Florentino bør hjælpe Casillas

12 år 11 måneder siden #49 af baggins

NDR skrev: Jeg tror at Casillas brændte fingerne overfor Ancellotti da han planlagde sin ferie på et tidspunkt hvor Ancellotti virkelig havde brug for ham. Når man som ny træner har fået til opgave at vinde CH og La Liga, så er det nødvendigt at sætte alle kræfter ind. Casillas blev overlegen væk og holdte fed ferie istedet for som næsten alle andre spillere og stille sig til rådighed til de kampe der blev spillet i Juli og August. Han har ikke vist intiativ nok til at ville spille sig ind igen på fast plads, og så er det iøvrigt ikke nemt at give Lopez kritik..hvorfor skulle han ikke spille, han er jo god, og så kan det jo være ligemeget om han har været i et par andre klubber også, inden han kom tilbage til Real Madrid.
Casillas har selv sat sig i den situation, da Lopez stillede sig til rådighed første dag Ancellotti trådte ind af døren, og hvem siger at Casillas er god mere??? I kan jo ikke se ham til træning, og Ancellotti vil vinde, det er det han får sin løn for, og så tagen man ingen chancer.

Jeg bliver utrolig harm over dit indlæg!
Hvorfor skal Casillas ikke holde ferie, som alle andre? Han er et menneske og har brug for at komme væk fra presset en gang imellem. Den eneste forskel på Lopez ' og Casillas' ferie er at Casillas var til Confederation Cup og derfor blev hans ferie rykket - ligesom Ramos', Arbeloas, Marcelos og alle andres der var med til cuppen ferier blev rykket. Casillas ferie var altså ikke længere en Lopez' ferie. Så hvis du dømmer ud fra det, så skal Nacho spille CB og Denis spille VB. Samtidig afbrød Casillas sin ferie for at være en af de første til at hilse på Ancelotti, da han er anføre for holdt og så det som en vigtig ting.

!Illa, Illa, Illa, Juanito Maravilla¡ !Hala Madrid¡!
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

12 år 11 måneder siden #50 af Dios
Besvaret af Dios på emne Florentino bør hjælpe Casillas
Rogoshin skrev:

At Målemands pladsen er anderledes end de andre, understreger da bare endnu mere, at sammenligningen ikke er helt korrekt. Og fordi Iker Casillas har noget at miste, skal han stadig være tålmodig. Det er jo netop i en sådan sitiuation, hvor han har noget at miste, at man kan se hvor hans følelser ligger. Det er så nemt at sige man er Real Madrid ind til hjertet, når alt går godt og man er fast mand. Det eneste man skal,er at agere modpol, i et par diskusioner med barca spillere om moral. Og så generelt have en henholdende og ikke konfronterende attityde, så virker man som en rolig og som en god repræsentant for klubben. Nej det er her, jeg håber han viser tålmodighed. Og viser at han er den utrolige tillid, som mange Real Madrid fans har til ham, værdig.
Iker Casillas har vel heller ikke alt at miste (det kommer lidt an på det tidspunkt man vælger at bruge som reference). Målemandsposten er ikke længere hans, så han kunne da passende kæmpe og vinde den. Her er vel også en del af problemet, da Iker Casillas intet har at miste efter manges mening. Målemands posten er allerede hans, inden bolden har trillet en omgang. For hvis der er en målemands position at spille om, så har Iker Casillas noget at vinde.

Hvis Iker Casillas skal erobre pladsen tilbage er det vel efter samme recept som Diego Lopez har gjort. Og vel også den samme recept han engang har fået udskrevet og brugt. Han har jo i hans yngre dage, erobret pladsen tilbage fra Cesar. Målemands positionen er anderledes, men der kæmpes stadig om pladsen.
Den goodwill der er på målemands pladsen, er jo også noget Iker Casillas har nydt godt af. Så det er vel meget rimiligt, at den også kan tilgode se andre end ham.

Det var jo ikke en sammenligning... Goddammit! Det var for og statuere et eksempel! Og ikke en sammenligning.

Casillas skal være egoistisk nu, og han kan nok godt vente til januar, og det håber jeg også han gør, men kan Barcelona snuppe ham, så håber jeg de gør det. Det er så lidt værdigt i mine øjne, og legendernes afsked taler for sig selv. I alle andre klubber der bliver legender respekteret, men bare ikke i Real Madrid.
Selvom det som sådan ikke betyder Casillas skal være sikret sin plads, tværtimod faktisk, men vi som klub og fans skylder ham så meget, og måden mange folk takler det på er brækkende klamt! Så kan de hate over ham når han igen er verdens bedste målmand, men bare i Barcelona.

Mener du da selv Casillas er blevet respekteret? Hvis du ikke gør, hvordan kan du så tillade dig og kræve respekt fra hans side af?

Så Casillas skal sidde og vente på Lopez får en grim skade? Og samtidig krydse fingre for, at vi får en træner som ikke kan lide Lopez krøller i nakken, så Lopez dermed ikke kan få en fair chance, men bare bliver henvist til bænken? Det er den gyldne mulighed Casillas skal sidde og vente på? For det var den omvendte scenarie.

Skal vi ikke være enige om, at Lopez på ingen måder har optjent den goodwill, som Casillas har? Lopez har stået godt, men langtfra verdensklasse. Han har lavet betydelige fejl, som alle lukker øjnene for, hvor Casillas, ja tænk man egentlig skal remse hans meritter op.

Casillas skylder ikke klubben noget som helst. For chancer er tydeligvis ikke noget man får i Real Madrid.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, Gotten, Vildfaren, MMM

• Raúl 7
  • Gæst
  • Gæst
12 år 11 måneder siden #51 af Raúl 7
Besvaret af Raúl 7 på emne Florentino bør hjælpe Casillas

Jaken skrev: Jeg foragter folk der råber op om ligegyldigheden ved tidligere bedrifter. Der er jo ingen, der siger at Iker partout skal være fast målmand, hvis der er en bedre mand i stalden. Hvad vi dog siger er, at han har fortjent at få en ny chance i målet. Ikke mindst grundet sin historik i klubben. Han har ikke spillet siden januar! Der er immervæk en væsentlig forskel på kamp og træning, og sådan som holdet spiller på nuværende tidspunkt, kan der vel ikke være noget i vejen med at prøve noget andet af?

Jeg har før sammenlignet med Benzemas situation, og nu gør jeg det igen: Benzema er en spiller, der åbenlyst har behov for tillid for at præstere, som alle efterhånden er enige i og som flere fortsat er villige til at give ham. Hvorfor gælder det ikke for Casillas, der har givet alt for klubben over hele sin karriere? Har han ikke fortjent lidt tillid i et par kampe? Det synes jeg bestemt.

Og noget andet: Nu er der også en tendens til, at flere er glade for statistikker eller i hvert fald sætter pris på dem fra tid til anden. Hvad så med denne: Fra sæsonen 12/13 til de første to kampe af 13/14, har både Iker og Lopez spillet 27 kampe for klubben i La Liga, CL og Copa'en. Iker har i den periode lukket 24 mål ind og Lopez 34. Mht. clean sheets har Iker 11 i den periode og Lopez 5.

Pointen med dette, er ikke at forklejne Lopez' præstationer, for de har uden tvivl været rigtig fine. Det er i stedet at belyse temaet: at styre sit forsvar. Presence, som de så fint kalder det på engelsk. Jeg finder nemlig statistikken en kende bemærkelsesværdig, da Iker stod for klubben i den periode hvor alle nærmest underpræsterede og kaos var dagligdagen i klubben.

For noget vi alle kan være enige i, er at Lopez samlet set har stået over al forventning. Men har forsvaret set ligeså velorganiseret og ordentlig ud, som Lopez' redninger? Selv med opblomstringen af megatalentet Varane. Det synes jeg i hvert fald ikke.

Jeg hæfter mig nemlig ved den tese, at en varm målmand (som følge af pres fra modstanderen) også kommer til at fremstå bedst, da han holdes vågen og på tåspidserne konstant. Se, det kunne selvfølgelig også være et tegn på dårligt spil af forsvarsspillerne, men det kunne også være et tegn på Lopez' måske lidt manglende evne til at dirigere sit forsvar. Jeg skal ikke kunne sige det.

Hvad jeg dog synes er, at forsvaret ofte har set kaotisk og fejlplaceret ud, og at jeg ikke har det store mentale billede af en storskrigende Lopez i hovedet. Det kan dog også bare være mig...

Godt skrevet. Lopez har lavet nogle gode redninger, men han styrer ikke forsvaret særlig godt. Mod Betis sejlede han de første ti minutter. I går lod han bolden gå mellem benene på sig selv, og ind i sidenettet, hvem gør det?

12 år 11 måneder siden #52 af IL Capitano
Synes Ancelotti har valgt den sportslige rigtige målmand. Iker var meget usikker i starten af sidste sæson, hvor han også kostede point. Han får derefter en lang skade, og Lopez kommer ind og gør det godt, hvilket han har gjort lige siden.
Det er selvfølgelig ikke holdbart at have Iker på bænken. Så derfor mener jeg, at man enten skal skille sig af med ham eller Lopez.

I øjeblikket ser det ud til at være Iker, som skal forlade klubben for at få spilletid. Vil være svært at forestille sig ham i en anden klub, men det er nok noget vi skal vende os til hvis ikke Lopez går hen og får sig en skade.

12 år 11 måneder siden #53 af Siempre Madrid

NDR skrev: Jeg tror at Casillas brændte fingerne overfor Ancellotti da han planlagde sin ferie på et tidspunkt hvor Ancellotti virkelig havde brug for ham. Når man som ny træner har fået til opgave at vinde CH og La Liga, så er det nødvendigt at sætte alle kræfter ind. Casillas blev overlegen væk og holdte fed ferie istedet for som næsten alle andre spillere og stille sig til rådighed til de kampe der blev spillet i Juli og August. Han har ikke vist intiativ nok til at ville spille sig ind igen på fast plads, og så er det iøvrigt ikke nemt at give Lopez kritik..hvorfor skulle han ikke spille, han er jo god, og så kan det jo være ligemeget om han har været i et par andre klubber også, inden han kom tilbage til Real Madrid.
Casillas har selv sat sig i den situation, da Lopez stillede sig til rådighed første dag Ancellotti trådte ind af døren, og hvem siger at Casillas er god mere??? I kan jo ikke se ham til træning, og Ancellotti vil vinde, det er det han får sin løn for, og så tagen man ingen chancer.

Iker Casillas kan beskyldes for mangt og meget, men lige netop ferien i Real Madrid er han ikke herre over. Altså, han kan jo ikke smutte omkring Florentino Pérez´ kontor og sige: Sara og jeg har mulighed for at tage en afbudsrejse til Kreta i uge 32, så jeg vil gerne holde fri den uge.

Det hele er jo på forhånd fastlagt af Real Madrids ledelse. Nuvel, han kunne give afkald på noget af den ferie, han har fået tildelt, men nåede han at holde omkring 3 ugers ferie? Det kan jeg godt unde en mand, som forventes at stå til rådighed i de næste otte måneder.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding

12 år 11 måneder siden #54 af Siempre Madrid

Jaken skrev:

Siempre Madrid skrev: [
Hvis ikke Iker Casillas havde haft sin anciennitet at hænge sit anførerbind på, var han aldrig blevet førsteanfører, for der er ikke mere leder i ham end der er honning i en skrubtudse. Det er den beklagelige virkelighed.

Ej Siempre, nu er du bare hård for at være hård...

Hvornår er man en god anfører? Skal man brokke sig til dommeren og forsømme sine returløb som Cristiano? Skal man løbe hovedløst rundt på en fodboldbane uden at kende de almene fodboldregler som Benzema?

Eller skal man kende klubben ud og ind, besidde det store overblik over banen og spillet, forholde sig rolig selv i ophedet situationer og kommunikere med sine medspillere? Alt det sidstnævnte gør Iker. For mig at se er der kun 3 mulige anførerkandidater i Real Madrid: Alonso, Ramos og Casillas. Alonso er skadet og Ramos er stadig for utilregnelig og kort for hovedet - Iker's the man.

Iker ser aldrig åbenlys frustreret, irriteret eller uengageret ud ude på bænken, tværtimod. Han er indlevende og engageret, brokker sig aldrig offentligt over sin situation eller udviser nogen som helst form for frustation over denne, som eksempelvis Cristiano og Mesut gør... Det nærmeste nogen er kommet på, at få Iker til at fremstå negativ, irritabel og slukøret er ved at mundafløse et 2-sekunders moment under opvarmningen... Come on, er det virkeligt alt!

Iker husker også sine holdkammerater på at hylde fansene, selv efter dårlige præstationer, han dirigere sit forsvar, beroliger med -og modspillere under store skænderier inde på banen og er altid respektfuld uagtet modstanderen eller kampsituationen.

Kort sagt, han opfører sig eksemplarisk og er bestemt anførerbindet værdigt. Især når man tager denne absurde situation med i betragtningen. At du overhovedet kan sige andet, er dybt dybt rystende og urimeligt.

Vi skal ikke længere tilbage end til sidste sæson for at se Iker Casillas stå og se fornærmet ud med armene i siden, da Cristiano Ronaldo fire minutter før tid sikrer en sejr på 3-2 over Manchester City efter et forrygende come back. Vi skal heller ikke langt tilbage i tiden før anklagerne om et splittet omklædningsrum, takket være den spanske klike anført af Casillas, eksisterede.

Jeg synes, at der tegner sig et billed af, at Iker Casillas gerne vil kæmpe for Real Madrid.........såfremt det gavner hans egen sag.

Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200, Jelle

• Raúl 7
  • Gæst
  • Gæst
12 år 11 måneder siden #55 af Raúl 7
Besvaret af Raúl 7 på emne Florentino bør hjælpe Casillas

Siempre Madrid skrev:

Jaken skrev:

Hvis ikke Iker Casillas havde haft sin anciennitet at hænge sit anførerbind på, var han aldrig blevet førsteanfører, for der er ikke mere leder i ham end der er honning i en skrubtudse. Det er den beklagelige virkelighed.

Hvornår er man en god anfører? Skal man brokke sig til dommeren og forsømme sine returløb som Cristiano? Skal man løbe hovedløst rundt på en fodboldbane uden at kende de almene fodboldregler som Benzema?

Eller skal man kende klubben ud og ind, besidde det store overblik over banen og spillet, forholde sig rolig selv i ophedet situationer og kommunikere med sine medspillere? Alt det sidstnævnte gør Iker. For mig at se er der kun 3 mulige anførerkandidater i Real Madrid: Alonso, Ramos og Casillas. Alonso er skadet og Ramos er stadig for utilregnelig og kort for hovedet - Iker's the man.

Iker ser aldrig åbenlys frustreret, irriteret eller uengageret ud ude på bænken, tværtimod. Han er indlevende og engageret, brokker sig aldrig offentligt over sin situation eller udviser nogen som helst form for frustation over denne, som eksempelvis Cristiano og Mesut gør... Det nærmeste nogen er kommet på, at få Iker til at fremstå negativ, irritabel og slukøret er ved at mundafløse et 2-sekunders moment under opvarmningen... Come on, er det virkeligt alt!

Iker husker også sine holdkammerater på at hylde fansene, selv efter dårlige præstationer, han dirigere sit forsvar, beroliger med -og modspillere under store skænderier inde på banen og er altid respektfuld uagtet modstanderen eller kampsituationen.

Kort sagt, han opfører sig eksemplarisk og er bestemt anførerbindet værdigt. Især når man tager denne absurde situation med i betragtningen. At du overhovedet kan sige andet, er dybt dybt rystende og urimeligt.

Vi skal ikke længere tilbage end til sidste sæson for at se Iker Casillas stå og se fornærmet ud med armene i siden, da Cristiano Ronaldo fire minutter før tid sikrer en sejr på 3-2 over Manchester City efter et forrygende come back. Vi skal heller ikke langt tilbage i tiden før anklagerne om et splittet omklædningsrum, takket være den spanske klike anført af Casillas, eksisterede.

Jeg synes, at der tegner sig et billed af, at Iker Casillas gerne vil kæmpe for Real Madrid.........såfremt det gavner hans egen sag.

Ronaldo må gerne være fornærmet og ikke juble når han scorer, men Casillas må ikke stå med armene i siden, er det sådan?

Kort og godt så havde Iker en dårlig start på sidste sæson. Én! dårlig periode de sidste mange, mange år. Er det virkelig nok til at smide verdens bedste keeper på porten.

12 år 11 måneder siden #56 af Siempre Madrid

Raúl 7 skrev:

Siempre Madrid skrev:

Jaken skrev:

Ronaldo må gerne være fornærmet og ikke juble når han scorer, men Casillas må ikke stå med armene i siden, er det sådan?

Kort og godt så havde Iker en dårlig start på sidste sæson. Én! dårlig periode de sidste mange, mange år. Er det virkelig nok til at smide verdens bedste keeper på porten.

Jeg vil ikke have Iker Casillas smidt på porten, fordi han ikke er god nok, for selvfølgelig er han det. Han skal bare lære at affinde sig med, at der er en ny virkelighed i Real Madrid og det er at han ikke længere er første mand på holdkortet. Kan han det, er han mere end velkommen. Kan han ikke, er det bedst for alle parter at finde en løsning.

• Marcelohoppen12
  • Gæst
  • Gæst
12 år 11 måneder siden #57 af Marcelohoppen12
Besvaret af Marcelohoppen12 på emne Florentino bør hjælpe Casillas
Burde Carlo ikke give Iker en chance for at bevise sit værd. Fordi som en skrev tidligere, så visere statistikkerne at Casillas faktisk lukkede færre mål ind. Han har jo kun fået Trofeo Bernabeu. ;)

• Storken
  • Gæst
  • Gæst
12 år 11 måneder siden #58 af Storken
Besvaret af Storken på emne Florentino bør hjælpe Casillas
Et lille input fra en outsider uden følelser indblandet:

1) Casillas spillede langt under niveau i starten af sidste sæson. Han virkede decideret usikker og de store redninger udeblev. Derudover spillede Real Madrid elendigt, og Casillas bærer trods alt en del af ansvaret som kaptajn.

2) Mourinho satte Casillas af holdet til fordel for Adan. Han har muligvis haft et motiv, men det er trods alt en stor beslutning at sætte holdes kaptajn på bænken til fordel for en uprøvet knægt. Dette ville Mourinho aldrig kunne have gjort, hvis Casillas leverede top-præstationer hver eneste uge.

3) Casillas bliver skadet i slutningen af januar måned og er ude i 12 uger. Der er tale om en håndskade.

4) Lopez præsterede nogenlunde over en længere periode. I mine øjne en klar forbedring i forhold til Casillas' præstation i starten af sæsonen. Dette medvirker også til, at Casillas ikke genvinder sin startplads efter endt skadesforløb.

5) Real Madrid får en ny træner, der ligesom Mourinho foretrækker Lopez fremfor Casillas på mål. Man må formode, at der lægger dybere tanker bag, når Ancelotti vælger Lopez over en klublegende og holdets kaptajn. Lopez står egentlig fint og har lukket 1 mål ind i 2 kampe.

Status er, at Casillas spillede dårligt sidst han havde startpladsen, han var ude med en håndskade i 12 uger og har ikke spillet nævneværdigt i 7 måneder. Hans afløser har derimod spillet en godkendt gang fodbold under to forskellige trænere.

Derudover kan man kigge nærmere på Casillas håndtering af hele sagen. I mine øjne har han opført sig pigefornærmet og uden den klasse man forventer af Casillas. Hvis han havde holdt sin kæft og leveret til træning, så ville han have haft startpladsen i dag.

12 år 11 måneder siden #59 af IL Capitano

Raúl 7 skrev:

Siempre Madrid skrev:

Jaken skrev:

Det er nogle år siden han har været verdens bedste IMO. Top 5 i lang tid, men ikke den bedste. Synes en måkmand som Cech er langt mere komplet.

12 år 11 måneder siden #60 af Pena1992
Jeg er egentlig ikke uenig i Storkens fremlægning af sagen. Min tiltro til Carletto har altid været stor, hvorfor jeg også senest talte for ham fremfor Mourinho. Han er en fantastisk mandskabsbehandler, og jeg mener ligeledes at Casillas har håndteret sine udfordringer forkert. Han skal snarest mane alle rygter til jorden og erklære at han må tage kampen op for en fast plads. Det er sådan en rigtig klublegende agere i denne situation.... Baseret på kvalitet, eller den kvalitet Casillas har haft tidligere, så bør han vinde kampen og inden længe vinde pladsen efter en sandsynlig kamp hvor Lopez står dårligt.

"No soy sólo perfecto, soy Madridista también"

Leveret af Kunena Forum