Krisen kradser i det nordlige Madrid
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Real Madrid kom ned at ligge i dagens kamp mod Atlético Madrid. Her er det Isco, som bliver den lille i forhold til Miranda.
De fleste Madridistas kunne indtil den 17. maj ikke huske, hvordan det var at tabe til bysbørnenene ved Manzanares-floden, men en skrækkelig aften på Estadio Santiago Bernabéu gjorde en ende på denne fornøjelige statistik, som havde strakt sig over 4.949 dage og fra at have en afslappet holdning til disse "tre points ind på kontoen"-kampe, var aftenens kamp forbundet med lidt større usikkerhed.
Sandheden er nemlig, at Diego Simeone har fået sat skik på sine bolsjefarvede drenge og fået et slagkraftigt mandskab, som kæmper for hinanden, mens Carlo Ancelotti fortsat har et hårdt arbejde foran sig med at finde den rette blanding af Real Madrid-elegance og cojones, som kan bringe holdet gennem de vanskelige stunder, som fra tid til anden vil komme.
Real Madrid har i denne sæson været første hold til at hente bolden ud af nettet i de fleste kampe og denne uskik fortsatte lørdag aften, da Diego Costa efter 11 minutter takkede for sløseriet i Real Madrids forsvar til at bringe Atlético Madrid foran.
Diego Costa er ubetinget den mest irriterende angriber i Liga BBVA, men samtidig han oppebærer alene samme fandenivoldskhed, som hele Real Madrids startopstilling burde have haft tilsammen, for attituden var omtrent så nervøs som hos den diarré-ramte mand, der venter på det næste hosteanfald. Og selv om Real Madrid kom frem til et par gode muligheder, så var det i banens anden ende, at det blev rigtig farligt og Atlético Madrid måtte efter første halvleg ærgre sig over ikke at have kendt sin besøgelsestid, for så var det blevet rigtig grimt for Real Madrid.
Derfor var Carlo Ancelotti nødt til at reagere i pausen og det blev med ægte Tottenham Finest i form af Modric og Bale i stedet for Illarramendi og Di María, som kun med blandet held havde fået vist prøver på deres evner i første halvleg.
Atlético Madrid var dog den kloge i denne kamp, for de tillod hverken Bales hurtigløb på kanten eller Modric´ blik for den chanceskabende aflevering og hvem skulle den aflevering også være faldet til, når Isco, Cristiano Ronaldo og Benzema i front var en skygge af dem selv.
I jagten på bare antydningen af offensiv kvalitet blev Álvaro Morata sendt på banen med knap 20 minutter igen og til publikums store forargelse i stedet for Isco, som måske var den mindst dårlige af de tre i front og den unge spanske angriber skulle da heller ikke bruge mange minutter på at have overgået eksempelvis Benzema i kvalitet og afslutninger, men det havde næsten været urimeligt med en udligning med tanke på Atlético Madrids friløber til Diego Costa og Kokes skud på overliggeren.
Og det værste er såmænd ikke nederlaget, for det kan ske for selv de bedste hold. Men det er Real Madrid på ingen måde i øjeblikket og efter syv kampe kan man fortsat ikke se, hvor Carlo Ancelotti vil have dette hold til at bevæge sig hen. Derfor er der al mulig grund til bekymring over den videre færd for dette dyre mandskab.
Real Madrid – Atlético Madrid 0-1 (0-1)
0-1 Diego Costa (11.)
Tilskuere: 79.845
Dommer Mateu Lahoz.
Gule kort: Turan, Coentrao, Costa, Ramos, Arbeloa, Pepe
Røde kort:
Real Madrids hold: Diego López; Arbeloa, Sergio Ramos, Pepe, Coentrao; Illarramendi (Modric, 46. min.), Khedira, Isco (Morata, 71. min.); Di María (Bale, 46. min.), Cristiano Ronaldo, Benzema.
Atlético Madrids hold: Courtois; Juanfran, Miranda, Godín, Filipe Luis; Tiago, Gabi, Koke; Arda (Cebolla, 86. min.), Diego Costa (Baptistao, 85. min.), Villa.
| 3 | Diego López | |
| 2 | Pepe | |
| 2 | Ramos | |
| 2 | Arbeloa | |
| 2 | Coentrão | |
| 2 | Khedira | |
| 2 | Illarramendi | |
| 2 | Isco | |
| 2 | Di María | |
| 3 | Modrić | |
| 2 | Bale | |
| 1 | Cristiano Ronaldo | |
| 1 | Benzema | |
| 3 | Morata |
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Raul7-2880
- Platin bruger
-
Det positive: vi undgår at få klø
Det negative: ALT ANDET
Vi mangler: Varane, Marcelo, Xabi Alonso og en ny angriber.
Diego Costa > Pepe + Ramos
- Raúl Madrid
-
- Ekspert bruger
-
- StefanR
- Gæst
-
Carlo Ancelotti er jeg til gengæld dybt skuffet over. Baseret på Villarreal kampen, Elche kampen og så i dag.
Hvordan kan han sætte Modric på bænken, til så vigtig en kamp som i dag, manden er jo brandvarm og Illarramendi har ikke ligefrem kampformen til at spille en El Derbi.
Derudover burde han seriøst have overvejet at bænke Benzema og give Morata chancen, han skabte jo mere på 20 minutter, end Benzema har skabt på 3 kampe.
Det ser ud som om, at det er MOURINHO om igen.
Samtidig kan jeg give Morten Bruun ret, vores midterforsvar satser 110% på hver tackling, i stedet for at lukke ned for angrebene. Det er simpelthen for nemt at drible udenom dem.
Stor Cadeau til Atletico Madrid, på en dag hvor vi bare ikke var godenok.
- madrid2000
-
- Platin bruger
-
Sandheden er bare den, at Real Madrid er svagt hold og ikke blevet bedre end sidste sæson.
Carlo har slet ikke formået noget og man har solgt den bedste off.mid spiller i özil og det vil man kunne mærke sæsonen igennem.
Allerede 5 point efter Barca og Atl.Madrid, uha uha. Vi skal nok indhente Atl. Men barca bliver noget nær umuligt.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también
- Jack Daniels
- Gæst
-
Det er muligt, at jeg bare ser spøgelser, men er jeg den eneste, der ser valget af Illarramendi til startopstillingen som et politisk - og ikke sportsligt - valg? Jeg kan ikke forstå, at man foretrækker en ny, uprøvet spiller frem for en af de mest stabile og dynamiske spillere gennem hele opstarten og efter sæsonen begyndte. Det virker som et lidt mærkeligt valg, som umiddelbart kunne forklares ved at Perez har krævet at hans nye, dyre dreng skulle spille fra start i en vigtig kamp og derigennem vise sit værd.
Det samme gør sig gældende med Casemiro, som overraskede alle med sit sublime spil i pre season - han har ikke fået en reel chance i ligaen, hvorimod Illarramendi, som er den dyre spanske dreng, nu får chancen fra start i en ufatteligt vigtig kamp. Jeg har svært ved at finde en sportslig forklaring.
- Forsik
- Gæst
-
Satser på at vi kan bruge disse kampe i ligaen som optakt til vores chl kampe. Derved kan vi ligeså godt tabe disse kampe så vi kan sætte holdet ordentligt op til de "sværere" kampe i chl. Dog er jeg efter denne kamp mange for en afklapsning af FCK...
Og så det så dumt af Ancelotti at sætte Illara ind som start, men det kan han nok også godt se nu. Han skal være den "defensive" på det midtbane, ikke ham der skal skabe kampen.
Modric var god, Bale prøvede i det mindste men tydeligt at han mangler kampform. Hmm, Arbeloa og Coentrao slipper hæderligt fra det synes jeg. Ellers er der ikke meget andet positivt at sige. Ronaldo spillede som i mange andre kampe bare uden at score.
- StefanR
- Gæst
-
madrid2000 skrev: Jeg svinede dem til mod Villareal og blev kaldt barnligt, men vil lade være denne gang.
Sandheden er bare den, at Real Madrid er svagt hold og ikke blevet bedre end sidste sæson.
Carlo har slet ikke formået noget og man har solgt den bedste off.mid spiller i özil og det vil man kunne mærke sæsonen igennem.
Allerede 5 point efter Barca og Atl.Madrid, uha uha. Vi skal nok indhente Atl. Men barca bliver noget nær umuligt.
Jeg er snart træt af den Øzil snak.
Isco er Øzil 2.0! ISco er mindst ligeså god (hvis ikke bedre en Øzil), og Isco kan tilmed score mål :-O
- RasmusKring
- Gæst
-
Ancelotti har indtil videre været voldsomt skuffende, og jeg havde ikke engang høje forventninger. Er der nogen, der kan fortælle mig, hvad vores spilkoncept er? Jeg kan endnu ikke se det.
Ancelotti skal ud hvis man vil vinde noget. Den mand ved simpelthen ikke hvad han laver. Nej jeg gider ikke at høre på jeres '' han skal have noget tid'' pis, når man investere så voldsomt på spillere, så er det fordi at de kan give en noget lige med det samme, ikke om 2-3 sæsoner. Hans taktik vinder man ikke noget på. Har han overhovedet set fodbold de sidste par år? Er der nogen som vil forklare mig hans taktik? Marcelo skal sørge for bredden på venstre side når vi angriber, sammen med Isco som spiller langt ude på venstre side, hvor Ronaldo også spiller.. ?
Og hvordan kan det være at sådan et stærkt hold ikke kan skabe nogen chancer?
Cristiano skal ikke udføre noget defensivt. Flot Carlo. Er du en træner eller hvad? Ancelotti:- Cristiano behøver ikke at arbejde meget bagude. Han skal være klar, når holdet har bolden. Han skal føle sig til rette på banen. Der er ingen grund til at ændre på hans position, siger Carlo Ancelotti ifølge goal.com.
Heynckes om Ribery: "Sure, we had our fights. After the defeat in the Champions League final in 2012, I told you - just as I said to Arjen Robben - that you needed to work back more if we were to achieve something great. I threatened you with the bench.
"But you have proven that you are a team player. You wanted success for the entire team and have invested your great individual skills in the success of the overall plan.
Genpres praktisere han heller ikke, selvom at han vælger at holdet skal holde på bolden, hvor mange spillere så skal løbe med frem. Det er livsvigtigt at bolden så skal vindes tilbage hurtigst muligt når man spiller sådan, ellers så giver det modstanderen en kæmpe fordel når de spiller på kontra, som alle pånær Barcelona gør, når de spiller mod os. Endnu en guldkorn af Carlo.
Ramos lever på sit navn, med så pinligt forsvarsspil, så skal han ikke starte inde. Det samme med Pepe, men Ramos har gjort det meget værre end ham. Varane ind i stedet for ham, og så Nacho ind i stedet for Pepe. Er Nacho lige så god som en af de to? Nej langt fra, men han kæmper for holdet, og det er nok for mig. Khedira er og bliver en middelmådig spiller, uanset hvad i siger. Han er dygtig når man spiller på den måde som Mourinho spiller, men ikke når man spiller på den måde vi gør (prøver på). Benzema, ja, er der stadig nogen der regner med ham? Ringe indsats igen igen. Ronaldo spillede også forfærdeligt, intet lykkedes for ham.
Diego Lopez
Arbeloa/Carvajal-Varane-Nacho-Marcelo
Modric-Casemiro
Bale-Isco-Ronaldo
Morata
Jesé ind som den første når der skal skiftes ud. Man taber måske kampe, men jeg vil se fight, og spillere som kæmper for sejren.