Bliver Higuaín i Madrid?
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
Sebberg skrev: Hold nu op med alt det romantiske pladder. Jeg har også beundret Higuain, og han har scoret nogle ekstremt vigtige mål for Real. Men der stopper min eufori også.
Han havde én sæson hvor han scorede nogle flotte mål på egen hånd, men efter hans rygskade er det gået ned ad bakke. Jeg er dybt seriøs, når jeg skriver at jeg ikke kan huske hvornår Higuain (vel og mærke frontangriber i Real Madrid) har været en faktor i en stor kamp. Om hvad enten det er Clasicó eller CL mod United eller Dortmund, så er han decideret usynligt.
At han så er en loyal og elsket spiller, er det der gør det svært. Det burde dog ikke berettige til, ikke at være realistisk.
Nu fik han i sidste sæson lidt flere chancer, men ellers har han jo sjældent fået lov til at spille de store kampe under Mourinho - i Mous første 2 sæsoner var det jo Benzema der startede hver gang ligegyldigt hvor skidt han ellers gjorde det. Så er det sandt at Higuaín sidste sæson ik greb chancen når han fik den og spillede på ligeså lavt niveau som hele resten af holdet - husker dog godt nok et oplæg til den afgørende scoring på udebane mod United, så helt usynlig har han vel ik været. Men det lyder self bedre at opstille det på dén måde :-)
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Har valgt at takke af på forum!
- Redondo
- Gæst
-
smølf skrev: Ineffektiv?
Alvorligt talt Redondo, hvis du skal udtale dig på et forum som er drevet og besøgt af RM engagerede personer, ville det klæde dig at sætte dig lidt ind i tingene. Pipita er faktisk alt andet end ineffektiv, hvilket statistikkerne også ville fortælle dig, hvis du gad at søge lidt viden om det emne som du, tydeligvis uvidende, udtaler dig om.
Alvorligt talt, Smølf, og andre som mener at jeg ikke har sat mig ind i tingene.
Jeg mener nu selv at jeg har belæg for den udtalelse. Jeg har fulgt Real siden slut 90'erne, så jeg er godt med.
Jeg er også med på at Pipita lavede flere kasser i la liga i sidste sæson. Men nu er statestik ikke skide brugbar i lige den her snak. Jeg har, som mange andre også påpeger, lagt mærke til Pipitas mål i de "ligegyldige" hvor vi vinder stort, hvor han i de vigtige kampe er helt håbløs.
Han har lavet nogle flotte mål, bevares. Men han er ganske enkelt ikke kold nok når det virkelig gælder.
Hvis ikke man kan se det, så er det fordi man netop ikke følger med, men kun forholder sig til statistik!
Har valgt at takke af på forum!
- Redondo
- Gæst
-
Siempre fiel skrev:
asp3200 skrev: Higuain smutter = så bliver der styr på mål, for han har i lang tid været meget skidt kørende.
Med til din fantastiske analyse burde vel høre:
Benzema smutter = så bliver der styr på mål, for han har i lang tid været meget skidt kørende!
Lige modsat, for så bliver Benzema fast angriber, hans selvtillid vil voksne og det ved vi alle hans person kræver for at yde maksimum.
God analyse ikke.
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
asp3200 skrev:
Siempre fiel skrev:
asp3200 skrev: Higuain smutter = så bliver der styr på mål, for han har i lang tid været meget skidt kørende.
Med til din fantastiske analyse burde vel høre:
Benzema smutter = så bliver der styr på mål, for han har i lang tid været meget skidt kørende!
Lige modsat, for så bliver Benzema fast angriber, hans selvtillid vil voksne og det ved vi alle hans person kræver for at yde maksimum.
God analyse ikke.
Jo, meget imponerende - bortset fra jeg ik forstår hvorfor det så er modsat af det jeg har skrevet! Samme "analyse" ku vel nemt være brugt hvis man sparkede Benzema ud - ifølge din logik ville der vel oz komme styr på målene, da Benzema har været skidt kørende i næsten samtlige 4 år i klubben og Higuaín vel i samme grad ville nyde godt af at være førstevalg med dertilhørende selvtillid.
Men bortset fra at man imo mister den bedste af de 2 angribere, så tror jeg da du har ret i at Benzema ka risikere at blive bedre af at blive klart førstevalg - ligesom jeg er overbevist om at en Higuaín alene ville ha fået mere ud af det end de 2 fik når de sku deles om pladsen/tiden.
Du glemmer den vigtigste faktor når man snakker Benzema vs Higuain og det er Madrids flow i spillet som er ekstremt meget bedre med Benzema ift higuains uendelige offside fadæser.
Se det er sku en analyse der vil noget.
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
asp3200 skrev: Er ikke enig. Man kan sagtens diskutere at hvis den ene eller anden smuttede og dermed blev fast angriber begge ville få mere selvtillid og så få styr på mål/chancer.
Du glemmer den vigtigste faktor når man snakker Benzema vs Higuain og det er Madrids flow i spillet som er ekstremt meget bedre med Benzema ift higuains uendelige offside fadæser.
Se det er sku en analyse der vil noget.
Nej, jeg glemmer det ik for jeg er ganske enkelt uenig. Jeg synes ik jeg har set noget endegyldigt bevis på at vores flow eller spil generelt er bedre med Benzema på banen.
Enig i at Higuaín løb en del i off side især i den seneste sæson - tror måske det bunder i at han mangler tiltro til egen speed efter sin rygskade eller måske er det ganske enkelt bare hans timing som er blevet ringere. MEN, synes alligevel det er morsomt efter jeg i 4 år har kaldt ment at Benzema er MR. OFF SIDE. Jeg har i hvert fald ikke tidligere oplevet en Real Madrid-spiller som simpelthen virker til ik at fatte off side-reglen som tilfældet er med den kære Benzema. Jeg indrømmer at Higuaín lige netop i den seneste sæson vel nok var lige så slem på det punkt, men ellers er Benzema da ubestridt kongen af off side.
- Rubæk
- Gæst
-
Når man tager i betragtning at Ancelotti ikke har stået i spidsen for en eneste real madrid kamp endnu, så synes jeg det er en irrelevant pointe, især når ancelottis taktiske alsidighed allerede er rost af flere her på siden.asp3200 skrev: Du glemmer den vigtigste faktor når man snakker Benzema vs Higuain og det er Madrids flow i spillet som er ekstremt meget bedre med Benzema ift higuains uendelige offside fadæser.
Rubæk skrev:
Når man tager i betragtning at Ancelotti ikke har stået i spidsen for en eneste real madrid kamp endnu, så synes jeg det er en irrelevant pointe, især når ancelottis taktiske alsidighed allerede er rost af flere her på siden.asp3200 skrev: Du glemmer den vigtigste faktor når man snakker Benzema vs Higuain og det er Madrids flow i spillet som er ekstremt meget bedre med Benzema ift higuains uendelige offside fadæser.
Nu snakker vi jo også forrige sæson. Taget i betragtning.
Det synes jeg ihvertfald, og før det, så er han en bomber i en middelmådig klub, som i den grad er underlegen på landsholdet ift. Suarez.
Stik nu lige en finger i jorden, for han kan ende som så mange andre spillere, som tager springet til en storklub. Det er da imponerende det han indtil videre har haft gang i, og specielt taget i betragtning af, at der ikke er mange angribere i Italien, som har formået og scorer så mange mål over flere sæsoner, men som sagt, så er der stadig et kæmpe skridt fra Napoli til de 5 bedste klubber i verden.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.