Illarramendi tæt på

13 år 3 uger siden #37 af Elkrimi
Besvaret af Elkrimi på emne Illarramendi tæt på
Tror i Ancelotti vil anvende el doble pivote? Jeg tror det ikke.

Han er kendt for at anvende offensive backs, som i øvrigt passer perfekt i Madrid med Carvajal og Marcelo. Derudover har vi en spiller i Alonso der er bedst med to omkring sig defensivt - som i Liverpool og på landsholdet.

Jeg synes det er oplagt, at Carlo anvender 4-3-3, i den forstand at man altid har 3 midtbanespiller der arbejder defensivt. Opstillingen behøver ikke være mere defensiv end 4231. Det afhænger helt af hvor meget i boldbesiddelse man er og hvor meget backsene skyder med frem.

3-mands midtbanen passer udover Alonso også Modric til perfektion, da han så har rigeligt med energi til offensive aktioner, ift. el doble pivote hvor der skal løbes meget defensivt for at lukke huller.
Alt efter modstanderen kan den tredje spiller hedde Illarra, Khedira eller Isco.

Ozil er i mine øjne ikke pålidelig nok rent defensivt, har for mange udfald og er ikke modig nok til at ligge på denne 3-mands midtbane. Det er heller ikke nødevendigt, da han har alt hvad der der skal til, inkl. hurtigheden til at ligge i forreste kæde.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 3 uger siden #38 af Elkrimi
@Dios

Jeg synes Alonso er fortrinlig i defensiven, til tider undervurderet. Han er en af de mest pålidelige, ansvarsfulde og professionelle spillere i vores trup. En rigtig general central også derfor Mourinho elskede ham.

At han bliver udstillet han sammen med at hans acceleration er ringe og derved udstilles hvis han ikke har opbakning.

Selvom de ikke kan sammenlignes, så ville Pirlo eller Xavi også blive særdeles udstillet hvis de spillede i en doble pivote.

13 år 3 uger siden #39 af Real Madrid
Besvaret af Real Madrid på emne Illarramendi tæt på

Elkrimi skrev: @Dios

Jeg synes Alonso er fortrinlig i defensiven, til tider undervurderet. Han er en af de mest pålidelige, ansvarsfulde og professionelle spillere i vores trup. En rigtig general central også derfor Mourinho elskede ham.

At han bliver udstillet han sammen med at hans acceleration er ringe og derved udstilles hvis han ikke har opbakning.

Selvom de ikke kan sammenlignes, så ville Pirlo eller Xavi også blive særdeles udstillet hvis de spillede i en doble pivote.

Ancelotti benyttede 4-2-3-1 systemet i PSG med stor succes. Ofte:

Verratti Matuidi

Lucas Pastore Lavezzi

Ibrahimovic

Men ja, ofte tre mands i Chelsea med Mikel, Lampard og Ballack/Deco

No solo soy perfecto, también soy Madridista

13 år 3 uger siden #40 af Elkrimi
Det er meget godt illustreret her (mit forslag til med 3-mands midtbanen):

13 år 3 uger siden #41 af Elkrimi

Real Madrid skrev:

Elkrimi skrev: @Dios

Ancelotti benyttede 4-2-3-1 systemet i PSG med stor succes. Ofte:

Verratti Matuidi

Lucas Pastore Lavezzi

Ibrahimovic

Men ja, ofte tre mands i Chelsea med Mikel, Lampard og Ballack/Deco

Man bør bare fodholde sig til at et af vores svage punkter tidligere har været en for udynamisk central midtbane, hvor Khedira og Alonso simpelthen mangler speed.

Dette kan forbedres med 3 centralt. Og vi behøver ikke ende i samme situation som i Dortmund, hvor vi manglede bredde (Ozil, Ronaldo og Higuain fremme). I den kommende sæson hedder det Carvajal og Marcelo på flankerne og så der er garanti for bredde.
Sidste redigering: 13 år 3 uger siden ved Elkrimi.

13 år 3 uger siden #42 af JesperA
Besvaret af JesperA på emne Illarramendi tæt på
@Raul7-2880

Garay tilbage, som backup til Ramos og Varane? Garay var netop backup til Ramos og Pepe da han var i klubben, og er blomstret efter hans skifte til Benfica, angiveligt er flere engelske topklubber ude efter ham (her snakker vi United, Chelsea, City). Tror du vitterligt selv på at han hellere vil tilbage på Real Madrids bænk at sidde, i så fald er du optimist ud over det sædvanlige.

Mht. Gündogan, er hans kvaliteter i virkeligheden ikke de præcis samme som Sahins? I mine øjne er Sahin og Gündogan præcis samme type spiller, har udfyldt samme rolle i Dortmund, og har sågar samme baggrund, Gündogan valgte dog Tysklands landshold frem for det tyrkiske, modsat Sahin. Sahin er trods alt stadig ejet af Real Madrid, men er han helt og aldeles afskrevet? Med Illaramendi tilsyneladende i hus, er der næppe plads til Gündogan, men man kan vel ikke afskrive at Sahin næste sommer kommer tilbage og kan få en mindre rolle på holdet, a la den jeg forventer Casemiro er udset til også at udfylde. Det er måske dog nærmere et håb, end en realistisk mulighed, men jeg ser nu stadig muligheder i Sahin.

13 år 3 uger siden #43 af Elkrimi
Sahin havde ikke nosser til Madrid, det må vi indse. Jeg tror ikke han ønsker at komme tilbage.

Gundogan er langt mere dynamisk

13 år 3 uger siden #44 af Steen
Besvaret af Steen på emne Illarramendi tæt på

Jack Daniels skrev:

Real Madrid 7 skrev: Okey men Hvis han som xabi så vil jeg heller have vidal eller gundogan eller bale

Fordi du mener Bale kan sammenlignes med Vidal og Gündogan, eller hvordan? Sidst jeg så Bale, var han ikke CM.

Steen skrev: Jeg så LANGT hellere, at vi sprang banken for Thiago eller Gündogan.. Jeg har ingen fidus til Illarramendi, jeg har lige set alle hans højdepunkter fra U21 turneringer, hver enkelt bold-berøring, aflevering osv, og det lader til at han bare er en boldflytter, som en bruger herinde sagde (Dario?) . Midtbanen er den vigtigste del af holdet, så prøv at forestille jer duoen Illarramendi - Khedira... Han er lille, buttet, langsom og hans tekniskefærdigheder er godkendte.. Det kan godt lugte af at jeg tager fejl, jeg har læst flere journalister og andre der har fulgt Real Sociedad skrive, at det er en god handel og at han er en stærk spiller, men sådan opfatter jeg ham slet ikke. Mine iagttagelser er kun baseret udfra hans U21 kampe og få Sociedad kampe, så jeg erkender, at jeg ikke har den aller største kendskab til ham, og jeg kan meget vel tage fejl. Men jeg er langt fra imponeret af ham, og jeg håber ikke at det bliver ham som skal være vores spilfordeler i de næste 10 år..

Jeg har sjældent været så enig. Dog ser jeg hellere Gündogan end Thiago i Real Madrid - begge har åbenlyse forcer i det offensive, men som balancespiller ser jeg Gündogans defensive egenskaber som værende markant bedre end Thiagos. Gündogan har vist sig som en absolut verdensklasse midtbanespiller - både i den tyske liga og internationalt i CHL, hvor han både brillerer defensivt og offensivt. Jeg ser Gündogan som en af de absolut mest lovende på CM-positionen lige nu - han er kun 22 år!

EDIT: Slog lige indlægget sammen med kommentar til Steens indlæg :-)

Det har du helt ret i. Gündogan er meget bedre defensivt end Thiago. Thiago ser jeg dog som mere realistisk, selvom den også er svær. Det har også noget at gøre med at jeg gerne ser Khedira som en ren defensiv spiller, hvor han ikke deltager særlig meget oppe foran, lidt ligesom Busquets. Khedira's makker får så en meget fri rolle, hvor han selvfølgelig også skal hjælpe til defensivt, selvom det ikke er særlig tit det sker, da alle modstandere for det meste ligger sig ned, når de møder os. Hvis jeg skulle vælge, så ville jeg dog, ligesom dig, vælge Gündogan, da han, som du så rigtigt siger, er oplært på den position, og vil kende hans rolle til perfektion, ligesom ham og Khedira kan allerede har et godt forhold via deres samarbejde på det tyskelandshold.

13 år 3 uger siden #45 af Steen
Besvaret af Steen på emne Illarramendi tæt på
Marca har som sædvanligt lavet en video hvor de viser vores, formentligt, nye spillers gode aktioner. Her er videoen om Illarramendi www.marca.com/2013/07/05/en/football/rea...drid/1373049384.html

Ja.... Bedøm selv. Absolut intet der for mig til at råbe hurra, nok nærmere tværtimod...

13 år 3 uger siden #46 af Hugol
Besvaret af Hugol på emne Illarramendi tæt på

Steen skrev: Marca har som sædvanligt lavet en video hvor de viser vores, formentligt, nye spillers gode aktioner. Her er videoen om Illarramendi www.marca.com/2013/07/05/en/football/rea...drid/1373049384.html

Ja.... Bedøm selv. Absolut intet der for mig til at råbe hurra, nok nærmere tværtimod...

Det er da heller ikke særlig meget de har inkluderet i deres video. Ikke at han gør noget skidt i den ovenstående overhovedet. Viser at han kan tage løb, gå ind i tacklinger, tage driblinger, tæmme en bold med mere..

Har valgt at takke af på forum!

13 år 3 uger siden #47 af Real Madrid 7
Besvaret af Real Madrid 7 på emne Illarramendi tæt på

Steen skrev: Marca har som sædvanligt lavet en video hvor de viser vores, formentligt, nye spillers gode aktioner. Her er videoen om Illarramendi www.marca.com/2013/07/05/en/football/rea...drid/1373049384.html

Hvis jeg skal være ærgligt så syntes jeg at han ikk kan spille sig i start elven

13 år 3 uger siden #48 af Hugol
Besvaret af Hugol på emne Illarramendi tæt på

Denne her er jo fantastisk..

Har valgt at takke af på forum!

Leveret af Kunena Forum