Bliver Higuaín i Madrid?
- Rubæk
- Gæst
-
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
Og jeg tror desværre stadig at han helt sikkert forsvinder nu her - omend jeg til enhver tid ville holde på ham og satse på ham som suverænt førstevalg.
Siempre fiel skrev: Man må gå ud fra at de samme personer som ønsker Higuaín væk pga påstået ineffektivitet og fordi han ik slår til i de store kampe oz må mene at Benzema ska samme vej. For mage til total ineffektivitet i stort set hele sin Real Madrid-karriere som Benzema har præsteret ska man lede længe efter - og under Mourinho (især de første 2 år) fik Higuaín jo nærmest aldrig chancen i de større kampe, da Benzema fik samtlige de kampe - uden at det var fordi hans præstationer på nogen berettigede til det. Så jeg forstår desværre udmærket hvorfor Higuaín har ville væk.
Og jeg tror desværre stadig at han helt sikkert forsvinder nu her - omend jeg til enhver tid ville holde på ham og satse på ham som suverænt førstevalg.
Jeg er fan af Benzema, pga den type han er og måden han spiller på - når det går godt vel at mærke.
Jeg ville ikke have noget imod hvis Higu bliver, men som Siempre nævner, har han altså bedt om at komme væk to år i streg nu.
De som kalder Higu ineffektiv kan jeg sagtens følge, det kunne vi alle sammen for 3 måneder siden.
Jeg vil bruge 2-1 sejren over Barca i Super Copa (eller "8-1 kampen" - som den burde have endt) hvor Higuain brænder nogle SKRÆMMENDE store chancer. Siden denne kamp, har jeg bidt ekstra mærke i, hver gang han brænder en stor chance. Dermed ikke sagt at Benzema ikke brænder, det gjorde både de to og resten af holdet i overståede sæson.
Hvis han bliver - fint. Hvis vi får €27 mio - fint.
Gid denne fantastiske søndag skulle afsluttes med La Liga bold i skærmen i aften!!
Det er vel i virkeligheden også derfor vi i dag har Benzema i truppen, fordi Perez ikke kunne lukke handlen med Valencia om David Villa.
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
Jeg må bare erkende at jeg er Higuaín-fan mere end jeg er Benzema-fan - selv om jeg nemt ka blive Benzema-fan hvis han dog bare ku levere som han gjorde de 6 mdr fpr halvandet år siden, hvor han var fremragende. Men nu har jeg jo fulgt Higuaín i stort set hele hans seniorkarriere som er foregået i Real Madrid - og selv om han aldrig har fået den, efter min mening, respekt og tiltro han fortjener, så synes jeg det er så uendeligt tydeligt at han er blandt verdens bedste angribere - og jeg ville uden at blinke vælge ham som vores angriber ift at hente en udefra.
Men det er korrekt at han har bedt om at komme væk 2 gange og så er der self ik så meget at rafle om, så ska han væk. Men at sige at 27 mio er en god pris - når man gav 30-35-stykker for en reserve-venstre back og når man uden at blinke nu vil gi 30 mio for en relativt uprøvet, boldtrillende, back-up, som ca 75% af forummet sikkert aldrig havde hørt om for 4 uger siden - det fatter jeg ik. På den baggrund er 27 mio grinagtigt. (og ja, jeg ved at der er forskel på når en klub åbenlyst vil sælge og når en klub modsat ik vil sælge - det ændre bare ik på at jeg så absolut ik jubler over et salg af Higuaín til 27 mio!).
Siempre Madrid skrev: Higuain skal selvfølgelig væk - praktisk talt for enhver pris. Man skal ikke komme to år i træk og bede om at komme væk. Der er grænser for hvor ynkeligt det kan blive.
Var det ikke bare rygter at han gerne ville væk sidste år? Jeg har aldrig hørt ham sige noget i den stil.
Det grænser op til idioti at kalde ham ineffektiv.
Statistikker fortæller jo ikke alt, han har flere gange scoret 2-3 gange i en kamp på lige så mange chancer, for så at brænde 5 direktører i den næste. Der gik så vidt jeg husker flere sæsoner før han fik scoret i CL, og med en skarpere angriber havde vi ekspederet i hvert fald Lyon og Dortmund ud, to smertefulde exits.
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
JesperA skrev: Higuaín er skarp mod Mallorca, Getafe og Levante - men ikke mod Dortmund, Barca og Atletico..
Statistikker fortæller jo ikke alt, han har flere gange scoret 2-3 gange i en kamp på lige så mange chancer, for så at brænde 5 direktører i den næste. Der gik så vidt jeg husker flere sæsoner før han fik scoret i CL, og med en skarpere angriber havde vi ekspederet i hvert fald Lyon og Dortmund ud, to smertefulde exits.
Ja ja - baaaaaare vi havde haft en Benzema!!!
Benzema har ligeledes været skuffende, men han udrettede at score og assistere på 10 minutter mod Dortmund da det gjaldt. Jeg mener desuden at Benzema passer bedre ind i den spillestil Ancelotti har sagt man vil spille. Benzema er en bedre angriber på et boldstærkt og boldbesiddende hold, hvor Higuaín passer bedre til Mourinho-stilen med hurtige og direkte angreb. Jeg kan godt lide Higuaín, men han har ikke præsteret stabilt nok, eller i de store kampe. Jeg ser bedre muligheder med Karim på fremtidens Real Madrid-hold.Siempre fiel skrev:
JesperA skrev: Higuaín er skarp mod Mallorca, Getafe og Levante - men ikke mod Dortmund, Barca og Atletico..
Ja ja - baaaaaare vi havde haft en Benzema!!!
- Real Madrid
-
- Platin bruger
-
Bayern: Gomez
Dortmund: Schieber
Man City: Dzeko
Man United: Chicharito
Chelsea: Ba
Tottenham: Adebayor
Arsenal: Giroud
Juventus: Vučinić
AC Milan: Pazzini
Napoli: Pandev
Inter Milan: Milito
Paris SG: Gameiro
Barcelona: Villa
Egentlig lidt absurd, at vi kan brokke os over at have europa's - måske - bedste 2.valg på angrebsposten. I samtlige topklubber i Europa er der et klart førstevalg, jeg mener konkurrence er sund, men at købe Cavani, Suarez, Ibrahimovic you name it vil være komplet idioti.
No solo soy perfecto, también soy Madridista
Real Madrid skrev: 2.valg i de europæiske storklubber:
Bayern: Gomez
Dortmund: Schieber
Man City: Dzeko
Man United: Chicharito
Chelsea: Ba
Tottenham: Adebayor
Arsenal: Giroud
Juventus: Vučinić
AC Milan: Pazzini
Napoli: Pandev
Inter Milan: Milito
Paris SG: Gameiro
Barcelona: Villa
Egentlig lidt absurd, at vi kan brokke os over at have europa's - måske - bedste 2.valg på angrebsposten. I samtlige topklubber i Europa er der et klart førstevalg, jeg mener konkurrence er sund, men at købe Cavani, Suarez, Ibrahimovic you name it vil være komplet idioti.
Til gengæld er der også flere af disse klubber der har en bedre førsteangriber end Real Madrid, så jeg synes ikke helt den sammenligning er aktuel i denne diskussion. Real Madrid er verdens største klub og skal ikke sammenligne sig med Milan, Arsenal, Tottenham osv. Hvis man køber Zlatan, Cavani eller Suarez vil det jo ikke være som andetvalg...