Florentino bør hjælpe Casillas
Siempre Madrid skrev: Men to vidt forskellige trænere med samme mål - nemlig at Real Madrid skal vinde titler - har samme holdning: Diego López står foran Iker Casillas.
Det kan man vælge og lukke øjnene for og konstatere, at verden er af lave og at Iker Casillas ikke har skyld i situationen. Eller man kan stoppe op og fundere over, hvorfor at to vidt forskellige trænere drager den samme konklusion, når det for Carlo Ancelotti havde været forbundet med uendelig meget mere ro bare at sætte Iker på mål og lægge al ansvaret for balladen over på Mourinho. Nu vælger han at stikke hånden ned i samme hvepserede og det må der være en grund til, men det nægter I Iker-tilhængere overhovedet at forholde jer til.
Nej, det nægter vi ikke. Hvad vi siger er, at Iker (med sin store glorværdige karriere i klubben og sit store bidrag over årene) har gjort sig fortjent til en comeback-kamp. Der er nemlig en del til forskel på træning og kamp. Giv nu vores kaptajn og levende legende lidt tillid i et par kampe. Det behøver jo ikke at være til Clasicos og CL-semifinaler, men bare i kampe mod Bilbao, Villarreal, Getafe og/eller Elche (som de næste 4 kampe i ligaen lyder).
Det kunne nemlig også være interessant at se hvordan forsvaret vil reagere med Iker tilbage mellem stængerne. Hvem af de 2 kan styre det bedst? Jeg ved det ikke. Jeg har dog ikke samme tiltro til Lopez' kommunikative evner, som hans hænder.
Og så undrer det mig også hvordan du pludseligt ser dig så ondt på Casillas? Jeg kan simpelthen ikke se hvad han har gjort (der vel og mærke ikke er baseret på en samling løse antagelser), der kan få flere fans til at reagere så negativt overfor ham og "hade" ham så meget, som jeg synes din retorik giver udtryk for.
EDIT: Og så ville det i øvrigt ikke overraske mig, hvis Ancelotti ved første træningsdag havde en bedre vurdering af Lopez end af Casillas. Iker har trods alt været ude med skade og været foruden førsteholdsfodbold i 7 måneder. Det må trods alt sætte sine spor. Jeg er dog også af den tro, at den lille ekstra "edge" kamptræning giver, vil gavne Iker betydeligt.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Siempre Madrid skrev: [Som tiden går....Du har ret. Carbonero-sagen er fra 2010, men det ændrer jo som sådan ikke på, at Iker Casillas lignede en lille sur pige, da Cristiano Ronaldo scorede sejrs-målet.
Nævn mig én, bare én, spiller der på intet tidspunkt i deres karriere har lignet en 'lille sur pige'. Eller nævn mig bare én Madrid spiller, der gik igennem sidste sæson uden at gøre det samme. Men du har helt ret - 23 års historie i klubben er intet at sammenligne med at ligne en sur pige efter ét mål. Med den standard så bliver det ikke noget problem at få barberet vores spillertrup ned - der vil ikke være en eneste spiller tilbage.
Jeg tror ikke der stikker noget under Carlos valg af Lopez, jeg tror han i sidste uge mente Lopez, der ikke havde rejst, var i bedre fysisk form end Casillas og ikke havde forudset det ramaskrig, der ville rejse sig. Nu er han nødt til at holde sig til den beslutning, om hans oprindelige plan havde været at rotere eller ej, ellers kommer det alt for nemt til at se ud som om pressen og fansene sætter holdet.
Det ændrer ikke på, at det er trist, at en spiller, der har holdt et højere nivau end Lopez gennem 13 år, ikke bliver givet en chance for at spille sig tilbage i kampform efter en skade. Du kan så spekulere nok så meget om mæthed, men VdB, en træner der kender Casillas bedre end nogen anden, ser stadig Iker som sin bedste chance for at vinde. Som en forudsætning for success endda.
Lopez er en glimrende målmand, men han er ikke nu og har aldrig været blandt verdens bedste. Hvis Casillas ikke bringes tilbage til sit bedste er resultatet alt andet lige, at vi står tilbage med et svagere hold. Og endnu engang har svigtet en legende.
Rogoshin skrev:
MMM skrev:
Siempre Madrid skrev: [Som tiden går....Du har ret. Carbonero-sagen er fra 2010, men det ændrer jo som sådan ikke på, at Iker Casillas lignede en lille sur pige, da Cristiano Ronaldo scorede sejrs-målet.
Nævn mig én, bare én, spiller der på intet tidspunkt i deres karriere har lignet en 'lille sur pige'. Eller nævn mig bare én Madrid spiller, der gik igennem sidste sæson uden at gøre det samme. Men du har helt ret - 23 års historie i klubben er intet at sammenligne med at ligne en sur pige efter ét mål. Med den standard så bliver det ikke noget problem at få barberet vores spillertrup ned - der vil ikke være en eneste spiller tilbage.
Jeg tror ikke der stikker noget under Carlos valg af Lopez, jeg tror han i sidste uge mente Lopez, der ikke havde rejst, var i bedre fysisk form end Casillas og ikke havde forudset det ramaskrig, der ville rejse sig. Nu er han nødt til at holde sig til den beslutning, om hans oprindelige plan havde været at rotere eller ej, ellers kommer det alt for nemt til at se ud som om pressen og fansene sætter holdet.
Det ændrer ikke på, at det er trist, at en spiller, der har holdt et højere nivau end Lopez gennem 13 år, ikke bliver givet en chance for at spille sig tilbage i kampform efter en skade. Du kan så spekulere nok så meget om mæthed, men VdB, en træner der kender Casillas bedre end nogen anden, ser stadig Iker som sin bedste chance for at vinde. Som en forudsætning for success endda.
Lopez er en glimrende målmand, men han er ikke nu og har aldrig været blandt verdens bedste. Hvis Casillas ikke bringes tilbage til sit bedste er resultatet alt andet lige, at vi står tilbage med et svagere hold. Og endnu engang har svigtet en legende.
Jeg tror godt, jeg kan nævne en spiller, der ikke lignede en sur pige sidste år, Diego Lopez. Jeg er dog ikke helt sikker.
Det kan du faktisk have ret i, omend hvis kriteriet for at være en sur lille pige er ikke at smile tilstrækkeligt, så tror jeg selv han faldt i fælden. Tilgengæld er netop Lopez en af dem, der har taget forskud på sæsonens surhed, som i videoen linket ovenfor. Jeg kan virkelig godt forstå han føler sig trykket af situationen, men at giver andre holds fans fingeren, det må han holde sig fra.
Reelt har du vel ikke særlig meget indsigt i hvordan Diego Lopez kommunikerer, vel?
Hvis Casillas vil, så kommer han tilbage. Jeg er overbevist om at Vecchi sandfærdigt rapporterer til Ancelotti, hvis Casillas til træning overskygger Lopez.
Det med Casillas styrer forsvaret bedre, det holder ikke i min bog. Tyndt argument.
Hvis han heller ikke kan overbevise Ancelotti om han er den bedste til træning, jamen så må han indse sin nye rolle eller finde en anden klub hvis han ikke er tilfreds med smagen i bageriet.
Skal dog siges vi intet aner om situationen, er trods alt rygter og rygter sælger aviser ;).
Lige før man skulle sælge ham, så alt det snak og rygter/brokkeri stopper. Samme kan siges om alt det Bale snak. Man bliver træt oven i hovedet af alle de tekster og rygter som florere.
Rogoshin skrev: Jeg mener heller ikke Abeloa så sur ud, men er igen ikke sikker. Ja det er ikke godt at give fingeren. Jeg går så også ud fra, at røsterne der siger at episoderne med Iker Casillas, bare er bagateller, holder sig fra det fremover. Hvis de altså vælger at bruge Lopez klippet til noget som helst. Hvad med Aldiol var han sur, det plejer han da ikke at være. Var der nogle problemer med Varane?
Arbeloa var i den grad både sur og fornærmet i flere perioder sidste sæson, både på og uden for banen. Og ikke at det har noget at gøre med Madrid, men i Spanien var der stor utilfredshed med, at han forlod stadium efter at være blevet skiftet ud i pausen i finalen mod Brasilien. Der var en del, der forventede at VdB ville lade ham blive hjemme fra kampen mod Ecuadr på den baggrund, så hans opførsel er der også stor fokus på.
Varane tror jeg er den vi er ude efter, jeg tror ikke jeg så andet end smil fra ham sidste sæson, selv da han gik skadet fra banen mod Espanyol.
"Jeg går så også ud fra, at røsterne der siger at episoderne med Iker Casillas, bare er bagateller, holder sig fra det fremover. Hvis de altså vælger at bruge Lopez klippet til noget som helst." Jeg er ikke helt med på hvad du mener, kan du uddybe?
Elkrimi skrev: @ Jaken
Reelt har du vel ikke særlig meget indsigt i hvordan Diego Lopez kommunikerer, vel?
Nej, det har jeg ikke. Jeg synes dog heller ikke at jeg forsøger at konkludere, at han skulle være helt håbløs. Jeg bibringer bare muligheden, at der evt. kunne være en forskel i deres måde at håndtere forsvaret på, ved at skrive:
"Det kunne nemlig også være interessant at se hvordan forsvaret vil reagere med Iker tilbage mellem stængerne. Hvem af de 2 kan styre det bedst? Jeg ved det ikke."
Og når jeg skriver: "Jeg har dog ikke samme tiltro til Lopez' kommunikative evner, som hans hænder." Så hentyder jeg til hvad jeg skrev i går en gang, at jeg i hvert fald ikke har et mentalt billede af en Lopez der skriger sine lunger ud i et forsøg på at dirigere sine forsvarsspillere. Og så hæfter jeg mig også ved mine egne observationer, at forsvaret tit og ofte ikke har set synderligt velorganiseret ud.
Jaken skrev:
Elkrimi skrev: @ Jaken
Nej, det har jeg ikke. Jeg synes dog heller ikke at jeg forsøger at konkludere, at han skulle være helt håbløs. Jeg bibringer bare muligheden, at der evt. kunne være en forskel i deres måde at håndtere forsvaret på, ved at skrive:
"Det kunne nemlig også være interessant at se hvordan forsvaret vil reagere med Iker tilbage mellem stængerne. Hvem af de 2 kan styre det bedst? Jeg ved det ikke."
Og når jeg skriver: "Jeg har dog ikke samme tiltro til Lopez' kommunikative evner, som hans hænder." Så hentyder jeg til hvad jeg skrev i går en gang, at jeg i hvert fald ikke har et mentalt billede af en Lopez der skriger sine lunger ud i et forsøg på at dirigere sine forsvarsspillere. Og så hæfter jeg mig også ved mine egne observationer, at forsvaret tit og ofte ikke har set synderligt velorganiseret ud.
Og vel også den detalje, at Lopez har lukket markant flere mål ind end Casillas gjorde i sidste sæson. Forsvaret var i den grad også ramt af skader i den første halvdel af sæsonen, så det alene kan ikke forklare det og holdet spillede generelt langt bedre i den anden halvdel.
Rogoshin skrev: Det kan man jo så spinne som man vil. At se en direkte sammenhæng mellem det og Diego Lopez kommunikative evner. Ja det kræver bedre øjne end jeg har.
Jeg vil dog foretrække sejrene, frem for at have lade mindre mål gå ind :-) Ærgerligt det heller ikke siger så meget om niveauet mellem de to :-) Da der er for mange andre faktorer der spiller ind. Bare det at real Madrid tabte mesterskabet relativt tidligt, må ha spillet en hvis ikke andet, så en mindre rolle.
Når man skriver at man syntes at Real Madrid forsvaret ser usikkert ud med Lopez på mål, virker det en kende underligt på mig. Da jeg altid har syntes at Real Madrid forsvaret ser usikkert ud. Enkelte undtagelser kan dog forekomme :-)
Jeg bygger lidt min oprindelige påstand om Lopez` måske lidt manglede kommunikative evner, på de, som jeg lige husker, få tv-billeder af en dirigerende eller råbende Lopez. Det kan naturligvis også være tv-producerne eller min egen uopmærksomhed, men værd at nævne synes jeg.
Og ja, Real Madrids forsvar har altid lukket mål ind og været sparsomme i deres returløb, men det har hovedsaligt skyldes en overvældende arrogance. Jeg synes bare nemlig at have anet flere misforståelser i forsvaret mht. hvem der dækker hvem, hvem der skal tage boldene i bagrummet og nogle generelle opdækningsfejl. Om det så er et udtryk for Ancelottis dårlige arbejdsdelegering, forsvarsspillernes manglende evner eller Lopez' mangelfulde kommunikation eller overblik er svært endegyldigt at fastlægge.
Jeg vil dog ikke udelukke muligheden.