Sæsonen 26-27
Så jo, vi har erstattet GG med en angriber der er højere. Og formentlig derfor lidt bedre på låget.
Men jeg synes stadig det er vildt at smide sit eget talent væk for så lille en upgrade. Jeg bliver da glad hvis ham Epstein bliver en succes, men da langt fra lige så fedt som at se en ung spansk angriber af egen avl gøre det samme.
Vi har smidt Raúl væk for at hente David Villa. Upgrade, måske. Men der bliver bare mindre og mindre tilknytning til klubben for mit vedkommende.
Men det er nok Perez ligegyldigt, han ved at klubbens fanbase er global.
Hvad fuck skal man gøre som talent i den her klub, for at få chancen?
Det kommer SÅ meget til at bide os selv i røven, at vi ingen gennemgående rygrad har i truppen.
Pt. er anførerne Valverde og Vini :D
Af egen spansk avl har vi Carreras og Asencio, der ikke kommer til at spille.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Ingen spaniere fra egen avl i startopstillingen heller.
Jeg vil skide på at Barca har så mange. Det er ikke en konkurrence. Men at vi har INGEN er bare...trist.
Det bliver mere og mere Harlem Globetrotters. Og det skal da nok blive fedt at vinde Champions League igen. Men sjælen er væk.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
- NachoFernández
- Platin bruger
-
Taktisk siger det alt. En træner uden en offensiv plan og ingen ambitioner med bolden. Derfor skal han bruge en hurtig spiller på hver kant og have et køleskab som plan b, når spillerne ikke selv kan løse det med enkeltmandspræstationer. Derfor kan man ikke bruge en angriber som er god i relationerne og som fungerer godt på et pressende og offensivt hold.
Øv. Endnu et talent som burde blive satset på.
Det er ikke et argument, at skulle bruge en spiller blot fordi han er af egen avl. Sorry to say, men det er blot romantisk tænkning og jeg henviser til det jeg skrev i en tidligere kommentar, at hvis RM stadig vil være verdens bedste hold, så kan man ikke bare stille med 11 fra egne rækker. Uanset hvor smuk en tanke det er.NachoFernández post=198691 skrev: Jeg synes det underbygger de bange anelser, som jeg har med Mourinho som ansvarlig for holdets retning og spillestil. Vi siger farvel til en ung angriber fra egne rækker, som har været fremragende når han har fået lov at spille på toppen (og ikke Arbeloas højrekant) og som ikke bare er fantastisk i boksen men også kan løbe dybt, mestrer kombinationsspil og har en kæmpe impact uden bold. Alt det bytter vi med en klart mere begrænset spiller som vel i bund og grund bare er højere. Tilmed sælger vi Gonzalo for peanuts og afgiver al kontrol (en klausul om at matche har intet med kontrol at gøre). Men det er måske det bedste, for så er vi nødt til at købe ham for en milliard når han springer PL i luften og så går der politik i den.
Taktisk siger det alt. En træner uden en offensiv plan og ingen ambitioner med bolden. Derfor skal han bruge en hurtig spiller på hver kant og have et køleskab som plan b, når spillerne ikke selv kan løse det med enkeltmandspræstationer. Derfor kan man ikke bruge en angriber som er god i relationerne og som fungerer godt på et pressende og offensivt hold.
GG er en spændende spiller, men hvis Mou og den sportslige ledelse mener, at en anden type end GG passer bedre som back-up-angriber, så er den ikke længere.
Hvordan kan man i øvrigt have noget imod den retning klubben trækker i - også når det kommer til spillestil? Blot fordi man - bundet op på følelser - havde foretrukket at GG f.eks. blev i truppen? Det giver ingen mening. Især ikke når Mou har været med til at levere så stærkt et transfervindue, som det indtil videre er tilfældet.
And I get it... Jeg er kæmpe fan af Nico Paz, jeg elsker spilleren og hans profil, og jeg ville elske, hvis man havde satset på ham og givet ham chancen, blandt andet i stedet for spillere som Bernardo Silva og Brahim Diaz... Men når det er sagt, så handler det om holdet. Og det handler om, at man henter spillere efter den spillestil man gerne vil implementere. Mange brugere herinde har skreget efter man købte spillere, der passede til en bestemt stil. Åben nu øjnene, i stedet for at drømme romantisk om GG... Det er netop det, Mou og co. gør lige nu.
Som en bruger så rigtigt skrev på X: Man kan ikke ønske sig en bedre sommer end denne, og Jose Mourinho og Jorge Mendes har udført deres arbejde utroligt godt - hvilket minder meget om, hvordan Mourinho lagde grundstenen til den første udgave af Real Madrid, hvor de centrale spillere blev hentet ind. Hans evne til at udvælge spillere er stadig i topklasse og hans største styrke nogensinde.
Hvis Diomande og Rodri går hjem, så har det været et formidabelt vindue og klubben står med en fantastisk trup. Og så går der formentlig og forhåbentlig ikke lang tid, inden GG er glemt igen. Med mindre han brager så meget igennem, at klubben ikke kan undgå at hente ham tilbage, men det tvivler jeg så også ærlig talt på. Men han kan selvfølgelig overraskende undertegnede på den store klinge.
Jeg er dog mere urolig for, at Palacios er smuttet for nærmest ingen penge. Synes at han har været den mest imponerende af de unge, så ville ikke undre mig, hvis der kommer en ny Paz historie. Og han bliver dyr at hente tilbage, da han kun blev solgt for 10 mio €. Ham tror jeg ikke vi får at se igen.
Enig i, at det er på vej til at blive et af de stærkeste transfervinduer længe. Mange gode forstærkninger og på en måde som vi kun ser Mourinho få lov til.El_Juan post=198695 skrev:
Det er ikke et argument, at skulle bruge en spiller blot fordi han er af egen avl. Sorry to say, men det er blot romantisk tænkning og jeg henviser til det jeg skrev i en tidligere kommentar, at hvis RM stadig vil være verdens bedste hold, så kan man ikke bare stille med 11 fra egne rækker. Uanset hvor smuk en tanke det er.NachoFernández post=198691 skrev: Jeg synes det underbygger de bange anelser, som jeg har med Mourinho som ansvarlig for holdets retning og spillestil. Vi siger farvel til en ung angriber fra egne rækker, som har været fremragende når han har fået lov at spille på toppen (og ikke Arbeloas højrekant) og som ikke bare er fantastisk i boksen men også kan løbe dybt, mestrer kombinationsspil og har en kæmpe impact uden bold. Alt det bytter vi med en klart mere begrænset spiller som vel i bund og grund bare er højere. Tilmed sælger vi Gonzalo for peanuts og afgiver al kontrol (en klausul om at matche har intet med kontrol at gøre). Men det er måske det bedste, for så er vi nødt til at købe ham for en milliard når han springer PL i luften og så går der politik i den.
GG er en spændende spiller, men hvis Mou og den sportslige ledelse mener, at en anden type end GG passer bedre som back-up-angriber, så er den ikke længere.
Hvordan kan man i øvrigt have noget imod den retning klubben trækker i - også når det kommer til spillestil? Blot fordi man - bundet op på følelser - havde foretrukket at GG f.eks. blev i truppen? Det giver ingen mening. Især ikke når Mou har været med til at levere så stærkt et transfervindue, som det indtil videre er tilfældet.
And I get it... Jeg er kæmpe fan af Nico Paz, jeg elsker spilleren og hans profil, og jeg ville elske, hvis man havde satset på ham og givet ham chancen, blandt andet i stedet for spillere som Bernardo Silva og Brahim Diaz... Men når det er sagt, så handler det om holdet. Og det handler om, at man henter spillere efter den spillestil man gerne vil implementere. Mange brugere herinde har skreget efter man købte spillere, der passede til en bestemt stil. Åben nu øjnene, i stedet for at drømme romantisk om GG... Det er netop det, Mou og co. gør lige nu.
Som en bruger så rigtigt skrev på X: Man kan ikke ønske sig en bedre sommer end denne, og Jose Mourinho og Jorge Mendes har udført deres arbejde utroligt godt - hvilket minder meget om, hvordan Mourinho lagde grundstenen til den første udgave af Real Madrid, hvor de centrale spillere blev hentet ind. Hans evne til at udvælge spillere er stadig i topklasse og hans største styrke nogensinde.
Hvis Diomande og Rodri går hjem, så har det været et formidabelt vindue og klubben står med en fantastisk trup. Og så går der formentlig og forhåbentlig ikke lang tid, inden GG er glemt igen. Med mindre han brager så meget igennem, at klubben ikke kan undgå at hente ham tilbage, men det tvivler jeg så også ærlig talt på. Men han kan selvfølgelig overraskende undertegnede på den store klinge.
Ingen snakker om at stille med noget der ligner 11 fra egen avl. Det er et søgt argument. Men at have 0 er noget andet. Vi har vel kun Carreras, Asencio og Pitarch i truppen pt. som er spaniere og fra Castilla.
Fodbold er jo mere end bare titler. Det er underholdning og til dels også følelser. Problemet med den her retning er, at det vil fjerne noget af glæden ved triumferne. For mig hvert fald. Jeg kan kun snakke ud fra mit eget perspektiv.
Det hjælper så heller ikke, at Valverde som er af egen avl er en kæmpe nar. Og at Vini Kæbe Jr., der er vice-anfører, ligeledes er en kæmpe nar.
Altid er vi reaktionære og aldrig bygger vi ovenpå den succes der allerede er. Det aldrig os der sætter de spillemæssige standarder.
Jeg er fint tilfreds med transfervinduet, men den fornemste opgave for Mourinho bliver at overbevise Vini om at han er andenviolin og Mbappe er bossen på det her hold. Uden den del af puslespillet, kan man købe nok så mange spillere, men det ville ikke hjælpe en skid.
Enig.elle44 post=198700 skrev: Klubben og spillerne skal bevise det på banen før de kan få respekt igen. Lige nu er det er fint transfervindue, men den reelle ændring skal ske i mentaliteten. Det vi ser nu, er lidt det samme som vi så i 2009 hvor man køber et helt nyt hold som modsvar til Barcelona.
Altid er vi reaktionære og aldrig bygger vi ovenpå den succes der allerede er. Det aldrig os der sætter de spillemæssige standarder.
Jeg er fint tilfreds med transfervinduet, men den fornemste opgave for Mourinho bliver at overbevise Vini om at han er andenviolin og Mbappe er bossen på det her hold. Uden den del af puslespillet, kan man købe nok så mange spillere, men det ville ikke hjælpe en skid.
Tænker dog at en fyr som Rodri både sætter spillet/tempoet og godt kan fortælle Vini hvordan han skal løbe osv.
Rodri er god og klart en spillertype vi har manglet, men han er ikke en mirakelmager.
Men igen, vi har efterhånden alle brikkerne til det kan blive en succes, så er det op til spillerne, træner og ledelsen at bevise det.
Men ja, det afhænger af om Vini vil køre soloshow hele tiden eller ej.
- NachoFernández
- Platin bruger
-
Først og fremmest har jeg ikke skrevet, at han skal spille blot fordi han er fra egen avl. Det er en gigantisk stråmand. Jeg synes i den grad der står mange grunde til, hvorfor Gonzalo Garcia er en spiller som jeg synes vi skal beholde. Derudover synes jeg det bliver underligt, hvis du er dommer over hvad man må bruge som argument og hvad man ikke må bruge som argument. Hvis du kan linke til en oversigt (som jeg så har misset, beklager) over hvad man må argumentere med og ikke må argumentere med, så send den endelig. Ellers vil jeg gerne opfordre til, at man må bruge de argumenter som man finder relevante. Og netop at vi snart har en trup uden spillere, der er kommet op gennem ungdomsrækkerne og som bløder for logoet, er for mig et kæmpe problem og et meget vigtigt argument for at holde fast i en spiller hvis han er god nok. Og det mener jeg, at han er. Det er spillere som Gonzalo, Nacho, Joselu, Lucas Vazques, Carvajal osv der med glæde kriger en kedelig udekamp på Mallorca hjem når andre ikke gider gå ind i dueller eller løbe retur. Jeg vil også mene, at vi har manglet de typer de sidste 2 år.El_Juan post=198695 skrev:
Derudover er jeg forvirret over, hvorfor du har citeret mig. Jeg har ikke nævnt at vi skal have 11 fra Castilla. Igen en gigantisk stråmand. At beholde Gonzalo er for mig ikke bundet op på følelser men klare kompetencer og hvordan han agerer på banen. Igen en stråmand. Jeg har overhovedet ikke nævnt Nico Paz. Også en stråmand. Jeg har ikke nævnt at jeg har noget mod de spillere som er hentet generelt. Også en stråmand.
Mit indlæg bygger faktisk på, at jeg er dybt uenig i at vi skal bygge et hold og en stil der beror på omstillinger. Vi har før hentet et stort antal topspillere uden at gå ud og vinde særlig mange titler over flere år. Det lyder fantastisk at få Rodri ind, men hvad er det for en kamp han skal kontrollere, hvis vi bare skal flyve afsted og stille os lidt ned, så der er plads til at løbe? Hvad skal vi med Bernardo Silva, hvis vi bare skal flyve afsted? Skal vi virkelig have Konatés koncentration og manglende orientering ned i bagkæden som umiddelbart skal stå lidt tættere på mål end under trænere, der står for mere positiv (efter min mening) fodbold?
Hvad skal vi gøre den dag, hvor modstanderen står med 10 i eget felt og der ikke er bagrum? Smider vi så bare en høj angriber ind og håber på det bedste uden en større plan? Har vores træner bygget en stil og givet holdet nogle værktøjer, når vi kommer lidt ind i sæsonen, der hjælper med at bryde den lave blok op? Det tror jeg slet ikke er fokus, for det plejer Mourinho ikke at stå for. Hvad sker der den dag, vi møder City, PSG eller Barcelona og bliver trykket i bund fordi deres genpres sidder lige i skabet? Du kan jo ikke bare smække en bold henover et forsvar i professionel fodbold. Det her bytte i vores angreb er billedet på alt det jeg lige har nævnt. Det er super primitivt og en alt for lavthængende frugt, hvis man ikke kan skabe en rød tråd med en spillestil, hvor man faktisk kan dominere og åbne hold op.
Rodri er tung af helvede til. Og hvis vi spiller på omstillinger, så bliver han meget nem at overspille den anden vej.