Sæsonen 26-27
- NachoFernández
- Væk
- Platin bruger
-
Enig en smule hen ad vejen selvom jeg synes at pre season har givet nogle svar men måske det også er skjult i nogle positive reaktioner fra spillerne.Lars1991 post=199536 skrev: Jeg står måske lidt alene med den her, og jeg har heller ikke set preseason kampene, men jeg synes vores transfervindue har været ret dårligt. Den eneste store forstærkning er Diomande, og det er grundet hans profil. Jeg tror en højrekant, der kan gå selv men også arbejder tilbage i banen er præcis det vi har brug for. Hvad der tæller ned for ham er at han ikke har vist sig på højeste niveau særlig længe og har været meget dyr. Men som profil er han nærmest perfekt.
Dumfries er efter min mening en meget middelmådig spiller. Vi skulle jo have en back ind efter Carvajal smuttede, og så er det fint at få en erfaren back ind som også kæmper for holdet. Det fint, men gør sgu hverken fra eller til. Og på samme måde har jeg det med Konate. En spiller der nærmest er blevet værre og værre de seneste mange år. Men igen, vi manglede en CB, han kommer med en masse rutine og han var gratis. Det vel fint, men ser ham kun over Asencio i niveau af dem vi har.
Cucurella er en god spiller, men også en kende overvurderet efter min mening. Derudover synes jeg hovedsagligt Carreras var fremragende sidste sæson, og så venstrebacken som en af de steder vi mindst have brug for en opgradering. Nuvel, det da fint nok, Cucurella er trods alt en del bedre en Fran Garcia, så vi har en meget bedre kamp om pladsen derude... men var det nu virkelig nødvendigt at bruge så mange penge på? Det synes jeg ikke.
Bernardo Silva virker også uforståelig. Selvfølgelig er han en god spiller, men hvor skal han spille og i stedet for hvem? Medmindre Mourinho tager nogle store beslutninger og lader ham og Arda spille sammen, så kan jeg kun se han tager spilletid fra Arda, og så er det en virkelig dårlig transfer. Eller, hvis han er tiltænkt en plads på bænken, og kun er hentet ind som en backup/rotationsspiller, men det virker heller ikke som noget han ville sige ja til.
Og så Espi i stedet for Gonzalo. Mindre talent, mere køleskab, og som reserve på det her hold, så er det måske bedre. Men det kommer jo heller ikke til at løse nogle af vores største problemer.. lad os se hvor meget spilletid han egentlig får.
Derudover forlængede vi med Vini og belønnede ham for at ødelægge sidste sæson. Hovedrystende.
Det eneste håb er Mourinho. Det er ham der skal forvandle der her hold. Jeg har en lille tiltro til det, selvom det sikkert slet ikke bliver på den måde jeg havde ønsket. Men vi ønsker vel nærmest alle at der kommer en træner og råber af de her spillere og sætter ild under dem. Hvis man ikke vil sælge problembørnene, så er Mourinho måske det bedste bud på at få sparket noget disciplin ind i dem. Det er det vi må håbe på, for udover Diomande (som også kan blive et flop), så synes jeg ikke holdet på papiret har rykket sig særligt. Lidt bedre bredde, men det var vel ikke bredden vi tabte på sidste sæson...
Dumfries synes jeg er en klar opgradering for den Carvajal som forlod os. Han kunne nærmest ikke løbe sidste sæson. Dumfries giver en del flere strenge og noget fysik som vi ikke havde før. Formentlig også en lavere skadesfrekvens. Stærkere bredde og mere kontinuitet
Bernardo Silva har vi næsten udelukkende set ligge ved siden af en mere fysisk 6’er i en dobbelt pivot. I mine øjne har han især udmærket sig defensivt og været virkelig god både i presset og når hans makker har været i pres. Arda har klare kompetencer defensivt også men jeg synes især han har været svag når han har været en af de to centrale uden bold. Han skal ud og presse og have højintense meter men positionering er noget skidt og her er Bernardo Silva stærkere. Generelt opponerer jeg også enormt mod spillere der holder Arda tilbage.
Baseret på træningskampene er Espi virkelig dygtig. Noget tungere end Gonzalo men nem at finde. Jeg tror dog også at det er en blanding af modstandernes kvalitet og at en del skarpe spillere har sat ham godt op. Synes dog også det er synd med Gonzalo.
Jeg savner nok også at ambitionsniveauet er højere på handlerne og her tænker jeg især på at vi trods alt havde rygter om Alvarez, Rodri, Bastoni og Olise og der har vi så købt fra 1-2 lag under.
Men “dårligt” er bestemt ikke er prædikat som jeg synes er retvisende. Jeg vil tværtimod svinge det op på mere end godkendt fordi nogle vigtige problemer er blevet adresseret og løst. Vi har fået en playmaker ind til en dyb position, vi har forsøgt at løse udfordringer med kontinuitet på højre back, vi har endelig fået en eksplosiv højre kant og vi har skiftet en fodboldinvalid centerback ud.
Tager man forlængelsen af Vinicius med så kan man godt sænke karakteren et par stykker ja. Men tilgangene har jeg ikke meget imod selvom Konate for mig er skuffende og Cucurella er på en plads hvor vi har en klassespiller
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Estadio Santiago Bernabéu
- Platin bruger
-
NachoFernández post=199532 skrev: Hvad tænker I om kampene i pre season og hvor synes I holdet står? Hvem har vundet minutter i opstarten?
Min vurdering:
Bernardo Silva overrasker positivt. Han ligner at han bliver mere end en breddespiller. Han kommer til at spille meget.
Arda Gúler er blevet endnu bedre. Ultra professionel tilgang til sin karriere og træning. Han har gjort det fantastisk indtil nu. Han virker endda til at have overskud til at lave jokes i løbet af kampen nu. Det bliver svært for ham pga Bellingham og Silva men Güler er vokset!
Carlos Espí bliver vigtig i den kommende sæson. Et kæmpe brød der kan holde modstanderne væk. En target man til Güler, Silva, Vinicius Jr.
Vinicius Jr har mistet voldsomt meget fart. Vi kan håbe at det er hans operationer der har sat ham en måneds træning bagud og ikke hans alder.
Endrick virker ikke til at få nogen nævneværdig rolle i den kommende sæson. Han er bag Espí og Mbappé.
Ellers kommer vi til at skulle trække endnu større veksler på Bernardo Silva. Han er den eneste 8'er på holdet, der kan binde spillet sammen som han kan.
Rygterne går på at Güler starter på 10'eren på lørdag. Jeg håber han får en fair chance i løbet af sæsonen, og at Jude ikke bare er selvskrevet.
Glæder mig til at se Diomandé.
Og så glæder jeg mig til at se intensiteten i spillet. Jeg tænker at det dér Mourinho kan sætte sit primære indtryk. Sammenholdet og intensiteten.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024