Illarramendi tæt på

13 år 3 uger siden #49 af Hugol
Besvaret af Hugol på emne Illarramendi tæt på

Og prøv lige at check hvor meget han gør en forskel her Steen.

Har valgt at takke af på forum!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 3 uger siden #50 af Steen
Besvaret af Steen på emne Illarramendi tæt på

Hugol skrev:

Jeg har set den, og den overbeviser mig heller ikke særlig meget. Et par afleveringer bagud og sidelæns, dog sidder hans tacklinger ret godt. Jeg har bare et problem, når modstanderne pakker sig ned, hvordan vil han så kunne gøre en forskel? Hans færdigheder ser for mig ud til at ville være unødvendige i disse kampe .. Som sagt, du ved højst sandsynligt mere om ham end jeg gør, og jeg har også læst mange være positive overfor købet, men udfra det jeg har set kan jeg ikke forstå det, og når man så samtidig tænker på hans pris, så giver det ingen mening for mig..
Ja, prisen har en stor indflydelse på min mening, hvordan i alverden kan han koste så meget...

De 40 millioner euro ville være nok til at købe Gündogan, vil jeg tro. Måske siger Dortmund at de ikke vil sælge ham, men når der ligger 40 kolde på bordet, så er jeg sikker på de vil lytte til det. Man kan også inkludere Sahin i den handel. Thiago pris lige pt. er 18 millioner euro.. Vidal vil også ligge nogenlunde i den prisklasse.

Det ser dog ud til at vi får ham, så må tiden vise om han har været det værd eller ej. Men ham og Khedira side om side.... Hmmmmmmmmmm!
Sidste redigering: 13 år 3 uger siden ved Steen.
Følgende bruger(e) sagde tak: El Madridista

13 år 3 uger siden #51 af Dios
Besvaret af Dios på emne Illarramendi tæt på

Real Madrid skrev:

Dios skrev:

unrectify skrev:

Dios skrev: Jeg forstår det ihvertfald ikke. Et must er det ihvertfald ikke IMO. Modric og Alonso er altså stadig 2 verdensklasse spillere.]

Alonso er ude i flere måneder. Og ja, prisen for Illarramendi er måske lidt voldsom, men sådan en det altid når Real Madrid bliver involveret - så stiger prisen på spillerne - hvis de bare er det mindste eftertragtet.

Ydermere, hans frikøbsklausul er € 30 mio., så vidt jeg er orienteret. Og Real Sociedad er i sin gode ret til at kræve den udløst hvis vi skal rende med deres midtbanestjerne, som har en glimrende fremtid foran sig.

Lad os nu se hvor langtid Alonso er ude. Han er allerede begyndt på sin genoptræning, og om 1 måned kan han spille med igen. Ellers er Modric en fremragende erstatning, og han er mine klare favorit af de 2.

Prisen stiger, fordi vi altid køber spillerne til overpris, og vi går med til det. Som sagt, så græder jeg heller ikke over hans tilkomst, men har man som 23 årig kun spillet én fremragende sæson på klubplan, og oven i købet spiller for u21, og ikke A landsholdet, så vidner det måske om et begrænset talent.
Jeg har set ham en del, og jeg vil også mene, at jeg har set ham nok til og vurdere ham, men 30 mil. Euro er han ihvertfald ikke værd IMO.
Og slet ikke når prisen er den samme på Isco, Verratti, Gündogan etc. som efter min vurdering er langt bedre spillere, yngre og har et større potentiale.

Kunne man få ham til de 15 mil. Euro som han er værd, så ville det være et fantastisk køb.

Enig i næsten alle ting du siger, dog sys jeg det er tarveligt du bruger som argument, at han endnu har sin A landshold debut til gode. Det er en helt uhørt stærk midtbane det spanske hold besidder, og vores egen Isco har selv kun spillet een landskamp. For alle andre landshold, ville han være oppe omkring de 30-40 stykker ligesom Neymar og Eriksen, der deler samme alder. Javi Martinez med 13 landskampe, det er jo uhørt samme er det, at en af Premier Leagues absolut dygtigste spiller Juan Mata ikke er en særlig vigtig del af landsholdet.

Det er rigtig nok, men Isco er altså også 2 år yngre, men har allerede præsteret på højere niveau end Illara. Nu skal jeg heller ikke tale Illara ned, for han er uden tvivl en rigtig dygtig teknisk spiller, men den prsi er han ikke værd.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

13 år 3 uger siden #52 af Dios
Besvaret af Dios på emne Illarramendi tæt på

Elkrimi skrev: @Dios

Jeg synes Alonso er fortrinlig i defensiven, til tider undervurderet. Han er en af de mest pålidelige, ansvarsfulde og professionelle spillere i vores trup. En rigtig general central også derfor Mourinho elskede ham.

At han bliver udstillet han sammen med at hans acceleration er ringe og derved udstilles hvis han ikke har opbakning.

Selvom de ikke kan sammenlignes, så ville Pirlo eller Xavi også blive særdeles udstillet hvis de spillede i en doble pivote.

Say what? :)

Du skal jo bare kigge til venstre og løbe til højre, så er Alonso sat af. Han er endda også for langsom, og bliver gentagende sat, når modstanderne er ret vendt mod mål.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

13 år 3 uger siden #53 af Hugol
Besvaret af Hugol på emne Illarramendi tæt på

Steen skrev:

Hugol skrev:

Jeg har set den, og den overbeviser mig heller ikke særlig meget. Et par afleveringer bagud og sidelæns, dog sidder hans tacklinger ret godt. Jeg har bare et problem, når modstanderne pakker sig ned, hvordan vil han så kunne gøre en forskel? Hans færdigheder ser for mig ud til at ville være unødvendige i disse kampe .. Som sagt, du ved højst sandsynligt mere om ham end jeg gør, og jeg har også læst mange være positive overfor købet, men udfra det jeg har set kan jeg ikke forstå det, og når man så samtidig tænker på hans pris, så giver det ingen mening for mig..
Ja, prisen har en stor indflydelse på min mening, hvordan i alverden kan han koste så meget...

De 40 millioner euro ville være nok til at købe Gündogan, vil jeg tro. Måske siger Dortmund at de ikke vil sælge ham, men når der ligger 40 kolde på bordet, så er jeg sikker på de vil lytte til det. Man kan også inkludere Sahin i den handel. Thiago pris lige pt. er 18 millioner euro.. Vidal vil også ligge nogenlunde i den prisklasse.

Det ser dog ud til at vi får ham, så må tiden vise om han har været det værd eller ej. Men ham og Khedira side om side.... Hmmmmmmmmmm!

Asier er mere defensiv end Xabi synes jeg, men har stadig nogle kvaliteter fremad banen som Xabi ikke har. Xabi er simpelthen for langsom hvilket vi alle ved, til at tage dybdeløb. Og Gündogan er bedre offensivt end Asier men på det punkt skal Asier ikke kunne slå Gündogan, i og med at vi har Modric, Isco, Özil og stadig Kaká. Asier er efter min mening købt ind som defensiv midtbane fordi at Xabi Alonso og Khedira ikke giver fylde defensivt. Vores midtbane har været ren motorvej pga Khediras og Xabis manglende hurtighed.

At han så i øvrigt kan indgå i pasningspillet både på det smålige plan, men også i det opbyggende spil, gør at han minder lidt om Xabi. Mange har snakket om Verratti og også Vidal. Klart at Vidal er en bedre spiller lige nu, men skal vi sammenligne ham med Verratti, så er det jo samme rolle de har. Der hvor jeg ser Verratti har nogle lidt bedre evner, er hans løb med bold, hvor han simpelthen læser sin modstander bedre. Men det kan Asier selvf træne. Han skal derfor ikke gøre den store forskel når modstanderne pakker sig, det skal vores offensive spillere som de ikke kunne under Mourinho. Vi havde typisk problemer 20-30 meter fra mål, med at skabe noget hvor vores individualister ikke forstod at spille sig igennem. Der manglede noget kreativt i vores spillestil, men det er derfor vi har købt Isco, og det er også derfor vi får Jese op.

Ps; læg mærke til hvor langt Asier står tilbage på banen. Han er jo defensiv midt, og det er det jeg synes vi har manglet generelt.

Har valgt at takke af på forum!
Sidste redigering: 13 år 3 uger siden ved Hugol.

• Jack Daniels
  • Gæst
  • Gæst
13 år 3 uger siden #54 af Jack Daniels
Besvaret af Jack Daniels på emne Illarramendi tæt på

Steen skrev: Marca har som sædvanligt lavet en video hvor de viser vores, formentligt, nye spillers gode aktioner. Her er videoen om Illarramendi www.marca.com/2013/07/05/en/football/rea...drid/1373049384.html

Ja.... Bedøm selv. Absolut intet der for mig til at råbe hurra, nok nærmere tværtimod...

Han er en ganske ordinær fodboldspiller. Intet specielt over ham - og slet ikke '30 mio + moms'-god. Den video, hvor Marca fører sig frem på at vise hans 'skills' er meget rammende - det er boldflytteri på niveau a la Busquets krydret med en teknik tæt på minimum.
Det er ikke ud fra den ene video, men mere på baggrund af kampe hvor han har deltaget.

13 år 3 uger siden #55 af Kasillas
Besvaret af Kasillas på emne Illarramendi tæt på
@ElKrimi

Er det så en defensivt eller offensivt indstilling?

Og hvor præcist passer Bale ind i den opstilling? Tager han Øzils plads?

Fakta:
Franco fjernede Barcas gæld og hjælp med bygning af Camp Nou.
I Francos tid mellem 1939-1975 vandt Real Madrid 22 spanske pokaler, mens Barca vandt 23.
Som tak udnævnte Barca Franco til æresmedlem og gav ham æresmedaljer.😂😂😂😂😂

13 år 3 uger siden #56 af Elkrimi
Besvaret af Elkrimi på emne Illarramendi tæt på
Jeg forestiller mig følgende formationer i forreste gelled:

.......Ronaldo/Jese...............Ozil/Bale....... (Hvor disse veksler mellem at ligge bredt eller smalt)
...................Benzema/Morata.....................

...........Isco/Ozil....................Bale/Jese....
....................Ronaldo/Benz.......................

Generelt er jeg overbevist om, at det bedste resultat med så komplette offensive spillere fåes, hvis de gives frie roller.
Det vigtigste er at alle zoner på den sidste tredjedel af banen positioneres og at man angriber modstanderen på flere forskellige måder; langskud, stikninger/dybdeløb, backs/indlæg/hovedstødsstyrke, kombinationsspil mm. Vi har en den grad materialet til forskellige varianter. OG så glæder jeg mig afsindigt til at se begge backs storme op og ned af flanken, mens Alonso som dybdeliggende playmakkere garderer defensivt foran de to centrale midterforsvarer (og sekundært Khedira).

Følgende ændringer er lavet i truppen, offensivt:
Kaka --> Isco (Bedre og skarpere spiller)
Di Maria --> Bale (Langt højere bundniveau, mere målfarlig)
Callejon --> Jese (mere kvalitet og gennembrudsstyrke)
Higuain --> Morata (dårligere spiller, men stærkere som boksspiller)

Selvom vi mister Higauin, så synes jeg vi står langt stærkere. Bale, Benzema og Morata skal nok udfylde dette hul.

13 år 3 uger siden #57 af Real Madrid 7
Besvaret af Real Madrid 7 på emne Illarramendi tæt på

Elkrimi skrev: Jeg forestiller mig følgende formationer i forreste gelled:

.......Ronaldo/Jese...............Ozil/Bale....... (Hvor disse veksler mellem at ligge bredt eller smalt)
...................Benzema/Morata.....................

...........Isco/Ozil....................Bale/Jese....
....................Ronaldo/Benz.......................

Generelt er jeg overbevist om, at det bedste resultat med så komplette offensive spillere fåes, hvis de gives frie roller.
Det vigtigste er at alle zoner på den sidste tredjedel af banen positioneres og at man angriber modstanderen på flere forskellige måder;

langskud, stikninger/dybdeløb, backs/indlæg/hovedstødsstyrke, kombinationsspil mm. Vi har en den grad materialet til forskellige varianter. OG så glæder jeg mig afsindigt til at se begge backs storme op og ned af flanken, mens Alonso som dybdeliggende

playmakkere garderer defensivt foran de to centrale midterforsvarer (og sekundært Khedira).

Følgende ændringer er lavet i truppen, offensivt:
Kaka --> Isco (Bedre og skarpere spiller)
Di Maria --> Bale (Langt højere bundniveau, mere målfarlig)
Callejon --> Jese (mere kvalitet og gennembrudsstyrke)
Higuain --> Morata (dårligere spiller, men stærkere som boksspiller)

Selvom vi mister Higauin, så synes jeg vi står langt stærkere. Bale, Benzema og Morata skal nok udfylde dette hul.

Men jeg er bange for at morata blver for presset så vi har brug for en ny angriber.
Sidste redigering: 13 år 3 uger siden ved Real Madrid 7.

13 år 3 uger siden #58 af Steen

Hugol skrev:

Steen skrev:

Hugol skrev:

Asier er mere defensiv end Xabi synes jeg, men har stadig nogle kvaliteter fremad banen som Xabi ikke har. Xabi er simpelthen for langsom hvilket vi alle ved, til at tage dybdeløb. Og Gündogan er bedre offensivt end Asier men på det punkt skal Asier ikke kunne slå Gündogan, i og med at vi har Modric, Isco, Özil og stadig Kaká. Asier er efter min mening købt ind som defensiv midtbane fordi at Xabi Alonso og Khedira ikke giver fylde defensivt. Vores midtbane har været ren motorvej pga Khediras og Xabis manglende hurtighed.

At han så i øvrigt kan indgå i pasningspillet både på det smålige plan, men også i det opbyggende spil, gør at han minder lidt om Xabi. Mange har snakket om Verratti og også Vidal. Klart at Vidal er en bedre spiller lige nu, men skal vi sammenligne ham med Verratti, så er det jo samme rolle de har. Der hvor jeg ser Verratti har nogle lidt bedre evner, er hans løb med bold, hvor han simpelthen læser sin modstander bedre. Men det kan Asier selvf træne. Han skal derfor ikke gøre den store forskel når modstanderne pakker sig, det skal vores offensive spillere som de ikke kunne under Mourinho. Vi havde typisk problemer 20-30 meter fra mål, med at skabe noget hvor vores individualister ikke forstod at spille sig igennem. Der manglede noget kreativt i vores spillestil, men det er derfor vi har købt Isco, og det er også derfor vi får Jese op.

Ps; læg mærke til hvor langt Asier står tilbage på banen. Han er jo defensiv midt, og det er det jeg synes vi har manglet generelt.

Tak, god beskrivelse af ham. Ja du har vel ret, Modric er vel egentligt også tiltænkt rollen pladsen CDM, som fast mand, vil jeg tro.
Men, for at tage Bayern som eksempel, så vandt de over Barca takket være deres midtbane. Schweinsteiger og Martinez styrede den del af banen til perfektion. Læser spillet helt perfekt, begge er gode på bolden samt de begge kan slå den gyldne aflevering, Schweinsteiger er dog klart bedre, og så er de også stærke på den sidste del af banen. Det mener jeg slet ikke vi kan sige om Illarramendi og Khedira, slet slet slet ikke. Jeg mener, at hvis vi havde en spiller som Gündogan på den plads, så ville vi stå meget stærkere, da han også er en offensiv trussel, og han vil arbejde overalt på banen, ikke kun bagerst.
Følgende bruger(e) sagde tak: Macon, Hugol

13 år 3 uger siden #59 af JesperA
Besvaret af JesperA på emne Illarramendi tæt på

Steen skrev: Det har du helt ret i. Gündogan er meget bedre defensivt end Thiago. Thiago ser jeg dog som mere realistisk, selvom den også er svær. Det har også noget at gøre med at jeg gerne ser Khedira som en ren defensiv spiller, hvor han ikke deltager særlig meget oppe foran, lidt ligesom Busquets. Khedira's makker får så en meget fri rolle, hvor han selvfølgelig også skal hjælpe til defensivt, selvom det ikke er særlig tit det sker, da alle modstandere for det meste ligger sig ned, når de møder os. Hvis jeg skulle vælge, så ville jeg dog, ligesom dig, vælge Gündogan, da han, som du så rigtigt siger, er oplært på den position, og vil kende hans rolle til perfektion, ligesom ham og Khedira kan allerede har et godt forhold via deres samarbejde på det tyskelandshold.

Jeg er ikke helt enig, jeg ser netop Khedira som værende bedst i en lidt mere offensiv rolle end den han har fået lov til at spille under Mourinho. Mange har undret sig over hvordan han har kunne være så god for Tyskland, og relativ middelmådig for Real i samme periode, men i mine øjne er det helt klart fordi Schweinsteiger tager et større defensivt ansvar end Alonso, og er bedre til at dække af for Khedira. Hvis Khedira får lov at søge med frem fordi han har en mand til at dække af for sig, så tør han spille med større risiko, og det har han faktisk kvaliteterne til. Hans nuværende rolle er jo nærmest bare som boldflytter a la Busquets, og jeg mener altså at gemmer sig langt mere inde i Khedira end mange regner med. Det har han adskillige gange vist for Tyskland, for hvem han faktisk også har været ganske målfarlig og aktiv i opspillet til rigtig mange fine chancer og scoringer.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

13 år 3 uger siden #60 af Steen

JesperA skrev:

Steen skrev: Det har du helt ret i. Gündogan er meget bedre defensivt end Thiago. Thiago ser jeg dog som mere realistisk, selvom den også er svær. Det har også noget at gøre med at jeg gerne ser Khedira som en ren defensiv spiller, hvor han ikke deltager særlig meget oppe foran, lidt ligesom Busquets. Khedira's makker får så en meget fri rolle, hvor han selvfølgelig også skal hjælpe til defensivt, selvom det ikke er særlig tit det sker, da alle modstandere for det meste ligger sig ned, når de møder os. Hvis jeg skulle vælge, så ville jeg dog, ligesom dig, vælge Gündogan, da han, som du så rigtigt siger, er oplært på den position, og vil kende hans rolle til perfektion, ligesom ham og Khedira kan allerede har et godt forhold via deres samarbejde på det tyskelandshold.

Jeg er ikke helt enig, jeg ser netop Khedira som værende bedst i en lidt mere offensiv rolle end den han har fået lov til at spille under Mourinho. Mange har undret sig over hvordan han har kunne være så god for Tyskland, og relativ middelmådig for Real i samme periode, men i mine øjne er det helt klart fordi Schweinsteiger tager et større defensivt ansvar end Alonso, og er bedre til at dække af for Khedira. Hvis Khedira får lov at søge med frem fordi han har en mand til at dække af for sig, så tør han spille med større risiko, og det har han faktisk kvaliteterne til. Hans nuværende rolle er jo nærmest bare som boldflytter a la Busquets, og jeg mener altså at gemmer sig langt mere inde i Khedira end mange regner med. Det har han adskillige gange vist for Tyskland, for hvem han faktisk også har været ganske målfarlig og aktiv i opspillet til rigtig mange fine chancer og scoringer.

Jeg sagde heller ikke at han var bedst sådan, jeg mener bare at det ville være mere gavnligt for holdet på den måde. Han levere fine ting for det tyske landshold, ligesom han en gang i mellem disker op med det her i Madrid.
Den rolle jeg vil have afhænger dog også af hvem hans makker bliver. Hvis det bliver Gündogan/Modric, så er de den type spillere der er over alt på banen, for det meste længere fremme, og her ville det være det være godt med en garanti på midtbanen, så dette netop giver muligheden for at f.eks. Modric kan tage flere chancer og risiko. Så vil Khedira være klar hvis modstanderne slår kontra, ligesom han selvfølgelig også selv bidrager ved at altid at være spilbar ,og har mulighed for at føre bolden frem af.

Hvis det bliver Illarramendi, så vil få den rolle som du snakker om. Vi må se hvad Ancelotti har tænkt sig og hvem der bliver købt, selvom det nok ligner Illarramendi.

Leveret af Kunena Forum