 måned siden ved DeLaRed.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, Bismo, Estadio Santiago Bernabéu

1 år 1 måned siden #332 af DeLaRed
Trent ligner Vazquez i defensiven idag, virkelig en skidt kamp fra hans side på egen banehalvdel, giver et unødvendigt hjørnespark væk der ender i stor chance til Salzburg, er helt væk i sin opdækning på dødbolden, sender en hazarderet aflevering ind i eget felt direkte til en modstander, lunter tilbage efter eget boldtab i angrebet, altså han sejler jo rundt i defensiven idag, og desværre så har hans indlæg også set bedre dage. Ærgerligt at han ikke er faldet så naturligt ind på holdet som Huijsen, håber det kommer i løbet af turneringen for ellers kan Dani ikke komme retur fra skade hurtigt nok!

Sidste redigering: 1 år 1 måned siden ved DeLaRed.

1 år 1 måned siden #333 af Figo-10
Besvaret af Figo-10 på emne Sæsonen 25-26
Skal vi snakke vindere og tabere, og brasilianere? Rettere Rodrygo og Endrick. Og så et par vindere; 2x Garcia.

Jeg har selv set det usandsynligt, at de ikke begge spiller i Real Madrid til September, men jeg er faktisk ret meget i tvivl. Rodrygo ligner den store taber efter Xabi's ankomst og måske Endrick også ender sådan (uden han har haft muligheden for at vise sig frem).

Tabere:
Det virker klart efter 3 kampe, at vi ikke skal spille med Vini, Mbappe og Rodrygo så alt andet lige, så er Rodrygo nu 12 mand. En rolle jeg meget gerne ser ham i og en mange vil være tilfredse med. Men spørgsmålet er om han er. Måske han tager en sæson mere, men så tror jeg med sikkerhed han er smuttet. Ærgerligt, for jeg kan godt lide ham, men det lader til, at han bliver ofret for balancen. Sælger vi ham, så synes jeg dog vi står med et hul. Han er trods alt en stor spiller (og HUSK, han har overall gjort det godt i Real Madrid, vigtige mål, titler, god business case) - Guler, Franco og Brahim får en hel del at efterleve. Jeg ser det lidt som da vi mistede di Maria og Ozil - to spillere man gerne havde set i truppen, men livet går videre.

Og så der Endrick. Er han lige blevet overhalet indenom? "Gol"zalo kender Xabi jo rigtig fint og han ved tydeligvis hvad han kan. Han har virkelig grebet chancen i Mbappe og Endrick's fravær. Jeg er dybt imponeret og det har jeg ellers ikke været over en eneste 9'er fra akadamiet siden Morata (han var en klasse sub tilbage i 2014-2017. Modsat Endrick, som måske/måske ikke er et større talent, så passer han bare bedre ind. Han har det luftspil og spil for sine medspillere som Endrick mangler. Er der plads til begge eller er det en døgnflue? Det ved vi ikke endnu, men som vi står lige nu, så havde Endrick godt af et udlån.

Og så til vinderne:
Garcia og Garcia. Gonzalo er nævnt og så der Fran. Han gør det faktisk virkelig godt. Er det godt nok, det ved jeg ikke, men han er helt klart foran Mendy i køen. I den her opstilling glæder man sig jo helt til at se ham.

Hvad tænker i? Og lad os lege med tanken om, at man får 120 MEUR for Rogrygo. Skal de bare i banken eller hvordan skal de placeres?

Real Madrid fan siden 2000, tidligere bosat i Madrid og med +30 kampe under bæltet.

Figo og Özil har rørt mig mest.
Følgende bruger(e) sagde tak: mohbar, DeLaRed, Estadio Santiago Bernabéu, NickyMad

1 år 1 måned siden #334 af mohbar
Besvaret af mohbar på emne Sæsonen 25-26
​Fedt at se hvordan Alonso har formået at udvikle holdet og taktikken!

Garcia har løftet sig gevaldigt op og ny Garcia er bare en fed type at have med på holdet. Fin forståelse for boldflow, hele tiden spilbar og ved hvornår han skal trykke selv og hvornår han skal aflevere. venstreback Garcia bliver helt klart ikke solgt og på samme vis er jeg pænt sikker på at lige nu er angriber-Garcia foran Endrick i køen til spilletid. Alonso kigger ikke på navne (som Ancelotti) men på formåen.

Og så er der Guler som bare udvikler sig på den centrale midt. Han vokser i det defensive spil, tackler mere og er hele tiden klar til at blive spillet. Jeg tror ikke vi tilføjer en midtbane spiller mere, medmindre at det er en der vil finde sig i at sidde på bænken.

Både Bellingham, Guler, Valverde og Tchouameni (+ Camavinga) er mere end rigeligt til at erstatte det som Modricc, Kroos og Casemiro tilførte på banen. Og med Alonsos åbne tilgang og gode råd og feedback til spillerne, så tror jeg de kommer til at løfte sig enormt.

De store tabere her er Rodrygo, Mendy og Alaba som enten bliver solgt eller må tage en plads på bænken. Rodrygo har ikke den mentale styrke til at udvikle sig på andre pladser end venstrekanten hvor han har tabt kampen bigtime mod Vini (+Mbappe). Og Mendy passer ikke til den spillestil Alonso kommer med, der er helt klart bedre for Garcia.
Følgende bruger(e) sagde tak: DeLaRed, NickyMad

1 år 1 måned siden #335 af NickyMad
Besvaret af NickyMad på emne Sæsonen 25-26
Rodrygo bør vel sælges, hvis der kommer et bud i nærheden af €100 mio, det kan der vel ikke være i tvivl om. Hans ego kunne i forvejen ikke klare han ikke var en del af snakken når der blev talt om Jude, Vini og Mbappe. Så ville han slet ikke kunne klare at blive henvist til bænken.
Følgende bruger(e) sagde tak: DeLaRed

1 år 1 måned siden #336 af DeLaRed
Meget enig med @Figo-10

2x Garcia har virkelig fundet sig til rette i Xabi’s taktiske oplæg. Især Fran passer utrolig godt ind i skiftet imellem 352/532 vi så i kampen igår. Synes ikke det overrasker at vi spiller bedre med en bevægelig og multi-funktionel 9er på toppen, Gonzalo er præcis den type (som Benzema også var det) der giver Vini muligheden for at spille hans bedste fodbold. Og generelt er det svært pt at se Xabi ikke give begge spillere en vigtig rolle i næste season, som reserver måske, men med dette niveau får de helt sikkert minutter nok.

Kigger vi tilbage på kampen igår er det også vigtigt st fremhæve Tchou, der kampen igennem gør det fortræffeligt på en helt ny position som midterste mand i 3-mands bagkæden, han er sikker i sin rolle som bagerste spilfordeler (var bedre på bolden end Huijsen igår) og så ender han imo også som den bedste defensive spiller i feltet, hvor han får afværget flere chancer og fylder godt i feltet. Virkelig godt set af Xabi, spørgsmålet er så hvordan bredden på den plads går op hvis dette bliver den foretrukkende opstilling fra hans side.

Og så er der både Vini og Bellingham rammer et niveau vi ikke har set fra nogen sf dem i flere måneder, og ud over at de er super skrive i pres-spillet og begge ligner spillere der har spillet i denne formation og taktik i årevis, så lignede de også fir første gang i lang tid 2 spillere der mød at spille fodbold og faktisk havde det “sjovt”.

Og sidst men ikke mindst så lignede Valverde en spiller der havde fået noget energi tilbage i benene (tror det betyder vanvittigt meget for ham, at der nu pludselig er et helt hold der forsvarer og kæmper, og at han ikke alene skal dække 5 pladser i defensiven…hvis testen sf holdet kæmper som de gjorde igår efter sommeren, så kan vi godt for ente en stor season fra Fede)

De 6 ovenstående spillere gør den store forskel igår. Thib, Guler, Huijsen, Rudiger spiller alle en fin kamp, dog mener jeg de 3 førstnævnte spillede bedre i forrige kamp end i nattens kamp.

Trent er den store syndebuk, især i 2. halvej ligner han en Temu-udgave at Lucas Vazquez. Han har slet ikke fundet sig til rette på holdet eller taktikken endnu, ligner noget mentalt (But who knows) men pt kan man kun håbe på at Dani bliver hurtigt klar og finder spilformen fra 2023/24 tidligt, så vi ikke er afhængige af Trent, i tilfælde af han skal have flere måneder til at spille sig ind på holdet. (Tænker en assist eller et mål måske kan hjælpe på selvtilliden, noget skal der ihvertfald ske)

Ifht til Eodrygo så lignede han ikke en spiller der kæmpede for overlevelse da han kom på banen igår, det lugter lidt af at både han og Xabi godt ved hvad klokken er slået, spørgmålet er så om man kan komme sf med ham denne sommer, det bliver ihvertfald ikke til 120mio, 80-90min så tror jeg alle er glade, og klart det bedste for ham st komme videre og få nyt græs under støvlerne…jeg tvivler dog på det, og i så fald er en udlejning til Endrick nok det mest sandsynlige, da han ellers kommer for langt ned i hierakiet til at kunne fortsætte sin udvikling, men ryger Rodrygo, så tror jeg stadig der er plads til Endrick, med tanke på hvor mange kampe der skal spilles OG hvor meget energi Xabi’s taktik kræver fra hver enkelt spiller (vi så jo også i kampen igår at Xavi laver 5 udskiftninger, der er nok noget man kan forstille sig han fortsætter med næste season.

Indskifterne igår gør intet rigtigt væsen af sig, så snart der bliver skiftet ud omkring 70. minut, så mister Real en del af kontrollen, men om det er decideret deres skyld eller om luften bare gik lidt af ballonen med en 2 måls føring og meget hårdt løbe arbejde, er svært at sige.

Følgende bruger(e) sagde tak: elle44, NickyMad

Leveret af Kunena Forum