Bliver Higuaín i Madrid?

13 år 3 uger siden #25 af El_Juan
Besvaret af El_Juan på emne Bliver Higuaín i Madrid?
Det er alligevel Cristiano Ronaldo der hovedsageligt scorer målene, så hvad gør det i sidste ende... Desto bedre, hvis der så er et par 9'ere, der hver især kan bidrage med 20+ per sæson. Eller 25-30, som i mesterskabssæsonen. Men det er meget at ønske det hver sæson. Det var ekstraordinært. Ikke mindst anført af Cristiano Ronaldo.

Det er i øvrigt fint, at man anfægter Benzema for heller ikke at score nok mål, men han bidrager til gengæld med flere assists, deltagelse i opspillet og en større arbejdsradio. Og så har han i øvrigt scoret flere mål end Higuaín i de seneste tre sæsoner i alle turneringer.

Higuaín skal søge andre græsgange. Han har aftjent sin værnepligt i Real Madrid. Al ære og respekt for det han har leveret. Men det er på tide, at hans tid i klubben slutter. Siempre Madrid er i øvrigt fuldstændig spot on med sin pointe.

Og hvorfor skal Real Madrid absolut have en ny boksspiller, hvis Higuaín forlader klubben. Nuvel, jeg havde gerne set Cavani i klubben, men det er ikke livsnødvendigt med en decideret frontangriber. Når - og ikke hvis - Bale kommer, så vil han ligeledes bidrage med en masse mål. Det er det vigtigste. Man skal erstatte Higuaín med en spiller, der ligeledes er garant for 15-20 mål; gerne flere. Så er snakken om første eller anden angriber egentlig ret ligegyldig. Der skal bare være tilstrækkelig med målscorere.

Jeg er selvfølgelig betænkelig ved, om Morata har 20+ mål i sig på højeste niveau. Endda blot 15-20. Derfor vil jeg selvfølgelig gerne have en ekstra offensivspiller (el. decideret angriber), i så fald, at Bale ikke kommer denne sommer. Morata eller Jesé kan selvfølgelig få chancen og overraske, men det vil jeg se, før jeg tror på. Og indtil da forbeholder jeg mig retten, til at tvivle gevaldigt på de to unge gutter.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 3 uger siden #26 af Hugol
Besvaret af Hugol på emne Bliver Higuaín i Madrid?

Siempre Madrid skrev: Higuain skal selvfølgelig væk - praktisk talt for enhver pris. Man skal ikke komme to år i træk og bede om at komme væk. Der er grænser for hvor ynkeligt det kan blive.

Jeg håber han bliver. Må sige at jeg helst ser det scenarie netop fordi det er omsonst at købe en ny angriber af samme kaliber. Higuain scorer rigeligt med mål, og under ny træner med nye offensive ideer kan det kun blive bedre. Chancen for at han bliver diskuterer jeg ikke.

Har valgt at takke af på forum!
Følgende bruger(e) sagde tak: NDR

13 år 3 uger siden #27 af JesperA
Besvaret af JesperA på emne Bliver Higuaín i Madrid?
Men er de nye idéer ikke at Real skal spille mere med bolden, og dermed rykke spillet længere frem på banen? Higuaíns spidskompetencer er dybdeløb og kontra-spil, hvilket der ikke bliver lige så meget af under Ancelotti, som Mourinho. Det forklarer vel også at Pipita var så fantastisk i Mourinhos mesterskabssæson. Benzemas kompetencer indbyder mere til hurtige kombinationer og spil i de små rum, hvilket jeg forventer bliver en vigtig del af Ancelottis offensive spillestil. Og Morata eller en type som Cavani kan så bidrage med lufttruslen, for en ekstra dimension, hvis man ønsker.

13 år 3 uger siden #28 af Hugol

JesperA skrev: Men er de nye idéer ikke at Real skal spille mere med bolden, og dermed rykke spillet længere frem på banen? Higuaíns spidskompetencer er dybdeløb og kontra-spil, hvilket der ikke bliver lige så meget af under Ancelotti, som Mourinho. Det forklarer vel også at Pipita var så fantastisk i Mourinhos mesterskabssæson. Benzemas kompetencer indbyder mere til hurtige kombinationer og spil i de små rum, hvilket jeg forventer bliver en vigtig del af Ancelottis offensive spillestil. Og Morata eller en type som Cavani kan så bidrage med lufttruslen, for en ekstra dimension, hvis man ønsker.

Hvis Higuain ville ha fået flere kampe fra start under Mourinho, så havde han haft end endnu bedre sæson. Higuain og Mou havde ikke det bedste samarbejde og der var også problemer mellem dem i nogle kampe. Bla Rayo-Real Madrid. Higuain har desuden vist masser af kvalitet under Capello, hvor både system og taktik ikke var kontra spil og dybdeløb. Han har langt mere end dette !

Sidste redigering: 13 år 3 uger siden ved Hugol.
Følgende bruger(e) sagde tak: Lars1991

13 år 3 uger siden #29 af Hugol
PS Higuain fik sammenlagt 19 kampe i spilletid under Mou i ligaen i vores mesterskabs sæson, hvilket jeg betragter som meget lidt.

13 år 3 uger siden #30 af JesperA
Jeg tror skam også sagtens man kan vinde mange kampe i ligaen og CL med Higuain, men jeg tror bare ikke han er den optimale løsning hvis man vil gå hele vejen. Udover at jeg ikke mener han passer så godt ind på et boldbesiddende hold, så har han tilsyneladende heller ikke længere lyst til at være i klubben, på trods af han er en af de tre anførere.

Under Capello spillede man med to angribere og langt flere indlæg end nu. Beckham, Robinho og Guti sørgede for at servicere Raúl og Ruud, så der faldt en del af til Higuaín, det samme ser man nok næppe fra Ronaldo og Bale/Di Maria. Desuden ved jeg ikke helt om jeg er enig i at han viste meget kvalitet, jeg synes han var hamrende uskarp og virkede malplaceret, hvilket jeg i øvrigt mener understøttes af at han blot scorede to gange, i 19 ligakampe, og slet ingen i øvrige turneringer. 9 i 34 sæsonen efter under Schuster, heller ikke videre imponerende, men han var selvfølgelig også ret ung dengang, jeg synes dog ikke han fungerede særlig godt i de systemer man benyttede.
Sidste redigering: 13 år 3 uger siden ved JesperA.

13 år 3 uger siden #31 af JesperA

Hugol skrev: PS Higuain fik sammenlagt 19 kampe i spilletid under Mou i ligaen i vores mesterskabs sæson, hvilket jeg betragter som meget lidt.

Det var i Capello-mesterskabssæsonen. I Mourinhos mesterskabssæson (11/12) scorede han 22 mål i 35 kampe, omend nogle af kampene var som indskifter.

• Emillo
  • Gæst
  • Gæst
13 år 3 uger siden #32 af Emillo
Besvaret af Emillo på emne Bliver Higuaín i Madrid?
Ifølge mig ville det være det mest fantastiske der ku ske denne sommer!
han var på vej til at finde hans tidligere niveau i sidste sæson og er sikker på at han i den nye sæson kommer til at bombe mål ind! og det håber jeg self blir i Madrid!
min ynglingsspiller og mit idol! håber virklig at han bliver! ville være alt for svært ikke at sku se ham bære den hvide trøje!

13 år 3 uger siden #33 af Hugol

JesperA skrev:

Hugol skrev: PS Higuain fik sammenlagt 19 kampe i spilletid under Mou i ligaen i vores mesterskabs sæson, hvilket jeg betragter som meget lidt.

Det var i Capello-mesterskabssæsonen. I Mourinhos mesterskabssæson (11/12) scorede han 22 mål i 35 kampe, omend nogle af kampene var som indskifter.

Ifølge LFP fik han 18 kampe fra start og 17 på bænken. 22 mål. 1710 liga minutter hvilket svarer til 19 hele kampe.

13 år 3 uger siden #34 af Daniel

13 år 3 uger siden #35 af JesperA

Hugol skrev:

JesperA skrev:

Ifølge LFP fik han 18 kampe fra start og 17 på bænken. 22 mål. 1710 liga minutter hvilket svarer til 19 hele kampe.

Ja okay så er jeg med på hvad du mente. Det er jo fine tal, men når målene kommer i bunker mod Mallorca, Getafe og Almeria så imponerer det mig ikke synderligt. Benzema har været langt skarpere i CL-kampene. Higuain har aldrig haft det let, men de gange han endelig har erobret pladsen foran Benzema har han bare heller ikke været god nok set over en længere periode. Han har alt for mange kriser i løbet af sæsonerne, og falder til tider fuldstændig ud af kampene. Benzema har gjort det godt i CL og mod Barcelona, og da Higuain vil væk er det jo naturligt at man ønsker at erstatte ham. Om man så i samme ombæring ønsker at hente en spiller der er i stand til permanent at degradere Benzema må tiden vise, men det har erfaringerne da vist at Higuain i hvert fald ikke har været, dog kan man også tilskrive dette hans ærgerlige skade, der kom i hans vel nok bedste periode overhovedet :(
Jeg synes dog ikke han har været den samme siden, og jeg er indstillet på at man sælger ham, det er bedst for alle parter. Han har ikke leveret, han vil væk, og Arsenal vil have ham. Det er vel ikke rigtig nogen hemmelighed, og de fleste af os er vel også indstillede på at han forlader os, så jeg synes det er lidt latterligt hvis Perez blokerer skiftet, men igen, så kan det jo være fordi hans tilsigtede emner enten er blevet for dyre, eller ikke er mulige at lokke til klubben.

Et typisk Perez-scenarie ville være at man køber Rooney 3 dage før vinduet lukker, og skyder Higuain af for det halve af hans værdi på sidste dag.

13 år 3 uger siden #36 af Hugol
Der er ingen tvivl om at Higuain har haft dårlige perioder. Spørgsmålet er blot hvad det kan skyldes, og glem ej at under Pellegrini scorede Higuain også 22 mål hvor kontra løb og dybdeløb heller ikke var hovedfokus fra trænerens side.

Leveret af Kunena Forum