Bliver Higuaín i Madrid?
Argentineren der denne sommer har været rygtet til Arsenal og Juventus i flere omgange, træner i disse dage på egen hånd forud på præsæsonen i Real Madrid, hvilket har fået spekulanterne til at spekulere i, om Higuaín bliver i Real Madrid.
MARCA skrev i går, at Real Madrid ikke ønskede at lytte til tilbud under 30 millioner euro for argentineren, og Arsenal – englænderne har i flere omgange været linket sammen med Higuaín – har i denne henseende ikke efterlevet disse krav, som Real Madrid eftersigende har fremlagt. Det forlød ellers, at Higuaín allerede var taget til London for at undergå det obligatoriske lægetjek, men denne historie er imidlertid ikke sand.
MARCA mener at vide, at Real Madrid vil strække sig langt for at beholde argentineren i truppen, om end denne selv har ytret ønske om at afprøve sine kvaliteter i en anden liga. Real Madrid anser Higuaín for at være et vigtigt medlem af truppen og en forestående samtale med klubbens nye træner, Ancelotti, kommer eftersigende til at afgøre argentinerens fremtid i Madrid; dette kan givetvis også forklare, hvorfor Real Madrid ikke har været ivrige efter at sikre sig en ny angriber forud for den nye sæson.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Det er dog et under, hvis han overhovedet har lyst til at blive efter Mourinho-tiden.
Det kan godt være, at jeg ikke altid har ret, men jeg tager aldrig fejl...
Vildfaren skrev: Det kunne være skønt, at beholde Pipita... Han har alle dage været en god ambassadør for vores klub og han skal selvfølgelig ikke dømmes ude pga. sidste sæson, som på alle måder lignede et cirkustelt fra Cirkus Arena.
Det er dog et under, hvis han overhovedet har lyst til at blive efter Mourinho-tiden.
Egentlig meget enige i dine ord. Jeg er stor fortaler for Higuaín, og det smerter mig, at han ikke længere ønsker at bære de hvide farver; måske kan Ancelotti være manden, som kan overtale ham om bedre tider?
- Redondo
- Gæst
-
- smølf
- Gæst
-
Alvorligt talt Redondo, hvis du skal udtale dig på et forum som er drevet og besøgt af RM engagerede personer, ville det klæde dig at sætte dig lidt ind i tingene. Pipita er faktisk alt andet end ineffektiv, hvilket statistikkerne også ville fortælle dig, hvis du gad at søge lidt viden om det emne som du, tydeligvis uvidende, udtaler dig om.
- Raúl 7
- Gæst
-
smølf skrev: Ineffektiv?
Alvorligt talt Redondo, hvis du skal udtale dig på et forum som er drevet og besøgt af RM engagerede personer, ville det klæde dig at sætte dig lidt ind i tingene. Pipita er faktisk alt andet end ineffektiv, hvilket statistikkerne også ville fortælle dig, hvis du gad at søge lidt viden om det emne som du, tydeligvis uvidende, udtaler dig om.
Haha, troll'er du? Higuain er da mega ineffektiv. Han brænder alt for meget i de store kampe. Man kan så sige, at det er positivt at han kommer frem til så mange chancer, men faktum er at han koster os point frem for at vinde os point.
- Brian_H
- Gæst
-
- DarioGomez
-
- Eduardo
-
Brian_H skrev: Jeg synes vi skal sælge higuain og købe en klasse angriber. Gerne en spiller som Zlatan.!!
Hvad med Ashley Cole? Ham plejer du jo at være glad for ...
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
- sodhi
- Gæst
-
smølf skrev: Ineffektiv?
Det mener du vel ikke seriøst? Vis mig en statistik hvoraf det fremgår, at Higu har en høj scoringsprocent (efter antal chancer). Han brænder ganske enkelt alt for meget, når henses til mængden af chancer han har.
sodhi skrev: Det mener du vel ikke seriøst? Vis mig en statistik hvoraf det fremgår, at Higu har en høj scoringsprocent (efter antal chancer). Han brænder ganske enkelt alt for meget, når henses til mængden af chancer han har.
www.whoscored.com/Blog/ou2fkhraxeoq8diax...or-Money-than-Cavani
Hvis jeg skal opsummere: Higuain har færrest skud i gennemsnit pr. kamp, men har, sammen med Mario Gomez, den højeste konverterings rate af de største angribere. Han har også den statistik set næstbedste skudpræcision efter Lewandowski.
Det fortæller naturligvis ikke hele historien, men det er hvad du efterspurgte: en statistik der viser Higuains høje scoringsprocent. Der er selvfølgelig stadig andre faktorer man også lige skal have med, inden man forsøger at konkludere noget: Modstanderne, størrelsen på chancerne, om man er dødboldsskytte eller ej, etc.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Higuaín formår altid at score mål. Og et salg af ham og derefter et indkøb af et eller andet stort navn udefra ville i min bog være som at gå over åen efter vand. Ligeledes føler jeg folk forventer for meget af en angriber i Real Madrid, for så længe Ronaldo er i klubben vil han altid være manden man søger i angrebene og så er det naturligt nok ham der scorer størstedelen af målene.
Folk efterspørger altid en spiller der kæmper for trøjen og er erklæret madridista, alligevel kan folk ikke få skubbet Higuaín hurtigt nok ud af bagdøren. En mærkelig behandling af en spiller der har scoret så mange mål for Real Madrid siden hans ankomst.
Men måske er der kommet mange nye fans til de sidste par år og kan derfor ikke huske hans gåsehudsfremkaldende mål mod Espanyol til 4-3. Eller hans mesterskabsvindende mål mod Osasuna på udebane. Eller hans kongekasse mod Getafe få minutter efter Pepes hjerneblødning, der holdt os inde i mesterskabskampen.
Jeg vil i hvert fald begræde tabet af min absolutte favoritspiller i den nuværende Real Madrid trup såfremt han bliver solgt. En spiller der aldrig før denne sæson har brokket sig over gang på gang at kæmpe sig tilbage til en plads i startopstillingen.
DC19
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.