Bliver Higuaín i Madrid?

13 år 3 uger siden #37 af JesperA
Besvaret af JesperA på emne Bliver Higuaín i Madrid?

Hugol skrev: Der er ingen tvivl om at Higuain har haft dårlige perioder. Spørgsmålet er blot hvad det kan skyldes, og glem ej at under Pellegrini scorede Higuain også 22 mål hvor kontra løb og dybdeløb heller ikke var hovedfokus fra trænerens side.

Det var vel egentlig netop denne sæson hvor Higuaín burde have slået sit navn fast med syvtommer-søm, grundet Benzemas skade. Men netop denne sæson synes jeg er meget sigende for Higuaín, han scorer rigtig mange mål mod de små hold i La Liga, men falder helt ud i El Classico, samt i CL.

Dette var ved 1-0 mod Lyon på Bernabeu, 1-1 samlet, jeg ved du kan huske den Hugol

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 3 uger siden #38 af Jaken
Besvaret af Jaken på emne Bliver Higuaín i Madrid?

JesperA skrev:

Hugol skrev: Der er ingen tvivl om at Higuain har haft dårlige perioder. Spørgsmålet er blot hvad det kan skyldes, og glem ej at under Pellegrini scorede Higuain også 22 mål hvor kontra løb og dybdeløb heller ikke var hovedfokus fra trænerens side.

Det var vel egentlig netop denne sæson hvor Higuaín burde have slået sit navn fast med syvtommer-søm, grundet Benzemas skade. Men netop denne sæson synes jeg er meget sigende for Higuaín, han scorer rigtig mange mål mod de små hold i La Liga, men falder helt ud i El Classico, samt i CL.

Dette var ved 1-0 mod Lyon på Bernabeu, 1-1 samlet, jeg ved du kan huske den Hugol

Jo, men vi skal også passe på med at gøre Benzemas CL-præstationer bedre end de har været. Jeg har før nævnt det, men af Benzemas 19 CL-mål for klubben, er de 14 af dem faldet i de store nedsablinger af upåagtede modstandere á la Auxerre, Ajax, Dinamo Zagreb og Apoel. Han var ikke afgørende i CL mod hverken Tottenham, Barcelona, Bayern, Dortmund eller United. Han har bestemt ikke overbevist mig, end ikke i CL.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también

13 år 3 uger siden #39 af Real Madrid
Besvaret af Real Madrid på emne Bliver Higuaín i Madrid?
Do you like magic ;)

No solo soy perfecto, también soy Madridista
Sidste redigering: 13 år 3 uger siden ved Real Madrid.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, rezamadridista

13 år 3 uger siden #40 af JesperA
Det er også netop derfor jeg er fortaler for Ibra, Cavani eller tilsvarende, dog ikke Suarez da jeg hader ham.

Jeg ønsker ikke at finde en til at erstatte Higuaín, jeg ønsker at finde en til at erstatte både Higuaín og Benzema. Jeg ønsker ikke at Benzema forlader klubben, men jeg ønsker sgu heller ikke at han spiller 80 minutter i hver kamp og derefter udskiftes med Morata. Mit håb om en topklasse-angriber bunder netop i at jeg ikke er imponeret af hverken Benzema eller Higuaín, men en af dem er nød til at smutte for at gøre plads til denne, og her ser jeg Higuaín som det svageste led, og så er det også det "letteste", i og med at han allerede har bedt om at blive solgt.

13 år 3 uger siden #41 af rezamadridista
Pænt farvel til Higuain tak!

Med den spillestil Ancelotti kommer til at køre, så burde det ikke være til diskussion at have Benzema som førstevalg. Hans evne til at samarbejde med midtbanen er aldeles vital. Og netop der, så er Benzema foran Higauin.
Higuain er, som sagt af andre, god til de dybdeløb og 1v1 med målmanden, men Benzemas spillestil kommer til at gavne Real Madrid meget mere end Higuain, specielt under Ancelotti.
(Og forresten, så ved jeg ikke hvorfor du nævner Higuain under Capello, Hugol? Higuain 06/07 er fortrukket af alle og enhver, problemet er bare at man ikke har den samme Higuain. Higuain var en mirakelmager, det er han ikke mere - vi skal videre)

Higu og Benz er uden tvivl begge top angribere, men vi kan godt klare os med Benzema og en stjerne in the making ved navnet Morata.

Her er planen:
Higuain sælges, Benzema bliver førstevalg med Morata som andenvalg. Og som tiden skrider frem, så vil Morata (efter to sæsoner, måske mindre) være førstevalg.

Og når ja, Higuain vil selv skride. - den pointe er også lidt vigtig.

Men HVIS Perez vil hente en ny top angriber, så er jeg imod et salg af Higuain. Vi har allerede to top angribere, og problemet er at der bliver for mange afbrydelser i deres stime når vi skal rotere hele tiden.

- Ingen svæver på banen som Zizou!
Sidste redigering: 13 år 3 uger siden ved rezamadridista.

13 år 3 uger siden #42 af Jaken
Besvaret af Jaken på emne Bliver Higuaín i Madrid?

JesperA skrev: Det er også netop derfor jeg er fortaler for Ibra, Cavani eller tilsvarende, dog ikke Suarez da jeg hader ham.

Jeg ønsker ikke at finde en til at erstatte Higuaín, jeg ønsker at finde en til at erstatte både Higuaín og Benzema. Jeg ønsker ikke at Benzema forlader klubben, men jeg ønsker sgu heller ikke at han spiller 80 minutter i hver kamp og derefter udskiftes med Morata. Mit håb om en topklasse-angriber bunder netop i at jeg ikke er imponeret af hverken Benzema eller Higuaín, men en af dem er nød til at smutte for at gøre plads til denne, og her ser jeg Higuaín som det svageste led, og så er det også det "letteste", i og med at han allerede har bedt om at blive solgt.

Jeg er enig i en del. Ingen af de to har vist sig, at være i top 3-5 af verdens bedste angribere. Jeg ville gerne have én rigtig verdensklasse angriber og så Morata. Ikke mere end det. Jeg vil ikke have Benzema, Morata OG Zlatan/Cavani. I så fald burde det være Cavani/Zlatan og Morata, uden Benzema.

Min pointe er: Hvis Higuain bliver vejet og fundet for let, burde Benzema også blive det. Jeg tror nemlig på, at Higuain kan forbedre sig og vende tilbage til fordums styrke under en ny træner.

@Real Madrid

No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Sidste redigering: 13 år 3 uger siden ved Jaken.

13 år 3 uger siden #43 af rezamadridista

JesperA skrev: Det er også netop derfor jeg er fortaler for Ibra, Cavani eller tilsvarende, dog ikke Suarez da jeg hader ham.

Hvad med sæsonen 11/12? Sidste sæson er jo første sæson at det er gået så katastrofalt.

- Ingen svæver på banen som Zizou!

13 år 3 uger siden #44 af JesperA

rezamadridista skrev:

Hvad med sæsonen 11/12? Sidste sæson er jo første sæson at det er gået så katastrofalt.

Som jeg også skrev, så betyder det ikke at jeg ønsker man sælger Benzema, selvom min formulering muligvis gav anledning til at tro det modsatte. Det giver selvfølgelig ikke vildt meget spilletid til Morata med en superstjerne og Benzema i klubben, men jeg forestiller mig ikke at man nøjes med Benzema og Morata, da en skade til en af dem i så fald vil være fatalt. Både Benzema og Morata har flere gange opereret fra kanten, så de skal nok få spilletid alligevel, omend det naturligt vil være den nyindkøbte angriber der får mest.

Mener I seriøst at Morata kan opnå fast spilletid i Real Madrid på nuværende tidspunkt? Jeg kan sagtens se potentialet, men jeg kan virkelig ikke se hvordan man med det nuværende 1-angribers-system kan tilbyde ham den spilletid et talent på hans niveau fortjener. Og det er sådan set uanset om man beholder Pipita eller køber en ny. Jeg kan slet ikke forestille mig at man sælger Higuaín og ikke køber en anden. Det var akkurat samme problematik man havde da man satsede på Higuaín/Benzema som de eneste angribere, og ved vintertid måtte sande at det ikke var nok, for så at leje Adebayor. Det scenarie ønsker jeg sgu ikke skal gentage sig.

Samtidig kan jeg af tidligere nævnte grunde heller ikke få øje på Higuaíns fremtid i klubben, hvorfor min samlede konklusion må være at Real Madrid skal ud og hente en angriber.

Klubben kan måske kritiseres for endnu en gang at være ekstraordinært aktive på transfermarkedet, men det er også nødvendigt for at opveje for den manglende aktivitet sidste sommer. Modric var en god handel, men altså åbenlyst ikke nok.
Sidste redigering: 13 år 3 uger siden ved JesperA.

13 år 3 uger siden #45 af Hugol
Besvaret af Hugol på emne Bliver Higuaín i Madrid?

Jaken skrev:

JesperA skrev:

Jo, men vi skal også passe på med at gøre Benzemas CL-præstationer bedre end de har været. Jeg har før nævnt det, men af Benzemas 19 CL-mål for klubben, er de 14 af dem faldet i de store nedsablinger af upåagtede modstandere á la Auxerre, Ajax, Dinamo Zagreb og Apoel. Han var ikke afgørende i CL mod hverken Tottenham, Barcelona, Bayern, Dortmund eller United. Han har bestemt ikke overbevist mig, end ikke i CL.

Jeg glemmer ikke sådanne ting, og ved godt at Higuain brænder utrolig meget. Det skal der også styr på hvis han bliver.

Har valgt at takke af på forum!
Sidste redigering: 13 år 3 uger siden ved Hugol.

13 år 3 uger siden #46 af asp3200
Besvaret af asp3200 på emne Bliver Higuaín i Madrid?
Higuain smutter = så bliver der styr på mål, for han har i lang tid været meget skidt kørende.

13 år 3 uger siden #47 af Sebberg
Besvaret af Sebberg på emne Bliver Higuaín i Madrid?
Hold nu op med alt det romantiske pladder. Jeg har også beundret Higuain, og han har scoret nogle ekstremt vigtige mål for Real. Men der stopper min eufori også.

Han havde én sæson hvor han scorede nogle flotte mål på egen hånd, men efter hans rygskade er det gået ned ad bakke. Jeg er dybt seriøs, når jeg skriver at jeg ikke kan huske hvornår Higuain (vel og mærke frontangriber i Real Madrid) har været en faktor i en stor kamp. Om hvad enten det er Clasicó eller CL mod United eller Dortmund, så er han decideret usynligt.

At han så er en loyal og elsket spiller, er det der gør det svært. Det burde dog ikke berettige til, ikke at være realistisk.

13 år 3 uger siden #48 af Siempre fiel

asp3200 skrev: Higuain smutter = så bliver der styr på mål, for han har i lang tid været meget skidt kørende.

Med til din fantastiske analyse burde vel høre:

Benzema smutter = så bliver der styr på mål, for han har i lang tid været meget skidt kørende!

Leveret af Kunena Forum