Sæsonen 26-27
Det kan jeg personligt ikke se fungerer, fordi Rodri allerede er i en destroyer rolle på de hold han spiller på, samtidig med at han er god til at fordele spillet - lidt busquets ish. Tror han vil være meget bedre med nogle gode boldspillere foran sig, med Rodri i den dybe midtbane position. Bellingham og Silva på den centrale midt med Rodri bagved ville fungere ret godt, tror jeg.El Siete post=198346 skrev: Behøver man erstatte Tchouameni, kan vi ikke spille med både ham og Rodri? Tchoua som klassisk 6'er/destroyer og Rodri som den spilstyrende, der binder forsvar og angreb sammen, i stedet for Valverde der er bedst til at drive bolden frem, men den spiller har man jo allerede i Bellingham, der kommer til at ligge lige foran.
Men det bliver alt sammen ligemeget hvis vini / mbappe situationen ikke bliver løst - en af dem (vini) skal afsted.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
De skal have spillere foran sig, der er mere bevægelige, kreative og hurtige på fødderne end dem selv.
At have Rodri liggende bagerst og så aflevere til Tchouameni dræber jo bare spillet.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
- Madrid1998
- Platin bruger
-
Vil gøre Tchou alt for overflødig, lidt ligesom Valverde er overflødig når vi har Bellingham.El Siete post=198346 skrev: Behøver man erstatte Tchouameni, kan vi ikke spille med både ham og Rodri? Tchoua som klassisk 6'er/destroyer og Rodri som den spilstyrende, der binder forsvar og angreb sammen, i stedet for Valverde der er bedst til at drive bolden frem, men den spiller har man jo allerede i Bellingham, der kommer til at ligge lige foran.
Jeg har derfor også opgivet Rodri, da jeg så man forlængede med Tchou. Eneste måde, hvis det nu skal fungere er hvis Valverde erstattes med en mere kreativ og kontrollerende midtbanespiller, som kan kompensere for Tchous mangler.
Valverde er som sagt ligegyldig, når vi har en Bellingham der er en million gange bedre end ham.
For La Ligas skyld må der ønskes spansk sejr i finalen, og fordel vil det være hvis flest spillere som mulige er - eller kommer - til at befinde sig i La Liga. PT er 8-9 spillere i Spaniens startopstilling fra La Liga, og vinder Spanien, vil det kaste mere glans.
Af den samme grund vil det allerbedste for La Liga være, at Ballon D’or går til en, der spiller i La Liga. Og skulle den gå til Lamine, er det fortsat bedre end at den går til Kane. Det ændrer fortsat ikke det faktum, at Real Madrid er en større klub end Barca.
Dog en lille irritation at Frankrig forgæves nåede langt med det resultat at vores franske spillere kommer sent i gang efter deres obligatoriske ferie på 3-4 uger. Havde gerne set de røg tidligt, nu hvor Mbappe alligevel ikke vandt VM, og sandsynligvis ikke Ballon d’or.
Stor fodboldfest bliver det for mange. Og livet er skønt. Det så sagt, finder jeg CL mere spændende end VM.
Fakta:
Franco fjernede Barcas gæld og hjælp med bygning af Camp Nou.
I Francos tid mellem 1939-1975 vandt Real Madrid 22 spanske pokaler, mens Barca vandt 23.
Som tak udnævnte Barca Franco til æresmedlem og gav ham æresmedaljer.😂😂😂😂😂
Jeg ved ikke hvad der var værst .. Tom Cruise eller ham MMA/Boxing-speakeren i sit showmansuit.Kimbo post=198358 skrev: Hvor er dette VM blevet klamt og amerikaniseret.
Det blev dog efter 10 min overgået af at produktionen filmede op på Trump, der fik lov til at sidde med trofæet, ved siden af Infantino.
Ift. sejrsherre af denne kamp, er jeg klart med Spanien. Yamal kommer til at vinde ballon d´ors, og trods han ikke har haft et forrygende VM, gør hans klubsæson ham jo meget berettiget til at være en af favoritterne. Havde England vundet VM var det Kane, havde Frankrig var det Olise osv. De individuelle trofæer henvender sig mest af alt til de kedelige statistikjournalister.
At Real ikke har nogen spaniere i VM-truppen, og få spaniere i truppen generelt, synes jeg er ærgerligt af alle mulige andre årsager - Navnligt af kulturelle og sammenhørighedsårsager.
Men for de fans der går på Bernabeu hver weekend, og for mange af de spillere vi har knyttet os allermest til som Real-fans, er Spanien jo holdet, og byen oplever en kæmpe sejr, om så Real Madrid er repræsenteret på holdet eller ej. Det er Real jo trods alt også, dog af en spiller med opvækst i Barcelona, som endnu har sin første kamp som Real-spiller til gode. C´est la vie.
- NachoFernández
- Væk
- Platin bruger
-
Jeg har været ret "imponeret" af effekten af flere landshold. Det synes jeg bestemt ikke har været skidt.
NachoFernández post=198361 skrev: Jeg synes, at kvaliteten og underholdningen er langt langt større end for 4 år siden i Qatar, som jo også var fuldkommen skandaløst på så mange måder. Jeg ved faktisk ikke om jeg synes at det i USA er værre. Men det er det nok, fordi det har været skælsættende hvor meget et land kan gå ind og diktere både med dommeren som ikke kunne komme ind, Irans spillere og stab som skulle præstere under andre forhold end resten og så Baloguns omstødelse af et rødt kort. Det har været meget uskønt.
Jeg har været ret "imponeret" af effekten af flere landshold. Det synes jeg bestemt ikke har været skidt.
Virkelig? Jeg har aldrig set så få kampe som til dette VM. Udover alt for mange hold, der gav mange dårlige kampe, så er formatet med at de fleste 3. går videre jo også bare død sygt. Det vil sige i de fleste grupper er der 3 ud af 4 hold der går videre. Og dem der skulle kæmpe om den sidste plads er hold, der får længst er ude nu. Det har virkelig følt som om, der intet har været på spil før sent i turneringen.
Og ja, cool at udvide turneringen så nye hold får lov til at komme med for første gange nogensinde, det har skabt meget hype og har da også været sjovt at se hvor fedt det har været for dem... men det er jo lidt som at pisse i bukserne for at holde sig varm. Om et par turneringer så har de fleste hold jo prøvet at være med, og så går det nye lidt af.
Og så udover det du siger, er det også ændringen om at spille med 4 halvlege for kommercielle grunde virkelig sat sit negative præg for mig. En ret fundamental ændring af spillet.
Samme med Champions League.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
- NachoFernández
- Væk
- Platin bruger
-
Det kan også være fordi de dårlige kampe ofte har ligget om natten og jeg ganske enkelt har misset et par af dem :D Jeg synes det er sjovt at se bold fra andre kontinenter og nogle hold der kommer ind med et hjerte vi måske ikke ser hver dag. Jeg synes, at kampen om 3. pladser har givet mere spænding end når 2 går videre og der er kampe i sidste runde som intet betyder. Selv en 4. plads har kunnet snige sig videre med et godt resultat og hold som Uruguay og Tyrkiet (der har gode hold) kunne ikke snige sig videre fordi der var nogle fede overraskelser.Lars1991 post=198362 skrev:
NachoFernández post=198361 skrev: Jeg synes, at kvaliteten og underholdningen er langt langt større end for 4 år siden i Qatar, som jo også var fuldkommen skandaløst på så mange måder. Jeg ved faktisk ikke om jeg synes at det i USA er værre. Men det er det nok, fordi det har været skælsættende hvor meget et land kan gå ind og diktere både med dommeren som ikke kunne komme ind, Irans spillere og stab som skulle præstere under andre forhold end resten og så Baloguns omstødelse af et rødt kort. Det har været meget uskønt.
Virkelig? Jeg har aldrig set så få kampe som til dette VM. Udover alt for mange hold, der gav mange dårlige kampe, så er formatet med at de fleste 3. går videre jo også bare død sygt. Det vil sige i de fleste grupper er der 3 ud af 4 hold der går videre. Og dem der skulle kæmpe om den sidste plads er hold, der får længst er ude nu. Det har virkelig følt som om, der intet har været på spil før sent i turneringen.
Og ja, cool at udvide turneringen så nye hold får lov til at komme med for første gange nogensinde, det har skabt meget hype og har da også været sjovt at se hvor fedt det har været for dem... men det er jo lidt som at pisse i bukserne for at holde sig varm. Om et par turneringer så har de fleste hold jo prøvet at være med, og så går det nye lidt af.
Og så udover det du siger, er det også ændringen om at spille med 4 halvlege for kommercielle grunde virkelig sat sit negative præg for mig. En ret fundamental ændring af spillet.
Men jeg respekterer din holdning og kan sagtens følge den.
Hydration break i 20 grader er komplet håbløst.
@Ramos4 - Virkelig god pointe som jeg har overset. Flere kampe og nogle gange hold hvor man kan smide 2-3 kasser ind fik Klose, Müller og Ronaldo sjældent lov til. Men de havde vel så også bedre forudsætninger end endnu tidligere? Jeg forstår godt tanken her. Det er på en lidt billigere baggrund at lave så mange mål på en slutrunde.
Ramos4 post=198363 skrev: Jeg synes det er ærgerligt at gamle rekorder bliver brudt, fordi der nu er flere kampe.
Samme med Champions League.
Ja enig. Lidt ala det var det også irriterende at høre, hvor mange hold der for første gang nogensinde kvalificeret sig til knock-out fasen som om det var en kæmpe præstation... ja, der blev jo også lavet en runde mere :D