Sæsonen 25-26
Håber du har ret. Og det kan meget vel være. Men det kræver jo så stadig at Xabi tør bænke Rodrygo nogenlunde permanent for at få plads til f.eks. Arda Güler.Lars1991 post=186549 skrev: Nu så jeg ikke kampen med 100% fokus, men jeg så da tit Trent træde ind på midtbanen og være spilfordeler når vi havde bolden? Det tænker jeg er en fin løsning, selvom han ikke havde sin bedste kamp. I den anden side har vi så Huijsen, som så overraskende god ud på bolden. Jeg vidste godt det var en styrke, men hold da op. Så jeg synes da ikke vi mangler en dybdeliggende spilfordeler, det har vi i Huijsen og Trent.
Jeg lagde også mærke til at både Trent og Huijsen var meget opmærksomme på at finde en mand inde centralt de kunne aflevere til. De var gode til at finde det, men problemet var at det var Valverde og Tchouameni (i 1. halvleg) der var skubbet lidt op, og de er altså ikke god til at få bolden i overbefolket områder centralt. Heller ikke Vini og Gonzalo for den sags skyld. Og det var der jeg synes problemet var. Det her vi har brug for spillere som Arda og Brahim, der netop er eminente i de her positioner. Mbappe har også vist at han kan gå dybt og være med i de her situationer.
Det kan også være jeg har formuleret det forkert. Jeg tror ikke nødvendigvis det mest nødvendige er at få en midtbanemand der kan fordele spillet - nærmere en midtbanemand der kan modtage den, vende rundt og spille den videre. Som du selv nævner, så nytter det jo ikke noget at Trent og Huijsen er gode på bolden, hvis dem de afleverer til ikke er det. Tchouameni, Valverde og Camavinga er rigtig gode atleter. Men de vender ikke lige på en tallerken eller dribler sig ud af et pres via deres teknik ala Pedri eller Modric. Så det er en rigtig god pointe du har der.
Vi skal på en eller anden måde have bolden fra Trent og Huijsen i bagerste kæde gennem en ikke så boldstærk midtbane og frem til Mbappé, Vini, Arda og co. Det kan man selvfølgelig omgå ved at slå en lang bold når muligheden byder sig, men jeg ser stadig midtbanen som svageste led og derfor jeg efterspørger en anden type end de fysiske vidundere vi har i Tchou, Cama og Fede. En Ceballos-type, om man vil ;)
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Men selvfølgelig, de er ikke de små vævre typer, som er eksperter til netop det. Derfor skal vi selvfølgelig have enten Arda eller Brahim ind, og ind mere centralt, og så må Valverde holde bredden.
Men alt det her snak og ønske om dit og dat er fuldstændig ligegyldigt, hvis vi ikke får Rodrygo ud på bænken. Det helt korrekt. Der må jeg bare håbe at Xabi ikke tænker det som et langsigtet projekt. Måske var det bare for at prøve det når man havde en Gonzalo som 9'er i stedet for Mbappe. Men det virkede ret meget som det samme :D
Enten satser vi på at Ceballos får sit endelige gennembrud og spiller sit livs sæson eller vi køber en boldfast og løbestærk midtbanespiller.
- NachoFernández
- Væk
- Platin bruger
-
Gülers styrke er netop, at han er så fantastisk god til at suge spillet til sig og komme på bolden, når han får lov at spille centralt.
Madrid777 post=186556 skrev: Jeg håber på Guler centralt og Rodrygo på bænken i dag. Ledelsen skal give Xabi lov til at smide Rodrygo på bænken. Det bliver afgørende for den her sæson at den kære brasilianer ikke er fast starter på højre, ellers får jeg svært ved at se os få maksimal succes. Det er en svag modstander i dag, men det er udmærket da vi så kan få lidt ekstra tænketid på bolden og få kørt nogle af de dyder ind som Xabi-bold skal handle om.
Eller endnu bedre, bænke en svagt spillende Vinicius og spille Rodrygo der hvor han er bedst.
eller endnu bedre, bænke begge og spille Brahim og Garcia.Real HWL post=186557 skrev:
Madrid777 post=186556 skrev: Jeg håber på Guler centralt og Rodrygo på bænken i dag. Ledelsen skal give Xabi lov til at smide Rodrygo på bænken. Det bliver afgørende for den her sæson at den kære brasilianer ikke er fast starter på højre, ellers får jeg svært ved at se os få maksimal succes. Det er en svag modstander i dag, men det er udmærket da vi så kan få lidt ekstra tænketid på bolden og få kørt nogle af de dyder ind som Xabi-bold skal handle om.
Eller endnu bedre, bænke en svagt spillende Vinicius og spille Rodrygo der hvor han er bedst.
Hehe, det bliver vildere og vildere. Vini er for mig stadig over Rodrygo på venstrekanten. Han var i Balon d’or form og storspillende i to års tid inden han faldt af på den. Han skal kunne finde tilbage til den form igen. Topniveauet han besidder er bare højere end Rodrygos. Hvis Vini sovser rundt en sæson mere og vælger at tage til saudi for at Rodrygo så kan spille til venstre er det på ingen måder fordi jeg går grædende i seng hver aften. Rodrygo er dygtig på venstre, men Vinis balon d’or form vandt os 2 UCL. Det glemmer jeg ikke lige foreløbig.elle44 post=186558 skrev:
eller endnu bedre, bænke begge og spille Brahim og Garcia.Real HWL post=186557 skrev:
Madrid777 post=186559 skrev:
Hehe, det bliver vildere og vildere. Vini er for mig stadig over Rodrygo på venstrekanten. Han var i Balon d’or form og storspillende i to års tid inden han faldt af på den. Han skal kunne finde tilbage til den form igen. Topniveauet han besidder er bare højere end Rodrygos. Hvis Vini sovser rundt en sæson mere og vælger at tage til saudi for at Rodrygo så kan spille til venstre er det på ingen måder fordi jeg går grædende i seng hver aften. Rodrygo er dygtig på venstre, men Vinis balon d’or form vandt os 2 UCL. Det glemmer jeg ikke lige foreløbig.elle44 post=186558 skrev:
Jeg syntes bare der skal være konsekvenser lige meget hvad man hedder hvis man har været decideret dårlig i en længere periode. Jeg siger ikke det skal være permanent. Ja han var vild i 2 år, men nu har han været elendig i 6 mdr. Så syntes jeg det er helt i orden at man ryger en tur på bænken så man kan tænke lidt over tingene. Ingen på et hold burde være urørlig. Vi har et hav af offensive spillere der står klar til at give sin højre arm for at spille. Men altså jeg giver dig ret, i en normal verden er Vini bedre end Rodrygo. Lige nu kan jeg bare ikke finde ud af hvem der er dårligst.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024