Krisen kradser i det nordlige Madrid
Dios skrev: Jeg er enig i Costa gjorde det svært for os, men med 2 bedre forsvarspillere, så havde han bare blevet neutraliseret stille og roligt. Med det skal også siges, at vores 4-back kæde nok stod 20-30 meter længere fremme på banen end At. Madrid's. Det skal også tages med i betragtning, da Benzema nok stod omkring det store felt når han skulle tage løbet, og Costa kunne tage det fra midten af banen. Derudover havde vi heller ikke spillerne til og lægge den aflevering, så det siger lidt sig selv, at Costa havde langt nemmere arbejdsbetingelser end Benzema.
Ikke for at tale Benzema op, men for og sætte det i perspektiv!
Jeg synes stadig at det er midtbanen, der er det altoverskyggende problem. Den bliver løbet midt over. Pepe og Ramos har ofte ansvaret for en hel banehalvdel alene. Der er simpelthen så meget plads mellem vores kæder. Hvem på midtbanen er den defensivt orienteret og hvem er den offensive? Ingen løber for hinanden og jeg fandt det især beskæmmende, at det op til flere gange var Khedira (!), der forgæves og desperat skulle forsøge sig med lange og dybe afleveringer gennem Atleticos forsvar.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Jaken skrev:
Dios skrev: Jeg er enig i Costa gjorde det svært for os, men med 2 bedre forsvarspillere, så havde han bare blevet neutraliseret stille og roligt. Med det skal også siges, at vores 4-back kæde nok stod 20-30 meter længere fremme på banen end At. Madrid's. Det skal også tages med i betragtning, da Benzema nok stod omkring det store felt når han skulle tage løbet, og Costa kunne tage det fra midten af banen. Derudover havde vi heller ikke spillerne til og lægge den aflevering, så det siger lidt sig selv, at Costa havde langt nemmere arbejdsbetingelser end Benzema.
Jeg synes stadig at det er midtbanen, der er det altoverskyggende problem. Den bliver løbet midt over. Pepe og Ramos har ofte ansvaret for en hel banehalvdel alene. Der er simpelthen så meget plads mellem vores kæder. Hvem på midtbanen er den defensivt orienteret og hvem er den offensive? Ingen løber for hinanden og jeg fandt det især beskæmmende, at det op til flere gange var Khedira (!), der forgæves og desperat skulle forsøge sig med lange og dybe afleveringer gennem Atleticos forsvar.
Helt enig. Jeg synes også det er på tide og gå over til en 3-mandsmidtbane med fokus på det defensive og kompakte. Grunden til jeg ikke var så skeptisk igen med Ancelotti var, fordi han altid har ville gøre midtbanen kompakt, men med købet af Bale, så kommer det nok ikke til og ske.
Som jeg skrev tidligere, så håber jeg på en 3-mandsmidtbane. En defensiv balance spiller som samtidig skal være god nok til og hente bolden i forsvaret. En felt-til-felt spiller, og en kreativ type som både kan defensivt såvel som offensivt.
Mit bud ville være Illarra/Alonso, Khedira/Casemiro og Modric til de roller jeg lige har beskevet. Jeg ønsker en tro kopi af Barca's model. Ikke fordi jeg ønsker deres spillestil, men fordi det simpelthen er dominerende. Og det er nemlig vores problem centralt som du også nævner.
Det var også mit klare ønske i sommers, men det blev ødelagt med et salg af Özil og et køb af Bale.
Jeg håber Ancelotti ved hvad han laver, men det ser ikke betryggende ud indtil videre.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Dios skrev:
Jaken skrev:
Helt enig. Jeg synes også det er på tide og gå over til en 3-mandsmidtbane med fokus på det defensive og kompakte. Grunden til jeg ikke var så skeptisk igen med Ancelotti var, fordi han altid har ville gøre midtbanen kompakt, men med købet af Bale, så kommer det nok ikke til og ske.
Som jeg skrev tidligere, så håber jeg på en 3-mandsmidtbane. En defensiv balance spiller som samtidig skal være god nok til og hente bolden i forsvaret. En felt-til-felt spiller, og en kreativ type som både kan defensivt såvel som offensivt.
Mit bud ville være Illarra/Alonso, Khedira/Casemiro og Modric til de roller jeg lige har beskevet. Jeg ønsker en tro kopi af Barca's model. Ikke fordi jeg ønsker deres spillestil, men fordi det simpelthen er dominerende. Og det er nemlig vores problem centralt som du også nævner.
Det var også mit klare ønske i sommers, men det blev ødelagt med et salg af Özil og et køb af Bale.
Jeg håber Ancelotti ved hvad han laver, men det ser ikke betryggende ud indtil videre.
Jeg vil også have en tremandsmidtbane, og ligesom dig, med de samme roller som Barcelona's 3 har. Men jeg tror sagtens at Isco vil passe ind i sådan en. Det er trods alt den plads han er udset til få om et par år for det spanske landshold. Han skal bare ikke søge alt for langt mod venstre, det er her Ronaldo skal lave ravage sammen med Marcelo. Han skal have samme rolle som Iniesta har.
For at det skal fungere, så er der et par ting som skal indføres. Tålmodighed i spillet, og søge den lette aflevering under pres, og ikke losse bolden væk som Pepe har til vane at gøre. Genpres SKAL med, uanset hvilken spillestil man har. Det gør det hele så meget nemmere. Holdet skal stå meget tættere på hinanden, så er nemmere for boldholderen at finde en mand at spille til, og det er også meget nemmere at fange bolden igen når man så har mistet den, da alle ens ellve står tættere på modstanderens spillere.
Isco - Illarra - Modric
Man kan også vælge den spillestil som Bayern brugte sidste år, lidt ligesom Barca, bare at man stillede op i en 4-2-3-1, hvor man har en central offensiv midt. Her er forskellen så at alle ellve spillere er bag bolden når de ikke har den, men de står meget kompakt og presser højt for at få fat på bolden. Ingen spillere er frataget de defensive pligter. (Ancelotti!)
Nu når vi snakker om Bayern, så kan man jo se hvor godt det går for dem når de har både Ribery og Robben (Bale og Ronaldo). Ronaldo og Bale kan sagtens få et sindssygt farligt makkerskab, det kræver bare den rette taktik.
Begge stilarter er geniale, og jeg er sikker på at hvis vi brugte en af disse, så ville spillet blive MEGET bedre.
- Åberg
- Gæst
-
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
Dios skrev: Som jeg skrev tidligere, så håber jeg på en 3-mandsmidtbane. En defensiv balance spiller som samtidig skal være god nok til og hente bolden i forsvaret. En felt-til-felt spiller, og en kreativ type som både kan defensivt såvel som offensivt.
Men vi er vel enige om at selv hvis Özil havde været i truppen og Bale ik var blevet købt, så havde det vel ik ændret det fjerneste på det igår - eller på nogle af problemerne i sæsonen indtil videre. For det første er der med den opstilling du ønsker jo alligevel kun plads til Isco eller Özil, så med mindre Isco blir smidt på bænken, så havde Özil vel ik ku hjælpe andre steder edn på bænken - sådan groft sagt. Og Bale har jo knap spillet endnu, så går ik ud fra det er ham der har ødelagt noget ift din ønskede opstilling.
Så vidt jeg ka se har det vel stået Ancelotti frit at spille på PRÆCIS den måde du beskriver - men i stedet bruger han f.eks. Di Maria i stedet for Modric som igår. Men jeg er ellers fuldstændig enig med dem som mener at midtbanen er problemet.
Det er muligt at en kompakt opstilling er vejen frem, men min anke er - og har været det siden transfervinduet begyndte - at kvaliteten på vores centrale midt er et umanerligt svagt punkt - og det blev så absolut IKKE afhjulpet med købet af den spanske Gago (som der var én der meget rammende benævnte købet af Illarra!!). Tværtimod frygter jeg at netop et køb til den pris vil hæmme os flere år ud i fremtiden a la Kaka-købet, fordi man jo ik ka sælge Illarra til mere end en fjerdedel af købsprisen og fordi man sikkert vil gi ham laaaaang snor fordi prisen gør ham til et prestigekøb. Nuvel, han er ganske kort inde i sin RM-karriere og det ka vise sig han overrasker alt og alle, men jeg må indrømme at jeg er enormt skeptisk - er simpelthen ik i stand til at se det fjerneste potentiale i ham. Han er en megadyr, meget ringere, nærmest endnu langsommere og statisk udgave af Xabi Alonso som jeg i forvejen synes er på vej nedad i sin karriere og hvis spillestil imo er en hæmsko for udviklingen af Real Madrids spil imod et mere dynamisk og moderne udtryk.
Og som nogen allerede har påpeget, så er det da bemærkelsesværdigt at Ancelotti helt firkantet mener at Lopez ska spille sig af holdet før en skadesramt spiller, anfører, landsholdsanfører, klublegende og verdens bedste på positionen nu 5 år i streg, ka få sin plads tilbage, men en Illarra som ligner en nervøs udgave af en debutant i Ekstra Bladets skolefodboldturnering med lynfart overhaler spilleren som de fleste medier enstemmigt mente var præsæsonens helt store komet, Casemiro, og går ind i startopstillingen til en vigtig kamp uden på nogen måde at ha vundet den plads, mens Casemiro nærmest er gledet ud i glemslen siden det øjeblik turneringen startede. Der er åbenbart meget forskellige kriterier for de forskellige spillere.
Jeg håber at Ancelotti med tiden skaber et hold der vinder kampe og titler, eller i det mindste bare ik er så dræbende kedsommeligt og som måske ka skabe bare én chance på en hel kamp - men indtil da ka jeg godt mærke at jeg er i klar opposition til den nye dikkende lammehale på sidelinjen.
Siempre fiel skrev:
Dios skrev: Som jeg skrev tidligere, så håber jeg på en 3-mandsmidtbane. En defensiv balance spiller som samtidig skal være god nok til og hente bolden i forsvaret. En felt-til-felt spiller, og en kreativ type som både kan defensivt såvel som offensivt.
Men vi er vel enige om at selv hvis Özil havde været i truppen og Bale ik var blevet købt, så havde det vel ik ændret det fjerneste på det igår - eller på nogle af problemerne i sæsonen indtil videre. For det første er der med den opstilling du ønsker jo alligevel kun plads til Isco eller Özil, så med mindre Isco blir smidt på bænken, så havde Özil vel ik ku hjælpe andre steder edn på bænken - sådan groft sagt. Og Bale har jo knap spillet endnu, så går ik ud fra det er ham der har ødelagt noget ift din ønskede opstilling.
Så vidt jeg ka se har det vel stået Ancelotti frit at spille på PRÆCIS den måde du beskriver - men i stedet bruger han f.eks. Di Maria i stedet for Modric som igår. Men jeg er ellers fuldstændig enig med dem som mener at midtbanen er problemet.
Det er muligt at en kompakt opstilling er vejen frem, men min anke er - og har været det siden transfervinduet begyndte - at kvaliteten på vores centrale midt er et umanerligt svagt punkt - og det blev så absolut IKKE afhjulpet med købet af den spanske Gago (som der var én der meget rammende benævnte købet af Illarra!!). Tværtimod frygter jeg at netop et køb til den pris vil hæmme os flere år ud i fremtiden a la Kaka-købet, fordi man jo ik ka sælge Illarra til mere end en fjerdedel af købsprisen og fordi man sikkert vil gi ham laaaaang snor fordi prisen gør ham til et prestigekøb. Nuvel, han er ganske kort inde i sin RM-karriere og det ka vise sig han overrasker alt og alle, men jeg må indrømme at jeg er enormt skeptisk - er simpelthen ik i stand til at se det fjerneste potentiale i ham. Han er en megadyr, meget ringere, nærmest endnu langsommere og statisk udgave af Xabi Alonso som jeg i forvejen synes er på vej nedad i sin karriere og hvis spillestil imo er en hæmsko for udviklingen af Real Madrids spil imod et mere dynamisk og moderne udtryk.
Og som nogen allerede har påpeget, så er det da bemærkelsesværdigt at Ancelotti helt firkantet mener at Lopez ska spille sig af holdet før en skadesramt spiller, anfører, landsholdsanfører, klublegende og verdens bedste på positionen nu 5 år i streg, ka få sin plads tilbage, men en Illarra som ligner en nervøs udgave af en debutant i Ekstra Bladets skolefodboldturnering med lynfart overhaler spilleren som de fleste medier enstemmigt mente var præsæsonens helt store komet, Casemiro, og går ind i startopstillingen til en vigtig kamp uden på nogen måde at ha vundet den plads, mens Casemiro nærmest er gledet ud i glemslen siden det øjeblik turneringen startede. Der er åbenbart meget forskellige kriterier for de forskellige spillere.
Jeg håber at Ancelotti med tiden skaber et hold der vinder kampe og titler, eller i det mindste bare ik er så dræbende kedsommeligt og som måske ka skabe bare én chance på en hel kamp - men indtil da ka jeg godt mærke at jeg er i klar opposition til den nye dikkende lammehale på sidelinjen.
Er som næsten altid enig med dig Siempre fiel
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
Åberg skrev: Sportsligt har Madrid ikke for alvor været blandt de bedste i lang tid
3 x semifinale i CL de sidste 3 sæsoner!!??!?! Altså jeg er ved gud ik tilfreds med resultaterne gennem de seneste mange år og erkender da blankt at Barca resultat- og spillemæssigt har været overlegne de senere år, men alligevel må din definition af "blandt de bedste" være noget anderledes end min. Eller det var måske bare 3 styks tilfælde at holdet snublede sig videre til semifinalerne hver gang. Nå, nok om det - vi må vist bare være uenige om hvorn vi definerer ting. Men så ka man jo vende den om og sige at Barca jo ik sådan for alvor var blandt de bedste de første godt 100 år af deres historie, så det ska være Jer velundt med en smule succes ;-)
- Pepe
- Gæst
-
Hvad mon pepe siger til benzema? Man kan se at alle er ved at være godt træt af den elendig franskmanden.
Jeg vil også have en tremandsmidtbane, og ligesom dig, med de samme roller som Barcelona's 3 har. Men jeg tror sagtens at Isco vil passe ind i sådan en. Det er trods alt den plads han er udset til få om et par år for det spanske landshold. Han skal bare ikke søge alt for langt mod venstre, det er her Ronaldo skal lave ravage sammen med Marcelo. Han skal have samme rolle som Iniesta har.
For at det skal fungere, så er der et par ting som skal indføres. Tålmodighed i spillet, og søge den lette aflevering under pres, og ikke losse bolden væk som Pepe har til vane at gøre. Genpres SKAL med, uanset hvilken spillestil man har. Det gør det hele så meget nemmere. Holdet skal stå meget tættere på hinanden, så er nemmere for boldholderen at finde en mand at spille til, og det er også meget nemmere at fange bolden igen når man så har mistet den, da alle ens ellve står tættere på modstanderens spillere.
Isco - Illarra - Modric
Man kan også vælge den spillestil som Bayern brugte sidste år, lidt ligesom Barca, bare at man stillede op i en 4-2-3-1, hvor man har en central offensiv midt. Her er forskellen så at alle ellve spillere er bag bolden når de ikke har den, men de står meget kompakt og presser højt for at få fat på bolden. Ingen spillere er frataget de defensive pligter. (Ancelotti!)
Nu når vi snakker om Bayern, så kan man jo se hvor godt det går for dem når de har både Ribery og Robben (Bale og Ronaldo). Ronaldo og Bale kan sagtens få et sindssygt farligt makkerskab, det kræver bare den rette taktik.
Begge stilarter er geniale, og jeg er sikker på at hvis vi brugte en af disse, så ville spillet blive MEGET bedre.
Jeg er faktisk enig i alt. Jeg tror også Isco kan få en lignende rolle som Iniesta har i Barcelona, men som vi også har set rigtig mange gange, så er Iniesta blevet valgt på kanten til fordel for en mindre offensiv spiller centralt, og det kan også blive et problem for Isco.
Så er der også lige det med Messi. Han kan det hele, og han er jo næsten ligeså god til og assistere som og afslutte, og den funktion på banen vil vi mangle.
Faktisk er jeg ude i noget der minder om en god kombination af dynamik og teknik, hvis man kan sige det sådan. Vi skal være dynamiske, men kontrollere kampen via bolden. Som jeg også tidligere skrev til Jaken, så er det genpres rigtig vigtigt, men sådan ser Ancelotti desværre ikke på det. Men det var noget under Mourinho som gik mig mest på.
- Juanito
- Gæst
-
Ellers så skal hele holdet, undtaget Diego Lopez, lige stramme an. Spillet er alt for uorganiseret og der er for mange fejlafleveringer.
Hvorfor kan Pepe og Ramos lige pludselig ikke samarbejde mere? Eller stinker de bare individuelt, måske har jeg misforstået det? Men de var da ret gode sammen i de ca. 5 år, hvor man endnu ikke havde opdaget hvor god Varane er. Hvad sker der med dem?
Indlægget vil blive for langt og uoverskueligt, hvis jeg skulle quote dit indlæg :)
Özil i topform, så havde det ændret på meget igår. Özil var åbenbart fast besluttet på og forlade Real Madrid, og det kunne ses på banen. Men jeg er overbevist om, at Isco og Özil ville kunne løse problemerne for Real Madrid. Jeg brugte også hele sommeren til og forklare hvor jeg ville hen, men sådan skulle det ikke gå desværre.
Men problemet igår var ligeså meget mangel på kreative spillere, som en dårlig central midtbane konstellation.
Jeg er kæmpe fortaler for Khedira, men ham ville jeg være villig til og ofre, så der ville være plads til Isco og Özil samtidig. Derfor skrev jeg også for 1 måned eller halvanden siden, at min idéelle midtbane skulle bestå af Illarra/Alonso, Modric og Isco med de beskrivelser som jeg skrev for et par timer siden. Özil, Ronaldo og Benzema på toppen.
Som jeg ser det, så mangler vi en spiller imellem modstanderens forsvar og midtbane. Den eneste måde vi kommer til chancer nu er på dødbolde, kontraangreb eller lange bolde. Jeg har efterspurgt flere kreative spillere i mange år efterhånden, da vores største problem har været og dirke en kompakt defensiv op. Derfor var jeg utrolig glad for Isco blev købt, da han klart har kvaliteter vi har manglet i mange år, men det var et selvmål af dimensioner og sælge Özil, og fejlagtigt af mange og tro Isco slog Özil af. For godt nok spiller Isco centralt, men han har nemlig fået en langt mere defensiv rolle end Özil altid har haft, og ville have fået, hvis han vel og mærke stadig var i klubben.
Dertil skal det også siges, at de 3 forreste ikke har nogle decideret pladser, men spiller hvor de har lyst. Så Özil skulle nødvendigvis ikke til baglinjen hvergang han havde bolden, og vi ser også en Isco være meget i venstre side, og faktisk mener Ancelotti Isco primært spiller i venstre side i en 4-4-2 formation.
Vi har erstattet Özil med Di María og Bale (hvis vi tager udgangspunkt i alle træningskampene), som overhovedet ikke besidder samme kvaliteter som Özil, og det ser vi også konsekvensen af nu. Vi skaber 0 chancer, fordi vi ikke har manden til og slå den afgørende aflevering. Isco kan magte opgaven, men det kræver han bliver rykket længere frem på banen.
Jeg ser Alonso, Khedira og Modric som verdensklassespillere, og Illarramendi som kommende. Problemet er ingen af dem rigtig egner sig til og være en del af en 2-mands midtbane, hvor der bliver forventet defensiv stabilitet og offensiv tilgang til tingene. Spiller du med dem sammen, så vil de udgøre en af verdens stærkeste midtbane trioer.
Vidal vil heller ikke være en succes i Real Madrid ved siden af Alonso, Modric eller Khedira. Vidal er mere fremme end Khedira, og det vil efterlade et kæmpe rum til 1 mand, og det er jo netop det der er problemet i Real Madrid.
Der er et kæmpe hul centralt i alle kæderne. Det er for nemt og komme igennem kæderne, og det kan skyldes mange ting, men primært mest fordi der bliver forventet for meget af hver enkelt spiller i stedet for, og lade holdet være det stærkeste. Det hele handler om individuelister, og du er selv en af dem som konstant skriger efter nye verdensstjerner, fordi de andre verdensstjerner på banen ikke levere.
Alle spillere der forlader Real Madrid får stort set succes i alle andre klubber. Hvorfor mon... de kommer til et hold som fungere, og holdet er 100% afstemt og homogent. I Real Madrid styrer fansene og præsidenten desværre showet, og jeg vil da blank erkende, at jeg også ville se den ene verdensstjerne efter den anden for 10 år siden, men jeg blev klogere. Desværre er der stadig fandens mange fans, som stadig tror det ene stjerne køb efter det andet vil løse problemerne.
Man kan også spørge sig selv hvordan så dårlige hold som Villarreal, Betis, Elche, At Madrid etc. kan være Real Madrid så overlegne, hvis man blot kigger på papiret. Bale koster mere end hele At Madrid's hold tilsammen plus indskiftere, assistent trænere, og faktisk hele deres stab. Alligevel kører de os rundt i manegen, og var total overlegne i alle spillets facetter.
Meget af det skyldes vores nye træner med ny taktik, og At Madrid's mange års arbejde for stabilitet, men problemet må da stikke dybere end lige om spilleren hedder Khedira eller Vidal.
Bale og Illarra er vel startet nogenlunde på samme måde i Real Madrid. Begge kom til med en giganstisk overpris, og fælles for dem begge er deres skade og meget anonyme spil. Det er jo heller ikke fordi Bale på noget tidspunkt har udstrålet han er hans pris værd.
Jeg har fulgte Illarra og Martinez tæt sidste sæson, og Illarra er et kæmpe talent. Problemet med ham er nok hvad du forventer af ham. Ligesom med Bale, så afspejler hans pris ikke hans niveau pt. men på sigt vil han være prisen værd.
Han er en fantastisk balance spiller og har utrolig mange kvaliter, men han vil heller ikke være løsningen på vores problem medmindre han blot skal gøre hvad han er bedst til. Han er langt bedre defensivt end Alonso IMO, men også langtfra ligeså dygtig til og splitte en defensiv op med hans afleveringer. Han ville passe perfekt ind på holdet sammen med Modric og Khedira eller Isco. Hvor han blot skal vende og fordele spillet, men holde balancen på holdet, og det er netop balancen som er vores problem inde centralt.
- RasmusKring
- Gæst
-
Dios skrev:
Siempre Madrid skrev: Netop Diego Costa vil jeg gerne hæfte mig ved.
Som Madridista hadede jeg ham inderligt i går: En ting var at han blev matchvinder, men han var også provokerende i en grad, så man var lige på nippet til at blive tilhænger af vold.
MEN: Hvor har han dog bare alt det, der skal til for at være en god angriber. Med i det hele og ekstremt ubehagelig at spille over for som forsvarer, fordi han er fysisk stærk og giver og tager det bedste han har lært. Benzema er ikke samme type og derfor er en sammenligning urimelig, men franskmanden kunne godt lære lidt mere af, hvordan man holder et modstanderforsvar beskæftiget og ikke som nu, hvor det ikke er voldsomt nødvendigt at have et øje på ham hele tiden.
I går var Real Madrid desværre blot Muchos millones, menos cojones!
Jeg er enig i Costa gjorde det svært for os, men med 2 bedre forsvarspillere, så havde han bare blevet neutraliseret stille og roligt. Med det skal også siges, at vores 4-back kæde nok stod 20-30 meter længere fremme på banen end At. Madrid's. Det skal også tages med i betragtning, da Benzema nok stod omkring det store felt når han skulle tage løbet, og Costa kunne tage det fra midten af banen. Derudover havde vi heller ikke spillerne til og lægge den aflevering, så det siger lidt sig selv, at Costa havde langt nemmere arbejdsbetingelser end Benzema.
I har begge ret i, at det er svært at lave den direkte sammenligning. Benzema havde betydeligt sværere arbejdsbetingelser, fordi Atletico stod så kompakt og langt tilbage. Men lad mig formulere det anderledes: Havde Benzema spillet for på toppen for atletico og Costa på toppen for os, så tror jeg ærligt talt, at kampens resultat havde været anderledes. I mine øjne var der bare klasseforskel på de to spillere i går.