Sæsonen 25-26
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
Vi skal død og pine have en boldkontrollerende midtbanespiller ala Stiller eller Kees Smit. Carreras må være sikkert indkøb til venstrebacken og angrebs-positionen er ikke længere interessant at kigge på.
Tør man stole så meget på egne forsvarsspillere som Joan Martínez, Jacobo og måske Aguado, hvis han ender med at blive i klubben?
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Ja tænkte lige: selvfølgelig, men kan godt se, at der skal dækkes godt ind, når der er tale om 3 CBer i startopstillingen.
Jeg stoler i hvert fald fuldt ud på Aguado uden at have det bedste kendskab. Det siger meget om hans talent, at Dortmund er i interessede i ham, og at hans tidligere holdkammerater fra Castilla har gjort det så godt. De andre to er lidt usikkert pga. enten skader eller svingende niveau.
Man ville i hvert fald råde over: Rüdiger, Tchoameni, Hujisen, Asencio, Militao, Aguado, Martinez og Jacobo. Også har man Carvajal og Mendy til hhv. HCB og VCB. Det er 10 spillere, og det er uden at tælle Alaba med.
Kees Smit eller Stiller ville være lige til at fråde over.
Også et stort salg af Rodrygo. Jeg under ham at være stjernespilleren på et hold, og det kommer umiddelbart ikke til at ske under Xabi.
Må sige, at det overordnet ser rigtig godt ud for den kommende sæson.
Og selvom det har virket som om de begge to har fortrudt deres ageren i Real Madrid, så har de jo begge alligevel fået en god karriere ud af det efter alligevel. Og det skal Rodrygo nok også få.
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
Men for at tælle til de 10 (TI!!!) spillere/centerbacks, så talte du også nærmest alle Castillas centerbacks med, to backs og en midtbanespiller 😆😆 På den måde kan alle hold jo hævde at de har 10-15 centerbacks til rådighed 😆🙈 Er dog glad for at Alaba blev udeladt for manden er beyond fodboldinvalid - og det har meget, meget længe været tydeligt for nogle af os i hvert fald 😄Fondo_Sur post=186802 skrev: @Siempre
Ja tænkte lige: selvfølgelig, men kan godt se, at der skal dækkes godt ind, når der er tale om 3 CBer i startopstillingen.
Jeg stoler i hvert fald fuldt ud på Aguado uden at have det bedste kendskab. Det siger meget om hans talent, at Dortmund er i interessede i ham, og at hans tidligere holdkammerater fra Castilla har gjort det så godt. De andre to er lidt usikkert pga. enten skader eller svingende niveau.
Man ville i hvert fald råde over: Rüdiger, Tchoameni, Hujisen, Asencio, Militao, Aguado, Martinez og Jacobo. Også har man Carvajal og Mendy til hhv. HCB og VCB. Det er 10 spillere, og det er uden at tælle Alaba med.
Kees Smit eller Stiller ville være lige til at fråde over.
Også et stort salg af Rodrygo. Jeg under ham at være stjernespilleren på et hold, og det kommer umiddelbart ikke til at ske under Xabi.
Må sige, at det overordnet ser rigtig godt ud for den kommende sæson.
Tchoua gjorde det fint i går (uden at blive presset specielt dog), men om jeg begriber vi har en 100 mio-midtbanespiller som nu skal agere alibi-forsvarsspiller, for han har ved gud hverken overblikket eller koncentrationen til at gøre det ud for en rigtig god forsvarsspiller. Jeg håber det stadig er i nødstilfælde det er meningen han skal dække ind dér for ellers kan vi vel lige så vel finde en hvilken som helst rigtig (og billigere) forsvarsspiller som kan gå ind i forsvaret - og så se om vi kan få nogle af pengene ind igen som vi betalte for ham. For til 100 mio skal vi jo enten ha en verdensklasse-defensiv midt som dominerer og ellers skal vi jo som minimum ha en af verdens bedste forsvarsspillere til den pris. Han er brugbar som forsvarsspiller og som midtbanespiller har han vist sig en lidt ligegyldig boldflytter som ingenlunde dominerer midtbanen. Jeg håber da at han kan komme op på et andet niveau under Xabi, men det kræver uden tvivl at han bruges rigtigt - det har jeg meget svært ved at se i forsvaret med tanke på hvor ringe hans overblik og situationsfornemmelse er. Men det kan selvfølgelig være at der dækkes over hans forsvarsmangler i et tremands-forsvar.
Og så var der én der nævnte noget med Ceballos som en mulighed i det centrale forsvar her må jeg lige sige at i moderne fodbold er det rarest at en forsvarsspiller kan løbe en 100 meter på under 20 sekunder - det ekskluderer altså den gode Dani 😬😬
Og er ellers helt enig i at vi mangler spillere til midtbanen - jeg har hele tiden undret mig over hvor få spillere man lader til at ville operere med i truppen til den centrale midt - for man skal vel for dælen af med en spiller som Ceballos
Den med Ceballos i midterforsvaret, den har du måske fra mig, men i så fald er der altså tale om en misforståelse, da jeg med “Dani” referede til Carvajal, som jeg til nøds godt kan se fungere i højre side af et 3-mands forsvar, naturligvis ikke optimalt(kun hvis skaderne tvinger Xabi derud), men tror helt sikker det ville være bedre en de Castillas spillere der bliver nævnt….så nej, ved gud ingen Ceballos i midterforsvaret, heller ikke på bænken hvis det stod til mig…der må være en opvask er elller andet sted på Bernabeu der har hans navn på sig!
Ifht Tchou i midter forsvaret, så må jeg (udelukkende baseret på de seneste 2 kampe) være uenig med dig, jeg synes nemlig hi har set Tchou klare opgaven som bagerste mand i midten rigtig fint, synes han har været iblandt vores 3-4 bedste spillere i de seneste 2 kampe, og fortsætter det, så har vi måske fundet en plads til ham der ikke udstiller hans fejl og mangler så meget. Ved at have 2 forsvars spillere ved hans side kan han fokusere mere på at være 2. led og fylde de rum ud der er åbne…vi så det igår da Rudi og Trent havde problemer i højre i kampens sidste 3. del, der var det Tchou der af flere omgange løste problemerne, han egover også en extra stærk dimension ifht de høje indlæg, se bare igår hvor få af Juve’s høje indlæg der blir farlige, fordi vi har 3 hovedstøds stærke spillere i feltet (et kæmpe problem fra sidste season), og han klare opspillet fra den plads fint også, fordi han får mere tid til st orientere sig end når tan ligger iblandt modstanderne på midten, og så kan han på sen plads næste ikke blive overløbet, hvilket har været et stort problem med han på midtbanen…nu må tiden jo vise om han kan hinde dette niveau, men hvis han kan så håber jeg der bliver Xabis fortrukne plads til Tchou!
Donde está la biblioteca?
Det er underordnet om der er tale om Castilla-spillere, to traditionelle backs, der begge godt kan spille positionen og har gjort det før, og Tchouameni. Det er naturligt for dem alle at tiltræde pga. deres evner, og derfor er de med i en beregning af bredden i et tremands-midterforsvar.
Angående Tchouameni er det underordnet om, hvormeget han blev købt for, eller hvilken position han var tiltænkt at spille i, da han blev købt for tre år siden. Bellingham var heller ikke tiltænkt at spille falsk 9’er i sin debutsæson. Det handler jo ikke om, at de skal lykkes som individuelle projekter, men at deres talent skal bruges som bedste mulige værktøjer for holdets helhed. Tchouameni fungerer rigtig godt i midterforsvaret, så selvfølgelig kan han regnes med. Du må gerne give eksempler på, at han er ukoncentreret i sit forsvarsspil. For det har jeg slet ikke lagt mærke til, idet han virker fokuseret og forpasselig.
Og så håber jeg også at vi ser Asencio fremfor Rudiger, for Tyskeren har akut brug for at restituere, og denne turnering er simpelhen ikke vigtig nok til at give Rudi en langtids skade over!
Og sidst men ikke mindst så er dette også muligheden for at give Rodrygo endnu et kæmpe vink med en vognstang om at han skal videre denne sommer!
Så forhåbentlig samme start-11er som sidste kamp på nær Asencio istedet for Rudi!