Bliver Higuaín i Madrid?
- CristianoRonaldo
- Gæst
-
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Dios skrev: Er det ikke lidt synd for de andre og kalde Cavani for en verdensklasse angriber?. Skal han nu ikke lige komme til en topklub, og præstere for den klub, før han kan komme i kategori med de andre top top angribere?.
Det synes jeg ihvertfald, og før det, så er han en bomber i en middelmådig klub, som i den grad er underlegen på landsholdet ift. Suarez.
Det synes jeg er lidt synd for Cavani. Hvis han ikke kan betegnes som værende en verdensklasse angriber, så er der ikke mange der kan. Han spiller og præsterer vel for en endnu bedre klub end f.eks. Suarez og Falcao. Ikke større klub, men en bedre præsterende klub. Så er det også ligeved, at Zlatan ikke er en angriber af højeste karat.
Hvis man skal have bombet massevis af mål ind for en top 5 klub i verden, så er det vel kun Van Persie og Gomez, der reelt er verdensklasse angribere…
No soy sólo perfecto, soy Madridista también
- Real Madrid
-
- Platin bruger
-
Dios skrev: Er det ikke lidt synd for de andre og kalde Cavani for en verdensklasse angriber?. Skal han nu ikke lige komme til en topklub, og præstere for den klub, før han kan komme i kategori med de andre top top angribere?.
Det synes jeg ihvertfald, og før det, så er han en bomber i en middelmådig klub, som i den grad er underlegen på landsholdet ift. Suarez.
Stik nu lige en finger i jorden, for han kan ende som så mange andre spillere, som tager springet til en storklub. Det er da imponerende det han indtil videre har haft gang i, og specielt taget i betragtning af, at der ikke er mange angribere i Italien, som har formået og scorer så mange mål over flere sæsoner, men som sagt, så er der stadig et kæmpe skridt fra Napoli til de 5 bedste klubber i verden.
Cavani ER en verdensklasse angriber, det kan der da ikke være to forskellige meninger om??
I hans tre sæsoner i Napoli:
10/11: Napoli placering - 3. Cavani 26 ligamål, nummer to på topscorerlisten. 7 mål i europæisk sammenhæng. 33 sæsonmål.
11/12: Napoli placering - 5. Cavani 23 ligamål, nummer tre på topscorerlisten. 5 mål i europæisk sammenhæng. 33 sæsonmål.
12/13: Napoli placering - 2. Cavani 29 ligamål, nummer 1 på topscorerlisten. 7 mål i europæisk sammenhæng. 38 sæsonmål.
Vi snakker om en top tre klub i Italien. Skridtet derfra til en topklub i England, mener jeg ikke, er så massivt, som du gør det til. Han har trods alt også vist i europæisk sammenhæng, at han kan præstere. Men det vil altså betyde, at Suarez, Falcao, og kan sikkert finde et par stykker til, ikke er verdens klasse angriber, da de ikke spiller i top fem klubber i Europa?
Nu er jeg selv Napoli sympatisør, men at du kalder Napoli en middelmådig klub?
Jeg græmmes. Plejer ellers at være enig i de fleste ting du siger, men kan du så få den finger op ad jorden igen ;)
No solo soy perfecto, también soy Madridista
Jaken skrev:
Det synes jeg er lidt synd for Cavani. Hvis han ikke kan betegnes som værende en verdensklasse angriber, så er der ikke mange der kan. Han spiller og præsterer vel for en endnu bedre klub end f.eks. Suarez og Falcao. Ikke større klub, men en bedre præsterende klub. Så er det også ligeved, at Zlatan ikke er en angriber af højeste karat.
Hvis man skal have bombet massevis af mål ind for en top 5 klub i verden, så er det vel kun Van Persie og Gomez, der reelt er verdensklasse angribere…
Præcis der er ikke mange som kan. Det er lidt ligesom med Ronaldo og Messi, der er ikke mange, hvis overhovedet nogen, som jeg ikke mener, som er på deres niveau. Zlatan og El Kun og Persie er i særklasse hvis du spørger mig.
Alle andre er niveauet under, og faktisk er det nok mere en definition på verdensklasse. Jeg mener absolut bare ikke, at man kan være verdensklasse, hvis man ikke spiller for en verdensklasse klub, medmindre man som Totti og De Rossi vælger som de gør. Og meget siger mig, at Falcao, Suarez, Cavani etc. ikke tænker sådan.
Zlatan skal med, fordi han har klassen, og over de seneste mange mange år har bevist det hvergang. Er man uprøvet på højeste niveau, så er det i mine øjne svært og blive betragtet som en derefter.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Cavani ER en verdensklasse angriber, det kan der da ikke være to forskellige meninger om??
10/11: Napoli placering - 3. Cavani 26 ligamål, nummer to på topscorerlisten. 7 mål i europæisk sammenhæng. 33 sæsonmål.
11/12: Napoli placering - 5. Cavani 23 ligamål, nummer tre på topscorerlisten. 5 mål i europæisk sammenhæng. 33 sæsonmål.
12/13: Napoli placering - 2. Cavani 29 ligamål, nummer 1 på topscorerlisten. 7 mål i europæisk sammenhæng. 38 sæsonmål.
Vi snakker om en top tre klub i Italien. Skridtet derfra til en topklub i England, mener jeg ikke, er så massivt, som du gør det til. Han har trods alt også vist i europæisk sammenhæng, at han kan præstere. Men det vil altså betyde, at Suarez, Falcao, og kan sikkert finde et par stykker til, ikke er verdens klasse angriber, da de ikke spiller i top fem klubber i Europa?
Jeg græmmes. Plejer ellers at være enig i de fleste ting du siger, men kan du så få den finger op ad jorden igen ;)
Der kan være 3 meninger, hvis vi ønsker det :D
Som sagt, så er jeg helt enig i, at Cavani har præsteret i Napoli. Ingen om det. Men hvor vil du mene Higuain står ift. Cavani? Higuain har nogenlunde samme statestikker i Real Madrid, men flertallet mener ikke han er god nok, så er kan han vel ikke betegnes som en verdensklassespiller, eller hvordan? Kan han ikke i mine øjne ihvertfald.
Nu synes jeg ikke man kan tale Napoli's 3. plads op, for det er en liga som har styrtdykket, og set med objektive øjne, hvor meget succes har Napoli så haft de sidste 20 år?.
Læs evt. også mit indlæg til Jaken, for der kommer jeg ind på nogle ting, som du også efterspørger :).
Fingeren kommer først op, hvis Cavani skifter til Real, så bliver langefingeren løftet :D
- Real Madrid
-
- Platin bruger
-
Dios skrev: Real Madrid skrev:
Som sagt, så er jeg helt enig i, at Cavani har præsteret i Napoli. Ingen om det. Men hvor vil du mene Higuain står ift. Cavani? Higuain har nogenlunde samme statestikker i Real Madrid, men flertallet mener ikke han er god nok, så er kan han vel ikke betegnes som en verdensklassespiller, eller hvordan? Kan han ikke i mine øjne ihvertfald.
Nu synes jeg ikke man kan tale Napoli's 3. plads op, for det er en liga som har styrtdykket, og set med objektive øjne, hvor meget succes har Napoli så haft de sidste 20 år?.
Læs evt. også mit indlæg til Jaken, for der kommer jeg ind på nogle ting, som du også efterspørger :).
Fingeren kommer først op, hvis Cavani skifter til Real, så bliver langefingeren løftet :D
Jeg har lige læst dit indlæg til Jaken igennem, og forskellen ligger i selve definitionen af, hvad det vil sige at være en verdensklasse angriber :)
Higuain har - målmæssigt - intet vist i europæisk sammenhæng, noget jeg vægter højt i min definition af en verdensklasse angriber. Derudover, så er jeg lidt forbavset over, at du har Agüero på listen, der jo ikke ligefrem er en målmaskine.
No solo soy perfecto, también soy Madridista
Dios skrev:
Jaken skrev:
Præcis der er ikke mange som kan. Det er lidt ligesom med Ronaldo og Messi, der er ikke mange, hvis overhovedet nogen, som jeg ikke mener, som er på deres niveau. Zlatan og El Kun og Persie er i særklasse hvis du spørger mig.
Alle andre er niveauet under, og faktisk er det nok mere en definition på verdensklasse. Jeg mener absolut bare ikke, at man kan være verdensklasse, hvis man ikke spiller for en verdensklasse klub, medmindre man som Totti og De Rossi vælger som de gør. Og meget siger mig, at Falcao, Suarez, Cavani etc. ikke tænker sådan.
Zlatan skal med, fordi han har klassen, og over de seneste mange mange år har bevist det hvergang. Er man uprøvet på højeste niveau, så er det i mine øjne svært og blive betragtet som en derefter.
Fortæl mig hvad der gør Kun Aguero til angriber i særklasse, og ikke en i særklasse overvurderet angriber som falder igennem? Den mand præsterede da slet ikke i sidste sæson, og jeg er ekstatisk over han ikke skal til Madrid!
- Rubæk
- Gæst
-
Nu er jeg på ingen måde uenig i observationen, jeg synes bare den er meget lidt relevant på nuværende tidspunkt.asp3200 skrev:
Rubæk skrev:
Når man tager i betragtning at Ancelotti ikke har stået i spidsen for en eneste real madrid kamp endnu, så synes jeg det er en irrelevant pointe, især når ancelottis taktiske alsidighed allerede er rost af flere her på siden.asp3200 skrev: Du glemmer den vigtigste faktor når man snakker Benzema vs Higuain og det er Madrids flow i spillet som er ekstremt meget bedre med Benzema ift higuains uendelige offside fadæser.
Nu snakker vi jo også forrige sæson. Taget i betragtning.
Du er immervæk godt i gang med dine modsigelser og dit hypotetiske og usaglige vås.
Cavani har lavet 0,75 mål i snit per kamp sin tid i Napoli. I alle turneringer. Alligevel mener du, at han ikke ville kunne præstere på et "tophold". I sin tid i Atlético lavede Agüero end ikke 0,50 mål i snit per kamp. Lige knap 0,50 i Man. City. Midt i al dit hypotetiske vås, hvordan skulle Agüero så f.eks. kunne præstere det samme i en "mindre" klub som Napoli?
Tallene taler for sig selv. Cavani har præsteret et imponerende antal mål for en - efter din mening - mindre klub, omringet af mindre gode spillere, end det f.eks. ville have været tilfældet i en "topklub".
Din argumentation er helt ude i hampen. Eller rettere manglen på samme. Hvordan du tolker og definerer hvilke angribere og hvilke klubber der er verdensklasse eller topklubber. Rent faktisk formår du overhovedet ikke at bidrage med nogen form for saglig argumentation. Det er din subjektive holdning, bygget på hypotetiske antagelser.
Faktum er, at spillere som Falcao og Cavani har præsteret bedre tal (omregnet i snit) for - på papiret - mindre klubber, end f.eks. Agüero og Van Persie, så ud fra hvilke parametre er det lige du bedømmer, hvem der og ikke er verdensklasse, udover din egen subjektive holding til hvem der og ikke er.
Så man kan ikke være en verdensklasse spiller, med mindre man spiller for en verdensklasse klub. Det er dit... "argument"... jøsses...
Real Madrid skrev:
Jeg har lige læst dit indlæg til Jaken igennem, og forskellen ligger i selve definitionen af, hvad det vil sige at være en verdensklasse angriber :)
Higuain har - målmæssigt - intet vist i europæisk sammenhæng, noget jeg vægter højt i min definition af en verdensklasse angriber. Derudover, så er jeg lidt forbavset over, at du har Agüero på listen, der jo ikke ligefrem er en målmaskine.
Enig :)
Er faktisk også selv forbavset over jeg skrev El Kun :) En angriber skal scorer mål, men i moderne fodbold skal han også langt mere end det, og der er El Kun fantastisk. Faktisk også derfor Benzema er min klart foretrukne angriber i verden.
Zlatan er jo heller ikke en målmaskine, men en fantastisk komplet angriber.
Dios skrev: Præcis der er ikke mange som kan. Det er lidt ligesom med Ronaldo og Messi, der er ikke mange, hvis overhovedet nogen, som jeg ikke mener, som er på deres niveau. Zlatan og El Kun og Persie er i særklasse hvis du spørger mig.
Ja, det er selvfølgelig svært at sige noget til, da det er din egen fortolkning af begrebet verdensklasse. Det er jo også fint nok, jeg må bare erkende, at jeg er en mere hyppig bruger af begrebet ;)
I mine øjne, kan antallet af angribere i absolut særklasse begrænses til 3: Cavani, Falcao og Zlatan. For mig, er de eneste kriterier en angriber skal opfylde for at være i verdensklasse; at han skal spille i en af de bedste ligaer i verden og skal have bevist sit værd i en længere periode. De kriterier opfylder Cavani. Serie A er nemlig, modsat La Liga, en liga i fremgang.
Hvis vi udelukker Messi og Cristiano, så er de spillere der jævnligt har scoret mål i de seneste år: Falcao, Zlatan, Lewandowski, Gomez, Cavani, Di Natale, Van Persie, Suarez, Higuain, Benzema, Rooney, Aguero, Soldado og Negredo. Her ser jeg Cavani slå alle, på nær måske de 2 førstnævnte. Lad mig uddybe:
Hvis vi skal følge argumentationen om, at mindre klubber er mindre værd, så slår han allerede dér Di Natale, Soldado og Negredo. Mht. mål og stabilitet slår han også Higuain, Benzema, Rooney og Aguero.
Suarez, Lewandowski og Gomez er ham også underlegen, når snakken falder på kontinuerlig målscoring. Suarez har kun haft ét år med mål i spandevis, hvor Lewandowski og Gomez "kun" har 2.
Det efterlader så Van Persie, Zlatan og Falcao. Af disse er Van Persie både ældre, har allerede færre målrige sæsoner og har endda været mindre fremtrædende i de europæiske turneringer. Falcao kan til gengæld præstere et målsnit og en stabilitet á la Cavani, men har end ikke haft muligheden for at vise sig i CL. Zlatan kan naturligvis også tale med når snakken falder på mål og stabilitet, men han har som bekendt, været notorisk dårlig i CL-sammenhæng.
Med alt det in mente, har jeg svært ved at finde de store minusser ved Cavani. Han har præsteret i de europæiske turneringer, hans niveau har været godt og stabilt, han er stadig ung og han præsterer jævnligt i en af de bedst præsterende klubber i Serie A, verdens 3. bedste liga og en liga i fremgang. At det så ikke har været for hverken Juve eller Milan, gør næppe den store forskel, det gør det tværtimod bare mere imponerende. Man kan heller ikke sætte en finger på Maradonas præstationer i sin Napoli-tid.
Den eneste årsag til, at jeg altid har været modstander af et Cavani indkøb, har været af de samme årsager som min modvillighed overfor et køb af Gareth Bale: Han er simpelthen alt for dyr og vi har i forvejen nogle spillere, jeg personligt gerne tør satse på.
Hver mand har selvfølgelig sin egen foretrukne angribertype, men ikke at kalde Cavani en verdensklasse angriber virker for mig, helt uforklarligt.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Du er immervæk godt i gang med dine modsigelser og dit hypotetiske og usaglige vås.
Cavani har lavet 0,75 mål i snit per kamp sin tid i Napoli. I alle turneringer. Alligevel mener du, at han ikke ville kunne præstere på et "tophold". I sin tid i Atlético lavede Agüero end ikke 0,50 mål i snit per kamp. Lige knap 0,50 i Man. City. Midt i al dit hypotetiske vås, hvordan skulle Agüero så f.eks. kunne præstere det samme i en "mindre" klub som Napoli?
Tallene taler for sig selv. Cavani har præsteret et imponerende antal mål for en - efter din mening - mindre klub, omringet af mindre gode spillere, end det f.eks. ville have været tilfældet i en "topklub".
Din argumentation er helt ude i hampen. Eller rettere manglen på samme. Hvordan du tolker og definerer hvilke angribere og hvilke klubber der er verdensklasse eller topklubber. Rent faktisk formår du overhovedet ikke at bidrage med nogen form for saglig argumentation. Det er din subjektive holdning, bygget på hypotetiske antagelser.
Faktum er, at spillere som Falcao og Cavani har præsteret bedre tal (omregnet i snit) for - på papiret - mindre klubber, end f.eks. Agüero og Van Persie, så ud fra hvilke parametre er det lige du bedømmer, hvem der og ikke er verdensklasse, udover din egen subjektive holding til hvem der og ikke er.
Så man kan ikke være en verdensklasse spiller, med mindre man spiller for en verdensklasse klub. Det er dit... "argument"... jøsses...
Du er mere end velkommen til og drage til et debat forum baseret på facts. Mange gange held og lykke med det, for sikke mange saglige debatter du kan få ;)
Nu når du skal nævne hvor usagligt det er, at jeg er hypotetisk i mit indlæg, så vil du udfra facts selvfølgelig, kunne sige, at Cavani udfra hans mål statestikker i Napoli vil få succes i en topklub? Ja, det er jo noget som er langt væk fra det hypotetiske hvis du spørger mig, eller?
Stop nu dig selv altså!.
Sjovt nok er Napoli ude efter vores reserve af en reserve, som vil være en forstærkning for dem, men alligevel er det upassende jeg kalder Napoli for en middelmådig klub? Kan du ikke selv se det?
Fck har også mange verdensklasse spillere. Undskyld jeg formulerede mig forkert. De er Danmarks mestre, og med i Cl, og halvdelen af spillerne vil være forstærkninger til de 4 bedste hold i Europa.