Florentino bør hjælpe Casillas
- The Legend
- Gæst
-
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
The Legend skrev: Nårh ja, fordi der er ingen fra Real Madrid og Barcelona, der er ærlige omkring hinanden?
Det kan sagtens være, at Valdés mener det af hele sit hjerte, men han har bare ikke belæg for at udtale sig om Real Madrid-ting, men det har naturligvis aldrig afholdt en catalaner for at kæfte op.
Faktum er, at ingen af os to ved, hvad der præcis ligger til grund for, at først Mourinho og nu Ancelotti foretrækker Diego López. Vi har hver især vores grunde til at holde med den ene frem for den anden og hænger det op på nogle forudsætninger, hvor vi dybest set ikke ved, om de holder vand.
Jeg undrer mig bare over, at Carlo Ancelotti træffer den sværeste afgørelse af de to muligheder, nemlig at lade Iker Casillas forblive på bænken, hvor han kunne have sikret sig selv langt mere arbejdsro ved at lade Iker få pladsen i målet igen.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
- Real Madrid
-
- Platin bruger
-
Siempre Madrid skrev:
The Legend skrev: Nårh ja, fordi der er ingen fra Real Madrid og Barcelona, der er ærlige omkring hinanden?
Det kan sagtens være, at Valdés mener det af hele sit hjerte, men han har bare ikke belæg for at udtale sig om Real Madrid-ting, men det har naturligvis aldrig afholdt en catalaner for at kæfte op.
Faktum er, at ingen af os to ved, hvad der præcis ligger til grund for, at først Mourinho og nu Ancelotti foretrækker Diego López. Vi har hver især vores grunde til at holde med den ene frem for den anden og hænger det op på nogle forudsætninger, hvor vi dybest set ikke ved, om de holder vand.
Jeg undrer mig bare over, at Carlo Ancelotti træffer den sværeste afgørelse af de to muligheder, nemlig at lade Iker Casillas forblive på bænken, hvor han kunne have sikret sig selv langt mere arbejdsro ved at lade Iker få pladsen i målet igen.
Den havde jeg ikke set komme, ikke fra dig. :)
Hirakiet må være som følger:
1. Real Madrid
2. Træneren
3. Spillerne
Jeg vil mene, det havde vist svaghedstegn hos Ancelotti, hvis han havde sat Iker på mål. Ancelotti har ment, Lopez er en bedre spiller, og taget konsekvensen af dette. Ancelotti har, modsat os, muligheden for at nærstudere spillerne dag efter dag efter dag. Derfor er det også fuldstændig absurd, at man kan kritisere ham for at bruge Lopez fremfor Casillas. Derudover så er målmandsposten en atypisk plads, da man modsat andre pladser ikke spiller sig på, men spiller sig af.
No solo soy perfecto, también soy Madridista
- rezamadridista
-
- Platin bruger
-
El_Juan skrev: Guillem Balague har en fin pointe:
I think Jose Mourinho took a football decision on Casillas. He thought he needed more competition and he thought that Diego Lopez was training better. But he also made it a political decision, because it is with the influence of Casillas in the team and in the eyes of the fans. If Carlo Ancelotti does the same - remember Fabio Capello at one point would have preferred Diego Lopez - as a football decision, I think people will have to reassess the Casillas situation and think of it as a football one and not a political one anymore. What he have seen is that Diego Lopez does not do much wrong when he comes in. He has his weaknesses but his strengths as well - the same as Casillas. At the moment, they are very equal.
"they are very equal" = (almost) equal amount of playing time
Det stemmer overhovedet ikke med de spilleminutter Casillas har fået. Lad os lige bruge det vi har mellem ørene engang ik? Faktummet var og er stadig at Casillas ikke bliver brugt i kampene. Amen altså, han blev for fanden skiftet ud i Trofeo Bernabeu - det er absolut ikke fair.
Og til dem der har det let med at sige "Casillas skal bare kæmpe hårdere til træning". Okay, hvad er det lige han skal præcist skal gøre til træning?
Skal hans redninger være Lopez' overlegen? - svært at gøre, da Lopez ikke er ringe jo. Træning vil absolut ikke være nok, da de begge sikkert serverer pragt redninger.
Skal han være mere aktiv end Lopez? Også meget svært at gøre, da det er tydeligt at Lopez nok kæmper meget under træning, siden han er første valg. Derfor ville en hårdtarbejdende Casillas ikke gøre det store da der ikke ville være SÅ stor forskel imellem dem.
Det klogeste Ancelotti kunne have gjort ville være at give lige meget spilletid mellem Casillas og Lopez, da man ikke har en anelse om den forskel Casillas' rolle som naturlige leder og holdkaptajn kan gøre i forhold til Lopez' effekt på resten af holdet.
Og her må jeg sige at jeg sagtens kan kritisere Ancelotti, da han ikke givet chancen til Casillas. Det komiske er også at han siger han valgte Lopez pga små detaljer mod Betis. Små detaljer for mig betyder at det er en tæt kamp mellem Casillas og Lopez, men et kig på smilleminutter viser det omvendte.
- Ingen svæver på banen som Zizou!
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Real Madrid skrev:
Siempre Madrid skrev:
Den havde jeg ikke set komme, ikke fra dig. :)
Hirakiet må være som følger:
1. Real Madrid
2. Træneren
3. Spillerne
Jeg vil mene, det havde vist svaghedstegn hos Ancelotti, hvis han havde sat Iker på mål. Ancelotti har ment, Lopez er en bedre spiller, og taget konsekvensen af dette. Ancelotti har, modsat os, muligheden for at nærstudere spillerne dag efter dag efter dag. Derfor er det også fuldstændig absurd, at man kan kritisere ham for at bruge Lopez fremfor Casillas. Derudover så er målmandsposten en atypisk plads, da man modsat andre pladser ikke spiller sig på, men spiller sig af.
OK, den har jeg måske formuleret forkert, det kan jeg godt se. Min undren går på, at Carlo Ancelotti må se noget, som også Mourinho så, men som Casillas-tilhængerne vælger at lukke øjnene for, nemlig at Diego López i et samlet perspektiv gør det bedre end Iker Casillas.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Hvis jeg skal se objektivt på tingene, som jeg egentlig synes jeg gør, så er det ufattelig svært og vurdere Casillas i Real trøjen denne sæson, så derfor ville jeg tage hans landskampe med ind i billedet, selvom det selvfølgelig hører med til sidste sæson.
Min mening om Lopez er klar. Han har gjort det overraskende godt, og er glad for han er i klubben igen. Men det er bare ligesom med Coentrao og Marcelo. Der mangler bare noget, og det lader til folk er gået imod Casillas, og glemmer hvor mange gange Lopez egentlig har set shaky ud.
Senest imod Betis, og derfor synes jeg klart Casillas skulle have chancen fra start af imod Granada. Han gjorde det dog til perfektion Lopez, men hvornår skal man så give konkurrenten chancen? Jeg synes det er tåbeligt og snakke om træning.
For det første aner vi intet om det, og for det andet, så kan det ikke blive mere klart, at uanset hvor godt Kaká gør det til træning, så får han aldrig Ronaldo's plads, selvom Kaká måske overstråler Ronaldo til hver træning.
Det er til kampene fårene bliver skilt fra bukkene. Dertil skal det så siges, at det selvfølgelig kræver hård og seriøs træning. Det er nemlig som brugeren Real Madrid siger, så spiller man sig ikke på holdet, men af holdet. Og selvom Lopez ikke decideret har spillet sig af holdet, så kunne det sagtens gøres bedre, og faktisk meget bedre, hvis vi alligevel tager et kig på hvad Casillas har præsteret før.
Casillas skal have chancen når Lopez laver den mindste fejl og omvendt. Det er på den måde man ødelægger 2 spilleres psyke, men det er den eneste fair måde IMO. Derfor er jeg dog også kæmpe fortaler for der ikke er plads til både Lopez og Casillas!
Når alt det er sagt, så har jeg aldrig og kommer nok heller aldrig til og synes Lopez er god nok til Real Madrid. Der mangler noget exceptionelt fra hans side af.
For og svarer på mit eget spørgsmål, så synes jeg nemlig ikke der har været den store forskel på Casillas og Lopez. Så derfor er det mig uforstående, at folk synes der er så stor forskel på dem.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
rezamadridista skrev:
El_Juan skrev: Guillem Balague har en fin pointe:
I think Jose Mourinho took a football decision on Casillas. He thought he needed more competition and he thought that Diego Lopez was training better. But he also made it a political decision, because it is with the influence of Casillas in the team and in the eyes of the fans. If Carlo Ancelotti does the same - remember Fabio Capello at one point would have preferred Diego Lopez - as a football decision, I think people will have to reassess the Casillas situation and think of it as a football one and not a political one anymore. What he have seen is that Diego Lopez does not do much wrong when he comes in. He has his weaknesses but his strengths as well - the same as Casillas. At the moment, they are very equal.
"they are very equal" = (almost) equal amount of playing time
Det stemmer overhovedet ikke med de spilleminutter Casillas har fået. Lad os lige bruge det vi har mellem ørene engang ik? Faktummet var og er stadig at Casillas ikke bliver brugt i kampene. Amen altså, han blev for fanden skiftet ud i Trofeo Bernabeu - det er absolut ikke fair.
Og til dem der har det let med at sige "Casillas skal bare kæmpe hårdere til træning". Okay, hvad er det lige han skal præcist skal gøre til træning?
Skal hans redninger være Lopez' overlegen? - svært at gøre, da Lopez ikke er ringe jo. Træning vil absolut ikke være nok, da de begge sikkert serverer pragt redninger.
Skal han være mere aktiv end Lopez? Også meget svært at gøre, da det er tydeligt at Lopez nok kæmper meget under træning, siden han er første valg. Derfor ville en hårdtarbejdende Casillas ikke gøre det store da der ikke ville være SÅ stor forskel imellem dem.
Det klogeste Ancelotti kunne have gjort ville være at give lige meget spilletid mellem Casillas og Lopez, da man ikke har en anelse om den forskel Casillas' rolle som naturlige leder og holdkaptajn kan gøre i forhold til Lopez' effekt på resten af holdet.
Og her må jeg sige at jeg sagtens kan kritisere Ancelotti, da han ikke givet chancen til Casillas. Det komiske er også at han siger han valgte Lopez pga små detaljer mod Betis. Små detaljer for mig betyder at det er en tæt kamp mellem Casillas og Lopez, men et kig på smilleminutter viser det omvendte.
Det er godt nok noget af et langskud på noget du har misforstået.
Læs lige det hele sin kontekst, før du drager en forhastet konklusion:
What he have seen is that Diego Lopez does not do much wrong when he comes in. He has his weaknesses but his strengths as well - the same as Casillas. At the moment, they are very equal.
Ellers kan du vel nok ikke ramme mere ved siden af. Og din logik er ikke lige til at følge. Læs nu lige det Balague skrev i sin egentlige kontekst. For dig er det åbenlyst en politisk beslutning og ikke en sportslig, hvis din holdning er at Ancelotti bare skal sætte Casillas på banen fordi han er Casillas. Og tilsidesætte det sportslige.
Læs mit første indlæg - og det første indlæg - til denne tråd, såvel som mit indlæg, hvor jeg citerer Balague. Der er simpelthen hen for mange, der helt og aldeles mister situationsfornemmelsen i forhold til denne debat. Det må være folk der nærer store følelser til Iker. Større end til klubben. Hverken dig eller Dios formår at være bare det mindste objektive.
"Jeg tror alle kender min holdning til sagen, men vil egentlig godt hører folk som "støtter" Lopez, om de synes der har været et niveauforskel på Lopez og Casillas efter Casillas kom tilbage fra sin skade?"
Hvad er det for noget nonsens. Støtter López? Helt ærlig. Man støtter vel klubben og dem der nu engang spiller. Dem der ikke spiller skal gøre sig fortjent til det og de må arbejde det hårdere på træningsbanen. Længere er den ikke. Læs nyheden om hvad Arbeloa sagde efter kampen og få det ind i hovedet. Det handler ikke om San fucking Iker, men om klubben. Verden drejer ikke rundt om Iker Casillas. Og han er ikke større end klubben.
Og til dig Dios (ang. de to målmænds nuværende niveau (det er fuldstændigt ligegyldig med tidligere)):
What he have seen is that Diego Lopez does not do much wrong when he comes in. He has his weaknesses but his strengths as well - the same as Casillas. At the moment, they are very equal.
- raul7=kongen
-
- Moderator
-
Mourinho havde åbenlyst mange årsager til sit valg - ikke kun sportslige - men Ancelotti må også have nogen. Han må have set noget til træning, hørt noget fra Casillas eller lignende, som vi andre ikke gør.
Det er lidt spøjst, at det nærmest virker som om de fleste tror Ancelotti er vågnet op sidste fredag og har tænkt 'Lopez skal stå på mål, fansene skal fanme ikke bestemme over mit hold.' Mon dog det er tilfældet.
Det har ikke nogen betydning, hvem der står på mål, men derimod det logo pågældende bærer. Det vigtige er at Madridismoen står sammen. Vi støtter enhver, som spiller. Madridismoen bør gøre det samme.
... så er jeg sikker på, at domænet www.saniker.dk er ledigt og en mere passende side :-)
Man vinder ikke fodboldkampe på tidligere bedrifter. Det handler om det nuværende niveau. Det handler om i dag og i morgen. Ikke om i går.
Siempre Madrid skrev: [
Hvis ikke Iker Casillas havde haft sin anciennitet at hænge sit anførerbind på, var han aldrig blevet førsteanfører, for der er ikke mere leder i ham end der er honning i en skrubtudse. Det er den beklagelige virkelighed.
Ej Siempre, nu er du bare hård for at være hård...
Hvornår er man en god anfører? Skal man brokke sig til dommeren og forsømme sine returløb som Cristiano? Skal man løbe hovedløst rundt på en fodboldbane uden at kende de almene fodboldregler som Benzema?
Eller skal man kende klubben ud og ind, besidde det store overblik over banen og spillet, forholde sig rolig selv i ophedet situationer og kommunikere med sine medspillere? Alt det sidstnævnte gør Iker. For mig at se er der kun 3 mulige anførerkandidater i Real Madrid: Alonso, Ramos og Casillas. Alonso er skadet og Ramos er stadig for utilregnelig og kort for hovedet - Iker's the man.
Iker ser aldrig åbenlys frustreret, irriteret eller uengageret ud ude på bænken, tværtimod. Han er indlevende og engageret, brokker sig aldrig offentligt over sin situation eller udviser nogen som helst form for frustation over denne, som eksempelvis Cristiano og Mesut gør... Det nærmeste nogen er kommet på, at få Iker til at fremstå negativ, irritabel og slukøret er ved at mundafløse et 2-sekunders moment under opvarmningen... Come on, er det virkeligt alt!
Iker husker også sine holdkammerater på at hylde fansene, selv efter dårlige præstationer, han dirigere sit forsvar, beroliger med -og modspillere under store skænderier inde på banen og er altid respektfuld uagtet modstanderen eller kampsituationen.
Kort sagt, han opfører sig eksemplarisk og er bestemt anførerbindet værdigt. Især når man tager denne absurde situation med i betragtningen. At du overhovedet kan sige andet, er dybt dybt rystende og urimeligt.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también
El_Juan skrev: Til dem der mangler situationsfornemmelse. Hvis man ikke forstår dette:
Det har ikke nogen betydning, hvem der står på mål, men derimod det logo pågældende bærer. Det vigtige er at Madridismoen står sammen. Vi støtter enhver, som spiller. Madridismoen bør gøre det samme.
... så er jeg sikker på, at domænet www.saniker.dk er ledigt og en mere passende side :-)
Man vinder ikke fodboldkampe på tidligere bedrifter. Det handler om det nuværende niveau. Det handler om i dag og i morgen. Ikke om i går.
Derfor synes jeg det ikke helt passer sammen med Coentrao-Marcelo situationen. Da Coentrao spillede flot da Marcelo var skadet og har gjort det indtil den sidste kamp han spillede. Alligevel så ser vi Marcelo blive valgt foran Coentrao. Det kan slf skyldes Coentraos utilfredshed. Når det er sagt, så foretrækker jeg selv Marcelos offensive stil, fremfor Coentraos halv defensive og halv offensive.
Til Lopez-Casillas har ikke så mange nye ting at tilføje, da stortset alt er blevet fremlagt. Jeg mener også den bedste målmand skal stå og jeg håber vitterligt, at vi fra den 2. september får Casillas tilbage mellem stængerne. Ellers så håber jeg for hans egen karriere, at han skifter til Arsenal enten via salg eller 1 års leje.
Lejen ville være perfekt, da Arsenal har brug for sådan en leder på holdet, der kan holde styr på deres forsvar og få Scezny (stavelse) til at lære noget af sig. I det år får Casillas bevist Real og Ancelotti at han er klar til at vende tilbage, ligesom han også for muligheden for at vise sin klasse til VM.
Alt lyder let, men bare det var lige så let gjort som sagt.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también.
Hvad er det for noget nonsens. Støtter López? Helt ærlig. Man støtter vel klubben og dem der nu engang spiller. Dem der ikke spiller skal gøre sig fortjent til det og de må arbejde det hårdere på træningsbanen. Længere er den ikke. Læs nyheden om hvad Arbeloa sagde efter kampen og få det ind i hovedet. Det handler ikke om San fucking Iker, men om klubben. Verden drejer ikke rundt om Iker Casillas. Og han er ikke større end klubben.
Og til dig Dios (ang. de to målmænds nuværende niveau (det er fuldstændigt ligegyldig med tidligere)):
Du lagde godt mærke til den noget anderledes måde jeg skrev støtte på ikke? Og hvis du bare havde fulgt lidt med herinde, så ville du også vide hvilke brugere jeg hentydede til. Der er nemlig brugerne, som er efter Casillas, og al det de mener han har gjort forkert, og ikke hvad Lopez har gjort godt.
Klubben er ikke mere værd end de spillere som repræsentere den. Og her mener jeg Casillas er helt igennem eksemplarisk, og har den udstråling Real Madrid også burde have. Real Madrid kunne ikke have fået en bedre anfører efter Raúl, og selvom Siempre taler i søvne, eller er på stoffer, så finder man ikke en bedre repræsentant for klubben end Casillas. Både på banen, men også udenfor banen!.
Som jeg tidligere har gjort klart op til flere gange nu, så er det absolut ikke kun dét, der taler for han skal have sin plads igen, men fordi Casillas rent faktisk har løftet sit niveau.
Du har selv linket til et citat, hvor der bliver sagt, at de er meget lige. Så kan ikke se hvorfor den ene målmand vinder titler, men den anden taber titler. Det er så modsigende, da begge er på niveau!
No solo soy perfecto, también soy Madridista.