Florentino bør hjælpe Casillas
Hovedsagen er at den bedste målmand p.t spiller, længere er den ikke. Ufatteligt der blive brugt så meget krudt på en diskussion om hvem som skal stå når hele holdet spiller af lort p.t, det er da meget vigtigere at diskutere end om Casillas er på vej væk. Det er 1 mand.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Jeg håber Casillas tænker på klubben og at Ancelotti fortsætter sin rolige tilgang.
Jeg er helt afklaret med, at Vecchi og Ancelotti mener at Lopez er bedre på nuværende tidspunkt. De er ikke farvede, modsat Mourinho.
Og jeg er stadig af den overbevisning, at Casillas kan skubbe ham af pinden igen, hvis han igen rammer topformen, men det er selvf. vanskeligt hvis han ikke får den fornødne spilletid...
Hvis der ikke er den store forskel mellem Lopez og Iker Casillas, syntes jeg at Ronaldo, Kaka sammenligningen er fordrejet. For der er stor forskel på Kaka og Ronaldo. Ud over det, er der tale om to mark spillere. Deres situation er meget forskellig fra to målemænds. Jeg er da ihvertfald ikke fortaler for, at man giver iker casillas et par minutter i en kamp. Han skal have mindst en hel kamp. Hvilket jeg da stadig tror på sker, inden han forlader Real Madrid (ja altså hvis han gør det).
Det er korrekt at det er umuligt at sige noget om Iker Casillas nuværende niveau for Real Madrid. Da vi ikke ser ham spille, han er dog ikke den eneste, i Real Madrid der har stået i den situation.
Det lidt triste er, at denne situation ofte går mod, at den spiller der ikke kan vise sig frem, ender med at forlade klubben. Jeg har dog stadig tro på, at Iker Casillas bliver. Jeg mener ikke hans situation er fuldstændig håbløs, det kræver selvfølgelig tålmodighed. Men den med at hvis man ikke er absolut førstevalg, ja så bliver ens psyke ødelagt, den giver jeg ikke så meget for. Hvis det var tilfældet, ville ethvert pres på spiller jo ende katastrofalt. Det går dog heldigvis sjældent sådan.
Really?
Nu var det blot et eksempel på, at man ikke vinder en startplads via træning, hvis man er oppe imod folk der tydeligvis er hævet over klubben. Ikke at jeg siger Lopez er, men Ronaldo kunne sagtens være det. Forstået på den måde, at han nok ikke sidder på bænken i næste kamp selvom han har været decideret pinlig og se på de 2 seneste kampe i ligaen.
Omvendt, så skulle Benzema bare misse en chance, før Higuain blev skiftet ind og omvendt. Har du 2 lige gode spillere til 1 plads, så skal du ikke begå mange fejl, og nok slet ikke nogen før du bliver sat af. Det er dog lige omvendt på målmandsposten, da det meget gerne skulle give en anderledes ro, og derfor synes jeg ikke Casillas har fået den chance han burde få.
Han kan i mine øjne sidde og kværne 8 Big Mac burgere til hver træning, hvis han bare går ind og levere til kampene.
Problemet med Casillas er bare, at han har alt og miste. Lopez har ingenting og miste, for bare 9 måneder siden sad han og så bold fra tribunen i Sevilla, og er kilometer langt væk fra landsholdet. Tålmodighed er ikke noget Casillas skal have i denne situation. Han skal have klar besked! Han skal ikke være garanteret sin plads, men ligesom med Ronaldo, så skal han ikke flås ud, fordi han ikke performer i nogle kampe.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- madrid87
- Gæst
-
- Real Madrid
-
- Platin bruger
-
madrid87 skrev: HOLD UD CASILLAS.. HALLA
Endnu en troll?
Føler endelig vi er/var ved at komme af med Brian_H
No solo soy perfecto, también soy Madridista
- PeterLe
- Gæst
-
Problemet med Casillas er bare, at han har alt og miste. Lopez har ingenting og miste, for bare 9 måneder siden sad han og så bold fra tribunen i Sevilla, og er kilometer langt væk fra landsholdet. Tålmodighed er ikke noget Casillas skal have i denne situation. Han skal have klar besked! Han skal ikke være garanteret sin plads, men ligesom med Ronaldo, så skal han ikke flås ud, fordi han ikke performer i nogle kampe.[/quote]
Så derfor skal Lopez flås ud fordi Casillias skal have pladsen? Lopez har været på målet og gjort det over forventning. Måske ikke i kampen mod Betis.. Men ellers.. Casillias skal jo kæmpe og gøre sig fortjent til pladsen.. Og det er jo en kamp han kender til.. Hvordan var det han i sin tid vandt pladsen fra Cesar Sanchez?
Ved godt Casillias var yngere der men det er stadig det samme nu. Cesar fik aldrig pladsen tilbage igen efter sin skade og det samme vil ske med Casillias hvis han ikke kæmper for det..
Pladsen er noget han skal kæmpe for at få og ikke forvente.. Jeg er i hvert fald tilfreds med konkurrencen. Det kan være Casillias kommer tilbage stærkere end nogensinde..
Jeg har før sammenlignet med Benzemas situation, og nu gør jeg det igen: Benzema er en spiller, der åbenlyst har behov for tillid for at præstere, som alle efterhånden er enige i og som flere fortsat er villige til at give ham. Hvorfor gælder det ikke for Casillas, der har givet alt for klubben over hele sin karriere? Har han ikke fortjent lidt tillid i et par kampe? Det synes jeg bestemt.
Og noget andet: Nu er der også en tendens til, at flere er glade for statistikker eller i hvert fald sætter pris på dem fra tid til anden. Hvad så med denne: Fra sæsonen 12/13 til de første to kampe af 13/14, har både Iker og Lopez spillet 27 kampe for klubben i La Liga, CL og Copa'en. Iker har i den periode lukket 24 mål ind og Lopez 34. Mht. clean sheets har Iker 11 i den periode og Lopez 5.
Pointen med dette, er ikke at forklejne Lopez' præstationer, for de har uden tvivl været rigtig fine. Det er i stedet at belyse temaet: at styre sit forsvar. Presence, som de så fint kalder det på engelsk. Jeg finder nemlig statistikken en kende bemærkelsesværdig, da Iker stod for klubben i den periode hvor alle nærmest underpræsterede og kaos var dagligdagen i klubben.
For noget vi alle kan være enige i, er at Lopez samlet set har stået over al forventning. Men har forsvaret set ligeså velorganiseret og ordentlig ud, som Lopez' redninger? Selv med opblomstringen af megatalentet Varane. Det synes jeg i hvert fald ikke.
Jeg hæfter mig nemlig ved den tese, at en varm målmand (som følge af pres fra modstanderen) også kommer til at fremstå bedst, da han holdes vågen og på tåspidserne konstant. Se, det kunne selvfølgelig også være et tegn på dårligt spil af forsvarsspillerne, men det kunne også være et tegn på Lopez' måske lidt manglende evne til at dirigere sit forsvar. Jeg skal ikke kunne sige det.
Hvad jeg dog synes er, at forsvaret ofte har set kaotisk og fejlplaceret ud, og at jeg ikke har det store mentale billede af en storskrigende Lopez i hovedet. Det kan dog også bare være mig...
No soy sólo perfecto, soy Madridista también
- Raul-Madrid
- Guld bruger
-
Jeg syntes Iker har haft sine chancer, og ellers kan han vise sig lidt frem i Copaen..
du skal altås os lige tænke på hvor mange af vores andre 2 målmænd mens Iker har været første fik chancen i nogle af de normale kampe ?? 0!
Så derfor gælder det da osse den anden vej, at så snart Lopez evt. er skadet eller dummer sig en del gange, som Iker gjorde sidste sæson, jamen så kan anden målmanden få sin chance...!
Benzema må vi vel bare indse at han bare ikke er god nok, ligemeget hvor mange gange vi vender og drejer den så er han ikke god nok, om han er presset eller ej burde ik gør nogen forskel...
Ind med Suarez eller Lewrondowski som ved hvor målet står!
RAUL!!!!
!Illa, Illa, Illa, Juanito Maravilla¡ !Hala Madrid¡!
- Orange You Glad
- Gæst
-
Det her er meget uden for emnet, men vil du ikke være sød at lade være med at kalde det "målemand"? Så er du god!
Casillas har selv sat sig i den situation, da Lopez stillede sig til rådighed første dag Ancellotti trådte ind af døren, og hvem siger at Casillas er god mere??? I kan jo ikke se ham til træning, og Ancellotti vil vinde, det er det han får sin løn for, og så tagen man ingen chancer.