Florentino bør hjælpe Casillas
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
Ny Madridista.dk mener
"En spiller kan fastholde sin plads på landsholdet ved sidde på bænken i en hel sæson".
Ovenstående er et falsum i den mere kriminelle ende af skalaen, for naturligvis er det urealistisk at tro på, at landsholdsaktuelle-emner kan bibeholde en position i en eventuel VM-trup ved ikke at komme på banen.
Endnu mindre bliver muligheden, hvis spilleren samtidig er anfører på landsholdet, og yderligere teoretisk bliver det, hvis spilleren oven i købet bestrider den udsatte position som målmand.
Det er nok de færreste, der har misset det faktum, at Iker Casillas matcher profilen skitseret ovenfor – for efter det viste sig, at Ancelotti for anden kamp i træk satsede på Diego López, så gætter jeg på, at Casillas' agent har fået endog meget travlt med at afsøge markedet.
Ancelottis beslutning, så må det tolkes sådan, at Iker Casillas nu er permanent andetvalg i Madrid.
Og de færreste kan vel ligefrem opponere imod Ancelottis valg; Diego López har været fremragende igennem foråret og kan meget vel også gøre det langt bedre til træning. Som Morten Bruun rigtigt pointerede sidste weekend, så kan italieneren meget vel have truffet den beslutning, at Casillas skal slå López af. Problemet er blot, at det er hulens svært at gøre, hvis han ikke kommer på banen.
Jeg vil helt egoistisk set inderligt hade at opleve vores klubikon som målmand i en anden klub, men omvendt har jeg også fuld forståelse for Iker Casillas, hvis han ytrer ønske om at forlade Madrid. Husk på - i sådanne situationer må man agere uden hensynstagen til de der forbaskede følelser, der alligevel ikke er plads til i moderne topfodbold. Og her kræver det maksimalt en to-cifret IQ at gennemskue, at Casillas' optimale løsning kan vise sig at være at rejse.
Om den fremtidige arbejdsgiver så hedder Arsenal, Manchester City eller endda FC Barcelona må vi som madridistas lære at acceptere. Ancelotti har truffet et knivskarpt sportsligt valg, og Real Madrid bør som klub derfor også være sin opgave så voksen, at den sportslige ledelse står klar til at hjælpe en målmand på desperat jagt efter spilletid videre i karrieren.
Nuvel det kunne da være rart med to verdensklassemålmænd i truppen, men ærligt talt er det et luksusproblem, vi ikke kan tillade os at holde på, hvis, og jeg skal understrege mit hvis, at Iker Casillas ytrer det mindste ønske om at finde en ny klub.
Jeg håber, han bliver og tager kampen op, men omvendt forstår jeg godt, hvis vores legende ønsker at finde en ny arbejdsgiver, der kan love ham fast spilletid.
Transfervinduet lukker den 2. september, så tiden for den slags store beslutninger er knap.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Som Morten Bruun rigtigt pointerede sidste weekend, så kan italieneren meget vel have truffet den beslutning, at Casillas skal slå López af. Problemet er blot, at det er hulens svært at gøre, hvis han ikke kommer på banen.
Nej. Det er på ingen måde svært. De er på træningsbanen hver evig eneste dag. Og det er lige nøjagtig der, at Casillas først og fremmest skal vise, at han er klar. Men så længe Diego López matcher Casillas til fulde, så må Casillas i stedet erkende, at han skal arbejde endnu hårdere. Han skal ikke have noget foræret. Han skal gøre sig fortjent til at starte. Og kommer han ind igen og spiller, så skal han igen bevise, at han er god nok til at fastholde pladsen, mens Diego López må gøre en ekstra indsats.
Presset på dem begge er lige stort og forventningerne til, at de præsterer, er lige høje. Men lige nu er det Diego López der viser overskud. Og Casillas der må kæmpe det hårdere. Det kan hurtigt vende, så det bliver omvendt.
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Og lad os endelig få skilt fårene fra bukkene. Hvis (og jeg skriver: HVIS) Iker Casillas og Mesut Özil ikke kan tåle mosten, så ønsker jeg dem held og lykke i en anden klub og det kan kun gå for langsomt.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
- madrid2000
-
- Platin bruger
-
Angående Iker, så får han chancen mod Deportivo, så skal han bare spille en brandgod kamp og vinde pladsen tilbage.
- raul7=kongen
-
- Moderator
-
Tænk hvis det var Arbeloa. Sæt nu tingene i perspektiv.
Hele sagen bygger på underlige spekulationer, en usaglig insisteren på at Lopez står den ene verdenklassekamp efter den anden (i virkeligheden har han nok stået 5-10 af slagsen) og så alle disse principper om at der ikke må bevises blød-sød tillid overfor en spiller - Men at spilleren bare skal "mande sig op", selvom Casillas tilsyneladende ikke har en jordisk chance.
Hvorfor straffer en klub sig selv på denne måde?
Casillas er jo den bedste.
Hvor mange af jer har prøvet at spille fodbold? Og kan I give mig ret i, at målmanden er en vigtig styrmand? (Han har overblikket og luften til at råbe). Som jeg har påpeget før: Prøv at se hvordan Lopez styrer forsvaret i forhold til Iker...
Omkring Mesut Ozil.... Jeg begriber ikke, at nogen har det syn på sagen, som en del åbenbart har.
1 - Ozil spillede faktisk en god kamp, med de MEGET begrænsede ressourcer han havde.
2 - Hvis jeg var Ancelotti, havde jeg også skiftet Ozil ud med Casemiro, uanset om Ozil så havde scoret 5 mål!
3 - En spiller der gerne vil blive på banen, og føler at der er andre der bidrager med mindre end én selv, er ikke noget negativt. Det er til gengæld noget man ser, i næsten hver (hver anden) fodboldkamp, på det her plan. Intet dramatisk, efter min mening.
Har valgt at takke af på forum!
- The Legend
- Gæst
-
Hvis ikke de har tænkt sig at spille med Casillas som første målmand, skal de klart være okay med, at han vil væk - Arsenal ville være en fremragende klub for ham.
Siempre Madrid - det er godt nok noget være pis, som du skriver. Skal Casillas tage duellen op, men stadig bare blive pisset på? Han får ikke muligheden til kampe, og i kampen for Raul i torsdags fik han kun 1. første halvleg, dette var ikke en vigtig kamp, men derimod en kamp med venner, der skulle hylde Raul - Casillas kender nok Raul lidt bedre end Lopez - håbløst at tage Lopez ind der. Jeg vil gå så langt, at jeg stadig vil elske Casillas højt, selvom han så skulle skifte til Barcelona. Det der er sket i Casillas' situation er respektløs.
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
The Legend skrev: Casillas skal spille, han er Real Madrids anfører, og han er mindst lige så god på målet som Diego Lopez. Lopez har måske stået godt, men der er også kommet alt for mange chancer til modstander, Diego Lopez er ikke den leder som man har brug for på målet. Forsvaret har set ud til at mangle styrmanden på målet, og nu hvor Casillas ved, at der er en kompetent reserve, så skal han nok spille endnu bedre som første målmand.
Hvis ikke de har tænkt sig at spille med Casillas som første målmand, skal de klart være okay med, at han vil væk - Arsenal ville være en fremragende klub for ham.
Siempre Madrid - det er godt nok noget være pis, som du skriver. Skal Casillas tage duellen op, men stadig bare blive pisset på? Han får ikke muligheden til kampe, og i kampen for Raul i torsdags fik han kun 1. første halvleg, dette var ikke en vigtig kamp, men derimod en kamp med venner, der skulle hylde Raul - Casillas kender nok Raul lidt bedre end Lopez - håbløst at tage Lopez ind der. Jeg vil gå så langt, at jeg stadig vil elske Casillas højt, selvom han så skulle skifte til Barcelona. Det der er sket i Casillas' situation er respektløs.
Iker Casillas´ situation er ikke enestående. Med en trup på 25 mand vil der være 14 mand, som skal starte ude og heraf vil der være rigtig mange, som får meget lidt spilletid eller slet ingen. Eneste vej til startopstillingen er hårdt slid. Det må Iker Casillas indse også. Han skal ikke tildeles noget, fordi han i en periode har været suveræn.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Siempre Madrid skrev:
The Legend skrev: Casillas skal spille, han er Real Madrids anfører, og han er mindst lige så god på målet som Diego Lopez. Lopez har måske stået godt, men der er også kommet alt for mange chancer til modstander, Diego Lopez er ikke den leder som man har brug for på målet. Forsvaret har set ud til at mangle styrmanden på målet, og nu hvor Casillas ved, at der er en kompetent reserve, så skal han nok spille endnu bedre som første målmand.
Iker Casillas´ situation er ikke enestående. Med en trup på 25 mand vil der være 14 mand, som skal starte ude og heraf vil der være rigtig mange, som får meget lidt spilletid eller slet ingen. Eneste vej til startopstillingen er hårdt slid. Det må Iker Casillas indse også. Han skal ikke tildeles noget, fordi han i en periode har været suveræn.
Du må have det utrolig stramt i din hverdag med den stædighed ;) Netbank er jo heller ikke noget de gamle gider og tage til sig haha :D
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- The Legend
- Gæst
-
- rezamadridista
-
- Platin bruger
-
Hugol skrev: Ozil har vaeret pivringe i en meget lang periode.. Og Casillas maa acceptere at Diego goer det godt.
Ha ha.
- Ingen svæver på banen som Zizou!