Sæsonen 25-26
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Cristiano7
- Platin bruger
-
Håber det ikke passer :-/Real HWL post=186523 skrev: I følge flere medier har Real Madrid afvist Xabis og hans stabs ønske om at hente en boldsikker midtbanespiller, da man mener at de midtbanespillere han har til rådighed er nok. Det syntes jeg godt nok er forurolig læsning. Jeg er med på Valverde og Billinggham er verdensklasse. Men kan de kontrolere en kamp, nej. Ceballos ogTchoumeni er simpelthen ikke gode nok og heller ikke typerne der kan være Xabis hjerte i hans system. Camavinga er en fed spiller, man det sidste han udstråler er ro og overblik. Måske Guler kan omskoles til at være det Xabi mangler.
Vi mangler fortsat en spiller der minder om Kroos. Guler kan måske minde om Modric.
Meget enig, siden Kroos' stoppede har den position været en åbenlys mangel i truppen. Forstår ikke at man kan bruge 45-50M på Mastantuono, men ikke en kontrollerende spilfordeler til midten. Læste godt nok for nogle uger siden af Guler skal ind og spille mere centralt, men håber stadig på Angelo Stiller, som jo også er relativt billig. Få Kroos til at mandsopdække ham udenfor banen så han kan tilpasse sig livet i det spanske.Real HWL post=186523 skrev: I følge flere medier har Real Madrid afvist Xabis og hans stabs ønske om at hente en boldsikker midtbanespiller, da man mener at de midtbanespillere han har til rådighed er nok. Det syntes jeg godt nok er forurolig læsning. Jeg er med på Valverde og Billinggham er verdensklasse. Men kan de kontrolere en kamp, nej. Ceballos ogTchoumeni er simpelthen ikke gode nok og heller ikke typerne der kan være Xabis hjerte i hans system. Camavinga er en fed spiller, man det sidste han udstråler er ro og overblik. Måske Guler kan omskoles til at være det Xabi mangler.
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Den nuværende løsning er at rykke Bellingham længere ned, han kan sagtens sætte spillet op bagfra (#Dortmund), men det kan tan kun hvis han har bolden og generelt er retvendt mod modstanderens mål, det lort vi så fra han igår hvor han gemmer sig imellem kæderne med ryggen til mål, det får vi intet ud af, det er noget der er kommet i denne season fordi han med ankomsten af Mbappe og Toni’s afsked har skulle spille to roller på holdet men ikke har formået at levet op til nogen af dem. Så længe vi ikke køber ind til midtbanen, så er svaret at få Bellingham ned og tage ansvaret for at spille bolden op i banen, det kan han sagtens, han har gjort det før og det er der vi ser ham fra hans bedste siden!
Donde está la biblioteca?
Jeg håber der kommer så godt et tilbud ind, at man ikke kan tillade sig at afvise.
Det er ikke bare varmen, men især luftfugtigheden, der er helt ulidelig. Virker vildt de spiller kampe midt på dagen.Lars1991 post=186513 skrev:
El Siete post=186510 skrev:
Jeg er virkelig overrasket over hvor hårde folk er i kritikken af både spillerne og Xabi Alonso efter gårsdagens kamp. Ja, det var noget værre makværk og ikke særlig kønt at se på, men Xabi har været træner i lidt over en uge(!), og størstedelen af truppen er netop vendt tilbage fra landsholdskampe - mange for under en uge siden. Xabi har simpelthen ikke haft tiden til at implementere sin filosofi endnu, det er jo ikke en pre-season, men en ny turnering i forlængelse af sæsonen, og spillerne har ikke haft en pause, men er kastet direkte ud i nye kampe. Forventningerne skal sænkes og så kommer vi nok til at se forbedringer fra kamp til kamp. Som Courtois sagde efter kampen igår, "Ancelottis automatisme kan ikke ændres på 4 dage."
Når det er sagt, så er det stadig tydeligt at vi mangler en ny ventreback, en spilfordeler på midten og at Vini og Rodrygo godt kan få nogle kampe på bænken og så prøve noget andet med offensiven.
Ja og oven i det spiller de i ret ekstreme vejrforhold. De der 33 grader eller hvad det var, er i hvert ikke en god temperatur at spille fodbold i. Det gør det bare umuligt at spille med samme intensitet som man ellers kunne.
Jeg skal se kampen på stadion på søndag og synes det virker uoverskueligt bare at være tilskuer :)
Det var faktisk en dejlig dag og slet ikke så slemt som alle prøver at gøre det til. Dårlig undskyldninger.
Hala
Næh du har ret, tallene ser egentlig ikke voldsomme ud. Jeg bor lidt længere nordpå, og jeg synes det føles ulideligt. Men er nok bare lidt sart anlagt overfor varmen :(zizou21 post=186530 skrev: Der var ikke høj luftfugtighed i går.
Det var faktisk en dejlig dag og slet ikke så slemt som alle prøver at gøre det til. Dårlig undskyldninger.
El Siete post=186525 skrev:
Meget enig, siden Kroos' stoppede har den position været en åbenlys mangel i truppen. Forstår ikke at man kan bruge 45-50M på Mastantuono, men ikke en kontrollerende spilfordeler til midten. Læste godt nok for nogle uger siden af Guler skal ind og spille mere centralt, men håber stadig på Angelo Stiller, som jo også er relativt billig. Få Kroos til at mandsopdække ham udenfor banen så han kan tilpasse sig livet i det spanske.Real HWL post=186523 skrev: I følge flere medier har Real Madrid afvist Xabis og hans stabs ønske om at hente en boldsikker midtbanespiller, da man mener at de midtbanespillere han har til rådighed er nok. Det syntes jeg godt nok er forurolig læsning. Jeg er med på Valverde og Billinggham er verdensklasse. Men kan de kontrolere en kamp, nej. Ceballos ogTchoumeni er simpelthen ikke gode nok og heller ikke typerne der kan være Xabis hjerte i hans system. Camavinga er en fed spiller, man det sidste han udstråler er ro og overblik. Måske Guler kan omskoles til at være det Xabi mangler.
Mastantuono er en spiller vi har holdt øje med i et par år. Real måtte slå til for ikke at miste ham til PSG. Men jeg forstår heller ikke at man prioritere at bruge 45 mill på en 17 årig kantspiller når vi har åbenlyse mangler på midtbanen, plus man har hentet en moderne træner ind med et helt andet syn på hvordan fodbold skal spilles end vi har været vant til i flere årtier, giv ham nu forhelved det han har brug for i stedet for at kaste om sig med millioner efter 17 årige "super talenter" som ikke har psyken til at spille i en klub af Reals kaliber. Vi vinder ikke titler med børn. Reals indkøbspolitik skriger til himlen nogen gange.
At man ikke har hentet en habil erstatning for Kroos har været den dårligste beslutning i klubbens historie, og hvis rygterne er sande fortsætter dumhederne.
Men okay, lad os se hvad der sker. Transfervinduet er først lige begyndt.
Man skal selvfølgelig ikke male fanden på væggen efter blot en uge med Alonso og én halvsløj kamp, men det må være tilladt at være skuffet over den præstation. De første 20 minutter løb Real Madrid rundt efter bolden, som var det Barcelona, vi stod overfor. Det står i skarp kontrast til den optimisme, holdet og pressen har oparbejdet omkring Alonso. Forventningen var et hold, der var mere sultent efter at dominere bolden, pressede højere og – vigtigst af alt – spillere, der brændte for at imponere deres nye træner. Intet af dette kunne vi se. Den eneste plausible forklaring, jeg kan få øje på, er, at Alonsos træningspas har været så intense, at spillerne var mærkede; men i så fald peger ansvaret jo også på Alonso selv.
Dybest set handler skuffelsen om, at vi drømmer om en Guardiola-lignende succeshistorie med Alonso. Efter mange år med Zidane- og Ancelotti-bold trænger vi til et hold, der dyrker bedre kombinationsspil og vil mere end blot løbe ned ad fløjene. Det fik vi ikke mod Al Hilal – tværtimod – og det føles bare som en lille mavepuster for et projekt, der ellers havde al den medvind en ny træner kan drømme om.
Jeg ser virkelig et behov for, at Alonso og spillerne viser noget mere i de næste kampe. Jeg kan ikke undslippe følelsen af, denne turnering på den ene eller anden måde kommer til at sætte en tone for den kommende sæson. De behøver ikke at vinde, men lad i det mindste spillerne vende hjem med en følelse af, at det her projekt peger fremad.
- Madridista02
-
- Platin bruger
-
- Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlingspillere.
Jeg forstår dine forventninger og forhåbninger for spillet og den kommende sæson, men dén kamp mod Al Hilal, det var trods alt ikke en kamp man kan bedømme meget ud fra. Alonso havde på daværende tidspunkt været træner i tre-fire uger, og de første uger, havde han kun fire spillere til rådighed, så vidt jeg husker, Garcia, Vasquez, Rodrygo og Ascensio. Det er ikke meget man kan implementere til fire spillere. Derudover, så tilstødte resten af truppen, en uge inden kampen mod Al Hilal, så selvom jeg også var skuffet og endte med at slukke for kampen fordi det var så jammerlig en præstation, så skal ret også være ret, holdet skal bedømmes ud fra fair forudsætninger.nono post=186533 skrev: Jeg har også svært ved at acceptere vejret som undskyldning – Al Hilal spillede trods alt under de samme forhold!
Man skal selvfølgelig ikke male fanden på væggen efter blot en uge med Alonso og én halvsløj kamp, men det må være tilladt at være skuffet over den præstation. De første 20 minutter løb Real Madrid rundt efter bolden, som var det Barcelona, vi stod overfor. Det står i skarp kontrast til den optimisme, holdet og pressen har oparbejdet omkring Alonso. Forventningen var et hold, der var mere sultent efter at dominere bolden, pressede højere og – vigtigst af alt – spillere, der brændte for at imponere deres nye træner. Intet af dette kunne vi se. Den eneste plausible forklaring, jeg kan få øje på, er, at Alonsos træningspas har været så intense, at spillerne var mærkede; men i så fald peger ansvaret jo også på Alonso selv.
Dybest set handler skuffelsen om, at vi drømmer om en Guardiola-lignende succeshistorie med Alonso. Efter mange år med Zidane- og Ancelotti-bold trænger vi til et hold, der dyrker bedre kombinationsspil og vil mere end blot løbe ned ad fløjene. Det fik vi ikke mod Al Hilal – tværtimod – og det føles bare som en lille mavepuster for et projekt, der ellers havde al den medvind en ny træner kan drømme om.
Jeg ser virkelig et behov for, at Alonso og spillerne viser noget mere i de næste kampe. Jeg kan ikke undslippe følelsen af, denne turnering på den ene eller anden måde kommer til at sætte en tone for den kommende sæson. De behøver ikke at vinde, men lad i det mindste spillerne vende hjem med en følelse af, at det her projekt peger fremad.
Jeg savner Pepe :(
Mbappé er allerede ret god til at spille 9'er synes jeg. Han mangler blot noget presence i feltet. Der kunne en Gonzalo være god som makker.
Men Vini er jo urørlig, så vi må håbe Xabi kan få omskolet ham lidt.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024