Sæsonen 26-27
Synes det er en fejl at sælge GG. Men det betyder forhåbentlig så, at vi køber en anden rigtig 9er, som rent faktisk udgør en trussel i feltet.Figo-10 post=198648 skrev: Vildt nok vi skyder GG af for 70 MEUR. Vi skal altså bare sælge til de PL klubber. Spændt på hvad de giver for Palacios, som de også er tæt på.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- madrid2000
-
- Platin bruger
-
Marca skriver 40 mio euro for 70% af spilleren. De skriver 10 mio for 70% af Palacios også.Figo-10 post=198648 skrev: Vildt nok vi skyder GG af for 70 MEUR. Vi skal altså bare sælge til de PL klubber. Spændt på hvad de giver for Palacios, som de også er tæt på.
Så 50 mio euro for 70% af de to spillere.
Ja Romano var ude og skriver 70 og nu ændret til de 40. Tænker det ganske godt for en reserve til Mbappe, som spiller fuld tid. Sælger vi Vini og han brænder PL af, så kan han jo altid komme retur næste år. Men spejler han sig i Morata, så fik han trods alt en hæderlig karriere andetsted og vi fik en god sum penge.madrid2000 post=198650 skrev:
Marca skriver 40 mio euro for 70% af spilleren. De skriver 10 mio for 70% af Palacios også.Figo-10 post=198648 skrev: Vildt nok vi skyder GG af for 70 MEUR. Vi skal altså bare sælge til de PL klubber. Spændt på hvad de giver for Palacios, som de også er tæt på.
Real Madrid fan siden 2000, tidligere bosat i Madrid og med +30 kampe under bæltet.
Figo og Özil har rørt mig mest.
- madrid2000
-
- Platin bruger
-
Det er vildt imponerede. Næsten 200 mio euro for Castillia spillere.Figo-10 post=198651 skrev:
Ja Romano var ude og skriver 70 og nu ændret til de 40. Tænker det ganske godt for en reserve til Mbappe, som spiller fuld tid. Sælger vi Vini og han brænder PL af, så kan han jo altid komme retur næste år. Men spejler han sig i Morata, så fik han trods alt en hæderlig karriere andetsted og vi fik en god sum penge.madrid2000 post=198650 skrev:
Altså hvad er klubbens tankegang ?
Vi har ikke 1 anden profil som ham i truppen, han er en rigtig Mourinho spiller type, kan spille boks spiller , target man, falsk 9'er you name it.
Han er god til at lægge bolden af, og må farlig. På trods af ingen kontinuitet.
Han er generelt uselvisk og vil gerne spille sine medspillere bedre, alla Benzema. Altså han vil give sin personlige hæder væk for holdets bedste, modsat de offensive profiler vi ellers har.
Han er fra eget akademi og koster derfor ikke andet end hans løn.
Sammenligner vi med at han skibbes afsted for 40-70 mio (god pris dog) men at vi samtidig køber diamonde for 110-130 mio ?
Giver ingen mening.
Der skal tages forbehold for at jeg ikke rigtig har set ham spille, så min viden om ham som spiller er begrænset til hvad jeg har læst/fået af vide.
Men som jeg forstår ham som type er han en højre benet hurtig venstre kant som er drible stærk (sådanne profiler har vi massere af) som har været benyttet ude af position på højre (...Rodrygo?)
Han er 19 år, men kun 1 sæson på første holdet..
Så vi har 2 unge spillere, begge med 1 sæson på 1 holdet.
Vi vælger at lave dette bytte og det koster en difference på 70 mio.
Altså en dyr handel så at sige.
De er begge talenter, omend diomande er yngre, som er et lille plus.
Dog skifter vi vores eneste af én type for en type hvor vi har
Endrick, Vini, Mbappe, Rodrygo, brahim, mastantuono, måske guler og Silva kan tælle med her, dog er de ikke hurtige eller naturlige wings.
Altså mere af det samme.
Lad os så se på deres stats.
(Taget fra transfermarkt)
Diamonde sidste sæson
3266 min
15 mål
11 ass
46 kampe
Lidt udregning:
71 min får han i snit pr kamp
Goal pr 218 min
Goal involvement pr 126 min
GG's stats (Uden klub vm !)
1471 min
8 mål
3 ass
39 kampe
37,7 min pr kamp
Mål pr 183 min
Goal involvment pr 133 min
Således ikke oplagt stor gevinst på stats.
Dette er på trods af at GG har haft elendige forhold ift kontinuitet, som særligt kan ses på at han kun får halvt så meget tid på banen.
Sølle 37 min i snit pr. Kamp han er med i. På trods af dette har han et bedre mål snit, men marginalt dårligere snit når man ser på goals plus assists.
Men tager man klub VM med
Med Klub VM
1921 min
12 goals
4 ass
45 kampe
42,7 min pr kamp
Mål pr 160 min
Goal inv pr 120 min
Nu går han knap en halvleg pr kamp han er med i.
Men har nu endnu bedre mål snit, samt bedre mål+ass snit
Alt i alt kan jeg simpelthen ikke forstå hvad fanden vi skal med diamonde og hvorfor vi skal af med GG ?
Jeg kan hverken se fornuften rent økonomisk, rent taktisk / profil mæssigt.
Eller ift stats.
Hvis nogen har set ham spille og siger han er fuldstændig vanvittig måske, men forstår nu stadig ikke logikken.
Dog som sagt har jeg ikke set ham spille, så kan tage fejl
Doc.juego post=198653 skrev: Men som jeg forstår ham som type er han en højre benet hurtig venstre kant som er drible stærk (sådanne profiler har vi massere af) som har været benyttet ude af position på højre (...Rodrygo?)
Diomande er blevet beskrevet som en højrebenet højrekant-spiller, men som også kan bruge begge ben, og hans foretrukne position er netop højrekanten. Ikke venstrekanten.
Rodrygo er en højrebenet venstrekantspiller.
Som jeg forstår det, er Mourinhos spillesystem baseret på hurtige kantspillere, der kan finde hinanden i kontraspil. Denne korte video beskriver det helt simpelt. Og hvis det er sådan Mourinhos tilgang til spillet er, så giver købet af Diomande mening.
GG's salg finder jeg også pudsigt. Men måske skyldes det, at han og ledelsen har indset, at han ikke kan udvikle sig hvis han kun skal spille 10-20 minutter hver anden uge, nu da vi har Mbappe, der skal spille hele tiden?
Tilføjelse:
Ifølge transfermerkt er Diomande vurderet 90 mio. og har desuden lang kontrakt. Så de 110-130 der snakkes om, ser ud til at være markedsprisen.
Fakta:
Franco fjernede Barcas gæld og hjælp med bygning af Camp Nou.
I Francos tid mellem 1939-1975 vandt Real Madrid 22 spanske pokaler, mens Barca vandt 23.
Som tak udnævnte Barca Franco til æresmedlem og gav ham æresmedaljer.😂😂😂😂😂
hvis man starter til fodbold i Madrid og man bliver rigtig god så skal man ikke forvente at blive Real spiller men man kommer til en anden stor klub..
Jeg håber virkelig, at det er Romano der tager fejl, for den aftale, der bliver beskrevet her i tråden, ville være markant bedre for os. Mest af alt er jeg super ærgerlig over, at vi tilsyneladende ikke har fået en fast tilbagekøbsklausul med, som vi gjorde med Paz. Matching rights er trods alt noget helt andet.
Andele af rettigheder, og buy-back specielt, er meget uengelsk.
40 mio for 70% + matching rights er en god handel, hvor det virker til at man har mødt hinanden på midten.
Ar Gonzalo sælges kan man godt være modstander af, med rette. Han gav angrebet nogle forcer det ellers ikke har, og han er super likeable. Betis-kampen var eminent.
Med det være sagt, giver det rigtig god mening. Der skal frigøres noget plads i truppen, og der er en ung spiller der står til få minutter, men som kan indbringe en stor transfersum. Med Endricks retur, er der også en ekstra konkurrence der.
Jeg tror at PrL bliver positivt overrasket af Gonzalo!
Forhandlinger i gang om Rodri, klub til klub - Det er det vigtigste.
- Madridista02
-
- Væk
- Platin bruger
-
- Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlingspillere.
Jeg savner Pepe :(